Fórum - Téma


xedos6 brzdy


Fórum Xedos 6 (CA) xedos6 brzdy

Informace o modelu: Mazda Xedos 6 (CA)


1  2  3

2007-11-01 15:47:02

to ne geometriji tu sem nechaval serídyt a je vpohode.Proste je zadrhel nekde jinde a ja už nevím kde

doris  
Doris
2007-11-01 17:11:25

No odhadnout zdroj problému je těžké. Mě napadají tyto možnosti: vyvážení kol bych eliminovala, protože to by muselo vibrovat, i když by se nebrzdilo. Tipovala bych, že na 90% to budou brzdy, přesněji zvlněný kotouč. Stačí, když je zvlněný jeden jediný a projevuje se to, jak popisuješ v prvním příspěvku. Ono může být nový kotouč a vibruje vinou deformace vzniklé třeba při jediném nadměrně prudkém zabrždění, nebo při přehřátí kotouče a jeho náhlého ochlazení. Pak by ještě mohl být problém ve vychozených pístcích brzdových čelistí. Když se nechávají dlouho staré zvlněné kotouče na autě, tak právě píst, co tlačí na destičku se vychodí a vznikne tam nadměrná vůle. Čepy a součástí podvozku si myslím, že by se takto neprojevovaly, ale je to jen má teorie. Neznám "anatomii" těchto aut.

2007-11-01 17:17:39

takže bych to viděl na spodni uloženi ramene někdo to sprasil při opravě

2007-11-01 18:57:51

Normálně bych taky řekl kotouče, ale když píše, že kotouče a destičky měnil, tak pochybuji, že by se nové kotouče během chvilky znovu zvlnily. Navíc by to dělalo i při nižších rychlostech. Kdyby byly vyběhané válečky, tak si myslím, že by spíš netěsnily a tekla by z nich kapalina, než aby to vibrovalo . Podle toho, co už je všechno vyměněno, je to docela záhada, ale to se těžko zjistí takhle po diskusi. Dříve, když jsem potřeboval něco poradit, psal jsem dotazy na stránky MHM http://www.mhm-mazda.cz/forum.php?jazyk=cz , jsou tam lidi, kteří Mazdám rozumí, ale teď jim to tam s těmi odpověďmi už nějak moc nefunguje.

doris  
Doris
2007-11-01 21:19:56

Hmm, no nám se takto projevovaly staré mírně zvlněné kotouče. Už měly za sebou přes 170.000km a byly na hranici minimální povolené tloušťky. Vibrace při brždění byly cítit jen při zpomalování z vyšších rychlostí, když jelo auto pomalu tak to při brždění nevibrovalo. Postupně se to zhoršovalo až do výměny, od té doby bylo už vše v pořádku. No a co se nových kotoučů týče, tak to je fakt, že by měly být bez problému, nicméně se může stát například při použití "měkkého" kotouče a naopak tvrdých destiček, že se během prvních kritických kilometrů, kdy se vše musí sednout, kousnou a kotouč se zdeformuje. Toto jsem slyšela od mechaniků, důrazně doporučují po výměně těchto dílů jezdit první stovky kilometrů s autem opatrně, brzdit jemněji a nechat vše v klidu sednout, jinak právě hrozí riziko možného poškození kotoučů. Tolik mé postřehy. Jinak přeji brzké uzdravení autíčka.

2007-11-02 06:53:22

Kotouče tam sou asi neco přes mesíc a jak říkaž doris ty kriticke kylometry otom sem veděl a dodržoval sem to.Na uložení ramene to taky nebude tam vubec neni co sprasit.Na napravě je dirka a na jednom silembloku ramene je zobaček a tem musi zapadnout do ty diry a toje.Budu se jestě přiklanet ktěm tlumičum.Tak uvidíme ale všem moc dekuji za rady

2007-11-02 08:06:51

Kotouče, to je dnes asi problém všech aut. Čím silnější auta se dělají, tím potřebují účinější brzdy a čím účinější brzdy, tím více se zahřívají kotouče a dostávají více zabrat a tak na každém autě je otázka času, kdy se ty kotouče zvlní. Jenže to je otázka desetitisíců km a ne jednoho zabrzdění. Kdysi, když jsme měli favorita, tak jsme slyšeli, že tam zvlnění kotouče byla otázka tak 30000km. Jenže tam se akorát proti předchůdci Š120 zvětšily destičky, ale kotouč zůstal plný bez chlazení. Na Mazdách jsou asi většinou už kotouče chlazené ( s chladícími kanálky, kdy vzduch prochází i vnitřkem kotouče ), tak by kotouče mohly vydržet déle. Jak píše Doris, asi je lepší při výměně kotoučů dát i destičky od stejného výrobce, protože asi každý výrobce destičky přizpůsobí svým kotoučům. Ale v tomhle případě, pokud jsou kotouče měněny, tak bych řekl, že to bude něco jiného. Myslím, že se nic nezkazí překontrolováním tlumičů, protože i když vypadá, že je tlumič měněný, tak kolikrát třeba někdo chce ušetřit a tak sežene jeden tlumič někde z vrakoviště a ten vymění a pokud nevymění tlumiče na obou stranách, tak to nebude zrovna to nejlepší. Ale podle toho, co už je všechno na tom autě vyměněné si myslím, že tohle už se asi těžko vyřeší po diskusi. To už asi bude práce pro odborníky. Jinak ještě k těm brzdám, tady je ofocena tabulka možných závad brzd z knihy Jak na to na 626

2007-11-02 08:23:57

Tady je ještě ofocena přední náprava z té knihy Jak na to 626 http://www.sevt.cz/produk...-diesel-od-1-92-B4619705/ . Protože udávají, že Xedos 6 vychází z Mazdy 626, tak by to tam mohlo být podobné.

2007-11-02 13:03:54

Ještě mě napadlo to kdyby byli zvlněny kotouče tak bytomelo dělat neco i spedalem při brždení.

2007-11-02 15:01:31

A když se dávaly nové kotouče byl pod nimy náboj čistý?? jako myslim aby tam nebyl třeba kousek rezu a pak by byl ten kotouč celý vyosený! taky už se mi to stalo......pak to při brždění vybruje...a pokud jsou dobře funčni brzdové třmeny tak to ani nemusí být na pedálu cítit.....

2007-11-02 15:39:15

Když jsem měl zvlněné kotouče, tak to klepalo s celým autem a ani jsem nepřemýšlel o tom, jestli to taky klepe s pedálem, ale nepřijde mi, že by to s pedálem něco moc dělalo.

doris  
Doris
2007-11-02 16:30:27

Už si moc přesně nevzpomínám, ale mám pocit, že ty vibrace byly trochu cítit na brzdovém pedálu.

Kontrola stavu tlumičů by též určitě mohla něco pomoct nebo alespoň eliminovat možný zdroj problému, ještě mne napadlo jejich horní uložení, zda tam nejsou vůle.

2007-11-02 16:41:44

jo doris má pravdu jak kotouče tak desky by měli být ve stejný kvalitě jinak jedno nebo druhý odejde pokud sou kvalitně nic moc tak odejdou velice brzy měl sem tu případ že po 14 dnech měl po kotoučích jinak na nápravě je spousta silentbloků tím pádem dost možností že některý odešel a pak se to může projevit ale taky bych to tipoval na brzdy

2007-11-02 16:55:01

neni rozumějši zajet na stk a za stovku si nechat zavibrovat s předkem na stolici a pak to hledat dal?

2007-11-03 15:50:48

Jestli mysliš tu stolici co kontrolujou vule na přednich kolech tak na tecnickej sem už byl před měsícem a vše vpoho necham si ty kotouče s točit a uvidím dal pudu po tlumíčich.

2007-11-03 16:05:36

Auto si z tebe prostě dělá legraci. Ještě je možnost nejezdit těch 170km/h a nebo autu pohrozit, že ho vyměníš a třeba si pak dá říci. Pokud už jsi všechno vyměnil, tak je záhada, proč to pořád zlobí. Jak jsi psal, že ti kontrolovali vůle podvozku na STK, kontrolovali ti taky brzdy na válcích? Tam by se taky dalo ledacos zjistit.

2007-11-03 16:17:04

Tech 170 byla skouška kuli té zavade jinač tolik nejezdím.Ano brzdy kontrolovaly a taky dobry na předku akorat na zadku sem nel problem ale toje už viřeseny

2007-11-04 08:46:54

pokud to sou kotouče tak tím že je necháš stočit si na dlouho nepomůžeš a projeví se to znovu ,kotouč se většinou zkroutí teplem tím pádem už vyhřátej zůstane i když se stočí takže za nedlouho opět hází

2007-11-04 11:58:30

Pak by na STK měli taky zjistit, pokud by byl v háji tlumič. Pokud tu STK nedělají jen proto aby jí udělali a nad lehčími závadami nemávnou rukou a tobě o tom ani neřeknou. Na STK to na válcích nemohou dělat při větší rychlosti a tak třeba zjistí, že pulzují brzdy, ale je to ještě v normě a tak se tím nezabývají, ale při větší rychlosti se to už projeví jinak. Jedině tedy ještě zkusit, jestli není nějaký bordel mezi nábojem kola a kotoučem, nebo jestli je třmen brzdy rovnoběžný s kotoučem, aby destičky při brzdění správně seděly. A co řízení? Není tam nějaká vůle? Jo,jo, máš to ale problémy.

2007-11-04 16:41:59

Řizeni me taky napadlo jak sem psal že sem vimenil čepi na řizení,tak kdys zahejbu s volantem tak přesto se otamtat ozejva bouchání.


Odpovědět

1  2  3