Fórum - Téma


X9 2.5 Víka ventilů


Fórum Xedos 9 (TA) / Millenia X9 2.5 Víka ventilů

Informace o modelu: Mazda Xedos 9 (TA) / Millenia



2013-07-09 15:06:02

Ahoj,

chci se zeptat, jestli někdo řešil únik oleje přes víko ventilů. Já když auto koupil, tekly obě. Nechal jsem to vyměnit (sada victor reinz z kelly) a po 3 týdnech to začalo téct zase. Tak si mechanik objednal svoje těsnění a zkusil to vyměnit. Za měsíc opět mokrej motor.

Už jsem na to neměl slov a nervy, takže jsem to neřešil a jezdil. Přišel jsem o altík, teď o rozdělovač... všechno v oleji.

Přemýšlím, že si tedy zkusím vyměnit přední těsnění sám, je to jednodušší, přístupnější a když přestane téct, udělám i zadní.

Má to ale smysl? Myslíte, že je mechanik takovej vůl ? Nebo může být třeba teplem pokřivenej dekl, nebo zaprasený dosedací plochy? Protože jsem ale měl nacpanej siliokon i na přírubě rozdělovače a vůbec všude, kde něco dělali, na mne koukal silikon, spíš si myslím že mechanik je vůl.

Co myslíte?

P.S. motor by se nechal utřít, ale nejhorší je, že olej chčije i do díry, kde je svíčka. Zalívá mí svíčky olejem a to není moc fajn. Takže teče přední hlava na blok motoru, zalívá altík a rozdělovač a na zadní hlavě se mi v oleji topí svíčky. Nejhorší to je, když to proženu v otáčkách. Nemůže být přicpané odvětrání ? To by ale po dvou letech provozu olej někde začal stříkat, ne?

2013-07-09 19:07:22

ahoj, kdyz sundas to viko kde pak vidis ty zobaky, vacky nebo co, je nad tim takovej plech zespodu, neni dira nekde tam? 2x tesneni je divny, nechcije ti to nekde jinudy nez tim tesnenim? kdyz vymenis tesneni nastartuj a cum do motoru jestli to fakt s..e tamtudyma...

MAX6  
J.
2013-07-09 19:53:16

petr_fm: Jestli ti to před nasazenim novýho těsnění pořádně očistil,tak se docela divim,že to znova chčije. Ať si říká kdo chce co chce,já taky občas použiju těsnění od Reinze a jsem spokojenej. Netlakuje ti moc motor ? Teda spíš jestli ti funguje odvětrávací ventil nahoře na hlavě ?

2013-07-09 21:50:09

max6: no to právě nevím, ja mu pod ruce nekoukal :( A jak poznám, že to není ucpaný? Je na to nějaký grif? Asi nasát, nebo profouknout, že ? Ale kde a co? Nevím, odkud kam to má být průchozí...

A k dotazu zda to chčije víkama - jo, přímo pod tím víkem je kaluž. Po výměně sucho a po týdnu to začne být malinko vlhké. Nechčije to proudem. Za měsíc to udělá třeba 2 deci oleje... Jinak bych s tím nejezdil. Jenže i ty dvě decky měsíčně za rok dokážou perfektně namazat altík a všechnu elektroniku co je kolem motoru - krásně to vzlíná po celém motoru... a popravdě, nejsem takovej punťa, abych ten motor čistil každý víkend

MAX6  
J.
2013-07-09 22:13:02

petr_fm: Až nastartuješ,zkus otevřít víčko na dolejvání oleje. Potom dej nad tu dolejvací díru ruku a zjisti jak moc to fouká. Tim jak v motoru kmitaj písty,tak tam vzniká tlak a na víku ventilů je nahoře PCV ventil (taková plastová blbost) ze který vede hadička do sání a ten dokáže nějakou část toho tlaku pustit zpátky do sání. Je možný,jestli je tahle věc přicpaná a nebo se málo maže hlava,tak tam ten přetlak je hodně velkej a může to to těsnění podfukovat. Ten ventil většinou vypadá nějak takhle: http://t0.gstatic.com/ima...pj9lSfadEwX6JfgsoIBm25uQZ a je zabodle přímo ve víku ventilů.A funguje viz. video.

Aby se to stalo 2x za sebou tak to už nebude vadnym těsněnim. Jedině,že by ty hlavy byly nějak strašně moc zkroucený,protože to těsnění je hezky gumový a přizpůsobí se menšim nerovnostem a nebo mechanik zapoměl při výměně oškrabat dosedací plochy,ale to by byl tatar.

Jinač zasr.... altík od oleje je fakt supr. Taky jsem si užil čištění.

Diesel1Dee - PCV valve explained

How a typical PCV valve works and other info.

2013-07-10 02:24:48

Čau, když budeš mít nastartovanej motor a vytáhneš ten pcv ventil tak hned uvidíš jestli funguje, otvírá ho pottlak v sacím potrubí, a když na něj přiložíš prst měl bys cítit pottlak, jinak na mojí 2,5 to prosakovalo taky řekl bych že je to nešvar od forda teď mám millera a ten s tím problém nemá (zatím) , jinak ty hadice na to odvětrání můžou být klidně přicpaný emulzí z těch par co tím prochází, kdyby jsi měl ty víka zkroucený tak já mám obě i se sáním

2013-07-13 21:20:14

Díky za info, Dnes jsem to konečně nakopnul, po výměně rozdělovače. To bylo radosti no a hned jsem odzkoušel ty tlaky, podtlaky a přetlaky. Takže PCV fachčí... vcuclo mi to prst jedna báseň. Z díry odvětrání žádnej tlak... Zkusil jsem sundat i víčko oleje, jestli není přicpaná díra odvětrání a taky žádný tlak.

Čili to chčije buď proto, že mechanik je prase, nebo je víko zkroucený. Ale koukal jsem na hranu a leze z toho silikon. Vysvětlí mi někdo, proč mechanik cpe silikon tam, kde je těsnění? Osobně když vidím někoho s tubou silikonu, mám vždycky chuť narvat mu ji do ... a vymačkat tvrdím, že z 90% používají silikon fušeři.

MAX6  
J.
2013-07-13 21:25:40

petr_fm: Tak to to víko zkus sundat,oškrabat dosedací plochu mezi hlavou a víkem(víkama) a dát asi znova nový těsnění. Silikon tam davaj,nechci teď bejt hrubej tak mě nemlaťte, "chudší" lidi co si nemůžou dovolit připlatit pár stovek za nový těsnění. Tak na to starý nanesou takovej spešl silikon přímo na tohle tohle těsnění. Ono to sice funguje,ale jen na chvíli,pak to začne znova prosakovat. Pak je supr,když se ti takovýhle auto dostane pod ruku ten silikon z toho seškrabávat

2013-07-14 10:35:33

Já silikon chápu tam, kde těsnění nejde sehnat, nebo se těsní dvě vzájemně dosedající velké plochy, čili se tím defakto slepí a těsní. Ale ne jej naat do motoru. Tak, že ho kus čumí ven a hrozí to, že vyloženě upadne a začne lítat po motoru, nebo v oleji, kde něco zalepí, nebo ucpe.

Připomene mi to vždycky ženský, který by i kolo od traktoru přilepily sekundovým lepidlem Prostě fušeři.

Je poměrně jasné, že na tak malé ploše, jaká je v tom zlomu mezi víkem a hlavou to ten silikon vytlačí ven, protože tam není žádná plocha. Chce to hezky pružné a stisknuté těsnění.

Věřil jsem jenom, že ten mechanik nemůže být takové čuně a že se to stává běžně. Je to docela vyhlášený servis, problém nastane asi tehdy, když selže zaměstnanec? Tohle je největší průšvih, když jeden tupec podělá jméno dobrému servisu, protože já už prostě nemám důvěru.

Zkusím rozhodit přední víko (nemusí se sundávat sání), zkontroluju zkroucení - asi tim prosvícením na rovné ploše a uvidí se. Jestli je tam hromada neodrbaného silikonu, nebo starého těsnění, je to víceméně jasné a zajedu mu to omlátit o hlavu.

Poradíte, kde sehnat vhodnou, rovnou plochu na test? Nemám žádné velké strojní vybavení, dělám do elektroniky.

P.

2013-07-14 12:17:43

petr_fm: zrcadla bývají docela rovný plochy


Odpovědět