Fórum - Téma


Vzroste výkon???


Fórum Tuning a úpravy Vzroste výkon???



1  2

2011-05-08 14:38:14

Tak mne napadlo co by se stalo, kdyby jsem do sání ( mezi klapku a filtr ) vložil ventilátor na elektromotor, který by pomáhal vhánět více vzduchu do klapky? Předpokládám že by pak bylo ve směsi více vzduhu a tak by se stala bohatější na obsah vzduchu, což je ale na úkor množsví benzínu, uvažuji správně? Mělo by to nějaký efekt na výkon / spotřebu / odezvu na plyn? Něco podobného už tady bylo s ventilátorem který měl nějaký setrvačník, ale to myslím že jen zabránilo průtoku vzduchu při jeho nárůstu a naopak tlačilo vzduch setrvačností když se povoloval plyn. Jaký na to máte názor? Je možné že by to bylo naopak kontraproduktivní a v nízkých otáčkách by motor zdech, protože by měl málo benzínu na úkor hodně vzduchu? Jsem přes elektro, takže se ptám vás zkušených.

2011-05-08 16:49:11

Ahoj napad dobry jen bys musel si udělat spinač na ventilator a sam ho ovladal jak bys potreboval tim bys eliminoval turbo diru.Vyzkoušej a ja se přidam.

2011-05-08 19:37:15

Nevyméšlé hovadiny

2011-05-08 20:36:56

jestli chceš výkon tak to nešiď a dej tam čistokrevný turbo

2011-05-10 23:02:32

To je zajímavý nápad. Použít nějakej regulátor podle otáček motoru. Trošku pogooglim jak funguje klasický turbo a pak to možná zkusim napodobit :)

2011-05-11 07:38:04

Renda ma pravdu chce to adekvatni motor jen vědět jak je z japonska dostat do česka a mame vyhrano oni je maji pro sebe

2011-05-11 17:38:19

Také jsem se o to zajímal, ale to by musel být elektroventilátor s dost velkým příkonem aby nahradil klasické turbo nebo kompresor. Chtěl jsem jít touto cestou u MX5 kterou mám na svezení. Jinak mám Escort RS Turbo a tento hybrid vznikl kvůli homologaci na závody. Přidáním turba se musel přizpůsobit motor t.zn. krátké kované písty, jiné ojnice, klika a chladič stlačovaného vzduchu. Prodávají se turbokity i na Mazdy, ale aby měl motor stejnou životnost bylo by potřeba i tyto další úpravy a také přetryskování (více vzduchu více benzinu). Můj Escort má spotřebu cca 14l, MX5 polovinu. Když se pošvihnou koně tak i dvojnásobek u obou. Pochopitelně nástup turba je citelně poznat a charakteristika motoru je jiná než u atmosfery. U mě je to zvýšení 1,7x. Ten elektroventilátor by musel být výkoný a při přivřeném sání by ten odběr elektriky neměl tak velký jako při naplno otevřeném. Vysavač jde také lehčeji když se ucpe hadice. Motor jde lehčeji a zvednou se otáčky. Výkon ventilátoru by musel být v kW, protože je potřeba právě hodně vzduchu v otáčkách aby to pořádně jelo

2011-05-11 18:43:36

Nevymyslejte, at vam neco nevlitne do sani a mate po motoru...Jinak, ja sem to zkousel, koupil sem modelarsky elektromotor co mel 20000 otacek a spotrebu proudu asi 10 A, pridelal sem na nej vrtuli z chlazeni zdroje z pocitace, a vubec nic sem tim neziskal, jen smes byla chuda tak, ze to nechtelo jet. jak pise Renda, raci kraaasnou turbinu, poladit palivo a predstih a hura Ale s tim taky bacha, kamos na P2 udelal kopii meho turba a behem nekolika malo hodin mu shorel jeden pist a dalsi dva byly natavene...

2011-05-13 19:26:57

nevymejšlej kraviny s nákym ventilátoren když chceš přeplňovat tak přeplňuj turbem nebo kompresorem, ventilátor v sání i žádnej výkon nepřidá

2011-05-20 20:37:58

tak jak rika davat neco pred klapku je blbost jinak se to prodava jmenuje se to turbonator a stoji to kole 400kil

MAX6  
J.
2011-08-06 09:40:46

Tak to aby ten větrák byl hodně výkonej. Když vemeš jenom kolik vzduchu a jak rychle ho nasává samotnej motor,tak kdyby si do trubky sání nacpal větrák,tak ten vzduch bude spíš brzdit.Ovládání by nebyl až tak problém,dá se potenciometr na klapku nebo na plynovej pedál,ale rači bych to ani nezkoušel.

2011-08-07 11:27:12

To Wesker: A přišli jste na to proč se to upálilo? Já jsem na to kapnul, stalo se mi totiž üplně to samé se stalo mě. Stačilo na to obyčejné seriové turbo RHB5 VJ14, která tlačí 0,55 Atm. Příčinnou destrukce pístů je "Detonační spalování" což se projevuje jemnýmu cvrdlikání ve vysokých otáčkách motoru, jako by chräs¨tily velntily, chvilku na to co začalo plnit turbo. V mém případě se jednalo o 1,8i 16V DOHC BP 84Kw a vůbec si to s tím turbem nerozumí. Pak jsem zvýšil palivový tlak na 5 atm a najednou se to probudillo a jezdilo docela obstojně. Píšu obstojně, podržel jsem mu na dálnici a při sundání nohy z plynu, to začalo za mnou dýmit a konec. Rozebral jsem to,viz foto. propálený píst na 3 válci. nové písty, následovala uprava, sundáním 0,5mm na výšku. Přidáním dalších dvou těsnění hlavy válců a nového turba. Základem všeho je kompresní poměr, objem válce tolikrát stlačeného 9,2 :1 to jsou motory atmosférické, u tech se dá zvyšovat výkon právě za pomoci co největšího kompresní¨poměru, ale ve 12,5 : 1 už začíná palivo nekontrolovatelně bouchat. od toho Detonační spalování. Většina motorů už mají tzv. čidla klepání a na základě toho ŘJ zmenší předstih, sice na úkor výkonu, ale bezpečně pro motor, čím vyšší octanové číslo, tím může mít motor větší kompresní poměr.. Závodní benzíny mají 103 Octanů. Možná kdybych na něj jezdil mohlo to být v pohodě :-DDDD A k tomu chudá směs, je v tom válci najednou o 800 stupnu víc. Bodejt by se neutavil a já měl ještě ohnutou ostřikovou trisku.

Bez snímače klepání bych nedoporučoval vůbec dělat nějaké upravy co se týká zvedání výkonu. Tak foto přidám později mám je v práci na komplu.

2011-08-07 11:32:07

to MAX6: jj raději ani nezkoušet, je to zbytečné, otáčky turbínky v dmýchadle dosahují kolikrát až 200.000 otáček za minutu, proto musí být hřídelka přecizně vyvážená a ložiska být pod neustálím průtokem kvalitního oleje, pomocí kterého se maže a zároven chladí, to žádnej elktromoturek nedokáže.

2011-09-18 20:42:20

existuju (davno) hybridne turba...

pri nizkych otackach tlaci vzduch elektromotor a potom uz iba vyfukove splodiny

Electric Boosting Systems

2011-09-24 21:01:52

je mozne namontovat turbo do auta aj ked povodne je motor bez turba (mazda 121, 1996, 44kW/60koni?

asi by trebalo potom zmenit aj udaje v papieroch...len sa tak pytam pre zaujimavost

2011-09-24 22:20:30

všechno jde v papírech nic měnit nemusíš turbo se do techničáku nepíše

2011-09-26 16:37:32

to alesak1188: Samozrejme ze to bylo detonacnim spalovanim...ja ho na to upozornoval, ale nebyl sem schopny to dost dobre popsat, jak to zni. No ale stalo se. prisly nove pisty, udelaly se nejake upravy na hlavach(antidetonacni sterbiny), a tentokrate ty pisty z jů-es-ej popraskaly. Takze taky na p..u. Moje origo pisty sou futr vcelku, ani znamka nejakeho opotrebeni ani destrukce

2011-09-26 16:43:05

Je třeba koupit pořádný auto a bude aji výkon

2011-09-26 17:33:11

:) taky si myslim ze turbo na motoru co ma 44kw nebude nic extra, mrkni se na inzeraty, za 20.000 koupis Xedose co ma 130Kw i bez turba hele... a bez laborovani, 44Kw kapesník můžeš nechat ženský, nebo jako rezervní přibližovadlo...

2011-09-27 17:02:54

to filom3n: tady ale přeci nejde o to oupit si auto co má výkon, tady jde o to udělat něco co nikdo nemá utíčko s výkonem že by to od něj nikdo nečekal. je to stejné jako když si upravíš interier to si taky můžeš koupit luxusní auto a že tu máme takové co by si za peníze které do svého ojetého vozu investovali vážně mohly mít luxusní vůz ježe chtěli neco co nikdo nemá a o tom to je


Odpovědět

1  2