Fórum - Téma


vzduchový filtr 2.0 104kW rok 2002


Fórum 6 GG / GY vzduchový filtr 2.0 104kW rok 2002

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2012-04-13 14:07:54

Ahoj,

prosím o radu jaký vzduchový filtr NIPPARTS pro můj motor 2.0 104kW?

Někde jsem našel J1323041 a jinde zase J1323043

Který je ten správný?

Např. autodíly Kaňka v Praze za J1323041 chce 393,-Kč, autokelly 525,- Kč ale zase mají

BOSCH BO 1987429188 za 405,-Kč

http://www.autokelly.cz/#...wvKIm1Vy5LsOMS6mamIrhM+nw==

Případně co jiného koupit? Je ten BOSCH dobrý?

(v mazdě za origoš chtějí 759,- a za J1323043 720,- Kč)

Děkuji za rady.

Martin

2012-04-13 14:59:48

Kup si MANN v HASPA za 322,- Kč ....

http://katalog.haspa.cz/i...0_22135&products_id=13674

2012-04-14 00:18:46

... při pátku se téměř nikomu nechce odpovídat koukám....

kdyžtak napiště jaký filtr jste dali vy a orientačně i cenu

moc děkuji

Dík decourcy za ten tip na MANN v HASPA.

MANN filtry jsou asi lepší průměr, je to tak?

anebo dnes to už je všechno plus-minus jedno....???

dík

Martin

2012-04-14 20:38:27

A co ten JAPANPARTS za 185,28 Kč.? od stejné firmy HASPA ?

2012-04-15 13:24:49

www.roverland.cz

nic neřeším, objednávám vždy komplet sadu :) a pasuje

MAX6  
J.
2012-04-15 15:46:10

Ona je na vzduchovej filtr "sada" ? Dyť je to jen obyčejnej plastovej rámeček s papírem,žádná sada.

Jak si se ptal,tak ohledně vzduchovýho filtru je to jedno jakej koupíš. Tyhle druhovýrobní výrobci ujdou všichni.

Bosh je dobrej,Nipparts taky. Je to fakt takřka jedno. Jestli jezdíš závodněji nebo za rok najedeš okolo 30000km,tak si kup od K&N. Je sice několikanásobně dražší,ale zato pouští víc vzduchu a nemusí se měnit. Jenom jednou za čas vyprat.Investice se ti vrátí.Sice ne hned,ale časem jo.

Já kdybych neměl ten K&N,tak bych šáhnul po prvnim co v autodílech prodávaj. Jelikož když přijedu do práce,tak se tam víc práší,tak jsem tyhle obyčený filtry měnil po 8000km - 10000km společně s olejem

2012-04-15 23:30:44

Ok, příště se více rozepíšu. Kupuji sadu filtrů - vzduch, palivový, olej.

2012-04-16 01:22:51

Kup něco levného. Papír filtrační papír stejně dělá jedna firma.

2012-07-18 16:30:31

Zdar, o víkendu mě čeká výměna oleje + olejového filtru + vzduchového filtru, poprvé se do toho pustíme s přít. sami. Mám stejnou motorizaci i rok.

Loni jsme přešli z 5w30 na 10w40, takže u ní hodláme zůstat. Zítra mi přijde přímo Dexelia 10w40 (5 litrů za 800 Kč) a co se týče filtrů, psal jsem přímo do Mazdy. Cena vzduchového 760 Kč mi přijde dost, ale hlavně ten olejový za 326 Kč.. Nedá se v podobné kvalitě koupit za míň?

Najedeme tak 15 tis. ročně, sice hodně po Praze, ale jinak auto nedostává moc zabrat, ostře už s ním vzhledem k jeho věku nejezdím.

MAX6  
J.

samper, 2012-07-18 16:30:31 napsal:

Zdar, o víkendu mě čeká výměna oleje + olejového filtru + vzduchového filtru, poprvé se do toho pustíme s přít. sami. Mám stejnou motorizaci i rok.

Loni jsme přešli z 5w30 na 10w40, takže u ní hodláme zůstat. Zítra mi přijde přímo Dexelia 10w40 (5 litrů za 800 Kč) a co se týče filtrů, psal jsem přímo do Mazdy. Cena vzduchového 760 Kč mi přijde dost, ale hlavně ten olejový za 326 Kč.. Nedá se v podobné kvalitě koupit za míň?

Najedeme tak 15 tis. ročně, sice hodně po Praze, ale jinak auto nedostává moc zabrat, ostře už s ním vzhledem k jeho věku nejezdím.

2012-07-18 17:06:08

Ahoj. Za 1300Kč bych ti dokázal sehnat vzduchovej filtr od K&N,kterej už nemusíš nikdy měnit, jen občas čistit. Ohledně olejovýho filtru,tak 326Kč neni zas tak moc. Dá se sehnat od Champion za cca 155Kč a od MANN za cca 221Kč. Od K&N by byl za 750Kč.

2012-07-18 17:21:33

Ahoj, tak super, olejovej vemu ten mazďáckej a filtr ještě zvážim, přeci jen je to docela úspora, když to člověk vynásobí rokama.. Pošlu ti SZ, jak jsem se rozhodl. Zatím díky

2012-07-19 11:41:43

Ještě prosím, až to budu o víkendu měnit - zvládnu to jakožto amatér? Tzn. nečeká mě nějaká nástraha? Táta třeba říkal, že u jejich Megana museli vyrábět spec. klíč na povolení výpustního šroubu.. Tak kdo jste to u 2.0i měnil, poraďte prosím. Jakým klíčem povolit, co oddeklovat apod. Našel jsem jen fotku olejovýho filtru a ten mi připadá krásně přístupný zespoda, prostě jestli to dobře chápu, vypustit olej, potom odšroubovat filtr, našroubovat nový filtr, nalít nový olej?

2012-07-19 11:44:53

Jj, přesně jak říkáš, jen je lepší mít to auto zvednuté. Kryt motoru je přišroubován běžným šroubem, na olejový filtr prodávají speciální udělátko asi za 100,-- autokelly, kdyby ti nešel povolit rukou. A výpustný šroub je běžný, jen nevím velikost :)

2012-07-19 11:57:44

Super, díky

Budeme to dělat u táty, má takový šikovný můstky, na který najedu, takže přístup by měl být v pohodě. A filtr doufám půjde povolit i bez udělátka třeba nějakým hadrem. Tak hlavně že šroub je běžný a u krytu motoru taky.

MAX6  
J.
2012-07-19 14:34:29

Zvládne to opravdu i amatér. Jestli tam máš jenom olejovou vložku,tak tu dostaneš ven když povolíš zespoda šroubek a sundáš nádobku ve kterym je schovanej (obr1). Jestli tam máš systém na patronu(obr2),tak buď jí povolíš rukou a nebo si vezmeš sikovky. Tý starý patroně je to stejně jedno jestli jí pomačkáš nebo ne. Tu novoupatronu dotahuj rukou co to jde,NEPOUŽÍVEJ na utahování nářadí.

2012-07-19 14:47:44

Maxi díky moc, já ty filtry právě před chvílí vyzvednul na Spořilově a se zděšením zjistil, že za těch 350 kč to je jen vložka. Už jsem si říkal, že sem musím napsat, jestli někdo nevíte jak to vyměnit a ty jsi mě předběhnul, takže to ani nemusím fotit

Teď mě ale napadá - půjde ta origo vložka vyměnit i kdybych tam teď měl jinej filtr než přímo Mazda? Předchozí výměny mi dělal kamarád a netuším, co tam dal za filtr, jestli měnil celý nebo jen vložku a pokud celou patronu, tak jestli půjde šroubkem povolit a vyměnit jen vnitřek..

MAX6  
J.
2012-07-19 15:01:56

Jestli ti dali v mazdě jen vložku,tak máš systém na vložku. Takže teď tam momentálně máš taky jenom vložku. A je úplně jedno od jakýho výrobce.

Patronovej systém nemáš a bez drobnejch úprav by si tam tu patronu ani nedal.

2012-07-19 15:16:23

Ufff, tak jsi mě uklidnil. Po víkendu dám vědět, jak jsme to zvládli. Díky

2012-07-23 00:51:20

Tak jsme to dnes s tátou zvládli na jedničku, výměna oleje naprosto bez problémů. Po sundání spodního krytu motoru ( celkem 7 šroubů myslím desítek) krásný přístup jak k vypouštěcímu šroubu (patnáctka klíč), tak k filtru (imbus). Z auta vytekla neskutečně černá sr...a, nalitý Dexelia 10w40, vyměněná vložka filtru i vzduchový filtr, autíčko si poté chrochtalo blahem. Mám pocit, že je mnohem tišší běh motoru. Takže Maxovi i ostatním díky za rady, bál jsem se toho a nakonec pohoda a na 10 tis. km klid

2012-10-22 12:33:55

Hi boys

Ku vzdurchovému filtru ničo : načo je tolko plastu ku nasávaciemu filru? Najpr som von plast čo bol v spodnej časti filtračnšj krabice - to je tá časť plastovej krabice v krtorom je vzd. filter. potom je ešte jedna nižšie ktorá je priskrutkovaná 3-mi skrutkami M8 ku karoserii omriečkovaná plná krabica ktorá má jeden orkuhlý vývod do filtračnej krabice . Načo to je . Dal so mto von . tolko palstu okolo filtra ja sa čudujem že sa niečo do toho motora dostane . Navyše výrezy v plastovom podblatníku - pri ľavom prednom blatníku - zo spodu . to je na to aby lepšie fúkal vzduch do vnutra aj so špinou do podkapoty ? Takže sa mi to podarilo pekne zalepiť s gumoasfaltom a sklotextilnou tkanivou celkom to drží fotky neskôr .


Odpovědět

1  2