Fórum - Téma


vysoke volnobezne otacky a spotreba


Fórum 6 GH vysoke volnobezne otacky a spotreba

Informace o modelu: Mazda 6 GH



2007-04-24 11:14:05

Ahoj, v prosinci jsem si koupil nove auto Mazda 6 2,0 MZR - CD 105 kW. Od zacatku se mi nejak nezda spotreba. Ted mam najeto 15.000km a s prumernou spotrebou jsem na 8 litrech. Problem mam tento: pravidelne se mi deje, ze ujedu par kilometru, zaseknu tempomat ve 130-140 km/h, jedu po rovine a pocitadlo mi ukazuje spotrebu 8,5-9,5l. vyradim a volnobezne otacky mam na 1000ot./min. a asi tak 1 milimetr - 2 nad (odhaduji 1050ot./min.). Kdyz zastavim, otacky klesnou na standard (odhaduji 800ot./min.) nekdy se stane, ze za jizdy klesnou samy, jindy az po zastaveni, jindy zase az po vypnuti a znovu nastartovani. Nekdy zase ujedu 100km a volnobezne otacky jsou na odhaduji 800ot./min. a pri zaseklem tempomatu na 130km/h palubni pocitac ukazuje okamzitou spotrebu 6,4l (coz si myslim ze je spravne).

Mam tedy vyzkouseno toto:

1) volnobezne otacky 1050ot./min. - rychlost 130km/h po rovine - tempomat - spotreba 8,8-9,2l

2) volnobezne otacky 800ot./min. - rychlost 130km/h po rovine - tempomat - spotreba 5,8 - 6,2l

Tusite kde muze byt zrada? Nebo je to normalni z duvodu DPF (filtru pevnych castic)?

Kdyz se totiz podivam na parametry tohoto motoru na katalog na www.auto.cz, tak tam je kombi spotreba na 6l. Ja nejezdim jako zavodnik a jsem o 2,5-3 litru vic, coz je cca rozdil tech dvou variant nahore, tak si myslim, ze asi neco neni v poradku.

V servisu v Praze na Sporilove mi rekli, ze zavadu zadnou nezjistili, ze je vsechno v normalu a kdyz jsem jim rekl at se jedou projet a ujedou cca 30km, ze se jim to projevi, tak rekli, ze se nic neprojevilo.

Poradite nekdo?

2007-04-24 14:41:53

šel bych po tom tempomatu dlemě ř.j. dostava špatny udaje o rychlosti vozidla a provozu a viděl bych to na konektor nebo kabel

2007-04-24 15:16:10

Dela to i bez tempomatu

2007-04-24 15:52:54

pak je možnost že je zrada ve snimači klapky od něj se odviji volnoběh ten dava signal jednotce jak jde motor a pak je možnost že zustava viset klapka je tam nečistota a špatně dovira a pak ti to jednou jde a pak ne tohle na počitači ti amateři v servisu nenajdou vyčisti to a pak se uvidiš co dal

2007-04-24 16:05:06

mno pekne, jsem totalni amater co se tyce aut, takhle kdybys mi to rekl o pocitacich, tak udelam cokoli, tim se zivim 11 let, ale o autu?? UFF UFF. Poradil bys co s tim? Diky

2007-04-26 10:21:11

Mam 323 1,6 16V SOHC, B6, ´93 bez tempomatu a dela mi to same. Nikdy jsem se tim nezabyval,fakt ze u jinyho auta jsem se s tim nesetkal.Rekl bych ze fouka do sani a ovlivnuje to vahu vzduchu.

2007-04-26 10:42:30

Fakt je to, ye tohle mi rekli neyavisle na tobe uy i dalsi 2 lidi. Problem je, ze je to v zaruced a v Mazde mi tvrdi, ze se jim to neprojevilo jako chyba, takze jsem ve slepy ulici a asi to budu muset vycalovat, protoze s prumernou spotrebou o 2 litry vyssi pri 50kkm rocne se dostavam do brutalniho minusu. Netusite nekdo o nekom v Praze nebo na severu Cech o nekom, kdo by se na to podival?

2007-11-25 22:26:54

Ahoj. Jsem tu dnes nový. Jmenuji se Láďa. Mám Mazdu 6 rok výroby 2002 dvoulitr benzin. Chtěl bych se zeptat kdo ji taky vlastníte na spotřebu hlavně ve městě. Ja se s ní nedostanu pod 10 litrů. Podle techničáku je to ok. Jaký máte vy zkušenosti. Dík

2007-11-25 22:34:35

Ja se v zime pod 10 ve meste taky nedostanu. S M3 1,6. Ono by to asi slo, ale musela bych jezdit "na spotrebu".

doris  
Doris
2007-11-26 07:19:38

Taky se přidávám: M6 1.8 benzín (r.v.2006), kombinovaná spotřeba do 8l, přičmž z toho je cca 60% městský provoz. Dlouhodobý průměr 7,5l/100km, v létě lze jezdit i pod 7 úspornějším stylem jízdy. Většinou to ale moc nehoníme. Jinak co vím, tak kolegovi bere dvoulitr benzín v M6 kolem deseti litrů. Takže to bude asi v normě.

2007-11-26 08:42:25

Dryjak: mám najeto to co ty. Do 13 tisíc spotřeba 8, teď 7. Hodně ale záleží na tom jak jezdíš. Mimo město, jezdím s přehledem pod sedm, ale jak se do toho přimotá město, tak spotřeba rapidně vzroste. Nuluju PC od plné do plné, a průměrnou rychlost mám 38-41. Takže z toho si můžeš udělat obrázek kde jezdím. Takže nevěš hlavu, máš stále nezajetý motor.

Dovolím si jednu odbočku, když máš MZR, když nastartuješ studený motor, rozeběhnou se ti také vrtule na chladiči?

K tomu volnoběh na dálnici, je to čistě teoretický výpočet, ale je jasný, že pokud jedeš stejně rychle a jednou to točí o 200rpm míň, tak to musí psát teoretickou spotřebu jinou. Ale těžko pojedeš 100km na volnoběh, tak dlouhý kopec v čechách nemáme.

No a pak mě není jasný, když skoro za rok, jsi najel 15t km, proš píšeš v druhém příspěvku o 50t km za rok.

Nicméně, pokud to shrnu, tak rozdílné otáčky, mě přijdou zvláštní, tedy pokud se ty vyšší drží delší dobu. Protože pokud vím, tak filtr pevných částitc neumí říct ECU aby zvedla volnoběžné otáčky.

2007-11-26 17:39:36

Ahoj,

15.000 jsem mel v dubnu, ted jsem na 42.000 :) a dela to furt to same, i kdyz mi prumer klesl na 7,3

Dryjak

2007-11-26 21:32:59

Dryjak: tak to pak jo, to jsem tě špatně pojal

2014-04-23 18:43:25

Zdravím!

Jsem tady nováček, takže možná někomu se bude zdát, že píšu tady nesmysly.

Mám tak trochu podobní, avšak ne zcela totožní problém. Vlastním Mazdu 6 diesel 2,0 MZR-CD 103kW v kombíku. Spotřebu mám 6,3L,což je prý normální jak jsem to tady na fóru dočetl. Ale zpozoroval jsem zvláštní jev. Jezdím denně 65 km do práce.(Dálnice, město, mimo město) Ráno, když teploty jsou ještě nízký, tak motor skoro není slyšet, krásně burácí, a podle PP průměrná spotřeba je 5,1 L. Odpoledne zpátky z práce, když teploty už jsou výš, tak najednou motor znatelně hlučnější, a průměrná spotřeba stoupne na 6,8 L dle PP. Podotýkám, že tam i zpátky jezdím stejnou trasou, a stejnou rychlostí. Nebude to nějak souviset s okolní teplotou ? Není tam třeba nějaký špatní kontakt někde, co se rozpojí při výších teplotách?

2014-04-23 18:52:15

může to být i převýšením, po cestě zpět může být více kopců, po cestě zpět se člověk těší domů, může jet rychleji.....

2014-04-23 19:52:47

radomiláček: Jak jsem psal trasa ,a rychlost je stejná tam i zpátky.

2014-04-23 20:02:37

djjoyi: ale profil trasy může být jiný, asi ne tolik, aby to udělalo takový rozdíl.

2014-04-23 20:27:30

djjoyi: Ještě jsem si zkontroloval trasu. Je tam rozdíl v nadmořské výšce cca. 250 m. Což znamená, že cestou tam jedu z kopce, a zpátky do kopce. Že by to udělalo takový rozdíl na spotřebě?


Odpovědět