Fórum - Téma


Vysoké otáčky po studeném startu


Fórum 3 I BK Vysoké otáčky po studeném startu

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2014-12-17 14:21:44

Zdravím do fóra. Mám M3 1,6 benzín 77kw z roku 2004. S autem jsem spokojen jen nevím co si mám myslet o tom, že pokaždé, když auto startuji na studený motor, tak mám při volnoběhu otáčky cca 1700 a trvá dobré 3-4 minuty než klesnou na 750/min (tak jsou po zahřátí ). V podstatě pokaždé čekám tuto dobu, protože, když jedu hned, mám pocit, že je vysoká spotřeba a auto se nějaký ten kilometr "zklidňuje". Jakmile se motor zahřeje a motor drží na volnoběh těch 750, tak už není problém. Na diagnostice jsem byl a vše se zdálo v pořádku. Máte s tímto někdo zkušenost, nebo se jedná o normální věc u tohoto modelu?? díky za radu

2014-12-17 14:45:04

U mě je to stejné (stejné auto, ročník, chování). Řekl bych, že se tak 10 let starý motor za studena chová.

Spíš mě trochu trápí, že když už je motor zahřátý, tak při volnoběhu jsou v autě cítit (na to že jde o benzínový motor) docela silné vibrace (jako kdyby nepravidelný chod). Zkoušel jsem vyměnit svíčky, olej, ale nepomohlo...

2014-12-17 17:39:26

to jo, ale spíš bych chtěl znát příčinu..měl jsem i starší auto a tohle to nedělalo a rád bych to odstranil..s vibracemi problém téměř nemám

2014-12-17 18:33:32

ho84: To je automatický sytič.... Dělá to téměř každé auto (benzíňáky co já vím) a je to k tomu aby se auto ihned po startu pořádně mazalo a lépe prohřálo. Sytič snad vysvětlovat nepotřebujete.. Byl i u Škody 110 ale v ruční variantě.

To co se po startu studeného motoru děje - je naprosto v pořádku.

2014-12-17 18:35:53

falco: Zkontroloval bych silentbloky v držácích motoru a taky zda je kontakt u svíček v pořádku. Myslím že při výměně svíček je dobré očistit kontakty na cívce, v obou stranách zapalovacích kabelů a taky zda není prasklá nějaká hadička či přívod k sání.

2014-12-17 18:46:34

Magneto: funkci sytiče chápu, ale dle mých předchozích zkušeností a toho co slyším od kamarádů "benzíňáků", tak mají otáčky ( ikdyz u jiných typu aut ) po studeném startu max lehce nad 1000/min a hlavně za 20 vteřin kleslé na normálu a jedou...u mě to trvá 3-4 minuty a otáčky klesají z cca 1700/min, tak proto se o tomto tématu bavím..pokud je to u tohoto auta běžné a normální, tak fajn, ale zatím si tím úplně jistej nejsem

2014-12-17 19:06:37

ho84: Pokud ti toto dělá při startu studeného motoru a pak to klesá, je to na 100% úděl automatického sytiče. Jakmile se motor párkrát otočí, tak začne klesat počet otáček.

Pokud parkuješ s vytočenými koly čili v rejdu, je jasné že to musí taky rozhejbat servo. Pokud stojím na parkovišti a nastartuju motor, drží se mi volnoběh u 1400 ot./min. avšak pokud startuju a mám zapnutá světla, rádio, klimu a nevím co ještě, tak mi otáčky vyletí jako tobě... Nehledal bych v tom chybu. Nech si změřit tlak ve válcích nebo tak ale to s tím nemá nic společného.

2014-12-17 19:12:22

magnetto: ok....s těmi všemi zapnutými věcmi samozřejmě nestartuju, každopádně díky za názor

2014-12-17 19:15:14

HO84: Ještě mne napadl jeden způsob jak ověřit to co píšu. Zkus mrknout do servisního manuálu konkrétně tohoto motoru. Jsou tak údaje jako vůle ventilů, nastavení odklonu kol a hlavní co Tě bude zajímat je:

  • Volnoběžné otáčky
  • Zvýšené otáčky

MAX6  
J.
2014-12-17 19:51:52

ho84: Jestli máš pocit že je něco špatně,tak si nech přeměřit čidlo teploty vody ve studenym stavu. Je to obyčejný odporový čidlo,kde se odpor měni v závisloti na teplotě.

2014-12-17 20:39:19

ok, díky

2015-01-01 19:23:44

Zdravím, mám Premacy 2.0 diesel rv. 2000....při mrazech mě vyběhnou hned po startu otáčky na maximum....co to může být....teplý motor a v létě to nedělá. Díky za radu.

2015-01-02 02:25:02

coteda: Čti výše... Proveď kontrolu čidla teploty, nedrž plyn

Mám v autě ten stejný motor ale jestli je tam taky ten automatický sytič teď fakt nevím... Možná nějaké špatné čidlo

MAX6  
J.
2015-01-02 10:32:54

coteda: U tý nafty bych se zkusil zaměřit na čidlo polohy plynovýho pedálu který je z boku na plynovym pedálu a to hlavně v případě jestli ty otáčky po prvnim lehkym sešlápnutí mají tendenci spadnout na správnou hodnotu + klidně to čidlo teploty vody.

2015-01-11 00:52:21

U toho benzínu je to normální, ten motor, aby se rychleji zahřál, si drží zvýšené otáčky, mám 323 a mě ty otáčky lítají ve velkém mrazu i ke 2300/min.

2015-01-15 11:35:15

Při studenem startu mi vyskočí otáčky taky na 1700 ale o pul minutě už klesají. Myslim že je to úplně normalni projev sitiče. M3 2.0i

2015-01-26 02:53:54

Mám tiež mazdu 3 1.6 benzín ročník 2004 a robí mi to isté - pri studenom štarte mám tak 1 - 3 minúty otáčky max. do 1500 (zväčša 1200) a potom klesnú na normálnu hodnotu a autíčko ide ako hodinky. Vždy, keď ráno štartujem, tak stihnem vyfajčiť jedno cigo a sadnem už do vyhriateho auta s normálnymi otáčkami :) Ale čo som čítal/počul...tak celkovo japonské autá majú toto vo zvyku - aj toyoty, aj hondy :)

2015-01-26 03:25:46

makara: Ano, tento jev je zcela normální. Pokud by jste chtěli ještě rychleji zahřát motor, stačí dát teplotu na ventilaci úplně na studeno a motor se zahřeje rychleji. Dělám to tak každý den a jsem spokojen.

2015-01-26 03:31:13

magnetto: Mne tie 3 minútky vyhovujú :) Auto sa mi dovtedy, dokým dofajčím cigo zohreje :) Ale moju magdu mám chvíľku ale som s ňou maximálne spokojný zatiaľ. Švagor vystriedal už asi 4 mazdy a bol s nimi veľmi spokojný - pôvodne som chcel kúpiť focus II alebo astru III...ale nakoniec som sa rozhodol pre mazdu - 3 mesiace som hľadal...až som konečne našiel...mám sedan - jediná vec, ktorá mi trocha vadí je úzky nakladací priestor do kufra..inak dávam 10 bodov z 10-tich :)

2015-01-26 12:57:35

makara: Nemám sice M3 ale jsem s Mazdou také spokojený.. Nedám z ruky Na to co jsem se s ní natrápil..... teď mi to pomaličku vrací


Odpovědět