Fórum - Téma


Vysoká spotřeba


Fórum 323 V BJ Vysoká spotřeba

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2015-11-25 20:20:45

Zdravím,

pořídila jsem si mazdu 323 1.5 1999 a mám problém se spotřebou a motor při jízdě cuká.

Nemáte někdo podobné zkušenosti nebo nevíte čím by to mohlo být? :)

Děkuji za rady.

2015-11-25 20:43:50

Při jakém režimu cuká? Jinak můžou to být svíčky (pokud se to dusí v nízkých otáčkách a blbě startuje), špinavý vzduchový filtr, zanesená váha vzduchu atd. Těmi třemi věcmi bych začal.

2015-11-25 21:09:46

jaluvkap: při jízdě, většinou při řazení nahoru, nejde do otáček pak se chytí. svíčky mám nové, vzduchový filtr je čistý a na váhu vzduchu mám podezření. Je možné že s váhou vzduchu souvisí i ta vysoká spotřeba (cca 12l/100km) ?

2015-11-25 21:30:14

12/100 mi se po vycisteny vahy zlepsil tah,ale spotreba zustala stejna. Pokud to dela ve vysokych otackach,tak bych to spis videl na privod paliva.To ale neresi tu spotrebu...tam bych to spis videl na moc bohatou smes.Ja jezdil s 1.6 za 7 pri normalni jizde.

2015-11-26 12:08:06

leny: Ještě mně napadají špatné kabely ke svíčkám, zanešené vstřikovače, upadlé dráty od čidel nebo induček. Ale těch závad může být řada. Doporučuju mrknout na data z diagnostiky.

2015-11-26 17:18:15

leny:

* Kabely ke svíčkám: Vyloučeno a to z toho důvodu, že právě pokud jsou špatné tyto kabely, tak ve vyšších otáčkách jede auto 100x lépe než při nízkých otáčkách. Je to tím, že při vysokých otáčkách motor pálí vícekrát a tím se vyrovná a opraví případná chyba na kabelu.

* Váha vzduchu: Na airboxu je umístěna jak váha, tak čidlo teploty nasávaného vzduchu. Pokud toto čidlo není v pořádku, určitě bych viděl chybu zde. Je sice hezké, že motor ví kolik nasaje vzduchu ale neví jakou má teplotu a z toho vyplývá i ta směs - pokud je vzduch studený, má jinou hustotu než horký.. FYZIKA....

* Svíčky: Pokud jsou špatné svíčky, auto jede minimálně pořád na 3 válce což je poznat z celkového chování a taky vibrací. Myslím že zde taky problém nebude a to proto, že nikdy se nezanesou (nepodělají) svíčky všechny naráz.

* Filtr vzduchu: Pokud je tento filtr hodně zanešený, nemusí to ale znamenat tento problém. Rozhodně bych filtr vyměnil jako prevenci a nečekal až se bude auto dusit.

* Podtlakové a tlakové solenoidy: Toto vidím jako největší problém a to proto, že naše auta rádi navštěvují kuny a podobné sviňstvo. Nejdříve ze všeho bych zkontroloval veškeré hadičky od těchto solenoidů a poté hledal chybu jinde. Hadice nemusí být viditelně děravá. Stačí ale nastartovat motor a na každou z nich zmáčknout jestli má tlak. Toto bude podle mě ten pravý problém.

* Sání: Pokud motor žere olej, je celkem dost pravděpodobné, že se zasírá sací trakt. Díky tomuto se lepí i klapka a auto cuká. Toto je jeden z nejpravděpodobnějších problémů.

Problémů může být daleko více ale pochybuji, že se pustíte "sama" (pokud jste tedy ta, za koho se vydáváte) do měření tlaků ve válci nebo-li komprese. Ono svíčky vyměnit je jednoduché ale taky na to člověk potřebuje vybavení, zkušenosti a nějakou znalost postupů.. Nic proti ale myslím, že ten, kdo to měnil by mohl rovnou udělat diagnostiku místo vrtání do váhy. Nemám zkušenost s tím, že by váha byla ON/OFF nebo-li funkční a v druhou chvíli nefunkční.

Dosti by mne zajímalo, jak se taková váha čistí? Děkuji.

2015-11-26 22:06:57

muze byt i problem v lambda sonde, urcite bych to dal k reseni autoelektrikari atd. Ja mel zvysenou spotrebu kvuli tomu, ze jsem mel deravou hadici sani (gumovej zebrovana hadice od vzduch filtru k sani) - nebylo to vubec videt, ale v tech zahybech byly praskliny ktery pak prisavaly vzduch. Sice to nejspis vic jelo ale asi kvuli tomu to asi vypalilo katalyzator a pritom oprava je jednoducha - poradne omotat izolackou. Demontaz hadice zvladne i podprumerne inteligentni zena ;)

Jeste abych doplnil, u me ta zvysena spotreba nebyla az zas tak dramaticka, ale znat to je. Taky tam zas nebyly nejak velky diry. Holt u staryho auta bych tenhle spotrebni material radsi prekontroloval.


Odpovědět