Fórum - Téma


Vyrovnávací nádobka - chlazení


Fórum 6 GH Vyrovnávací nádobka - chlazení

Informace o modelu: Mazda 6 GH



2014-06-22 14:19:30

Dneska jsem s hrůzou zjistil, že černé víčko od vyrovnávací nádobky (viz foto) bylo otevřené a nádobka je úplně prázdná. Vůbec netuším jak dlouho to tak bylo, ale na palubovce nebyla ani žádná signalizace. Nevíte jestli by to mohl být nějaký velký problém a čím to případně doplnit? Díky..

2014-06-22 14:46:22

dschwarz: ahoj, v prvni rade se bez jeste jednou poradne podivat do nadobky. Voda uvnitr byva casto cira a nejde dost dobre poznat jeji pritomnost. Pomuze baterka a zatreseni s nadobkou-hladina se rozhoupe a lepe ji uvidis.

2014-06-22 15:45:02

Tak mi to nedalo a šel jsem na to znova mrknout. Nádobka je opravdu prázdná a hadička, která jde dovnitř je taky suchá. A uvnitř určitě nebyla voda, jde vidět zbytky po nějaké zelené kapalině..předpokládám chladící kapalina. Co tam máte standardně?Doplňovali jste tam někdy něco?

2014-06-22 19:24:53

dschwarz: Dolejvá se tam destilka, ale pokud ti to uniklo takhle moc, musíš potom zkontrolovat koncentraci s chladící kapalinou, aby ti tam ta voda v zimě nezamrzla.

http://auto.idnes.cz/auto...90325_143407_automoto_fdv

Každopádně ta voda ti jen tak nevyšplouchá, takže doporučuji natlakovat soustavu a zkontrolovat, jestli nemáš někde úniky. V servisech na to mají speciální pumpičky s manometrem.

BTW: už ti přišly krytky?

2014-06-23 01:05:00

No čirá by určitě být neměla. To už zavání průšvihem v zimě. Patří tam zelená chladící kapalina. Je pravda, že množství se celkem blbě odečítá díky zahnutí nádobky. Pokud si na suchu, tak jak píše kolega - zkontrolovat únik

Pokud si jezdil hodně a neuvařil si, tak předpokládám, že nějaké množství kapaliny v okruhu je. Tak dolít a pravidelně kontrolovat, zda se kapalina neztrácí.

2014-06-23 07:06:37

ajaj, já tam mám čirou, budu to muset zkontrolovat...

2014-06-24 07:58:06

Když jsem kontroloval stav chladící kapaliny, také mně vyděsilo, že je tato nádobka prázdná.

Ale když se dobře podíváš, tak někde u dna je ryska s označením MAX. Takže to, že je prázdná je vlastně OK. Alespoň u mojí GH. Určitě bych nedolejval vodou, přes úrovně dané výrobce.

Odšroubuj ješte víčko u chladiče a koukni dovnitř.

2014-06-24 10:25:42

No zatím jsem to nedolíval ničím. Díval jsem se na to pořádně a ta úroveň nedosahuje ani té první rysky (LOW) natož MAX. Je to prostě úplně prázdné. Měl jsem možnost se mrknout na stejnou vyrovnávací nádobku u známého, akorát u GJ, a tam je kapalina přesně mezi ryskami, tak fakt nevím...

2014-06-24 10:44:33

Aha, tak to máme odlišně. u mě je MAX na dně té nádobky.

2014-06-24 11:38:35

Dolévání či nedolévání.

Asi bych poradil spíš to, aby jsi koupil novou chladící kapalinu, naředil jí aby byla alespoň do -20°C a potom podle postupu nalil a naředil. Poté bych kontroloval zda někde neuniká a nebo zda nejde bílej kouř z výfuku.

Samozřejmě bych ještě před tímhle vším vypustil starou (pokud tam teda ještě nějaká je). Až ji budeš vypouštět tak otevři spodní ventil co je zespoda na chladiči a k tomu víčko nahoře na chladiči (bývá tam většinou žlutá nálepka s japonštinou :)

Až nebude nic ze spod "čůrat" tak do toho otvoru pořádně foukni... Tím vyhodíš většinu zbytku kapaliny co tam máš.

2014-06-24 13:02:14

....a nezapomeň u toho foukání zavřít oči, ať nedopadneš jako "generator" na fotce

Tak jsem koukal na tu barvu a není čirá...uff.

Jinak postup bych volil, jak říká "magnetto". Pokud bude stále kapalina ubývat a nebudeš vědět odkud, zajeď do servisu, ať ti soustavu natlakují a zkontrolují pořádně.

2014-06-24 13:20:11

toomaasv:

Taky jsem poprvé nevěděl jak na to, a jak to odvzdušnit. Myslím že utratit 400 Kč za chl. kapalinu a vynaložit asi hodinu času je lepší než jet do servisu řešit takovou banalitu.

Tam bych zajel až po tom co bych to vyměnil a opět zjistil že mi to někde uniká... I když to tak vezmu, myslím že vyměnit těsnění pod hlavou, zvládne každý... Bude to bolet ale budu muset taky při výměně pístních kroužků..

No nevím, řekl bych že buď má někde prasklou hadici nebo tam nemá vůbec žádný chladící médium... To podle toho že ani neví co se tam má nalejt

2014-06-24 14:14:55

nemaloval bych čerta na zeď určitá ztráta kapaliny hlavně v letních dnech je zcela přirozená, jde i o to, jak se jezdí, např dálniční tempo či naopak časté stání v kolonách jsou pro chlazení motoru náročné a určité ztrátě kapaliny se nelze divit. Dolil bych, klidně jen čistou destilku, více bych to hlídal a v případě že ztráta nebude nijak drastická, tak bych buď kapalinu preventivně vyměnil komplet, nebo zjistil bod tuhnutí a dle potřeby bych něco odpustil a doplnil patřičnou směsí.

ono totiž vůbec není jisté, kdy se v tomto případě kapalina dolévala naposledy

2014-06-24 18:40:52

radomiláček: Jo jo,, asi máš pravdu. Na rozdíl od něj vím kdy jsem naposledy dolejval olej

Před 300 Km.. Teď musím znova

Edit:

Max mi po koupi mé poradil ať koupím nějakou chladící kapalinu (teď nevím přesně jaká to byla) a jsem s ní naprosto spokojen. Neubyl ani kousíček a ještě se mi nestalo že by se mi zvedla teplota, byť o milimetr. Auto je zahřáté v mžiku na provozní teplotu. Mám pocit že měla zelenou barvu a ředil jsem ji 3:1 (matně vzpomínám). Vešli se tam nějaký necelé 3 litry.

2014-06-25 12:15:49

Tak dolil jsem to trochou destilky a uvidíme. Stejně v nejbližší době jde auto na servis, tak uvidím do té doby, jestli to někdě opravdu uniká nebo to bylo pouze tím otevřeným víčkem, což teda předpokládám. Holt někdo musí častěji dolévat chladící kapalinu, někdo zase olej

Každopádně díky všem za názor a rady..

2014-06-25 12:28:58

dschwarz: každopádně sleduj to co cca 50-100km raději častěji zbytečně, než méně často a pozdě.

2014-12-26 17:47:29

co je pravdy na tom, že originální chladící kapalina lf22 má životnost 11 let nebo 200tis km.


Odpovědět