Fórum - Téma


Vymezovače dveří, repase na Mazda 6, r.v. 2005


Fórum Návody Vymezovače dveří, repase na Mazda 6, r.v. 2005




2016-05-10 22:02:49

Dveře, které nedrží. Zavírají se v okamžiku, kdy chcete vystoupit, nebo nastoupit. Asi to znáte všichni, kdo máte starší auto. Stručně popíši postup, který jsem použil k oživení vymezovačů dveří. Nebudu se zabývat postupy demontáže tapecírungů atd., které se dají najít na Fóru, nebo jiných webech. Přikládám fotky, na kterých je vše názorně zachyceno.

1. Demontujte vnější, pohledový tapecírung dveří.

2. Vnitřní panel ponechte na místě, vymezovač lze vyjmout skrz otvor po demontáži reproduktoru. Odmontujte vymezovač.

3. Rozeberte vymezovač odehnutím čtyř zalisovaných paciček. Pokud se packa (y) odporoučí do Věčných lovišť nezoufejte vše drží pohromadě ty dva šrouby, kterými se vymezovač upevňuje na rám dveří. Jen zpětná montáž do dveří je choulostivější, protože vám vnitřnosti vymezovače drží v celku jen síla vůle :)

4. Merito problému s vymezovači spočívá v opotřebení můstků bílých plastových čelistí, nikoliv v únavě (vymačkání) pryžových bločků, které čelisti zatlačují do vybrání v táhlu vymezovače. Můstky čelistí se prostě časem odřou a už nezapadají do vybrání v táhlu. Pryžové bločky vyvíjející tlak na čelisti jsem nalezl v dobré kondici.

5. Zahloubení můstků čelistí. Obnovení do téměř původního stavu. Materiálu je dost, čelist je z výroby bohatě dimenzovaná. Viz. foto. Nožem, čímkoliv, co poslouží účelu.

6. Snížení dorazů čelistí. Na fotce je označeno na každém dorazu černou fixou asi 2mm materiálu, který se musí odbrousit pilníkem To je velmi DŮLEŽITÉ. Když byste pouze zahloubili můstky čelistí, stále by se nesevřely až do nejvyššího zahloubení v táhlu Opět je vše na fotkách.

7. Vypodložení jednoho pryžového bločku pryží o tloušťce 2mm. Snížili jsme totiž čelisti a pryžové bločky by už nevyvíjely potřebný tlak na čelisti.

8. Vše složte zpět a táhlo slabounce namázněte vazelínou. Namontujte do auta a HOTOVO

Na závěr jednu pesimistickou připomínku. Podle mého názoru se tahle repase dá udělat jenom jednou. Při další by padly za vlast pacičky pouzdra vymezovače, ale hlavně už není kam zahlubovat čelisti

Přeji hodně zdaru!

Tom

 Magnetto  
2016-05-11 00:01:44

Super návod, ačkoli nevím a neznám nikoho kdo by toto opravoval. Poprosil mě o to jeden z místních členů který mi dává na servis auto a já to vyměnil na všech dveřích kus za kus. Práce na 5 minut jedny dveře.

Jinak super návod

2016-05-11 18:24:07

magnetto: Děkuji za pochvalu Kdybych měl nové vymezovače, tak je taky vyměním. Použité bych nevzal. Takto, po repasi, vím na čem jsem Jak to proběhlo u tebe? Nové, použité, nové druhovýroba? Za kolik?

 Magnetto  
2016-05-11 19:10:52

tomh: Použité ale z auta kde fungovali. Navíc jsem to neměnil na svém autě ale na M6 GG kde krokovače Aldovi nefungovali vůbec. Tady je to něco jiného a mám je grátis od mého dobrého známého. Měnil jsem všechny dveře a cena byla 4700 Kč (všechny vč. pátých).

2016-05-11 22:03:13

magnetto: Jo komplet dveře za pětku? No to je taky řešení. Asi mě to časem čeká, protože mi bestiálně kvetou dolní lemy dveří


Odpovědět