Fórum - Téma


Výměna zapalovacích svíček


Fórum 6 GG / GY Výměna zapalovacích svíček

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2009-07-19 11:55:13

Ve 100 000 km. chci vyměnit zapalovací svíčky u mojí 6 - 2003. Koupil jsem NKG ITR6F13 a narazil jsem na problém - nemůžu odpojit a vyndat ty gumové fajfky z hlavy motoru - nechci použít zvlášt velikou sílu nebo nějaké páčidlo abych nepoškodil fajfku nebo kabel. Není na to nějaký grif ? Nebo nějaký nástroj ? Poradte kdo jste to už dělal. Dále na svíčce je napsáno dotáhnout o 1/16 kruhu a v manuálu utahovacím momentem 15-22 N.m - co mám použít ? Svíčky nemají těsnění ale konus. Díky

2009-07-19 12:42:03

pouzij silu , musi to jit...jinej zpusob neni.

K tomu dotazeni svicek bych se s tim nezalamoval. dotahni to s citem a nebude problem. Pokud mas momentak na tak malej moment tak pro tvuj dobry a klidny spanek to dotahni tim momentem. je to rozhodne presnejsi nez to co je uvedeno na svicce, protoze udaj o 1/16 kruhu je nic nerikajici ,protoze nevic kde kruh zacina...

A ty svicky by mely mit takove kovove tesnenicko co by se melo pri dotahovani zmacknout.

2009-07-19 18:55:32

Díky za radu zkusím to tedy silou. Momenták na tento moment mám takže to s ním skusím. Nové svíčky ale žádné těsnění nemají pouze kuželovou plochu - viz foto. Jestli jsou staré svíčky s těsněním nevím protože jsem to ještě nerozdělal. Nevím co budu dělat když tam budou svíčky s těsněním. Budu moci použít tyto? Určitě někdo z vás již svíčky na tomto typu měnil tak poradte. Díky

2009-07-19 20:36:05

Ahoj, svíčky máš správné. Přesně tyhle jsem před měsícem měnil.

2009-07-20 19:24:28

Ahoj , ja som este na mojej m6-ke nemenil, ale ´, velmi by som sa stým nemal obavy , je to logicke . ak to velmi " ku.. evsky dotiahnes " budes mat problem lebo sa zapece a nebudes vediet rozobrat .

Teda ak dotiahneš len tak " žensky" / sorry doris , to nie je pre teb - vtip / tak neutesniš sokolo sviečky bude unikať kompresse a podobne - diagnozy budeš riešiť.

. Logicky dotiahni silou a rozumom . !!

Už som doťahoval veľa sviečok , a servisaci ktorých som videl doťahovať teda poriadne sa do toho opreli . ale tie mali podložku. Ja osobne do servisu by som nešiel kvôli výmene sviečok .

g.

2009-07-20 20:36:27

Svíčky už mam za sebou a mam jen jednu radu: žádný s....í - je to auto jako každý jiný...

Sice tam mám namísto kabelů zapalovací trafa/cívky - nebo jak se ten blázinec jmenuje tak nevím jak jdou kabely vytahovat, ale když to vezmu podle jinejch aut, kde se kabely "přicucnou", tak prostě: zaber kámo!

Jinak tyhle svíčky nemají žádné kroužky, není k nim důvod.

A to utažení: prostě je ručně nástavcem našroubuj a při tom je utáhni jenom rukou co budeš moct a pak je teprve ráčnou/klíčem na svíčky dotáhni (tak o čtvrt otáčky? zhruba) s přiměřenou silou co máš v rukách (prostě to nervi tělem) jen dokud se svíčka nezastaví a nepůjde ti dále otočit. Je to do hliníku, takže to nesmíš rvát jako šrouby u kol. Ony se krapet "připečou" vlivem teplot atd... Také dej pozor na to, abys svíčku nezlomil, je dobré mít nástavec/klíč specielně na svíčky, který má v sobě takovou tu gumovou vložku, právě aby se svíčka nezlomila a aby ti taky držela v nástavci, když ji strkáš do díry

Ničím ty svíčky nemaž, žádný olej a podobný blbiny, jako dělají někteří, o to víc se právě zapečou... prostě vyndáš starý a dáš nový.

Svíčky vyndavej na zcela studeném motoru, to aby si uchránil závit v hlavě, jelikož u teplého motoru je závit náchylnější k poškození - materiály jsou jaksi roztažené, měkké, křehké a nevim co ještě laicky řečeno


Odpovědět