Fórum - Téma


Výměna (úprava) výfuku na BJ


Fórum 323 V BJ Výměna (úprava) výfuku na BJ

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2014-08-06 01:57:04

Vzhledem k tomu, že nechci nikoho otravovat interkou a nenašel jsem shodné ani podobné téma, chtěl bych se zeptat zda by mohl někdo detailně poradit jak na výměnu výfuku u BJ. Každé auto je jiné a vzhledem k tomu že předchozí majitel aby ušetřil na novém těsnění koncového dílu a dvou šroubcích, nechal zavařit tuto přírubu natvrdo.

Pokud se mi podaří nějakým způsobem tohle sviňstvo uříznout a rozpojit. chtěl bych sundat i katalizátor. Slyšel jsem o nějaká průchozí náhradě v tuningShopech a zajimalo by mne podle čeho se to určuje, kam se to nejlépe montuje a co to provede s výkonem a emisemi při TK.

Rád bych modifikoval svůj starý výfukový systém o nové leštěné svody (nemám vybrané) a o tu náhradu katalizátoru plus koncový díl....

Nic se mi o tom nepodařilo najít.

Díky.

2014-08-06 06:20:11

Tady je originál

20-55X FP35-20-55XB CONVERTER AN (FP35-20-55XC) 5-DOOR 1

40-050A FP32-40-500A PIPE,EXHAUST-FRONT 1

40-061 BP47-40-061A RUBBER,HANGER ILLUST. NO.1 980601 - 2

BJ1***100656-

Период: 01.06.1998 -

40-061 KL01-40-061B RUBBER,HANGER A (KL01-40-061C) ILLUST. NO.2 2

40-090 FP32-40-091A BRACKET,HANGER A (FP32-40-091B) - 990225 1

BJ1*** -197141

40-305 Z510-40-305 GASKET AN (FSB8-40-305) 5-DOOR - 000701 1

BJ1*** -299436

40-351 F201-40-351 BRACKET -990301 1

BJ1*** -197993

40-352 F201-40-352A BOLT,'U' 1

40-355B JE10-40-355 NUT 3

40-390A FP32-40-390A BRACKET 1

40-450 K801-40-450 GASKET,CONVERTER 1

40-500 FP33-40-100B SILENCER,MAIN AN (FP33-40-100C) 5-DOOR 990202 - 990321 1

BJ1***190228-204374

Период: 02.02.1999 - 21.03.1999

40-581 BP48-40-581A RING,SEAL 1

40-582 BP48-40-582 SPRING 2

40-584 BP47-40-584 STUD,FLANGE AN (BP47-40-584A) - 990701 2

BJ1*** -223933

90-901 99946-0800 NUT 1

90-901 99946-1000 NUT 1

90-906 99940-1003 NUT,FLANGE 1

99-203 99951-1030 WASHER,PLAIN 1

99-756 99796-1020 BOLT,FLANGE 1

99-756 99796-1025 BOLT,FLANGE

2014-08-06 11:15:27

Spíše by mne zajímaly nějaké kousky těch katalizátorových náhrad? Nějaké vlastní zkušenosti??

MAX6  
J.
2014-08-06 11:26:45

magnetto: Laděný svody dělá třeba OBX-R nebo AutoExe(pasují z 2.0) jen je velká pravděpodobnost že navazující trubka (s katem) se bude muet prodloužiít nebo lehce upravit.

Tu střední hlavní trubku kde je kat ,tak ta se dá upravit několika způsobama. Buď se jen vyřízneš kat a navaříš místo něj trubku/rezonátor/tlumič,prostě co chceš. Nebo tu trubku celou vyhodíš a uděláš si úplně novou s trošku širšim průměrem. A pak je ještě varianta že si buď uděláš úplně novou trubku a na ní dáš sportovní univerzální kat nebo ten sportovní kat navaříš na stávající trubku místo toho obyčejnýho. Sportovní univerzální katy dělá třeba Magnaflow a daj se koupit i u nás. Koncovej tlumič je čistě na tobě co tam dáš.

Nebo jou možný tzv. cat-back systémy,který jsou od katu až po koncovej tlumič a ty dělaj třeba Magnaflow,OBX-R,RacingBeat,a já nevim kdo ještě...

Asi nejlíp by se ty díly scháněli na 2.0 (Protege5),ale budeš tam muset udělat nějaký úpravy. Respektive čim víc toho z 2.0 vezmeš tim míň úrav,ale čim míň toho vezmeš,tim víc to budeš muset přizpůsobovat na současnej systém.

Ještě abych dodal,tak "origo-kopie" vejfuků na 1.9 se daj bez problémů sehnat v ČR od Bosal nebo Walker.

2014-08-07 05:00:16

max6: Díky moc za radu. Asi zjistím kolik bude stát výfuk na míru a třeba se to vyplatí lépe. Jak budeš mít čas, chtěl bych se zeptat ohledně svodů z Ebaye. Jsou sice levné a leštěné ale aby vydrželi.. Ty bych chtěl.

EDIT: Bosal? Jdu na to hned mrknout :)

2014-12-21 16:48:51

výfuk a jeho části .. chlapi poraďte, mám Mazdu 323 BJ VI S, 1.9 84 KW 2000 rok výroby, potřebuji něčím nahradit výfukové potrubí od katalyzátoru a nevím jestli na to pasuje z předchozího modelu, díky.

2014-12-21 16:51:42

kralik0074: myslíš z ba? srovnej kódy, to je nejjednodušší

MAX6  
J.
2014-12-21 16:56:47

kralik0074: Z předchozí Mazdy 323 (BA-čka) asi sedět nebude,ale z jaký koliv 323BJ budou sedět,ale možná maliný úpravy budou zapotřebí. Ale fakt jen malinký. Hledej vejfuk na 2.0 benzín. To bude nejvíc podobnej vejfuk a těch úprav tam bude mikro minimum (jestli vůbec nějaký). Nejníž bych šel na vejfuk z 1.6,ale tam v pár místech byla užší trubka,takže to může poznamenávat výkon,ale taky by to fungovalo.

Pokud scháníš novej.tak na 1.8FP by měl v pohodě prodávat vejfuk Bosal nebo Walker. Případně se obrať na Británii nebo na Španěli,protože ty na 323BJ dělaj všechny díly venfuků na všechny motorizace (i na 2.0)

2014-12-21 16:58:18

Děkuji za radu

2015-03-08 17:17:48

zdravím, takže stačí místo katu navařit trubku a měl by motor jít líp? uvažuji jen tam přidat přírubu a místo katu přidělat jen trubku s přírubama a jak pojedu na stk tak to jen prohodit. Bude to mít nějaký význam? Díky za reakce

2015-03-08 17:21:00

fishbone5110: abych to nemusel přehazovat, tak jsem kdysi nechal obal katu a uvnitř byla trubka skrz, trochu to hučelo, což mi nevadilo a na stk to vypadalo, že tam kat je a nemusel jsem to přehazovat.

2015-03-10 17:49:44

radomiláček: bylo cítit, že to jede mépe? Díky za info

2015-03-10 18:03:34

fishbone5110: kat jsem měl OK, takže zas takový rozdíl to nebyl, spíše zvuková kulisa.

2015-12-20 19:52:55

Zdravím panove chtěl bych se zeptat jestli mi bude pasovat zadny tlumič z 1,5ky na moji 1,8čku Děkuji předem.

2015-12-27 10:47:13

lower5641: Ahoj,podle toho co vím tak ze z 1.6 ano z 1,5.

Krásný den

2015-12-27 10:48:01

lower5641: Ahoj,podle toho co vím tak z 1.6 ano z 1,5.

Krásný denlower5641:


Odpovědět