Fórum - Téma


Výměna tyček stabilizátorů


Fórum 6 GG / GY Výměna tyček stabilizátorů

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2003 6 GG / GY 2.3 VIN: JMZGY893731115036

17 servisních knížek  |  42 diskuzí

Výkon motoru 119 kW (162 PS) při 6500 ot./min. Točivý moment: 207 Nm (153 ft/lb) při 4000 ot./min. Maximální rychlost 190 km/h. Hmotnost 1 655 kg. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 261 ccm (138 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, L3-VE.



2016-09-17 18:05:44

Zdravím,

dají se tyčky stabilizátoru vyměnit doma na heveru? Dnes jsem to zkoušel, ale při povolování matek od tyčky (levá přední) se mi to začalo křížit - ta tyč od stabilizátoru tlačila nahoru. Tak jsem to radši zase utáhnul, protože jsem nevěděl jestli bych tam potom ty nové vůbec dostal...

Snad jsem to popsal dostatečně.

Díky moc za rady.

2016-09-17 18:29:19

Ahoj,

Já jsem měnil všechny 4 normálně doma... U zadních je třeba zvednout auto, tuším že ani nebylo třeba odendávat kolo... U předních je nutné sundat kola.

Ty mé jsem bohužel nepovolil (jenom jednu), ostatní tři šly flexou .

Pokud se dostaneš na stejně drastické řešení a nepůjdou povolit, vzadu není problém, vepředu si dávej pozor na ta hadičky okolo.

Co se týče tlačení tyče, to je normální... pak ji zase stáhneš dolů až budeš měnit stabilizační tyč.

Snad jsem aspoň trochu poradil.

2016-09-17 18:30:08

tady se podivej

2016-09-17 18:41:01

Díky moc. Na videu mu ta tyč teda vůbec nahoru netlačí. Ale to je asi tím, že jsou zvednuté obě kola na nápravě, že? Tak až zas bude volná sobota, pustím se do toho... mlátí to už šíleně

 Magnetto  
2016-09-18 09:39:11

hospodář: Ano, je to tím že má zvednutá obě kola

2016-09-19 06:56:11

Já to měl podobně jak Donach. Vzadu to jde bez zvedání a sundavání kol, jen jsem najel na nájezdy a povolil, odřezal a vyměnil to naráz. Vepředu je nutno sundat kolo a jak jsem to povolil, tak jsem to na kole zas dal dolů, ať to stabilizátor nekroutí, vyndal, zase zvedl a pak v klidu vyměnil. Pak zase dolů, nasadit a dotáhnout Sice to bylo párkrát nahoru a dolů, ale za hodinku byly obě strany hotový.

2016-09-19 21:50:05

Zjistil jsem, že jsem asi na zadní nápravu objednal jiné tyčky. Kupoval jsem MONROE - L50613

Nebo jsem ji jen nenašel a to co je na fotce není stabilizační tyčka?

2016-09-19 23:32:29

hospodář: Ne to co je na fotce opravdu není stabilizační tyčka. Na fotce je tyčka, kterou se seřizuje sbíhavost zadní nápravy (tzv Lateral Link)

Tyčky stabilizátoru jsou přidělané jedním koncem k velkým příčným ramenům (ty na kterých sedí pružiny) v místě od pružin ke středu auta a druhým koncem ke stabilizátoru (zohýbaná kulatá tyč průměr cca 1,5cm napříč nápravou)

2016-09-20 00:10:23

hospodář: pokad se nemylim je to priecne rameno.

Jasem to po kupe menil jedno protoze jak je ta stredni matice tak z jedne strany byk urvanej zavyt. U tebe to ale vypada v cajku, tak proc to menit?

2016-09-20 08:53:08

Stabilizační tyčky na zadní nápravě vidíš, když si lehneš k autu zezadu...

Nemám vlastní foto abych ukázal kde přesně (viz níže), ale ty tyčky jsou menší, než ta, co je vidět na tom videu.

Tady je foto co jsem někde našel - hledáš tyhle 2 tyčky (1 na každé straně samozřejmě).

2016-09-20 17:49:13

Mně to přišlo divné, ale nevěděl jsem kde to hledat. Teď už chápu proč se nemusí sundávat zadní kola.

Agg84: Já chci měnit stabilizační tyčku, jen jsem ji vzadu nenašel, proto jsem fotil tohle.

Díky za rady.

 Magnetto  
2016-09-21 09:58:10

hospodář: Zadní tyčka u M6 je opravdu blíže ke středu nápravy. Je krátká a hlavně má z jedné strany čep a z druhé "oko". Vyměnit ji není problém ale je potřeba alespoň dva dny před výměnou to celé očistit a nastříkat nějakým přípravkem (já mám penetrační sprej) který ti ji zbaví alespoň částečně rzi a pak to půjde lépe. Přístup je tam horší a rozhodně doporučuji vyměnit obě naráz protože se to tak dělá. Jestli vydržíš nějakou chvíli, mám doma celou náhradní nápravu která půjde na repas a tedy je to tam krásně vidět.

Pozor, pokud budeš náhodou měnit i zadní tlumiče, nelze je sundat tak jako na přední nápravě! Nápravu je potřeba sundat celou nebo alespoň povolit. Promyslí jestli pro tebe nebude lepší vyměnit i tlumiče a udělat to zaráz.

Ještě přidávám informaci, že pokud zvedneš jen jednu stranu, bude se ti to křížit a novou tyčku nasadíš jen těžko a silou. Je dobré vzít "kozy" tzv. podstavce a vždy zvednout celou nápravu (levou i pravou). Tím to bude krásně volné a křížit se to nebude.

2016-09-21 17:51:10

magnetto: Tlumiče zatím v plánu nemám a ani bych si na ně asi sám netroufl - to nechám na servis. A možná na servis nechám i ty zadní tyčky, jelikož nemám žádné nájezdy, takže nevím jestli se k nim vůbec dostanu...

Jinak tyčky jsem koupil na celé auto, jasné že nemá cenu měnit jen jednu.

Uvidím jak se mi ten předek podaří podložit... sice už bych to mohl nechat rovnou celý mechanikovi, ale chtěl bych si něco udělat i sám.

joj
2016-09-21 20:09:58

Zadní tyčky a tlumiče jsem dělal doma sám a jde to bez problémů. vytočit jednu stranu a potom heverem zvednout i zadní nápravu ať se nešponuje stabilizátor a tyčka jde ven. Tlumič vytočit jednu stranu a vyndat tlumič i s horním uložením, pozor je to trošku ježek v kleci ale jde to, to vám zaručuji, nic se nemusí nikde jinde povolovat ani rozpojovat. Potom zpět dát nový tlumič a před úplným dotažením v dolní části tlumiče (na nápravě) buď dát auto na kola a nebo zase dát hever pod nápravu.

2016-09-21 21:27:19

joj: Přesně tak,tlumiče lze vyměnit bez demontáže čehokoliv jiného

2016-09-21 21:32:07

Problém je, že výměna tlumičů mi už přijde trochu složitější než tyčky stabilizátoru a nikdy jsem to nedělal...

 Magnetto  
2016-09-22 12:03:11

hospodář: Během pár hodinek vám nahraji nějakou tu fotku kde uvidíte že to složíte opravdu je. Složité neznamená složité pro mě osobně ale celkově to dokáže potrápit i servis co jsem tak zjistil. Na druhou stranu je tato "obtíž" kompenzována skvělou vlastností celé zadní nápravy a celého podvozků vůbec.

Když to jen nakousnu, přední náprava je klasicky uložená s tím, že tlumič vede skrze pružinu do karoserie (tunelu který vidíte pod kapotou). U zadní nápravy je to jinak. Zde když se podíváte za zadní kolo, nic neuvidíte. Náprava je tedy pod podlahou zadních sedaček / nákladového prostoru.

Horní uložení tlumiče je přišroubované k podlaze a k jeho výměně je potřeba zadní nápravu buď sundat nebo povolit centrální šrouby a spustit ji o několik centimetrů níže. Jiný způsob není protože na šrouby které drží tlumič se nedostanete. Jen pro informaci.

(tagy: zadní náprava, výměna tlumiče, tlumičů, uložení tlumiče, nápravnice, trojúhelník)

joj
2016-09-22 17:38:34

Tak nevím, kdybych to osobně před měsícem nedělal tak znejistim, ale dělal jsem to sám takže opravdu jde na mazda 6 GY rok 2004 vyměnit oba zadní tlumiče bez toho aby bylo třeba povolit cokoliv jiného. Nahoře jsou tři šrouby, jeden jde golou s 2x nástavcem a druhé dva trhakem... Ke všemu jsem to dělal jen tak na heveru, bez rampy...

 Magnetto  
2016-09-22 18:08:04

joj: Na zvedáku jsem to dělal 2 hodiny.. Nešlo - musela se sundat náprava a tak jsem se rozhodl ji celou kompletně zgenerálkovat...

joj
2016-09-22 18:40:56

Aha už rozumím._) tobě to nešlo. To jsem nevěděl, kdybych tu informaci neměl od někoho kdo to dělá profi tak bych také do toho nešel. Ale on řekl že tlumiče jde vyndat jak jsem psal výše a já to tak vzal. A opravdu to šlo! Takže tím beru jako vyřešeno.


Odpovědět