Fórum - Téma


Výměna turba?


Fórum Technický koutek Výměna turba?




2010-08-14 23:50:40

Ahoj,má někdo zkušeností s výměnou turba,nebolí nahrazením serijového turba za vykonnější na motoru RF2A,2.0 TD66Kw? Pokud ano tak jaka je alternativa(typ) a co vše bylo třeba doupravit kromě přírub?Jo,neví někdo kolik tlači serijové na tomto motoru?Moc dík za reakce a odpovědí!

2013-08-26 16:04:35

dimon: keby to niekto potreboval vedieť, tak do motora 2.0 DITD s výkonom 66kW sa inštaluje turbo IHI RHF3, pre výkon 74 kW sa inštaluje IHI RHF4V. Snáď to pomôže dostať sa aspoň k výkresu turba a/alebo vhodným náhradám. Čo som počul/čítal, tak Garrety na niečo trpia, sú trochu kazové...

2013-08-27 07:28:39

Moc dík, alespoň nějaké info.......

2013-08-27 10:23:05

dimon: není zač, skús pohladat kontakty typu http://www.rbracing-rsr.com/turbotech.html, tam by ti hádam poradili akú náhradu, hlavne keď vieš, čo presne potrebuješ nahradiť

do turba sa moc neangažujem, hoci som spekuloval ako motoru dvihnut výkon (výmenou RJ) za tú 74 kW, lenže tá silnejsia verzia má aj výkonnejšie turbo... Ak od toho moc nechceš, potom by mozno stacilo mierne poladit pretlakový ventil...

2013-08-28 06:34:23

Nee, moc od toho nechci, a stejně bych to dělal až po GO motoru,které planuji na přiští rok. Jen mně zajimalo co všechno jde zkusit udělat a čim vlastně liší ta 66KW od 74KW...

2013-08-28 09:50:07

dimon: tak už asi vieš - iná RJ a iné turbo. Čerpadlo je tuším to isté a motor určite. Ale pozor! Sú dve varianty s dvoma sadami senzorov V servismanuale sa označujú ako W/On-BoardDiagnosis a W/O On-boardDiagnosis. Neviem v čom všetkom sa líšia, ale som si skoro istý, že tá verzia ktorá má niečo ako "palubú diagnostiku" má napr. váhu vzduchu (v skrini vzduchového filtra), kdežto tá "bez" má len smímač teploty nasávaného vzduchu. Ako tak teraz pozerám, tak tá prvá má turbo RF4F, tá druhá RF2B (?). Sám som z toho trochu vedle mísy, ale asi práve tá výkonnejšia má komplet inú elektriku a senzory, turbo určite; čerpadlo asi nie ( v manuále nerozlišujú, či je pre jeden či druhý typ elektroniky)... Najlepšie urobíš, ked si pozrieš ten manuál sám.

Ja by som tomu tu napísanému docela veril , ale mätie ma jedna vec: keď som menil motor, kúpil som ho z 323F(BJ), ktorá bola načipovaná na 74 kW (aspoň mi to týpek tvrdil) a mala spomínaný teplomer vo filtri, nie MAF. Tak sa v tom vysomár... Ešte keď mi napíšeš, že máš vo svojom 66kW váhu vzduchu... tak sa môžem ísť streliť .

Asi sa treba držat toho manuálu a všetky stránky, ktoré sú rozlíšené označením W/ a W/O treba preštudovať a nájsť rozdiely.

2013-08-29 16:41:22

Moc dík, asi je to vyčerpávájicí..... to jsi teda maknul ! Budu zkoumat až bude volná chvilka...


Odpovědět