Fórum - Téma


Výměna tlumičů


Fórum 626 GE Výměna tlumičů

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2  3

2010-10-12 20:37:53

Nazdar.

A kdo umí zrepasovat tlumiče? Tohle by mě dost zajímalo...

A uměl by i Nivomaty? By se fest šiklo..

Díky za info

2010-10-16 12:16:35

Repasi určitě nedoporučuji ale je to na vás., http://opravytlumicu.wz.c...index_soubory/Page336.htm

2010-10-25 18:45:32

mel by nekdo strucnej navod jak vyndat tlumice a pruziny? potrebuju vyndat jednu predni a jednu zadni pruzinu. kamos mi ve fabrice necha umotat funglovky... a potrebuje mustr protoze uz delaji jenom na novejsi modely...

2010-10-25 21:08:46

Sundáš obložení kufru ( stačí sindat ty plastové plata ve kterých drží zadní repráky. Sundáš navijáky zadních pásů. Zvedneš auto, sundáš kola. Odděláš lanka ruční brzdy od brzdičů. Povolíš šrouby které drží tlumič u kloubu kola. Povolíš matky které drží uložení tlumiče ( celkem 3 šrouby pod uchycením navijáku pásu, NEPOVOLUJ šroub uprostřed, pružina by vystřelila ). Doporučuju podložit rameno aby nesletělo na zem. Úplně sundáš matky pod navijákem pásu. Dáš pryč podložení ramene a vršek tlumiče i s pružinou už nebudou držet v autě, povolíš tlumoč i dole u kloubu kola a je venku. Pokud budeš sundávat pružinu z tlumiče sežeň si stahováky na pružiny ( nic jiného nezkoušej, je to o zdraví ). Stahovákem stáhneš pružinu až nebude na jenom konci doléhat k tlumiči nebo uložení tlumiče a pak demontuješ uložení tlumiče ( středový šroub který byl původně pod navijákem pásu ). Pozor je důležité si poznačit která pružina, tlumič, uložení bylo na které straně ( zdánlivějsou shodné ale pravda je opačná ). Přikládám pár fotek " jak šel zub času ". Jestli budeš mít shnilé uložení tak jako já, dá se koupit v AutoKelly za 2200Kč pár pro obě zadní péra. Pokud budeš dávat nové tlumiče je potřeba je před nasazením " rozpumpovat " to znamená 4x zmáčknout a vytáhnout do obou maximálních poloh. Postup demontáže a montáže je přesně opačný, takže začneš od konce.

2010-10-25 21:14:42

super diky moc za rady. vytisknu si to a udelam to dle navodu :-D ve predu je to asi to samy ze? akorat jsou ty srouby v prostoru motoru

2010-10-25 21:34:31

Vepředu je to to samé, jen pozor, mezi tlumičem a uložením tlumiče jsou ještě nějaké díly. Pošlu listy z " Chytré knihy ", pošli na sebe interní poštou email.

2010-10-25 21:52:01

no tak to co jsi poslal je naprosto uzasny. ale asi si to taky vytisknu a budu to mit prilepeny na aute jinak udelam nejakou volovinu jeste jednou moc dekuju

2010-11-11 20:28:27

Jak dotahnu tu středovou matku? Protáčí se mi ta strědová tyč tlumiče se závitem, jak ji mám zafixovat?

doris  
Doris
2010-11-11 21:05:17

A nemáš na konci té závitové tyče hranatý profil pro nasazení klíče, abys to zajistil? Viz obrázek. Jinak pokud se nepletu, tak na předních tlumičích se ta osa točí, je tam ložisko.

2010-11-11 22:25:40

Hranatý profil tam není, ale je tam profil podobný písmenu "D"...potřebuji dotahnout zadní tlumič,ale není tam moc místa....nevim čím a jak si to podržet.

2010-11-12 20:48:23

Středová matka je na závitu který není úplný, ale jeho profil je do D. Pokud se ti protáčí máš uhnilé uložení tlumiče. Kdyby to bylo vpořádku byl by tento závit zaklíněný ve vířezu tvaru D kterým prochází z prostoru podběhu do prostou interiéru.

2011-06-16 22:05:59

Zdarec mazďáci.

Tak zítra měním všechny 4 tlumiče na mojí 626 GE.Tlumiče Bilstein-vzuch-olej.Jsem vybaven stahováky i potřebným nářadím,a hlvně jsem si obrnil nervy(ještě jsem to nedělal)ale dle vašich rad si myslím že z toho vyjdu jako vítěz.Samozřejmostí jsou i nové prachovky.Po výměně se podělím o nějaké foto a info.

Mazda 626 forewer

2012-05-11 23:09:26

Téměř po dvou letech se vracím k tomuto tématu se zásadní zkušeností ohledně tlumičů. Tehdy jsem nakonec koupil všechny čtyry na Aukru - výroba pro mě neznámá firma GH. Cena byla tuším cca 1200 kč za kus, přední byly nějak dražší, zadní levnější... ALE. Za ty dva roky jsem najel zhruba 50 tisíc km a ty tlumiče jsou pořád úplně v pohodě, prostě auto sedí, vše ok. Tak to jsem Vám chtěl říct

2012-05-12 14:03:05

chtělo by to podpořit nějakým meřením tlumičů. tobě se můžou zdát být OK, ale ty si na jejich případné zhoršování postupně zvykáš, aniž by sis to uvědomil. tím nikdo netvrdí, že jsou špatné.

2012-05-12 20:45:28

Presne tak, to zhorsovani a degenerace je tak pomale ze to ani nepostrehnete a test taky nic nerekne. Ja mel uplne mrtve stare tlumice a na testu tlumicu vysli okolo 80 % .

2012-05-13 21:06:04

Kluci máte pravdu. Subjektivně asi nejsem schopen posoudit, jak se mi ty tlumiče kazí Přesto jsem spokojen s tím, co jsem koupil a v podstatě překvapen, že po 50 tisících km nejsou vymlácemý

2012-07-14 14:50:50

Kamarád si koupil Monroe tlumiče na passat z roku 92. Má je rok a už jsou mrtvé, auto se houpe jak na vlnkách. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Ja asi 2 roky Bilstein a pořád myslím že dobré.

2012-07-14 16:53:06

Nazdárek.

Co se týče tlumičů tak je mám právě na repasi. No uvidím.

Díval jsem se na ostatní fota tvýho auta. Chtěl jsem se zeptat jak se opravuje ta koroze na dveřích. Už bych se do toho měl taky pustit. Akorát bych měl jet i kolem blatníků.

Díky za tip Pavel

2012-07-14 17:49:23

Kolem blatníků je to na výměnu lemů. Pokud máš zespodu korozi na dveřích, tak tu jsem zbrousil až na zdravý plech ocelovým kartáčem na vrtačce, pak nastříkal konzervačním dinitrolem na to proti oštěrkování, černý lak, průhledný pružný lak. Vše musíš nechat zaschnout. Pokud se toho ale chceš doopravdy zbavit, tak jedině vyměnit dveře za " zdravé ", já ikdyž toto dělal 2x vždy to je jen maskování a už jsem se dostal i durch dveře. Prostě jak jednou je rez tak je pořád.

2012-08-02 15:11:33

Zdarec pánové,

řeším teď výměnů tulimčů ale nějak se pořád nemůžu rozhodnout jestli jen olejový a nebo plyno-olejový. Značku jsem si vybral kayabu. Nenajezdím ročně moc, max 10 tis. km

Prý ty olejový nejsou moc na sportovnější jízdu a rychleji se zničí.


Odpovědět

1  2  3