Fórum - Téma


Výměna snímače polohy vačkové hřídele (P0342)


Fórum 6 GG / GY Výměna snímače polohy vačkové hřídele (P0342)

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2015-04-08 18:01:35

Zdravím přátelé mazďáci, mám k vám zvláštní dotaz. Vlastním šestku 2002 2,3i benzín. Nemám jí moc dlouho tak se nějak rozkoukávám a problém tkví v tom, že když jedu v klidu láng sám tak je vše v pořádku, ale když se chci trochen svézt tak mi vylítne chyba motoru a diagnostika vyhodnotí závadu,pouze ve vysokých otáčkách ( snímač polohy vačkové hřídele), říkám si óká vyměníme snímač a bude vše tak jak má být, jenže ono zrovna ne, snímac vyměněn a nové tělo nebylo přijato? Špatný start, cukání, při pouštění spojky problikava prokluz kol a spojka jako kdyby odešla a kontrolka na mě pořád civí?? Ještě podotknu, že u starého snímače se kontrolka pokaždé druhý den vypnula. Díky za všechny nápady a rady.

2015-04-08 18:10:45

A vymazal jsi chybu v počítači?

2015-04-08 18:18:48

Chyba nebyla zatím mazana přes comp, jen resetem prez baterii.

2015-04-08 18:27:47

Viděl bych to na smazání chyby přes diagnostiku a pak se uvidí. Protože kolikrát reset přes baterii nepomáhá.

2015-04-08 18:38:29

O.k. Díky, že by to mělo až takový vliv na chování motoru? Přece r.j. by měla poznat, že je nový dil funkcni? Ale každopádně díky zitra mažu prez diagnostiku, napíšu jak jsem dopadl.

2015-04-09 12:18:35

Ahoj lidi, chyba smazana prez comp ale porucha stale naskakuje, kod chyby P0340

2015-04-09 13:24:08

kyndl3: Já měl chybu P342 když jsem měl přeskočené rozvody-o jeden zub vačka a o jeden zub čerpadlo. Ale já mám naftu 105kW.

Ty bys měl mít myslím řetěz, nerachotí ti třeba?? Napadlo mě že by mohl být třeba vytahaný a hodit to chybu-to by možná odpovídalo že ti to dělá jen v zátěži.

2015-04-09 19:04:08

petapr to nedalo a cihnul jsem na řetěz a je mezi vackami volny, takže to bude asi tím, jsem teda zklaman ze ve 140 tis. je řetěz vytahanej, jsem tezkym zastancem japoncu ale tohle jsem moc necekal, každopádně diky za tip

2015-04-17 17:35:13

Ahoj mazdaci, tak jeste k memu problemu, rozvodovy retez neni vubec slyset, ale jedna chytra hlava mně poradila ze by to mohl zpusobovat ventil co ridi to casovani ventilu, ten co je nahoře na ventilovem viku, nebo by to mohlo byt to ozubene kolo na vacce ubrozvodu? Nevite prosim jak se ten bentil jmenuje a kde se da sehnat pripadne za kolik?? Predem diky za tipy

2015-05-20 17:36:25

Zdar. Měl jsem ten samý problém. Napřed jsem vyměnil čidlo na vačku nahoře na víku ventilů. Zlobilo to dál. Pak jsme přišli na to, že diagnostika udává špatné označení. Je to totiž chyba čidla klikové hřídele, které je umístěno dole proti řemenici na klice a musí být nastaveno přesně s rozvody auta oproti 9tému zubu řemenice, střed na střed. Je to popsáno i v manuálu. Celou dobu jsem totiž ty čidla měnil a furt to padalo do nouzáku a až při nastavení motoru a toho čidla to zase funguje jak má. Čidlo se dá sehnat do 1000kč origo u Forda podle čísla.

2016-04-17 09:12:47

petapr: Ahoj,moc tě prosím a jak se to auto chovalo,když ti přeskočil ten rozvod´ák a vyhodilo ti to tu chybu p0342?spadlo to do nouzáku?jeli ti posilovače brzd a řízení?předem moc díky za odpověd´.

2016-04-17 10:07:36

drbex: Posilovač řízení myslím nemá nic společného s posilovačem brzd. Pokud se přetrhne řemen, měly by se zastavit i ostatní řemenice a tím posilovač řízení nefunguje. Posilovač brzd musí nějakou tu chvilku ještě fungovat protože je ovládán podtlakem od sání a to než vyšlapeš musí reagovat.

Nevím jak je to přesně u tohoto konkrétního motoru, ale většina jich má na vačkách (vačkových kolech) takové štefty které se v případě potkání motoru střihnou jako první a tím zabrání většímu poškození. Samozřejmě jde o to v jakých otáčkách a jakých okolnostech řemen praskne. Někdy jsou tyto pojistky netknuté a ventily v pístech udělají otisky či v nich úplně zůstanou a zlomí se (Johnyho případ).

2016-04-17 21:00:20

magnetto: Ahoj dík za názor,pravě netuším co by to mohlo být,normálně jedu a zničeho nic mi to auto kleklo,nastartoval jsem ho tak po 2 hodinách celkem s obtížema,předtím chytalo na drc,svití mi kontrolka motoru a auta ve smyku,byl jsem s tim na diagnostice a vyhodilo to právě tu chybu p0342,chlapík na diagnostice mi řekl,ze si myslí,že praskla vačka nebo je servo v háji,když jsem se ho zeptal jestli nemohl přeskočit rozvod´ák,říkal,že by to ani nešlo nastartovat,což šlo až tak na potřetí,ale normálně jsem k němu dojel byt´ se sníženym výkonem.a ten snímač je v pořádku zkoušeli jsme ho se spolupracovníkem vyměnit , má taky mazdu 6.a ke všemu mi právě ještě nejede posilovač řízení ani brzd.kdyby vás někoho něco napadlo popř. by jste měli stejnou zkušenost budu rád když se podělíte.předem dík

2016-07-05 10:10:02

Chyba P0342 .. Ahoj kluci, dle diagnostiky obd mi vyskočila chyba P0342 - auto přstalo jet, ani nejde natočit. Nevíte prosím někdo, čím to může být? Díky za každou radu

Mazda 6, 2.0 DI, 100kw

2016-07-05 10:28:42

ladas18: Ahoj. Toto je chyba snímače vačkové hřídele. Proto ti to nechce nastartovat a motor neví v jaké je pozici ve vyhodnocení vůči snímači co je na klikové hřídeli.

>Tvé duplicitní téma bylo přesunuto sem. Nalezneš zde spousty informací ohledně tvého problému.

Admin

2016-07-05 10:33:31

magnetto: Omlouvám se za duplicitní téma. Takže postačí vyměnit snímač polohy vačkové hřídele a mělo by to být v pohodě?

Někde jsem i četl, že to vyhodilo tuto chybu při přeskočení rozvodů-jeden zub na vačce a jeden zub na čerpadle.

2016-07-05 10:37:54

ladas18: Ano, pokračuj takto:

  • Čidlo má konektor. Ten pořádně očisti a prožeň jím "kontakt sprej" dle návodu na obalu.
  • Sežeň nové čidlo (ne nové ale použité) a vyměň jej.
  • Vymaž chybu z řídící jednotky (diagnostikou nebo odpojením akumulátoru)
  • Nastartuj a ujeď několik kilometrů

Nastartovat motor půjde samozřejmě až pokud bude čidlo vyměněné. Nevím za jakých okolností se ti to stalo a tak těžko soudit zda ti rozvod nepřeskočil. Pokud by však přeskočil o jeden zub, auto by mělo i tak nastartovat. Osobně to vidím na špatné čidlo které je "snímač vačkové hřídele" ale aby jsi nemusel shánět nové, prvně zkus konektor očistit.

2016-07-05 11:24:27

magnetto: OK, díky moc. Zkusím. Jen doufám, že to nebudou rozvody. Dá se nějak poznat, zda se musí již rozvody dělat? Díky

2016-07-05 11:43:58

ladas18: Musíš v první řadě vědět jaké máš. Jsou dvě možnosti a to řemen nebo řetěz.

Pokud máš řetěz, je bezúdržbový ale není nesmrtelný a stejně tak i jeho vodící fundamenty a kladky.

Pokud máš řemen, ten se musí po jisté době měnit stejně jako jeho vodící mechanismy. Pokud tak není uděláno, řemen může prasknout, poškodit se a také fatálně zničit motor.

Na rozvody je tu samostatné téma. Proto nahlédni tam a prosím, nezakládej duplicity

EDIT: Pokud nejsi mechanik či nerozumíš moc motorům, vůbec se do hodnocení rozvodů nepouštěj a svěř to někomu kdo se v tom vyzná. Není to urážka ale ušetřím tě zbytečných problémů a práce "pokus-omyl".

2016-07-05 12:26:38

magnetto: Mechanik nejsem a ani tomu bohužel nerozumim

Mám Mazda 6, 2.0 DI, 100KW, rv 2004 - takže asi řemen

Když jsem ho loni kupoval, tak mě chlápek ujišťoval, že rozvody byly ve 140tis. dělaný, ale věř tomu. Kupoval jsem ho za stavu 179tis. Teď 189tis.


Odpovědět

1  2