Fórum - Téma


Vymena silentbloku a cepu ramena


Fórum 626 GE Vymena silentbloku a cepu ramena

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2010-02-05 11:54:23

Ahojte.potrebuji jenom vedet kto uz menil silentbloky a cepy na ramene.je to jednoducha montaz?kolik to asi trva hod?diiik

2010-02-05 19:44:13

Samozřejmě že Ti tady odpovíme!!Ale kdybys pořádně četl diskuse tak zjistíš vše!!Říkám to tady furt,chce to fórum pořádně projít a je to a nezakládat stále stejná témata!!

Ano je to hračka v kterémkoli servisu nebo lepší dílně ze zvedákem a lisem.Jinak doma je to jebačka kterou bych nedělal (a taky sem to měl tady v Kolíně v opravně),nenahříval autogénem,letlampou a tak! Stálo mne to 2036 korun a byli to obě ramena,oba čepy a silentbloky(ty malé)!! Ahoj!

2010-02-10 01:44:43

Koukám že to ten stormy5 asi tak nutně nepotřeboval vědit,že jó?!

2010-02-10 09:42:02

to vies.možno sa už do toho pustil a doteraz sa nedostal na net

2010-02-16 11:49:43

Cawce.no ja jsem nemel cas na konecne jsem to udelal.byl to nakonec na hovno cep.takze jakmile budu mit vic casu dam sem i foto.zatim se cavte.

2010-02-16 22:35:21

stormy5:Tak Mazdarec!!Jak jsto dělal,doma?!A oba jenom jeden?! Šup ,Šup

2010-02-17 06:58:11

Zdar.delal sem to doma.8hod unavne roboty.jakmile budu mit vic casu surfovat na netu tak sem dam celej postup i s fotto.ok.

2011-02-08 12:23:06

Ahoj, já jsem si sám měnil čepy na rameni. Jsou sice zalisované, ale šlo to. U prvního jsem se učil a přišel na relativně jednoduchý způsob. Druhý už jsem měl za 2 hoďky.

1. sundáš celé rameno

2. řezným kotoučem v uhlové brusce odřežeš tělo čepu z vnější strany - neuřezej límec na rameni, ve kterém je čep nalisován.

3. vyklepneš vnitřní silon a zbude ti z čepu jen kovový prstenec zalisovaný v límci.

4. příčně (zevnitř) ho ruční pilkou přeřízni aby se uvolnil a pak ho jen "vydloubneš" ven

5. očisti vnitří límec - nejlépe kulatým pilníkem

a teď to nejtěžší (do teď to byla brnkačka)

6. zkus vložit nový čep do límce, trošku s ním zahýbej a pozorně si všimni, kde ti čep jako by drží. Tam to musíš obrousit tak, aby ti čep v otvoru (na okraji) seděl perfektně po celém obvodu límce.

7. Pak už stačí čep doklepat do límce - buď přes trubku a nebo zalisovat, popř. doklepat přes spodní část čepu, nejlépe přes něco. Já to doklepal.

PS: nejdůležitější je, aby ti čep dobře sednul na okraji límce, jinak se ti na jedné straně vzpříčí a nedostaneš ho tam.

2011-05-19 20:50:29

Tak stormy ještě asi furt nemá čas

2011-06-03 18:42:33

Dá se ten starý čep dostat ven i lisem, takže není potřeba nic řezat? Mám lis a dobře vybavenou dílnu. Kterého výrobce použít pro výměnu obou silentbloků + čepu? DEPLHI, MOOG , NIPPARTS ???

2011-06-03 19:21:19

jo správně se má ten starý dostávat ven lisem a nový taky lisovat jde to v pohodě taky je dělám na lisu

2011-06-03 20:44:31

Je nějaký postup jak správně sundat rameno? Nebo stačí nej zvednout auto, sundat kolo, povolit šroub který drží kolo na čepu a povolit rameno? Lisují se i silentbloky? Když už budu měnit čep tak silentbloky udělám taky.

2011-06-03 22:54:10

nejdřív vytáhni čep z náboje a potom odmontuj rameno, silentbloky většinou stačí nasunout rukou a většinou se mění jen ty zadní protože ty přední silentbloky se nějak nevymačkávají a tak se na většinu aut ani nedají sehnat, no a každopádně pak zajed na geometrii

2011-06-04 08:20:38

silentbloky na rameni u 626 GE jdou nasadit rukou? větší blábol jsem neslyšel, musí se vylisovat a nalisovat, nasazená guma je třeba na zadní nápravě na audi 80...

2011-06-04 08:33:18

si to přečti pořádně ni o 626 GE jsem nepsal psal jsem většinou ale spíš by se hodilo na většině mazd na GE sem ty silentbloky neměnil

2011-06-04 13:04:26

Jojo už jsem si našel postup, máš pravdu, jenže se v návodu píše že by se všechby šrouby měli dotáhnout v poloze kdy jsou zatížené, to znamená že by v tu chvíli mělo auto stát na kolech, nikoli ve vzduchu, co vy na to? Nehledě na to že jednou povolené šrouby by se měli nahradit novým šroubem. Jsou tam pevnostní šrouby nebo klasické M10,M12 ???

2011-06-05 19:48:52

Zadní silentblok předního ramena na GE je jen staženej matkou a pokud není přirezlej, v pohodě jde sundat rukou... Jinak samozřejmě vše dotahovat na zemi, to by měl bejt správnej postup, ale málo kdo to tak dělá... Pokud nejsou šroby nijak poškozený, je nesmysl dávat nový...

2011-06-05 19:58:48

šrouby jsem taky nechával původní, jsou pevnostní a dávám je na lepidlo

2011-06-06 18:37:12

Dělal jsem to na dvou Mazdách.Tři ramena v pohodě.Dá se říct chvilka práce.Nalisoval jsem to hydraulickým heverem zapřeným o futro.To bylo v pohodě.Čtvrté rameno jsem musel rozřezat flexou abych vůbec dostal ven zarezlý šroub.Ono to bylo zarezlý v tý vnitřní trubce solenbloku a ta trubička se točila i s tím šroubem v té gumě.Jebání děsný.Musel jsem odřezat celé rameno po kouskách a nakonec jsem se musel probrousit tím silenblokem až se mi podařilo probrousit tu trubičku.Pak se konečně podařilo ten šroub vyndat.Není tam na tu flexu moc místa a tak zábava.Takže nejde odpovědět jednoznačné.Může to být chvíle práce nebo taky den jebání a rameno v háji.Jinak po nalisování čepu doporučuji zajistit čep dvěma sváry.Nesmí se to moc rozehřívat jen heftnout a dovody s tím.Když jsou ramena starší tak tam ty čepy moc nedrží.

2011-06-06 22:03:29

určitě na tom nic nevařit nemá to kam vypadnout v tom kloubu sou silonové pouzdra každým i krátkým bodováním tak kloubu snižuješ životnost


Odpovědět

1  2