Fórum - Téma


vymena oleje po / pred sezonou


Fórum Technický koutek vymena oleje po / pred sezonou




2012-03-05 08:12:09

Prosel jsem x diskusi a nejak neasel odpoved, doufam ze mne za zalozeni diskuse neukamenujete uz v nasledujici odpovedi. Nechal jsem poprve svoje auto celou zimu stat asi 4 mesice. Rad bych radu, jestli zacit jezdit jeste na puvodni olej, kdyz do vymeny zbyva jeste par km, nebo vymeit olej jeste pred prvnim startem a jezdit tak uz s novym? Vim ze doporuceni zni vymenovat olej vzdy kdyz je horky aby z motoru odeslo co nejvice bordelu, ale co v tomto pripade? dekuji.

MAX6  
J.
2012-03-05 08:16:54

Jestli ten olej neni 4roky starej,tak se opravdu nic nestane

Normálně nastartuj,hezky se s tim projeď a pak ho buď vyměň a nebo počkej na kilometry.

Ten motor FS co máš v autě přežije daleko horší věci.

Hlavně ty 85kW jsou nezničitelý

2012-03-05 14:18:30

Motor je fajn ale po 220 000km mi uz cvakaj ventily tak mu davam to nej co muzu. Diky za radu.

MAX6  
J.
2012-03-05 14:31:27

Ventily ti necvakaj,ale cvakaj ti hydroštely. To je známka toho že dáváš blbej olej a nebo ti ho jde nahoru málo opotřebovanym zádržnym pístkem.Taky je možnost opotřebovanýho olejovýho čepadla,ale to asi ne,protože to běžně vydrží víc jak 300000km.

Jelikož máš už 220000 tak se chci zeptat jestli už jsi měnil pístek co zadržuje a pouští olej nahoru do filtru a hlavy ?

Jestli ti to dělá dlouho tak je možný že nějakej hydroštel je už mrtvej.

2012-03-06 09:04:19

Měl jsme namysli hydra, máš pravdu. Pístek který je zespodu motoru a reguluje tlak oleje jsem měnil 2 roky nazpět. 15 let tam lili nějaký castrol 10W40. Poslední roky tam liju ValvoLine pro starší motory 5W40, po změně oleje se mi zdálo, že je motor klidnější.

MAX6  
J.
2012-03-06 09:07:54

Jo Valvoline je dobrej. U 626 GE nám pomohl Valvoline Maxlife s užíránim oleje a motor se taky zklidnil. Jen se chci zeptat, ty jsi z 10W přešel zpátky na 5W ? Si předtim dělal čištění ?

2012-03-06 09:21:14

Kdepak nečistil jsem jej, bojím se že po vyčištění by se mohli ukázat nějaké neduhy. S někým jsem konzultoval ty hydra a bylo mi doporučeno přejít na 5W, navíc 5W prý lépe maže za studena. Díval jsem se teď jak dlouho mám ten olej v motoru a už je to lehce přes rok, tak zvažuji jestli rovnou dát nový a start na nový, nebo startnout na starý, zahřát a vypustit.

MAX6  
J.
2012-03-06 09:29:24

Já bych ho nejdřív ohřál ať ho co nejvíc vyteče.To že je rok starej vůbec nevadí. A že to 4 měsíce, nebo jak dlouho, stálo je taky putna.Stejnak i když to nastartuješ rovnou s tim novym olejem tak v kanálcích,kluznejch ložiskách a bůh ví kde ještě ti bude chvíli ulpívat ten starej olej.

Spíš se divim že ti doporučil přesedlat z polosyntetiky zpátky na plnou.

Kdysi sem chodil jenem olejovej guru (prej dělal pro agip ve výzkumáku) a bavili jsme se spolu. Vysvětloval mi že když je nouze tak je jedno co do toho motoru naleješ. Ale když nějaký ty desetitisíce km jezdiš na polosyntetiku a pak přejdeš zpátky na plnou syntetiku tak by jsi předtim měl aspoň dvakrát (průběžně) pročišťovat motor.

Prej ta polosyntetika nechává místama usazeniny a aditiva v plný syntetice je potom rozpouštěj a může se stát že se něco ucpe a je po srandě.

2012-03-06 09:32:06

Oha, Tak jsem si tím mohl něco ucpat, no nicméně už na to jezdím asi 4 roky tak to nazpět měnit nebudu, a zůstanu u 5W-40 co ty na to?

MAX6  
J.
2012-03-06 09:43:34

Tak jestli to používáš 4 roky a nic se ti nestalo,tak to opravdu řešit nemusíš

Jinak hydroštely se měněj dobře. nemusíš nic přeměřovat, jen vyházíš starý a nafrkáš nový. Kdysi jsme je v práci právě na 626GE taky měnily,ale až ve 280000km. Koupili jsme tehdá ty nejlevnější za cca 200Kč/kus a bylo to.

Si pamatuju co se s našim služebnim GE (říkali jsme jí Amerika) všecko dělo:

Když jsme jí koupily měla 170000km.

To s ní jezdil náš nákupčí a jelikož mu to začalo baštit olej tak do ní nalil 10W-40 určenou do autobusů (byla o něco hustčí ) a měnil ho po 20000km

V cca 220000km jí dostal velitel skladu a ten jelikož to prej smrdělo a kouřilo vyčet že do toho patří 5W-30,tak jí tam nalil. Občas přimýchal i 0W-30.Tenhle člověk projistotu olej neměnil vůbec.

Ve 250000km jsem auto dostal já a trvalo mi asi 4značky oleje (zvítězil Valvoline Maxlife 10W-40) než jsem zjistil co autu nejvíc sedí.

A teď mi řekni jestli má cenu něco řešit olej

2012-03-06 14:29:13

Maxi mám podobnou zkušenost. V mazdě MX5 NC kterou jsem koupil novou používám originální olej Dexelia 5W30 ale u druhého auta Escort RS turbo jsem předloni měnil olej a dal jsem Valvoline 10W40 s přídavkem polymeru (250ml) Wynns Supercharge, protože motor bral už trochu olej a bylo slyšet vůle na pístním čepu a na klice. Po výměně úplná paráda. Motor šel tiše a spotřeba oleje nula! Loni jsem koupil jakýsi olej ?? 10W40, přidal znovu Wynns, ale motor jde hlučněji, zkrátka není to ono. Proto se vrátím k Valvoline, protože ten se ukázal jako nejlepší aspoň co se týká chodu motoru. Takže není 10W40 každý stejný což je paradox, ale je to v mém případě tak.

doris  
Doris
2012-03-06 14:55:27

Tohle mohu rovněž potvrdit, oleje různých značek se i při totožné viskozitě liší, což dělá mimo jiné přidaná aditivace a množství syntetické složky. Stačí si projít technické listy olejů. My používáme v Nissanu 10W-40 Valvoline Maxlife - čistý bez jakýchkoliv přísad a subjektivně zatím nejlepší olej, co jsme v tom motoru měli.

2012-03-06 15:28:24

Doris dík za názor, to mě utvrzuje že můj subjektivní dojem nebyl chiméra a v mém případě se vrátím k Valvoline 10W40. Kdybych se nepřesvědčil tak bych nevěřil že označením stejné oleje jsou tak rozdílné.

2012-03-06 22:51:51

Ja teda ted do M6 davam 10W-60 RS OMW ale do mrkacky sem daval vzdy 10W-40 Valvoline max life a maximalni spokojenost motor byl odost tisi olej nemizel na 15 000 sem dolival 0,5 L

Rozhodne se olej ve stejne vyskozni tride lisi miva i ruzne normy.

MAX6  
J.
2012-03-06 23:06:02

Si pamatuju jak jsem při svym zkoušení nalil do 626GE 10W-40 Mogul. Specifikace byla klasická SL, A3,B3 atd...

Tenhle olej mi v autě vydržel přesně 50km pak jsem ho vypouštěl pomalu na silnici.

Motor byl hlučnej takovym stylem, že jsem se bál aby mi písty nenafackovaly přes kapotu.

Zato Castrol 10W-40 sice motor utlumil,ale pořád ho motor baštil.

Takhle jsem se dostal až na ten Valvoline.

Ale jak tu už hodněkrát zaznělo: Co motor, to olej.

2012-03-07 12:57:49

Já musím říct, že moje mazda 626GF byla od výroby 0km-do 200tis mazána 5W-30Castrol TXT poté od 220tis-240tiskm SLX 5W-30, teď už se tento olej nevyrábí, nebo jsou mnohem lepší oleje.

Motor dostává od 240tiskm Castrol(magnatec) 10W-40 A3,B3,SJ a motor je takřka neslyšitelnej! Brutálně tichej motor i po 245tiskm s tímto olejem, Já osobně za sebe držim pravidlo:

Pokud je motor zvyklej na jeden druh, značku oleje proč měnit? Zachováním tohoto pravidla se my velice vyplatilo!

Co mě nutilo přesedlat na polosyntetiku?

Jednak to že sem začínal slyšet hydra lehké cvakání - pro lajka co tomu nerozumí neví o čem mluvím, ale

hlavní příčina byla poměrně žravej olej u těchto motorů ačkoliv vše se pohybovalo v normě výrobce co uvádí za spotřebu oleje ----Nebavilo mě pořád dolejvat co 1500km 0,5-1l - podle stylu jízdy. Jinak kouřivost žádná a olej skrze gufera ventilů nelítá výfukem - zkoušeno bílím papírem s max otačkama.

Jinak pohled nezávyslého technika ----- to auto je motoricky tipováno na 80tiskm.

Netvrdím že Castrol je top značka oleje, ale já sem sním spokojenej, uvidíme co po dovolený (Chorvatsko).


Odpovědět