Fórum - Téma


Výměna oleje a filtrů Tribute I.


Fórum Tribute I Výměna oleje a filtrů Tribute I.

Informace o modelu: Mazda Tribute I

Diskuze o vozidlu

2002 Tribute I 2.0

6 fotek  |  12 servisních knížek  |  22 diskuzí

Výkon motoru 91 kW (124 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec.


1  2

2016-01-25 17:54:59

Zdar Tribuťáci, vlastním Tributku cca rok a dal jsem ji částečně do kupy a jsem zatím celkem spokojenej Chtěl bych si sám vyměnit olej a filtry po 15000 km. Poradil by někdo, jaký olej mám koupit a hlavně kolik ho tam přijde? Co se týče filtrů - mění se při každé výměně oleje, tedy po 15000 nebo vydrží dýl? Díky za info. Marek

2016-01-25 18:50:27

Cau,filtry menim pokazdy.Vzduch a olej.Olej davam znacky castrol,podivej se na stranky firmy castrol a najdes tam co tvoje tributka potrebuje.Moje tributka potrebuje tak cca 5,5 az 6 litru.

Ale ja mam sesti valec.

2016-01-25 19:27:42

marco4838: Ahoj - z hlavy ti teď nevystřelím kolik přesně oleje do motoru patří (mám to doma napsané), ale u 2.3 měním i s výměnou filtru okolo 4 litrů (možná nějaké deci + -) - dám ti případně vědět později přesně. Určitě nekupuj žádný long-life olej, pokud opravdu nenajezdíš desetitisíce ročně - do Tributka patří 5W30 (5W40). Co se týče výměny oleje, tak bys ho měl měnit po nějakých 10-15.000 km, případně 1 ročně. Olejový filtr někdo mění každou druhou výměnu, ale s ohledem na skutečnost, že ho pořídíš okolo 200 Kč, tak ho měň při každé výměně oleje - odvděčí se ti to výdrží motoru.

2016-01-25 19:50:27

blueberry: Díky. Takže doporučuješ vymenit všechny filtry? palivový je asi samozřejmost, olejový říkáš taky, .. a co vzduchový a kabinový?

Takže mám koupit olej s označením 5W30, nějakých 5 litrů? Najedu ročně tak 25000

2016-01-25 20:00:23

tribute: Díky

2016-01-25 20:02:28

marco4838: S výměnou oleje beru výměnu olejového filtru jako samozřejmost. Palivový jsem ještě nikdy neměnil - auto má najeto 84.000km, takže to nepokládám za nutný (mimochodem, taky jezdím z 98% na plyn). Vzduchový filtr jsem měnil snad jen jednou - když se na něj podíváš a nebude v nějakém strašném stavu (černý jak popel či roztrhaný), tak mnohdy stačí vyprášit/vyluxovat a slouží dále - záleží kudy s tím jezdíš a kolik bordelu si to nahltá, ale pokud to chceš měnit, tak to taky nestojí nějaký ranec a měnil bych ho třeba každou druhou či třetí výměnu oleje, byť si stále myslím, že pokud nejezdím v pískovišti či nějakou rally, tak vydrží v pohodě déle. Ten kabinový bych měnil opravdu jen podle pohledu (opět jsem ho měnil jen jednou), ale to jsou jen mé názory a někdo to třeba mění v nějakých jiných intervalech.

Co se týče oleje - tak při výměně nezáleží na výrobci oleje, jako na jeho specifikaci - pokud jsi tam doteď měl třeba 5W40, tak tam 5W30 nelej - nakonec pokud se podíváš na jeho viskozitu v létě, tak s W30 bych třeba já k moři nejezdil, byť vše bude předimenzované. Vycházím z toho, že sice v originál manuálu bych do toho měl lít 5W30 (snad je tam i 5W20), ale moje auto jsem kupoval v Německu, když mělo najeto 25.000 km a od samého začátku tam Mazda servis lil 5W40. V podstatě vycházím z - cituji: "Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru."

2016-01-25 20:12:40

blueberry: Aha, díky za vyčerpávající informace. Znamená to tedy, že na léto je ideální 5W40? pokud to tedy správně chápu. Nikdy jsem si výměny sám nedělal, nechával jsem si je dělat, ale už se mi nechce zbytečně platit, tak zjišťuju

2016-01-25 20:19:40

marco4838: Podle toho, co píšou na odborných stránkách k oleji, je pro evropské klimatické podmínky 5W40 ideální, ale ještě jednou ti píši, abys zjistil, co ti tam servis doplňoval při výměnách - předpokládám, že ti tam dávali plnou syntetiku a né žádnou polosyntetiku, či minerální olej, který do Tributa nepatří. (ono se dočteš o těch názvech olejů mnoho, takže jsem to zjednodušil).

2016-01-25 20:27:34

blueberry: Ok, zitra se podivam, co tam je. A proč se musí dát ten samý, když ho vlastně všechen vypustím?

2016-01-25 20:30:24

marco4838: Mimochodem, od roku 2013 do Tributa liju tento olej Castrol Magnatec 5W40 C3 - byl mi doporučen jako jeden z mnoha - navíc já jsme na takové "blbosti" a v tomhle oleji by měli být nějaké inteligentní molekuly, které chrání motor. (teď si uvědomuji, že si kupuji 5 l kanystr)

2016-01-25 20:33:03

blueberry: Tak přesně na tento jsem koukal.

A ještě se zeptám asi jako úplná lama - kde konkrétně mám olej vypustit? vzhledem k tomu, že tam je ještě čtyřkolka, tak abych nevypustil nějakej jinej :-D . Jak jsem říkal, nikdy jsem to ještě nedělal

2016-01-25 20:36:44

marco4838: Proč se má dávat stejná viskozita oleje? ... no snad ti to napíši srozumitelně, ale pokud bys například léta jezdil na 10W40 a nalil tam 5W40, tak ti plná syntetika může rozpustit usazeniny a pokud ti netěsní hlava, tak ti řidší olej (5W40) začne protýkat. Doufám, že to píši správně, ale tak jsme to aspoň pochopil od těch, s kterými jsme se o tom kdy bavil.

2016-01-25 20:45:28

marco4838: Nemůžeš "minout" - motor poznáš - pod ním je logicky olejová vana a ta na nejnižším místě bude mít výpustný šroub. Dokonce je k tomu přístup bez toho, abys musel sundávat plastové kryty.

Mimochodem - úplně sám jsem to taky nikdy nedělal - nemám jámu a plazit se mi pod autem taky nechce, ale vždy jsem asistoval a očumoval u kamaráda na zvedáku. Takže jsem taky lama - teoretik a čumil.

2016-01-25 20:49:20

blueberry: ok, díky moc. Ještě k tomu oleji - můžu použít tedy jakýkoli olej s tímto označením? Jsou v nich dost i cen. rozdíly. Mě např. zaujal tento:

http://jaknaauto.cz/Produ...elix-Ultra-5W-40-5L-P177/

a taky se prodává tento:

http://olejeobchod.cz/ole...otal-quartz-9000-5w-40-5l

Obojí stejný typ oleje. Měním po 15000 km, denní provoz, kratší trasy i dlouhé. Jízda z 90 procent po silnici a z 10 procent v terénu na nízký stupně (1-2)

Mám investovat víc třeba do toho Castrolu nebo mi tyto poslouží dostatečně a Castrol je dražší jen o tu značku?

2016-01-25 21:01:56

marco4838: Co se týče prvního odkazu, tak u společnosti "Jan na Auto" jsem oleje kupoval posledních několik let (mám to za rohem a byli nejlevnější) - to jen jako zajímavost. Pokud bych si měl vybrat z těch olejů co jsi mi sem hodil v odkazu, tak jednoznačně Shell (měl jsem kdysi při nákupu Tributa Agip 5W40 a když ho přestali vyrábět, tak mi byl doporučen Shell, jelikož je prý naprosto totožný). Total neznám - někdo by ti to třeba doporučoval spíše - nakonec jak se mnohdy dočteš, jsou dnes jen oleje dobré a ještě lepší a pokud to budeš včas vyměňovat, tak bych až tolik značku neřešil.

2016-01-25 21:05:25

blueberry: Ok, díky moc za vyčerpávající info

2016-01-26 15:52:37

marco4838: Pak dej vědět, co jsi zakoupil za olej, kde a za kolik + jak probíhala výměna. Neopař se

2016-01-26 21:58:38

blueberry: Ahoj, tak jsem se do toho dal. V první řadě jsrm zjistil, že mi při minulé vymene do Tributky nalili 10W40. Takže jsem šel za kámošem, co prodává oleje a konzultoval to s ním. Říkal, ze to není úplně olej pro tento motor, ale že se dává, pokud je najeto uz víc km. Ale i tak by tam být moc neměl. Nicméně uz mi nedoporucil dávat nic jiného, bylo by to rizikové.

Takže mi doporučil Shell Helix HX 10W40. Jako jeden z mala je plně syntetický. Koupil jsem 4 litry, prý by to melo stačit, pokud ne koupim ještě litr. Cena 545,- Kč. K tomu jsem koupil olejový filtr Weber za 146,- Kč. Výměnu jde ještě nedělal, mam ještě. 500km. Tak někdy příští týden 😊

2016-01-26 23:14:10

marco4838: Dle manuálu bys měl lít do tvého auta 5W30. 10W40 skutečně není ideální, ale jak ti říkal kamarád, pokud to tam už nalévali, tak to neřeš.

2016-01-26 23:23:59

marco4838: Ještě snad na závěr, tvá Tributka by měla při výměně filtru "spotřebovat" při dolití 4.3 litrů oleje, ale to je teorie - nikdy ti nevyteče zcela všechno.


Odpovědět

1  2