Fórum - Téma


Výměna oleje


Fórum 6 GG / GY Výměna oleje

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 4  5  6  7  8

2015-11-05 18:34:47

Podle toho taky jedu. Jen nevím, co je DPF čítač? Vysvětlení? A myslím, že regeneraci DPF je blbost dělat na novým oleji. Udělám na starým a nebudu si mazat nový přeci

2015-11-05 20:43:19

wirda: Jako čítač to bylo v orig. textu. Osobně si myslím, že jde spíše o vymazání DTC P2458 (Diagnostic Trouble Code) z PCM.

Co se oleje týče, také mi to přišlo divné, ale jak jsem psal, jde o překlad z anglického textu...

Ještě doplním, že DTC P2458 je doba regenerace DPF vypočtená na základě signálu snímače tlaku výfukových plynů. Pokud PCM spočítá, že nashromážděné množství sazí je více než 8 g / l PCM určí dobu regenerace DPF, rozsvítí se kontrolka DPF a zároveň PCM sníží množství vstřikovaného paliva a tím i emise sazí motoru, což vede k nižšímu množství sazí nahromaděných ve filtru. V tuto chvíli by měla proběhnout automatická regenerace a to tak, že je potřeba cca 10 - 15 minut jet rychlostí min. 40 km/h při otáčkách min. 2000 rpm. Jakmile kontrolka zhasne, znamená to, že začala regenerace právě probíhat.

Ještě by mohlo jít o DTC P242F což znamená omezení akumulace sazí v DPF - PCM vypočítává akumulaci sazí v DPF na základě signálu snímače tlaku výfukových plynů. Pokud PCM spočítá, že nashromážděné množství sazí je více než 11 g / l začne blikat kontrolka DPF a zároveň PCM sníží množství vstřikovaného paliva a tím i emise sazí motoru, což vede k nižšímu množství sazí nahromaděných ve filtru. Nyní již je potřeba provést manuální regeneraci.

2015-11-05 22:20:35

Chápu-li to dobře. Tak ten reset DTC je na místě po rozsvícení kontrolky, nebo blikání, po provedení regenerace ? Pane Bože. Dej ať na mě ta kontrolka nikdy nesvítí, natož bliká Chtěl jsem to kuchnout, ale od novýho roku s tim bude trabl na stk. Známej říká, že budou muset napíchnout při emisích jednotku. Včera to bylo i ve zprávách, že budou stíháni ti, co jsou off.

Ale taky říkal, že nikdo nepozná, když tu měřící sondu nestrčí do laufuá uplně, ale jen kousek, tak aby ty hodnoty byly ok.

Já to nechápu. Mazda s off dpf má lepší emise pomalu ,jak filtrem. Média zase masírujou, že to je jak vyběhaná Avie. Dělaj machry a x let tu jezdí Das Problem a nkomu to nevadilo...

2015-11-05 22:28:28

wirda: Pouze po blikání kontrolky a ruční regeneraci. Když svítí a ty pojedeš tak, aby se spustila regenerace automatická, tak kontrolka zhasne sama.

No já už tam ten filtr pár let nemám a na STK zatím ok. Kubajs to i nějak oblbnul, takže si jednotka myslí, že tam filtr je a že je úžasně čistý... :-D

No uvidíme příští rok. Vždy se to dá "nějak udělat"

Njn, jsou to paradoxy...

2015-11-20 15:37:46

lubos23: Mazdar :),bůh ti žehnej za takový krásný překlad. Právě mě vytáhl z pěkné šlamastiky. Když jsem jel z Phy do Plzně, tak mi auto skočilo do nouzového režimu, rozblikalo DPF, koktrolka motoru a trakce. Byl jsem v háji a nevěděl co s tím. V Mazdě mi řekli že tak za 2500- 3000 mi vyvolají ruční regeneraci a když to nepůjde tak nové DPF.

Poté jsem našel tvůj návod. Bohužel začlo pršet, tak jsem musel najít místo kde bych to podnikl. Takže pod mostem První regenerae trvala 10 minut, což mi bylo divné, tak jsem ji pustil znovu. Světe div se, další zabrala 40 minut. Poté jen reset a kalibrace a vše zmizelo. Jen jsem trochu laboroval s pocíněným koncem drátu, tak jsem ho seštípl kombinačkama a pasoval jak ulitý. Ještě jednou děkuji za překlad. Máš mé velké díky

2016-05-19 12:38:51

Ahoj, mam M6 GY 2.3 2005 po FL. Nechal sem menit olej a filtr a veslo se tam jen 3,5l. Nemelo by tam byt 4,4? Ted je na merce kousek nad max. Nevim jestli mam verit merce nebo kde muze byt problem?

pokpetr: Tak to vypada, ze je to sice pofacelift M6, ale je tam starsi motor. Urcite je to predfacelift (pozna se podle deklu motor), takze je mozny, ze tam je starsi motor s mensi olejovou vanou.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8