Fórum - Téma


Výměna oleje


Fórum 6 GG / GY Výměna oleje

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 4  5  6  7  8

2014-10-15 17:46:10

joe.st: za ten odaz dik budu se podle něho ridit už vtom mam jasno.

2014-10-15 20:47:28

Patrik6: Patriku, pro Tvoji motorizaci stačí, když bude olej splňovat ACEA A3. A jestli jo chceš Castrol, tak věz, že spíš než za kvalitu platíš za značku... A když už Castrol, tak raději Edge než "obyčejný" Magnetec.

Ohledně letního a zimního čísla:

Jak s autem jezdíš?

Máš časté studené starty?

Pak vol 5W. Pokud máš extrémně časté studené starty i v mrazech, tak 0W. Máš minimum studených startů? Pak pro naše klima stačí 10W bohatě (stačilo by i 15W, ale to je už na hraně).

Jezdíš "normálně"? Pak druhé číslo vol 40. Jezdíš-li normálně a nejezdíš-li štreky k moři v létě, klidně vol 30. Jezdíš ostře? Necháš ručičku otáčkoměru podívat se do červeného pole? Nebo jezdíš do Jugošky s karavanem? Pak vol 50. Jezdíš okruhy? Pak vol 60.

Značka? Nezáleží... Jen ale ne "noname" (Starline, W5, Tesco, ...).

Kvalitní levné oleje: Divinol, Sunoco, Orlen, ....

Kvalitní mainstream oleje: Shell, Total, Castrol, Mogul, ....

Kvalitní top oleje: Mobil1 (ta "1" tam musí být), Miller´s, Selenia, ....

2014-10-15 22:12:25

Patrik6: Oprava, nechť ať ti motor slouží

luk.zah: Neber si to osobně ale dělat rozdíly v tom jestli jezdím do jugoslávie která mimochodem vlastně vůbec neexistuje a nebo dělat rozdíly v tom zda startuji v zimě 5x nebo 10x............. Nekomentuji..

Sry za double topic..

2014-10-15 22:37:03

Magnetto: My už tě taky nekomentujeme..

2014-10-15 22:52:02

natural:

2014-10-16 10:54:22

omg

2014-10-16 20:10:19

Magnetto: Klidne komentuj, ale prosim vecne. Tu Jugosku asi vysvetlovat nemusim - myslel jsem HR, SLO atd. OK. Omlouvam se Ti.

Ohledne motorovych oleju... Tribotechniku zamerenou na specifika mazani spalovacich motoru jsem studoval...

Je Tvuj nazor, ze to, o cem jsem psal netreba resit. Ja vim neco jineho a protoze mam k autum vztah a mam je dlouho (ex. Octavia 1,8T - najeto 590 tis km, ex Xantia 1.8 16v - 403 tis km -> obe vse v motoru krom rozvodu a naplni az do konce puvodni - vzdy odesel zbytek auta), davam jim to, co dostat maji.

Ano. Znam i pripad, kdy motor bez vymeny oleje umrel az ve 120tis km (koupeno nove - olej nikdy nemenen), ale tady jsem snad mezi lidmi, kteri maji sva auta radi...

A motorovy olej neni ani zdaleka jen o tom, ze maze.

2014-11-10 15:57:36

Ahoj té,chtěl bych poprosit o radu.. včera se mi rozblikalo na palub a DPFKO tak jsem s tím byl dnes v servisu (v Mazde) dělá tam kamarád na dpfku nic nezjistil tak doporučil vyměnit olej..už me i tělo(asi už i nafta v něm) řekl ze u nich by to vyšlo na 4tis. Což se mi zdá dost.takže si to udělám sam..chtěl bych radu kolik je tam přesně oleje a jestli volba :Mazda Dexelia DPF 5W-30 je dobře. A dále pak jaký filtr.díky moc za radu.Mazda 6 2.0D. 105kw r.v. 2006 po face..

2014-12-26 10:25:20

Také přispěji se svou zkušeností s výměnou oleje na Mazdě 5 MZR-CD tedy 2.0 diesel. Nechal jsem to udělat v normálním, ale spolehlivém servise včetně kontroly stavu sacího koše.

Po výměně je třeba dle návodu nechat udělat reset ŘJ (ukostřit kontakt + 5x šlápnout na plyn) a to tak že zcela až do konce. Já jsem to při asi 3. bliknutí přerušil vypnutím zapalování. A to byla chyba - reset neproběhl a asi po 500 km se mi rozblikala kontrolka DPF a začalo to omezovat výkon. Dojet se dá, ale nic moc.

Takže rada: nechte doblikat kontrolku motoru až do konce a pak teprv vypněte zapalování a vytáhněte kabel.

2015-01-13 15:17:58

Chlapy tak dnes jsem zkoušel najít tu svorku (na své mazdě 5 r.2007 nafta 105kW) kam se má dát drát při odstranění svítící kontrolky DPF. Ovšem co jsem nezjistil na svém autě tu svorku nemám. Prostě ta pojistková skříňka vypadá úplně jinak (viz foto) než je uvedeno na videu a na odkazu na webu. Prosím umí někdo poradit??? Existuje podobná možnost obdobná jako je pro mazdu 6, tak i pro mazdu 5?

Díky

2015-01-13 19:37:31

alff: No jasně, konektor máš na čelní příčce nad chladičem. Mrkni sem:

https://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss

2015-01-13 20:34:12

jara550: OK už jsem to objevil, ale nějak to nechce poslouchat. Prostě se mi to nevede, asi jsem příliš netrpělivý, ale díky za radu

2015-01-14 18:35:02

Mně to fungovalo. Dokonce jsem tímhle způsobem i vynutil regeneraci DPF.

Ale to sem nepatří...

2015-01-15 00:22:03

jara550: jak to myslíš, že jsi vynutil regeneraci DPF? Já jsem zkoušel vymazat kontrolku pro DPF, což se nepodařilo, tak jsem zkusil i odpojit akumulátor. Vzhledem k tomu, že DPF vyvolal další rozsvícení kontrolek motoru a kontrolka trakce kol. Tak to se mi podařilo vynulovat právě odpojením aku. A kontrolka DPF přestala blikat a pouze svítila ovšem po pár minutách opět začala blikat a po několika najetých km se opět rozsvítili kontrolka motoru a trakce kol. Takže jsem z toho na prášky. Budu dál bádat. Pokud máš nějaký nápad prosím o podělení se o něj.

Díky

2015-09-16 22:23:53

ahoj kluci ten odkaz už nefunguje.nemáte někdo návod jak spustit regeneraci přes drátek?

2015-09-17 00:19:19

olajz: a zkoušel jsi hledat podobný?

RadoMiláček, 2015-09-17 00:19:19 napsal:

olajz: a zkoušel jsi hledat podobný?

2015-09-17 15:31:25

radomiláček: trento odkaz jsem právě nyní zkoušel a funguje

https://www.youtube.com/watch?v=vM2vg_S3Zss

2015-09-17 17:56:41

alff: perfektní

2015-09-20 19:01:04

co jsem se díval na youtube na videa tak tenhle postup používají u GG/ GY a jde to.mě to prostě ne a ne jít.viz třeba tohle :https://www.youtube.com/watch?v=kZIAJGcTGN0 .nejde mi ani korekce vstřiků ani nic :-/

2015-11-05 17:49:36

Ahoj, dovolil bych si přidat kompletní návod, který jsem přeložil z AJ.

Následující kroky vám umožní provést nucenou regeneraci filtru pevných částic, reset čítače DPF, reset čítače výměny oleje a kalibraci vstřikovačů, na výše uvedeném vozidle.

VELMI DŮLEŽITÉ: Proveďte proceduru s otevřenou kapotou a v otevřeném prostoru.

Ujistěte se, že motor je zcela teplý, nad 70 ° C (není-li zahřátý do plné provozní teploty postup nebude fungovat).

1. Nastartujte motor.

2. Propojte pin v červeném kruhu (viz obrázek níže) se zemí (šasi).

3. Dvakrát sešlápněte a uvolněte pedál akcelerátoru.

4. Otáčky motoru se automaticky zvýší na zhruba 1850. Pokud tomu tak není, regenerace nezačala, budete muset začít opět bodem (2)

5. Nucený proces regenerace DPF bude trvat cca 40 až 80 min v závislosti na tom, jak moc je DPF ucpaný.

Poznámka: Nedotýkejte se akcelerátoru nebo spojky. Zrušilo by to regenerační cyklus. Chcete-li záměrně zrušit nucenou regeneraci, zařaďte 1. rychlostní stupeň.

6. Když otáčky motoru klesnou na normální hodnotu odstraňte drát z konektoru a několik minut před vypnutím nechte motor běžet, aby vychladl.

Nezapomeňte měnit motorový olej a filtr, protože olej se regenerací postupně kontaminuje.

Jak resetovat DPF po vyčištění procesu

1. Přepněte zapalování do polohy "ON". (motor vypnutý)

2. Propojte pin v červeném kruhu (viz obrázek níže) se zemí (šasi).

3. Dvakrát sešlápněte a uvolněte pedál akcelerátoru.

Poznámka: Kontrolka žhavení dvakrát zabliká.

4. Přepněte zapalování do polohy "OFF".

5. Vyjměte drát z konektoru.

Jak resetovat po výměně oleje

1. Přepněte zapalování do polohy "ON". (motor vypnutý)

2. Propojte pin v červeném kruhu (viz obrázek níže) se zemí (šasi)..

3. Pětkrát sešlápněte a uvolněte pedál akcelerátoru.

Poznámka: Kontrolka žhavení pětkrát zabliká.

4. Přepněte zapalování do polohy "OFF".

5. Vyjměte drát z konektoru.

Pokud se to nepovede, zopakujte postup od kroku (2).

Jak překalibrovat vstřikovače

Kalibrace vstřikovače je trošku složitější, takže pokud se vám na poprvé nepodaří, zkuste to znovu.

1. Ujistěte se, že motor je zahřátý až do plné provozní teploty (je to důležité)

2. Nastartujte motor.

3. Připojte drát do konektoru (pin v červeném kruhu viz obr výše) a během pěti sekund druhý konec drátu pětkrát ukostřete.

4. Jakmile je kalibrace ukončena (trvá cca 3 min), kontrolka žhavení pětkrát zabliká.

5. Pokud se to nezdaří, zopakujte postup od kroku (2).

KOMPLETNÍ POSTUP ve správném pořadí je následující:

1. Vyměňte olej a olejový filtr.

2. Projeďte auto tak, aby bylo zahřáté na provozní teplotu.

3. Proveďte regeneraci DPF .

4. Resetujte interval výměny oleje.

5. Resetujte DPF čítač.

6. Zkalibrujte vstřikovače.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8