Fórum - Téma


výměna motoru 2.0. HP 100 kW


Fórum 626 GF / GW výměna motoru 2.0. HP 100 kW

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2012-05-14 08:56:00

Zdravím,

chci se zeptat na vaše zkušenosti a postřehy s výměnou motoru, můj odešel do věčných lovišť a čeká mě výměna, takže co všechno je nutné při výměně udělat (úřady, lejstra atd)? Případně reference na dobré vrakoviště?

Další věc, máte někdo zkušenosti s výměnou motoru 2.0 H.P. 100 kw? šel by vyměnit např za 2.0 z prvních šestek, nebo je tam kompletně jiná elektrika? Díky za postřehy.

MAX6  
J.
2012-05-14 10:23:44

Ahoj,výměna je hračka. Na úřady nemusíš,protože auto už má VIN a ne číslo motoru.

Kdyby jsi měl zájem,tak asi zítra budu tenhle motor vyndavat,tak bych ti ho mohl prodat.

Je úplně jedno jestli koupíš motor 2.0FS 85kW nebo 100kW. Jsou výce méně stejný. Jediný co se musí údělat (když koupíš ten 85kW je vyměnit sací vačku,případně dát hlavu z toho 100kW (to je nejjednoduší). O zbytek se postará elektronika. Dokonce můžeš koupit 2.0FS z 626GE,ale tam už určitě musíš dát tu hlavu tvojí původní.

Jinak co koupit:

1) rozhodně kup celou sadu těsnění,protože se to vyplatí. Když koupíš motor z vrakoviště,tak vsadim boty že bude chcát olej všude možně.

2) když už ten motor vyndáš,tak je dobrý vyměnit i silentbloky motoru.Tyhle originální jsou slabý a určitě bude nějakej roztrhanej

3) pokud nevyměníš celou hlavu,ale dáš jen tu sací vačku,tak se budou muset vyměnit podložky na ventilech,ale ty si musíš změřit. Proto jestli máš svojí hlavu v pořádku,tak je lepší jí tam dát na ten novej motor celou

4) oleje - do převodovky,motoru + filtr

5) voda do chladiče

To je asi vše. Vypadá to složitě,ale uklidnim tě, je to jednoduchý. Můžeš bejt rád že nemáš 323BJ,tam když máš tenhle motor,je strašně málo místa na práci. Už jsem ho jednou měnil a teď mě to čeká znovu.U tojí 626 bych ho pomocí 2 hevírků a jednoho zvedáku vyndal i před barákem

Kdyby cokoliv,tak napiš.Rád poradim.

2012-05-14 11:05:09

Ahoj,

měl bych pár dotazů:

1) z čeho budeš motor vyndávat a proč?

2) v jakém je stavu, rok výroby, kolik má najeto?

3) co za něj? :)

Jinak jestli jsem to dobře pochodpil, pokud koupím 85 kw a provedu změny, které jsi popsal, elektronika se o to postará a bude dávat 100 kw?

MAX6  
J.
2012-05-14 14:28:28

Nejdřív odpovim k tý koupi 85kW:

Pokud vyměníš tu sací vačku (musí mít název FSH9) nebo celou hlavu,tak elektronika se postará o to ostatní jak jsi napsal.Jen bacha, aby jsi nekoupil 85kW co má ještě mechanickej rozdělovač místo cívek,to by byl problém nebo by jsi musel zase dát svojí hlavu.

Tyhle motory FS se strkaly do všeho možnýho: 626GE - GF,323BJ GT - Sport,Premacy,nějaká MX3 jestli se nepletu a Ford Probe

Teď k prodeji toho mýho:

Motor jsem kupoval z jedný 626GF 100kW r.v.1997 která měla najeto 158522km a byla zbořená na zadek, protože ten můj motor v 323BJ mi umřel (to jsem si teda myslel že umřel). Když jsem ten motor namontoval,tak asi po 5000km začal baštit olej. Tak jsem odvezl hlavu do Řevnice na přetěsnění. To pomohlo na chvíli,ale nakonec jsem zjistil že motor má zapečený kroužky a potřebuje je vyměnit. Jelikož se nám podařilo zjistit,že ten můj původní motor z 323 neni mrtvej,ale jenom do něj spadnul šroubek,tak jsem ho odvezl do Řevnice,aby ho zgenerálkovali. Tudíž mam teďka ten motor z 626 přebytečnej a proto ho prodávam.

Stav toho motoru:

najeto: 171500km (z toho 158522km v 626GF a cca 13000km v mí 323BJ)

hlava - zgenerálkovaná,srovnaná,přetěsněná,nový simerinky,seřízený vůle na ventilech,ventily kompletně předělaný,prošla tlakovou zkouškou - nemusí se na ní vůbec šáhnou

polomotor - je zapotřebí překroužkovat písty,baští to přez ně olej. Říkám to narovinu,protože nechci dostat do huby že jsem někomu prodal motor co žere olej. Překroužkování stojí v Motorservis Řevnice cca 4000,- nebo jestli si to uděláš doma sám to je na tobě.

jízdní vlastnosti - i když motor baštil olej,tak jezdil jako ďábel

tlaky ve válcích - všechny čtyři válce mají 12 což je supr

cena - hlavu ti dám za 7000,- a polomotor za 6000,-,ale když to vemeš jako komplet tak ti to prodam za 12000,- i s novou spojkou,rozvodama co maj najeto 13000km,novou vodní pumpou a novou olejovou vanou - všechny díly jsem měnil když jsem ho koupil.

MAX6  
J.
2012-05-14 14:29:35

Jestli ho chceš vydět,tak se mi koukni do profilu. Mam tam fotosložku OPRAVY,tak tam je vyfocenej.

2012-05-15 21:07:26

Díky za rady, nakonec se mi podařilo ten 100 kW sehnat, tak snad bude šlapat.

MAX6  
J.
2012-05-15 21:12:03

OK,kdyby jsi sháněl na něj nějaký díly tak se ozvy.Mam toho spousty. Od rozvoďáku,kabeláž,spojku atd...

2012-05-16 15:34:05

Díky, určitě bude něco potřeba takže se ozvu. Jeden dotaz bych ale měl, co bys mi doporučil za motorovej olej?

MAX6  
J.
2012-05-16 20:22:04

Ty si ten motor bral z vrakoviště ? Jestli jo,tak nic neřeš a rovnou kup 10W-40. Na tenhle motor mam ozkoušenej Valvoline MaxLife. Potom je dobrej Castrol,Motul,Total-Dexelia. Jinak jestli ti můžu doporučit,až ho budeš mít venku,tak vyměň rovnou gufera na klice z obou stran a na vačkách. Kdyby jsi chtěl nějaký ty díly jako rozvoďák,olejovou vanu,spojku,vodní pumpu atd... nebo nějaký vnitřnosti motoru,tak ti je rád prodam. Sice nemam úplně nový,ale je na nich najeto 13000km což je nic a dam ti to lacino.

2012-05-17 13:34:18

10w-40 castrol myslím doma dokonce mám, takže ho tam dám. Máš nějakej typ, kde sehnat gufera? Origo jsou docela drahý. Jinak na rozvoďáku mám asi 5000 km, takže zatím nepotřebuju, ale časem se určitě něco najde, takže se ozvu.

MAX6  
J.
2012-05-17 23:24:05

Gufera jsou dobrý buď origo Mazda nebo Victor Reinz nebo ještě jedny,ale nemůžu si vzpomenout na název. Jinak ty nejlevnější nekupuj. Po 20000km maj tendenci prosakovat. Kup nějakou střední cenovou třídu. Kouknu se ti jestli mi nějaký gufero nezbylo. Určitě budu mít jedno na kliku směrem u rozvoďáku (na olejovou pumpu),tak bych ti ho za nějakej bakšiš dal.

2012-05-19 10:52:29

Sorry kluci, že to dávám sem, ale ať zbytečně nezakládám nový téma. Chci se zeptat co je tohle? Vede k tomu jeden drátek, kterej stejně na to nebyl nasazenej. Neni to čidlo nárazu k airbagu?

MAX6  
J.
2012-05-19 10:55:09

Nemáš v autě alarm ? Vypadá jak čidlo zavření kapoty.

2012-05-19 10:56:31

Byl tam alarm flashpoint, ale přesně nad tímhle čidlem je díra v kapotě, takže na něj to nedosedne

MAX6  
J.
2012-05-19 10:59:16

Jestli kdysi v tý díře něco nebylo,aby to na to tlačilo. Podle obrázku je to totiž níž než ten gumovej doraz kapoty co je nalevo od tohodle.Hlavně mi přijde že je to nějaký rozbytý nebo zaražený dovnitř do sebe.

2012-05-19 11:02:08

No to čidlo ma po cely délce závit, ze zhora je matka a také ze spoda je. Tažke fakt nevim co to doopravdy je, asi to bylo od toho alarmu

MAX6  
J.
2012-05-19 11:06:38

Od Airbagu to neni,to vypadá spíš jak kostička. Já bych typoval to čidlo zavření kapoty. Jestli to mělo někdy alarm,tak to bude určitě ono. Jen mi přijde že je rozbitý a zaražený do sebe.

MAX6  
J.
2012-05-19 11:08:23

Mělo to vypadat asi nějak takhle: http://i01.i.aliimg.com/i...862/362/362862250_184.jpg nebo http://i.ebayimg.com/24/!...(VDE8IBK038nVIUw~~_35.JPG

2012-05-19 12:13:10

Tak přesně to vypadá takhle....

MAX6  
J.
2012-05-19 13:11:26

čidlo kapoty k alarmu


Odpovědět

1  2