Fórum - Téma


výměna kol - přirezlé plecháče


Fórum Technický koutek výměna kol - přirezlé plecháče



1  2

2010-03-26 11:24:44

Ahoj všem, obracím se na vás s následujícím dotazem. Chtěl jsem sundat zimáky s plecháčema a dát letní ale co se nestalo. Během zimy mi disky krásně přirezly k bubnům a nejde s nima vůbec hnout. Zkoušel jsem do toho všemožně kopat, páčit, tlouct ale nepovolí. Máte někdo tip na to, čím to "rozrezit" nebo jinak donutit aby to povolilo? Díky všem.

2010-03-26 11:27:39

velkou palicí menší ránu do ráfku mi vždy pomohlo

2010-03-26 11:51:18

Mazdárek Fredy!,před lety jsem něco podobného řešil --- to co popisuješ (předpokládám že seš na tom jako většina z nás co tady chceme při všom ušetřit ale nemáme pořádný cajk) vyřeš nastříráním Odrezovače( injenční stříkačku a jehlu koupíš v lékárně za 5kč)nebo WD-40 na sředový otvor a náboj a pak ještě zezadu na disk a plouchu náboje(kola,bubnu)kde se disk opírá o kolo.Nespěchej ,nech působit a pak zezadu(jde to i zepředu) ranama přez hranol( nebo 2 podle výšky aby jsi nezkurvil ráfek tou velkou palicí) a současným pootáčením kola pracuj a byl by v tom čert aby to nešlo dolů.Po sundání nezapomeň řádně očittit a vysmirkovat celý náboj(buben ,kotouč) a dej si liťáky.Jinak zásadně po této zkušenosti si natírám plochu liťáků i plecháčů trochou grafitové vazelíny a už leta s tim nemám žádný problém.

2010-03-26 13:25:29

hele kamos ma na honce (RV2001) podobnej problem, jen teda to nedela rez. Litaky mu to nedelaj ale origo plechy jo - nejdou mu sundat. Ani predni kde ma kotouce.. dycky prej musi auto spustit dolu aby si to lehce sedlo na povoleny kolo a jedine tak to sundal.. Uz asi 2 leta po sobe. Letos na to kouknu s nim, asi v nedeli.. tak sem zvedavej cim to je... ale koroze zadna.. a plechy sou origo honda... zvlastni

2010-03-26 13:53:57

velke kladivo a zvnutornej strany plesknut po gume predtym nastriekat wdcko

2010-03-26 20:25:16

Drží to v díře, tedy prostor mezi nábojem a ráfkem, přez zimu se to utemuje bordelem a prachem se solí a tak krásně se to utěsní když to vyschne. Vzal jsem větší pilník, díru protáhl o pár desetinek a je to v pohodě.

2010-03-26 21:15:28

no super si to spravil a neni ta diera nahodou presna aby si mal tie kola vystredene?

2010-03-26 21:32:22

No to není, jen částečně drží střed, na vystředění tam jsou matky . Kuželová díra a sedlo u matek tam není na parádu. Na starý mazdě, teda rok 89 jsem měl zimáky na plechách z mazdy rok96 tedy středová díra o nějaký centák větší. Bez problemu.Neboj , nejsem sebevrah, na hliníkách ani žádnej střed třeba není , jen plastovej kroužek, aby ses lepši trefil na šrouby.

2010-03-27 08:39:28

Petr2503 : Není pravda, u liťáků tam kroužky jsou jak píšeš, abys tam kola lehce dal a za druhé, abys kola perfektně vystředil. Mám takovou zkušenost, kdy sem měl na autě 15" kola bez kroužků a i po vyvážení se třepal volant až to bylo neúnosný. Na doporučení mechanika s pneuservisu sem si koupil za nehoráznou pálku kroužky a hned bylo po třepotání volantu. U plechů nevím, ale uplně stačí vše perfektně očistit a pěkně namazat vazelínkou, jak už bylo psáno a je po problému, stejně jako sundání kola ranou ze zadu přeš nějaký špalík do okraje ráfku.

2010-03-27 14:48:48

Jasně, kroužky jsou z plastu, já je tam neměl vubec a nedělalo to žádné problemy, pomužou vystředit, ale není to nosný díl, o který je kolo opřené vahou, jinak protažení středové díry o desetinku nedělá žádné nesrovnalosti pro vyvažení.

2010-03-27 15:45:02

Nee, tam de o to, abys přesně chytl střed, pak už to drží šrouby... No až budeš v nějakým lepšim pneuservisu, tak se zeptej a uvidíš.

2010-03-27 15:55:30

No jo, to je zase debata, tak ti nevím proč jsou matky kuželové, teda sedla a díry taky, myslíš že 5 matek se nesrovná na díry, podle toho jak se srovná kolo podle plastového kroužku? Nemám co dodat, je to vlastě o ničem.....

2010-03-28 16:17:25

O ničem pro tebe, protože máš jen svou pravdu a jinou nehceš slyšet. Kdybych s tím neměl zkušenost, nikdy to sem nepíšu, jen si myslím, že by to mohlo pomoci druhým. Na bývalým autě sem měl 15" litá kola, byl sem před cestou na Ukrajinu a řešil dilema klepajícího se volantu. Kola vyvážený, já sem si celej den jak pako hrál s nandaváním a následným vystřeďovaním kol šrouby, ale pořád se volant už při 80 km/h klepal jak blázen a ject 1150 km s tímhle stavem, asi bych měl po rukou. Dopadlo to tak, že sem tam hodil zimáky na plechu a vesele vyjel. Po příjezdu domů sem na doporučení mechanika z kvalitního pneuservisu koupil kroužky a bylo po klepání. U plechů to třeba neplatí, nevím, s tím zkušenost nemám. Našel jsem jednu diskuzi, ale bude jich víc. Howgh

http://www.jeep-club.net/...c_id=4826&kols=3&lang=eng

2010-03-28 17:34:38

tak k te honde... viselo to fak za stredovou diru, teda nejspis.. talze ocisteno, namazano vazelinou a je to.

A ja totez, takze konecne taky letnacky

2010-03-28 17:56:27

Jo jo, většinou to drží střed, nebo dosedací plochy disku ke kotouči... Ono se neříká nadarmo, že kdo maže, ten jede....

2010-03-28 18:06:38

no ja vazelinou nesetril 8-) matky, stefy, dosedaci plochy... vsude Ete pak rozeberu a procistim brzdy... a taky promazu 8-)

2010-03-29 17:55:15

tak jsem do toho dneska zkousel pres spalik bouchat kladivem a vubec nic Pocakal jsem to opet WDckem vsude kam jsem se mezi diskem a bubnem dostal. Vidim to jedine tak, ze to vemu nekam na velkej zvedak tak, abych se pod to poradne dostal a mohl se kladivem vice naprahnout. Uz chci letnakyyyyyyy ....

Ale presto dekuju vsem za rady a popsani mozneho reseni.

2010-03-29 21:02:57

Fredy, kolik vážíš?!Já sice momentálně marodím ale přijeď ke mě do Kolína,dáme dvě rány a sundáme i buben

2010-03-29 21:24:16

to Fredy: Ahoj, kámoš tohle řešil loni zjara na své staré Sieře, kola snad 2 roky nesundaval a ty mu pěkně přirezly.

Jel do pneuservisu, servisák se jal sundavat kola, povolil šrouby a nic. Tak použil výše zmiňovanou metodu pobouchat větší či menší palicí, povolil tak 2 kola, zbytek se ani nehnul. Tak nahodil kola zpět, na těch přirezlých nechali lehce povoleny šrouby a začali lítat po Karlínských kostkách aby to urvali a podařilo se

Takže tam zabraly prudke rozjezdy, brzdeni, zpatecka, prudke zatacky a kola povolila

2010-03-29 21:32:39

Taurus: no vazim urcite min nez ty. Nic ve zlem proti tobe. S tou palici co mas na fotce bych vazne sundal i buben. Muj hlavni problem je v tom, ze kdyz to zvednu na vysku heveru tak ikdyz to podlozim spalkem, tak se pod auto poradne nedostanu.

2Bep: Taky me napadlo nechat povoleny trochu matky ale nerad bych zku.rvil buben a srouby :/

Zitra to zkusim jeste pobouchat a jinak nekam do servisu na veeeelky zvedak a tam to sundat.


Odpovědět

1  2