Fórum - Téma


Výměna gufer dříků ventilů


Fórum 626 (obecně) Výměna gufer dříků ventilů

Informace o modelu: Mazda 626


1  2

MAX6  
J.
2012-09-01 17:33:45

Většinou to odnese jen zkroucená hlava,ale u motoru z vrakoviště nikdy nevíš. Mě se takle válí v garáží náhradní FS motor z 626GF taky z vrakoviště. Hlavu jsem na něm musel nechal zgenerálkovat a ještě zbejvá vyměnit pístní kroužky,protože jsou zapečený. Je to vždycky buď a nebo.

Pod vodní pumpu se dává jenom takový kartonový těsnění,který se před instalací namaže trocha vazelínkou. Hodně taky teče voda z toho rozvaděče vody co je na hlavě motoru a vedou z něj hadice do chladiče a do topení. Rád totiž praská.

Já si osobně myslim,že máš znova jenom zkroucenou hlavu a špatný těsnění.Sice občas na týhle hlavě se udělá trhlinka mezi ventilama,ale to je rarita a spíš v důsledku zamrznutí v zimě

Jen tak se zeptam.Jaký těsnění pod hlavu jsi použil(kovový nebo papírový) a jakou barvu vody do chladiče jsi nalil ?

2012-09-01 19:01:25

No, hlava se nesundávala, takže je tam to, co tam bylo, ale v tomhle týdnu musim udělat ty ventily, takže nějaké musim koupit. Asi to kokové že? A lil se tam fridex, takové to oranžové.

EDIT: Jenom ještě teda... Pokud by bla zkroucená hlava tak to znamená co? jakože by se to muselo nějak srovnat, nebo tak něco? Nebo jenom sundat, nové těsnění a zase v pohodě

MAX6  
J.
2012-09-01 20:24:38

No tak už vim v čem je problém. Do FS-ovýho motoru se od základu dávalo kovový těsnění pod hlavu a musel se tam lejt ten modro-zelenej fridex,protože ten červeno-oranžovej se nesmí dávat na plechový těsnění pod hlavu protože ho to rozežírá.

Když je zkroucená hlava,tak se musí nechat seříznout(srovnat),nic jinýho nepomůže.

2012-09-04 16:38:48

No, tak zítra to jedu sundávat, už mám i domluvené případné sežíznutí hlavy, takže uvidíme. Předpokládám, že bych pak měl vylejt všechnu vodu co v tom bude a dát tu modrozelenou.

2012-09-06 08:09:38

Mno, takže... včera jsme sundali hlavu. Těsnění, což mě udivilo je takové dvouvrstvé(plechové), a bylo lehce očernalé kolem otvorů pro válce a lehce zrezlé v otvorech pro vodu, ale žádné viditelné spojení kanálků vody s otvorem pro válce nebylo viditelné. Nicméně, hlava byla zespoda pod ventilama jako kdyby zadrbaná vodním kamenem, nebo tak něčím, nebo jako kdyby lehká vrstva karbonu na těch čtyřech destičkách (nevím název). Jo a ještě, ráno jsem už ani nemoh nastartovat (bylo dost mokro po ránu, je možné, že se mi ve válcích srazilo ještě víc vody). No a když jsem startoval šly mi do expanzky bublinky, takže předpokládám, že mi to foukalo přes těsnění. Nakonec jsme to roztáhli a jak to chytlo tak to zas jelo úplně bez problémů (sice to chytlo zas jenom na 2, pak 3 a pak až po chvíli to chytlo na všechny 4). Dneska to známý hodí do servisu ať se na to kouknou a případně seříznou.

MAX6  
J.
2012-09-06 10:46:53

Nech seříznout hlavu,případně udělat tlakovou zkoušku hlavy,nakonec nový těsnění a je to. Uvidíš že to pofrčí. Když už je takhle hlava dole,tak bych si připlatil i za renovaci ventilů a všeho co k tomu patří,ale neni to nutný

2012-09-06 12:23:15

Jsem zase od září studentem, takže moc financí na "připlácení" nemám a stejně s tím autem budu jezdit jenom sem tam po Brně případně jednou za čas dom a zas do Brna, jenom jsem potřeboval tohle udělat, protože to fakt už přestávalo startovat a v brně bych neměl jak kde co a tady mi to udělá známej. Takže jediné coi potřebuju ať mi to startuje a nežere hektolitry vody to snad bude v cajku ;)

2012-09-07 16:41:49

Táák, hlava jede na seříznutí, mělo by to být cca v úterý hotové i s vyměněnýma guferkama, tak pak dám vědět jak jsem dopadl po složení zpět.

2012-09-08 16:29:36

menis len guferka?! dufam ze nie inak zbytocna robota

2012-09-08 17:14:37

Jop, na kroužky nemám kačky současné době :) A neřešim žraní oleje, ale vodu, takže kroužky nepotřebuju řešit.

2012-09-08 20:00:55

sorry zle som ta pochopil myslel so ze ti to dymi po starte /zapecene kruzky/ ale tebe zere vodu no urcite zrovnaj hlavu a daj ju odtlakovat aby si mal istotu inak gumicky na ventiloch sa daju vymeni jednoducho bez zkladania hlavy_ odmonujes ventilove veko vacky a viberies sviecku z valca koreho menis guferka natocis dolnu uvrat zoberies dlhy kus spagatu ale taky co sa netrha a nestrapka pomocou dlheho skrutkovaca ho otvorom na sviecku natlacis do valca kolko sa len vojde a otocis klukou az ucits ze sa neda tocit a hravo das dole pruziny a vymenis guferka len ich treba radsej namocit v oleji za idu lahsi rovnako postupujes pri dalsom valci .

2012-09-08 23:34:38

nekde jsem se tenhle postup docetl no :) ale tak vzhledem k tomu ze po sundani rozvodu a vacek staci par sroubu, povolit svod, tamhle kablik tamhle kablik a cela hlava jede dolu :) Navic kdyz jsem mel foukle to tesneni nejspis tak bych stejne musel dat druhe a je pak k tomu mnohem lepsi pristup, tak je to jedno


Odpovědět

1  2