Fórum - Téma


Výměna gufer dříků ventilů


Fórum 626 (obecně) Výměna gufer dříků ventilů

Informace o modelu: Mazda 626


1  2

2012-08-28 22:59:19

Zdravím, našel jsem různě diskuse jak někdo měnil kroužky a k tomu si vyměnil i gufera ventilů, ale nikde jsem se nedočetl jak. Potřebuju vědět, jestli se dají gufera ventilů vyměnit bez sundání hlavy. Nějak bychom to vykutili, ale sundávat celou hlavu se mi moc nechce.

MAX6  
J.
2012-08-28 23:06:35

Dá se to bez sundání hlavy,ale já bych to nedoporučoval. je pravda,že když sundáš hlavu,tak musíš koupit nový těsnění pod hlavu a vodu do chladiče,ale na druhou stranu se ti milionkrát líp sundavaj pružiny na ventilech,nemusíš se bát,že ti ventily spadnou do motoru a hlavně uvidíš v jakym ten spodek hlavy a ventily jsou stavu.

U FS-ovýho motoru je to brnkačka. Sundáš výko ventilů,sundáš rozvoďák,sundáš vejfukový svody,odpojíš blosti jako lanko plynu a hadici sání. Pak už jenom sundáš vačky,povolíš hlavu a můžeš pracovat.

Kdybych měl doporučit z vlastní zkušenosti,tak si kup to nářadíčko na sundání pružin ventilů.Já si ho vyrobil sám,ale nic extra.

2012-08-28 23:13:50

mám FS, 85kw 2.0i 94 rok, to nářadíčko mi pučej v servise vedle, ale když mi řekli, že by chtěli přes 2500 jenom za práci + těsnění atp. tak mi doporučili ať si to udělám sám, případně mi známý helfne. Takže sundání hlavy na tom FSkovém motoru není žádná strašná práce říkáš. DObře, kdybch měl teda sundanou hlavu, dají se nějak sundat kroužky? nebo se musí ještě něco dál rozebírat, kdosi říkal že by se musel celý motor ven, sundat vanu, něco zvednout a povolit a toho se celkem bojim, protože nemám dost prostoru na sundání motoru a ani potřebné vybavení, ale na druhou stranu si říkám, když už tu hlavu sundám, tak pokud by to nebylo nějak těžké vyměnit, že bych to rovnou sfoukl i s kroužkama

MAX6  
J.
2012-08-28 23:48:56

jestli chceš vyměnit i kroužky,tak musíš sundat olejovou vanu,potom sundáš tu krycí mísu pod kterou je schovaná kliková hřídel. Nejsem si teď jistej jak u GE,ale aby jsi sundal tu krycí mísu,tak musíš sundat spojku a setrvačník,protože tam jsou schovaný ještě 2 šroubky od tý mísy. Ale u GE je blok motoru trochu jinej a teš jsi nejsem úplně jistej s tou spojkou,to bych ti zjistil zítra.

No a až bude dole ta krycí mísa,tak buď vyndáš písty spodem i s klikovkou a nebo je jen povolíš na ojnicích a vysuneš horem,to už je pak jedno. Jen doporučuju nepomýchat ložiska co budou na klice a na ojnicích.

2012-08-29 08:50:15

no, dobře, tak do toho asi nepůjdu. Jenom se teda ujistím, kdybych měl zapečené kroužky tak to netáhne dobře že? Ztratilo by to kus výkonu. A ještě teda, kouří mi to po startu, stojí to chvilku a hned po nastartování to začne kouřit. Semtam se ale stane, že nastartuju a kouří to třeba 5 - 10 minut, de facto pořád i když už je motor zahřátý. Pak se zase někdy stane, že ráno vyjedu a asi tak po 3-5ti minutách jízdy dojedu na křižovatku, kde když zastavim (motor se tak přibližně zahřeje -> ručička dojede na prostředek) a otáčky mi buďto vyletí na třeba 1500, nebo 1900 a tam drží, nebo spadnou normálně na těch 800 (nebo tak nějak) a nebo motor vytáčí z 800 na 1500 a pořád nahoru, dolů. Kdysi mi to dělalo když jsem měl málo vody (tekla mi voda pryč okolo špatného těsnění vodní pumpy), ale teď mám všeho dost, vody je dost, oleje je dost, včera jsem pročistil a lehce sešteloval rozdělovač, protože mi to cukalo na rovinkách, to sice přestalo, ale ty otáčky pořád dělaj tohle, vždycky ale jenom než se úplně prohřeje motor.

A ještě, ve chvíli, kdy dojedu a chytne to těch 1500+ otáček tak to kouří jak fabrika i ve stoje, nemluvim o tom když se rozjíždím. Když ale dojedu na křižovatku a otáčky spadnou dolů, tak to nekouří (nebo je nom trošku), a ani pak při rozjezdu z křižovatky.

MAX6  
J.
2012-08-29 11:27:16

To co píšeš jsou dva odlišný problémy. To že ti otáčky vyletěj nahoru bych vyděl jako problém s čidlem teploty vody,který řídí i volnoběh. Zkusil bych na něm vyčisit konektor a nebo ho úplně vyměnit.

Taky to může dělat ventil volnoběžnejch otáček,ale ten by ty otáčky spíš posílal dolu než nahoru.

S tim kouřenim je spíš důležitý vědět, kolik oleje ti to sežere na 1000km. Potom jakej typ oleje a druh oleje tam leješ.

2012-08-29 11:56:50

No, liju tam 10W-40, nějakou slovnaftovou 4L jsem koupil, ale co se měnil olej tři měsíce zpátky, tak se tam dal Shell 10W-40.

No... ŘJ mi vyhazuje

08 Air swirl meter

11 Air temperature sensor

Ten ventil volonběžnejch otáček stačí vyšroubovat a pročistit jo? Jestli chápu správně

MAX6  
J.
2012-08-29 12:00:52

A kolik ti toho oleje motor sežere na nějaký kilometry. To je tak nějak důležitý.

Že by čidlo teploty vzduchu vyhodilo otáčky takhle vysoko se mi moc nezdá,ale je to možný. Já bych to teda spíš pořád typoval na čidlo teploty vody,ale budiž. To čidlo seženeš na každym mazďáckym vrakovišti.

Můžeš ho sundat a pročistit,ale myslim,že tim to nebude. Za zkoušku nic nedáš,možná jenom za těsněníčko co je mezi tim ventilem a sánim.

2012-08-29 12:06:43

No, žere mě to řek bych okolo 2L na 1000, ale jak říkám, když auto stojí dýl, přijdu, nastartuju a za mnou je koule dýmu + dýmím ještě nějakou tu chvíli, takže tam se tak nějak ten olej ztrácí. Uvidim co to bude dělat po výměně těch gufer. Koupené je mám, ale musim se domluvit kdy to udělat :/ protože času tež nemám zas až tolik. Nicméně zkusim kouknout na to čidlo teploty vody, předpokládám že ŘJ by mi zařvala jedině kdyby bylo úplně v **, a kdyby bylo úplně špatné, tak ty otáčky asi neklesnou nikdy ne, kdežto mě to po pár ujetých kilometrech klesne na těch standartních 800

MAX6  
J.
2012-08-29 12:17:35

2L/1000km tak to už bydou určitě i kroužky.Tam ti samotný gufera asi nepomůžou.

Když to auto dýl stojí,tak jak je motor studenej,tak má v sobě větší vůle a ten olej ti do spalovacího prostoru nateče třeba přes ty gufera na ventilech. Potom to tam taky teče přes ty pístní kroužky. Ale jak se auto ohřeje,tak se ty vůle trošku vymezí a proto to přestane kouřit nebo aspoň trocha to přestane.

Když jsem měl služební GE a měl kroužky i gufera v háji,tak auto mělo pořád stejnej výkon,pořád krásně stejně zrychlovalo,tlaky ve válcích byly taky dobrý. Jen ráno jsem byl jako dýmovnice a potom to kouřilo když jsem tomu dal plnej plyn. Ráno když to bylo studený,tak si to bralo nejvíc olej přes gufera a když už bylo pěkně ohřátý,tak to nejvíc baštilo přes kroužky. Hodně na to pomáhá Valvovilne Maxlife 10W-40 u tohodle motoru,ale neni to všelék. Naopak Castrol 10W-40 je úplně katastrofální,protože i když je to 10W,tak je za studena trošičku řidší a to je potom dýmovnička.

Jo a jen tak na okraj. Když se na to vyprdneš,tak se ti časem podpálej ventily a auto se znepojízdní (přestaneš mít tlaky ve válcích)

2012-08-31 09:19:36

No, po neděli zkusim rozdělat motor a vykutit ty ventily.

Mezitím... ráno jsem natočil tohle http://www.youtube.com/watch?v=nVlyxuLCRL0

Je dost možné, že to bude tím snímačem teploty vody, co jsem koukal, tak by to měl být nějaký senzor nahoře s připojením na dvoukolíkový konektor. Tak budu hledat.

MAX6  
J.
2012-08-31 09:51:08

Tak to je dobrý Ty otáčky jsou fakt jak splašený. Zkoušel jsi udělat reset ŘJ - odpojit baterku,30vteřin noha na brzdě,zapojit baterku ?

Čidlo teploty vody je nahoře na tom rozvaděči vody,co je přišroubovanej na hlavě motoru.

2012-08-31 10:24:20

Jou jou, ŘJ jsem resetoval už asi dvakrát... ono to tohle dělá v takovém tom mezičase mezi teplým a studeným motorem. První 3-4 minuty je tam 1500 otáček na neutrál (při jízdě). a jak vyjede ručička teploty standartně doprostřed (teplota vody už dobrá, ale motor není prohřátý, asi), tak to začne dělat tohle. Po nějakých dalších 5 minutách se to ustálí na klasických 650-800

EDIT: Přijde mi to jako kdyby se to čidlo nemohlo rozmyslet jestli už je to zahřáté, nebo jestli pořád ještě ne :D

MAX6  
J.
2012-08-31 10:28:32

Jo to fakt vypadá na to čidlo teploty vody. Pak už bych jedině zkusil překontrolovat všecky gumový hadice co vedou do sání,jestli tam neni nějaká trhlinka.

2012-08-31 10:49:40

Oukej, za chvilu mi dojedou pneu a povezu to na STK, tak to pak omrknu.

2012-09-01 08:58:18

No... STK mi prošlo napodruhé naštěstí.

Ale, ráno když jsem jel do práce tak jak jsem dojížděl koukám na ručičku teploty a byla skoro u pravé strany. Párkrát už se mi to stalo, vždycky hned zastavim a doliju vody. Nicméně, jsem po dojetí do práce po dlouhé době zastavil na rovince, tak jsem to před chvílí zkontroloval, a oleje mám stejně jako jsem měl před 700km, ale voda mi záhadně zmizela skoro všechna.

Takže mě napadá druhá věc, je nějak možné, že by mi to nežralo olej, ale někudy mi do válců prosakovala voda? Protože jsem za poslední plnou nádrž dolíval už asi 3x, koupil jsem 5L kanistr a ten jsem do toho celý za těch 700 km nalil. Někde tady lidi psali, že kouř s olejem má modrý dým, já mám ale čistě bílý. Jsem v práci, ale zkusim nějak uploadnout druhé video s kouřem.

2012-09-01 09:14:35

Tady

Mazda 626 smoke 29.8.2012

White smoke after start Mazda 626 2.0i 16V 94 GE

27082012032 ...

MAX6  
J.
2012-09-01 11:41:58

Je to možný. Může bejt prasklá hlava,prasklej blok motoru,těsnění pod hlavou šatný a nebo zkroucená hlava.

Bohužel jsem na chatě a to video na mobilu neotevřu,ale když to žere olej,tak je to takovej bílemodrej až šedivej čmoud a je tim olejem těžce cejtit. Nechává i černý skvrny na nárazníku.

Když to žere vodu,tak to většinou čoudí čistě bílej dým a jak se auto pořádně ohřeje,tak to přestane,nebo z vejfuku jde už jenom mlha jak z varný konvice.

Aby se zjistilo jestli je prasklá hlava,tak se musí udělat tlaková zkouška. K zjištění prasklýho bloku se používá kontrastní látka. Hodně by pomohlo proč se ten motor poprvé vůbec uvařil.

2012-09-01 11:54:35

No, divej... tenhle motor je z vraku, stál tam přes půl roku u toho servisu. Dal jsem jim, aby mi vyměnili ten motor. Přehodili tam i rozvody z mojeho starého, ale z mě neznámého důvodu vyměnili i vodní pumpu, kolem které nmedali ani těsnící pastu, nic. A samozřejmě staré těsnění bylo na prd. Takže kolem toho tekla voda, nechal jsem jim 800 za chladící kapalinu, která mi po 200km vytekla komplet pryč a přehrálo se to asi kvalitně, takže jestli mi v tu chvíli praskla hlava, tak jsem fakt nadšený :/

2012-09-01 11:55:53

A ve chvíli kdy mi ta voda vytekla, jsem byl asi 6km od nejbližší benzíny kde jsem koupil vodu, takže jsem s tím dojížděl :/ a co jsem si tady přečetl je ta nejhorší věc, kterou může člověk udělat


Odpovědět

1  2