Fórum - Téma


Výměna chladící kapaliny MX 6


Fórum MX-6 II GE Výměna chladící kapaliny MX 6

Informace o modelu: Mazda MX-6 II GE



2010-05-02 00:29:36

Dobrý den, zdravím všechny na mazdaklubu

Nedávno jsem koupil mx 6tku, je po kompletním servisu zbývá jen vyměnit chladící kapalinu.

V servisu mi poradili ať to několikrát protáhnu pouze vodou a něco s tou vodou najezdím a pak az teprv nalit tu spravnou šťávu.

Procet jsem si o tom neco v anglickem navodu ale nijak chytry jsem z toho nebyl.

Na priloženém obrázku jsem povolil výčko v návodě nazvané filler cap (č.1) a pote povolill vypouštěcí ventyl (č.2).

Vyteklo asi 3L staré kapaliny.

Když jsem tak naléval vodu tak se tam vešly už jen 2L.

Podle navodu jsem to nastartoval a nechal chvili na volnobeh na volnoběh teplota nestoupala tak jsem to držel chvíli ve 2000 ot.

Chci se zeptat jestli jsem to nějak nemohl poškodit, hlídal jsem teplotu a ručička se zvedla něco málo za polovinu ukazatele. Navíc nevím jestli to není zavzdušněné. Nechci to zadřít.

Jak tam mám dostat ten zbytek chladící kapaliny?

V tom navodu jsem ještě vyčet že se má uvolnit nějaká hadice na olej... která to je?

Moc prosím poraďte někdo.

Předem díky za každou odpověď

2010-05-02 18:40:02

ahoj.

Dvoulitra nemam,a le vesmes je to vsechno stejne. To vicko oddelej, pak povol vypousteci ventil. Mel by byt pri pravem okraji chladice...viz obrazek (tak to mam ja)

http://img5.rajce.idnes.c...a2051/images/P1030366.JPG

na fotce je videt hadicka (kdyz po ni pujdes narazis na takovej plastovej otocnej ventilek. pootoc ho o 90stupnu a vytece ti voda.

Pokud mas odpojit nejakou hadici od oleje tak si cetl asi spatne...to je blbost ! Resis vodu a ne olej.

Co se tyka mnozstvi vytekle a nalite vody tak je to zpusobeno tim ,ze nikdy nevylejes vsechnu vodu. Neco ti zustane v topeni, neco v trubkach a neco v chladici. Nevim kolik se vleze do tveho motoru vody ,ale ja bych tam mel dostat 5litru a to sem nemel sanci..stezi sem tam naslapal tri litry.

Proto se doporucuje nekolikrat provest pruplach obycejnou vodu, tim odplavis necistoty a pak na poctvrte tam teprve nalit fridex. Popripade se prodava nejaka smes na cisteni chladici soustavy...ta pak staci jen jednou a ujet se na to ma max 100km a pak se tam leje fridex.

Pokud nenajdes tu vypousteci hadicku s ventilkem tak proste sundej dolni hadici od chladice :)

No a co se tyka odvzdusneni tak vuz by se mel odvzdusnit sam. Jedine co musis hlidat je hladina kapaliny v expanzni nadobe. Chybejici vodu si motor sam pricucne a v pripade prebytku vody ji naopak umi vyflusnout do expanzni nadobky. Pokud auto nebylo bourane a okruh je spravne zapojeny tak se zavzdusneni bat nemusis. Jen hlidej nejakou dobu hladinu v expanzce a dollevej vodu , bude li chybet. Kdyz prelejes nic se nedeje...voda prepadem z expanzni nadobky vytece sama..

2010-05-02 19:05:58

Děkuju moc za detailní odpověď

Takže je mi to asi teda jasné.

Čili můžu použít tento postup?

Jeden den napustím vodou (měl bych hned startovat na ten volnoběh ať se to nějak vtáhne

a třeba držet v 2000 ot.?)

Druhý den s tím pojedu do práce ať se to promíchá

Zase vypustím a naleju čistou, další den zas pojedu...

A takhle teda řikrát.

Jo?

Ještě jednou díky.

Jo a ještě tu expanzku najdu kde?

2010-05-02 19:31:21

dovolím si trochu doplnit, ty směsi na čištění chladící soustavy jsou super, jen některé tam necháváš třeba jen čtvrt hodiny na volnoběh, tak raději číst návod, ale jinak cuir excelentně popsal

2010-05-02 19:35:57

Ok díky.

Ty asi víš kde je ta expanzka ? Poradíš ?

2010-05-02 20:26:08

Je vlevo, kousek za předním světlem a kouká jen hrdlo, zbytek je schován v podběhu. Na víčku je nápis Radiator coolant only.

2010-05-02 20:26:53

mela by bejt kdyz se koukas do motoru tak na prave strane za svetlem. Plastove hrdlo s cernym deklem a mela by na deklu bejt aji merka. Ale kdyz mi semka das fotku tvojemo motoroveho prostoru tak ti reknu presne kde ji mas.

ja sem nasel takhle na rychlo fotku jen dvoulitroveho probecka ,ale melo by to bejt to same.

na druhe strane..cili na levo je pak nadobka na ostrikovace a servokapalina. :)

http://www.autohificlub.c...10_04_01_09_43_182453.JPG

jinak milacci s tim cteni navodu to je snad jasna vec :) kadopadne dekuji za doplneni a upozorneni.

2010-05-02 20:35:06

OK chlapi. Diky za pomoc.

2010-05-10 23:28:42

Hele taky jsem nedavno o vymene chladici kapaliny premyslel, jen tak preventivne. Co jsem se docetl, tak se to ma delat kazde dva roky. Kdyz jsem se ptal lidi, tak to pry neni tak dulezite, jak se rika. (tedy ty dva roky dodrzet).

Co si o tom myslite, jak casto menite?

A kolik litru tipujete do me 323F BJ 2.0 DITD rv2000?

2010-05-11 00:09:55

Takže ještě jednou chci poděkovat všem za příspěvky.

Koupil jsem si nedadvno knizku Mazda 626 "Jak na to?"

Je fakt dobrá doporučuji.

Opíšu vám tu výměnu kapaliny. Snad se to někomu bude hodit

-Benzin 2.0/2.2L (FE-8V/F2): Regulátor teploty ve vozidle nastavime na maximalni vykon

(výčko chladiče sundáváme pouze pokud je to pod 90°C a to s hadrem na ruce)

  • otevřeme výčko chladiče. Nejprve obalíme hadrem potom trochu stiskneme dolu a otocimedoleva.
  • pod vypouštěcí otvor postavíme nádobu a uvolníme vypouštěcí šroub.

kapalinu uplne vypustime

  • chladici system vyplachujeme vodou tak dlouho dokud nevyteka cista voda
  • uzavreme vypousteci sroub chladice

Plneni

  • Chladici kapalinu doplnujeme plnicim hrdlem chladice tak dlouho dokud nevyteka ven

POZOR: chladici kapalinu doplnujeme pomalu, aby se v ni nevytvorily vzduchove bublinky.

  • Chladici kapalinu doplnime do vyronavaci nadrzky po rysku F (full)

Odvzdusneni

  • Pri odsroubovanem vicku vyrovnavaci nadrzky nastartujeme motor a nechame ho bezet na volnobeh,

dokud se neohreje horni hadice od chladice

  • Za chodu motoru doplnimechladici kapalinu az k hrdlu chladice.
  • Na chladic a vyrovnavaci nadrzku nasroubujeme vicko.
  • Motor nechame bezet na volnobeh dokud se neohreje na bezno provozni teplotu

(rucicka teploty na pristrojovce se musi nachazet zhruba uprostred mezi C a H)

POZOR: Pokud motor zahrejeme vice nez na beznou provozni teplotu, dostane se do chlazeni prilis mnoho vzduchu. V takovem pripade motor vypneme a nechame vychladnout. Potedosavadni odvzdusnovaci postup zopakujeme.

  • Motor nechame asi pet minut bezet v otackach 2 500 ot/min, pak otacky na pet sekund zvysime na 3 000 ot/min a motor opet vypneme. Tento postup nekolikrat zopakujeme
  • Zkontrolujeme tesnost chladiciho systemu, predevsim hadicovych prippojek, vypousteciho sroubu a cerpadla chladici kapaliny.
  • Po vychladnuti sejmeme vycko chladice a zkontrolujeme zda hladina doplnene chladici

kapaliny lezi na urovni plniciho hrdla. Pokud ne, tak chladici kapalinu doplnime a zopakujeme odvzdusneni

  • Zkontrolujeme stav chladici kapaliny ve vyrovnavaci nadrzce. V pripade potreby kapalinu doplnime po FULL

Mejte se

2010-05-11 00:21:08

bra prace! dekujeme

A mate nekdo ete naky doporuceni k cetnosti vymen?

2010-05-11 17:59:23

No pokud vim, tak vyrobce v tech letech uvadel 2 roky rozhodne bych nedal na nejakou "celozivotni" napln.

2010-05-11 18:26:55

celozivotni urco ne.. ae tak zajima me nakej rozumnej kompromis, nebo co hrozi. jesi koroze soustavy o kt. se pise nebo co... pokud je dodrzena spravna koncentrace kvuli zimnim teplotam

2010-05-12 18:14:34

No, pokud tam nalijes jen vodu z kohoutku, tak z toho za rok vypustis blato a budes mit co delat,abys to pak vycistil samoze to bude korodovat. A pokud tam nalijes nemrzku a nebudes ji menit, tak se to zasere taky, taky z toho pak potece bahno, ale v barve puvodni chladici kapaliny Vlastni zkusenost

2010-05-13 09:14:50

aha 8-) mno a kdyz to vypustis tak teda proplachovat vodou? ta tam pak zustane a bude to korodovat taky n? to by se to muselo misto proplachu udelat jako s olejem - dat tam novou napln, chvilec jezdit a pak zase koemplet vymenit...?!

2010-05-13 12:00:30

nn, jsou na to spešl přípravky, psalo se o nich výše, my jsme kupovali za 119Kč a ještě jsme půlku někomu z klubu podarovali, protože to stačilo na dvě auta. Kupováno v kelly, v černém obalu, více si nepamatujeme.

2010-05-13 17:35:41

a to je neco co se redi s vodou, se starou kapalinou, nebo neco co se tam leje tak jak to je? (to by to musle bejt kua kanystr, takze posl moznost vylucuju;) )

2010-05-13 19:21:29

nn, toto se může s obyč vodou, takže podle návodu by neměl být problém, nám to začalo podstatně lépe topit a i teplota motoru nešla tak často moc nahoru, takže spokojenost. bohužel je to tam jen cca rok a co máme info, tak nový majitel zatím vodu nevypouštěl, tak nevíme, jak na tom soustava je.


Odpovědět