Fórum - Téma


výměna autmatické převodovky za manuál


Fórum Technický koutek výměna autmatické převodovky za manuál




2013-03-25 22:22:17

zdravim měl bych takovej dotaz, mám motor z xedos 9 dva a půl litr ale je s automatickou převodovkou je to ten kl-de, a otázka zní jestli ty bloky jsou shodné a pasuje manuální převodovka na šrouby atd na blok kde byla před tim automatická převdovka mnohokrát děkuji za rady

MAX6  
J.
2013-03-25 22:27:34

jindzi: Jestli otázka zní: Jde přestavět automat na manuál ? Tak ano jde to. Blok je stejnej,jen je možný že budeš muset vysekat v kastli díru na spojkovou hydraoliku. Teďnevim přesně jestli tam ta díra už je,ale u některejch aut tam neni a musí se vyříznout do kastle a dodělat úchyty.

Pak si nezapomeň ošéfovat STK aby tam zbytečně neremcali.

EDIT: Koukni sem a porovnávej čísla dílů ať víš co je třeba vyměnit (pokud nemáš celý auto s manuálem ze kterýho by se to přeházelo):

http://old.japancars.ru/c.../mazda/?cat=AETA03&grp=E1

http://old.japancars.ru/c.../mazda/?cat=AETA03&grp=W1

http://old.japancars.ru/c.../mazda/?cat=AETA03&grp=Y1

a celkovej katalog (nebo změň rok výroby auta): http://old.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AETA03

2013-03-25 22:58:24

no jde mi o to že mám mx3 s dva a půlkou motorem a převodovka je tam originál z 1,8 v6 , motor jsem totál zničil a tak ho chci vyměnit ale sehnal sem motor s automatickou převodovkou tak jestli to bude pasovat jen na šrouby

2013-03-26 15:48:57

tak to já bych zase bral tu automatickou, mam manuál, co všechno by bylo k tomu potřeba, stačí jen přehodit převodovku šaltru a vyhodit spojkový pedál a nahradit tím velkým brzdovým ? co spojka je stejná, poloosi ? co budeš dělat s tou aut. převodovkou? je funkční ?

2013-03-27 20:58:49

Martens001: No asi to s tou záměnou nebude tak jednoduchý, je na automatu několik čidel a asi ta kabeláž co máš nebude na tohle připravená. No a myslím, že ani obráceně, z automatu na manualní to bude elektricky problem.

2013-03-27 21:24:57

ten automat je právě špatnej proto jsem sehnal ten motor akorát vyhodim automat a dám tam svoují převodovku a tušim že by v tom problém bejt neměl, ale dávat tam automat si myslim že je zbytečný nepojede to tak bude to žrát myslim že tyhle automaty nebyly zrovna nějakej zázrak a bude to mít jen čtyři rychlosti

MAX6  
J.
2013-03-27 21:30:30

jindzi: Jestli budeš měnit jenom blok za stejnej blok,tak je jedno co je tam namontovaný za převodovku. Naopak,jestli jsi sehnal motor na kterym je přišroubovaná automatka,tak je velká pravděpodobnost že ten motor bude v hodně pěknym stavu. Jinač kompatibilita je bez problémů - blok za blok.

2013-03-27 21:39:40

super to jsem potřeboval slyšet no ten motor je s automatem kteej odešel auto jsem slyšel v chodu a po zvukové stránce jde jak mo másle takovej ten typickej sametovej chod , za čtyři tisíce ale motor je komplet a co setrvačník? radši to dám všechno ze svého motoru

MAX6  
J.
2013-03-27 21:42:58

jindzi: To určitě. Všecko co jde od klikovky (bloku) doprava,když stojíš před autem,tak musíš dát z motoru na kterym byl manuál. Takže setrvák,spojku atd...

Jinak se chci zeptat: Jak do tý mx-3 šel napasovat ten 2.5 motor ? Místo vyšlo nebo se muselo někde upavovat ?

2013-03-27 21:45:31

tak servo jsem nechal originál , airbox sem nedával vůbec a nebyl žádnej problém čekal jsem že kuli nádobě na brzdovku že bude problém ale vešlo se to

MAX6  
J.
2013-03-27 22:06:30

jindzi: Jen pořádně zkontroluj všecky věci na tom motoru.Hlavně ty věci který jsou snímaný čidlama. Pro příkad: Když jsem měnil motor 2.0FS za 2.0FS tak všecko krásně zapadalo,konektory seděli a když jsem startoval,tak nic. Problém byl v jednom kole na vačce že mělo o jeden výstupek navíc a blbě se určoval předstih. Stačilo vyměnit tohle ozubený kolo za původní a pak to frčelo. Tak na takovýhle blbosti si dej bacha. Občas se na těch motorech udělá nějaká takováhle malá modifikace a člověk si pak láme hlavu,proč to nefunguje.

2013-03-27 22:07:29

spíš ted přemejšlim než tam ten motor dám jestli ho lehce neudělat nedat tam šálky, kroužky , nechat zabrousit ventily , gufera tam dát prostě aby byl v kondici , docela by mě zajímalo když už bych ty hlavy sundaval tak bych je i nechal srovnat na magnetce a o kolik by se daly rozumně ubrat aby nelítalo těsnění a jak by to bylo znát na výkonu, setrvačník mám hodně odlehčenej a auto šlo jak pila do otáček

MAX6  
J.
2013-03-27 22:11:57

jindzi: No jestli máš na to finance tak na škodu to neni. Aspoň předejdeš takovejm situacím,že nandáš motor a on pak žere olej jak zběsilej. Kupovat ojetej motor je vždycky loterie jak sviňa a když na to máš peníze a uděláš to dopředu,tak předejdeš všem problémům a vlastně si můžeš říct že v tom máš "novej" motor.

To těsnění něco vydrží. Kdyby jsi to chtěl vědět přesně,tak se dá najít workshop přímo na KL motor a tam je to napsaný o kolik se dá seříznout. Když to vezmeš moc tak by to mohlo odnýst těsnění pod hlavou a v horšim případě i něco z pohyblivejch částí. Jestli už to máš trocha moderněji udělaný že je tam čidlo klepání a elektronickej předstih (cívky) tak se nemusíš moc bát protože to si to zreguluje samo. Maximálně do toho budeš lejt 100oktan aby nedocházelo k detonacím.

2013-03-28 16:21:13

tady se to rozjelo tak ten automat mě mrzí bral bych ho všema deseti, ale říkal jsem si že to bude asi problém ale děkuji za info


Odpovědět