Fórum - Téma


Výměna a životnost svíček


Fórum Technický koutek Výměna a životnost svíček



1  2

2010-04-09 20:38:53

Hezký podvečer všem

Vzhledem k tomu, že jsem zjistil, že mě nejčastěji na lehký plyn ( tzv. lehtání na spotřebu ) při 1700 až 2200 ot ( nejčastěji ), lehce poškubává auto - jakoby tam v tu chvíli stříknulo špatné palivo či nešla jiskra - tak jsem se při této příležitosti chtěl zeptat na životnost svíček.

Svíčky jsou ve vozidle původní a mají v současnosti najeto 37 000 km. Ať se ptám, kde se ptám, tak mě každý říká něco jiného. Jeden servis mě řekne, že svíčky by se měli měnit s výměnou oleje ( 15 až 20 000 km ), jinde mě řekli, že se svíčky mění po 60 000 km a dokonce mě i bylo sděleno, že původní a originální svíčky by měli vydržet až 160 000 km.

Potřeboval bych tedy od Vás radu či zkušenosti, kolik vlastně svíčky vydrží či po kolika tisících se běžně vyměňují a zda-li by to přicukávání mohlo souviset se svíčkama.

Čili ještě jednou - vozidlo i svíčky mají najeto 37 000 km - cukání se objevilo v nějakých 36 000 km.

Za případné odpovědi či rady a zkušenosti všem předem děkuji.

2010-04-09 20:54:16

Tak podle osobního rozhovoru s majitelem velkoobchodu s díly :svíčky Brisk nebrat. Jejich životnost je například ve Vari systému je někdy i týden.

2010-04-09 21:20:28

Má zkušenost? Už jsem jich zkusil dost. Každý prodejce náh. dílů jede podle katalogu a jeden mi dokonce nabídl i BRISK .Dobrá svíčka DENZO vydrží i tebou zmíněných 60tis . V mazdě ti určitě řeknou jaké jsou pro tvé auto nejlepší , vím , ale jaké nebrat (má zkušenost a názor) BRISK, BOSCH. Kvalita pro japonce je DENZO-NGK.

2010-04-09 21:20:41

Záleží, jak "obyčejné" svíčky tam máš a taky určitě podle výrobce auta, který určí interval jejich výměny. Jsou tak tři základní skupiny, a to nikl, platina a iridium. Nikl se mění obvykle po 30 - 60tkm, platina plácnu po 80 - 100tkm a iridiový třeba po 100 - 150tkm, ale to jen střílím od boku. Jejich cena ale od těch základních svíček neúměrně stoupá...

2010-04-09 22:17:28

Pokud se ptáš na výměnu svíček do svého Tributu 2,3 l, tak do těchto motorů se dávají dva druhy svíček podle r.v. výroby motoru, výrobce doporučuje NGK - ITR6F13, nebo ILTR5A-13G, obojí jsou platino-iridiové, životnost 100 tisíc. NGK ještě dělá speciálně pro provoz na LPG - NGK LPG Laser Line 5, ale u těch ti životnost neřeknu. Jinak obecně těch inzerovaných 100 tis. sice vydrží, ale když je po 2/3tinách doby vyměníš, jenom celému motoru prospěješ. Ještě jak říká luda, dá se uvažovat také o svíčkách Denso, ale zbytek nebrat.

2010-04-09 22:33:33

Tak díky všem ... svíčky mají 37 000 km, tak asi problém s tím přicukáváním bude někde jinde ... sakra

2010-04-09 22:43:24

Pokud jsi seš těma 37tis. jistej, tak problém bude patrně opravdu někde jinde. Podpálené, nebo opotřebované svíčky většinou vyvolávají max. nepravidelný volnoběh, a při jízdě se projevují zvýšenou spotřebou, těžkopádností motoru, a nechotou jít do otáček.

2010-04-10 16:49:17

Ano - těmi 37 000 km jsem si jist na 100% ... ještě mě napadlo špatné palivo, ale svíčky nestojí majlant a když po koupi svíček zjistím, že jima to není, tak je zase vyměním zpět a budu je mít ( ty nové ) v záloze.

2010-04-10 18:14:22

Přesně tohle se mi stalo nedávno-lehké pocukávání při přidání plynu mezi 1800-2200ot,svíčky najeto asi 30tis,značka NGK.Tak jsem zkusil náhradní svíčky a v pořádku,cukání nikde a auto táhlo krásně.Tak jsem koupil nové NGK a vše v pořádku. Jedná se o mrkačku,ale je fakt že jezdím hodně krátké trasy a dost startuji.

2010-04-10 19:05:26

Jenomže typ svíček NGK do mrkačky mají tak akorát životnost 30 tis., svíčky ITR a ILTR jsou trošku jiné kvality a za jinou cenu, proto taky delší interval výměny. Srovnáváš hrušky s ............ .

2010-04-10 22:00:12

Watsone - svíčkama ale i tak budu muset začít. To občasné škubnutí se projevuje až po úplném zahřátí motoru a v nepravidelných intervalech ( nejčastěji v těch otáčkách od 1700 do 2200 ) a to někdy za 50 km jízdy to přiškubne 5 - 10 krát a někdy za 10 km jízdy třeba 50 krát .... a až tam dám nové svíčky ( nemám představu kolik asi stojí ), tak pak budu vědět - buď to přestane ( ta nejlepší varianta ) a nebo budu hledat dále.

Auto bylo napíchnuté na PC za provozu, kdy jsem s ním jezdil v různých režimech rychlosti a otáček a i když to během 15 km asi 3 krát přiškublo, tak to na PC nic neukázalo - což kdyby šlo něco neobvyklého do výfukových plynů, tak by to lambda snad nahlásila.

2010-04-10 22:34:56

Ok, však začni, ta poslední rakce taky nebyla na tebe. Když někdo vymění svíčky po 30ti tis. u auta, které má interval výměny 30 tis. a k tomu adekvátní svíčky a vyjadřuje se k tomuto problému, tak nevím co na to slušně říci. Buď něco vím, pak radím, a když nevím a viděl jsem něco z rychlíku, tak raději nic neříkám.

  • Jinak v r. 2005 se výroba motorů L3 zrovna měnila. Svíčky ITR...... stojí po netu cca. 350,- Kč, novější ILTR.... stojí 550,- Kč, /cena za kus/, v mazdě tahle operace i s prací vyjde na 2500-3000 Kč.
  • ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sorry - ale tyhle stránky jsou plné takových technických "polo-rad", které mě někdy zvednou ze židle. Pak je v tom zbytečně zmatek a technické diskuse jsou zaplevelené vším možným, což není ku prospěchu věci.

2010-04-10 23:30:24

John.Watson- je pravda , že některé rady tady stojí opravdu za úvahu.... . Je to , ale klub amatérů a je hezké , že se tu lidé snaží poradit.

Blueberry- pouze chtěl aby mu někdo napsal svůj názor , je jen na něm co si vybere. Nemůžeš přece lidi tady odsuzovat za snahu poradit, že namají třeba tvé vědomosti . Teorie , knížky a manuály jsou jedna věc , a praxe a zkušenosti věc druhá. Každý kdo se snaží poradit si nezaslouží hned útok jen proto , že jeho rada není profesionální. Za nedlouho to dopadne tak , že se tu bude každý bát tvé reakce na svou radu. Pokud máš znalosti poraď , ale nezhazuj druhé.

2010-04-11 07:11:09

Ludánku, ..........zase to tlačíš do úplně jiné roviny, pokud chceš plácat někoho po zádech, že ti poradil přesně obráceně, nebo absolutně nesmyslně /myšleno teď obecně a vlákna jsou zde plné takových věcí/ - tak potom ano. Já říkám, že to tu neprospěje nikomu a vůbec to není většinou o dobré vůli někomu poradit.

2010-04-11 08:52:22

Já .. tak odpověz , poraď , pomoz , ale proč napadáš jiné? Vlákna jsou zde plná? Proto to tu je , aby si lidé mohli poradit . Jestli to tu bereš jako profesionální poradnu , tak potom promiň . Málo kdo má tak načteno jako ty.

2010-04-11 10:14:39

Ách jo, to je marné.

2010-04-20 18:11:38

Já měl na autě měněné svíčky při 100 000Km ( asi odvrtání ) a při 200 000Km je pravda že už byly pěkně zoxidované žádný rozdíl jsem ale po výměně nepocítil. Pokaždé to byly mazďácké svíčky.

2010-04-21 12:50:39

No ja bych na ty svicky byt tebou mrknul. To, ze je udavana nejaka zivotnost jeste neznamena ze tento pres to nejede vlak. Muze to byt klidne vadny kus. Proste bych je vysrouboval a alespon okem zhodnotil, jestli na svickach neni nejaky defekt. Spis mi ale to pocukavani ukazuje na vadne zapalovaci kabely. Ale pokud jsem to dobre pochopil, tak auto je nove, resp ma najeto onech 37 000 km a to by byl docela prusvih, kdyby odesly kabely po tak kratke dobe/najezdu.

2010-04-28 19:44:30

Tak problém byl již ( doufám ) vyřešen .... problém byl ve špatných plynových vstřicích - takže se vyměnil kus za kus a s největší pravděpodobností bude je po problému. ( byly špatné již od výroby )

2010-05-03 14:46:18

jednou jsem koupil svíčky s garancí 100000km, jezdím na ně dodnes, akorát už nevím jaká to byla značka a nebyly zrovna nejlevnější ....


Odpovědět

1  2