Fórum - Téma


Výkonová díra na 3.400 ot., cukání ...


Fórum 323 V BJ Výkonová díra na 3.400 ot., cukání ...

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2008-03-18 10:05:22

Zdar mazďáci,

mám trable s autíčkem, začínám z toho být dost otrávenej.

Popis co to dělá:

  • při jízdě to má při 3.400 otáčkách pokles výkonu (nikoliv cuknutí, ale pokles), od ca. 3.500 ot. to táhne už na výbornou
  • jedu-li někde po rovině nebo mírně z kobce a jak se říká lechtám plyn, auto nepříjemně pocukává
  • stalo se mi už, že po delším stání (ca. 5 dnů) auto nechtělo natočit
  • po nastartování čas od času nezhasne TCS (trakce), když to zhasnu a natočím znovu, tak to zhasne normálně
  • dnes jsem natočil studené auto, bzučelo si na volnoběh kolem 1.400 ot., motor jsem zhasl a na místo toho, aby naběhl po startu (to nastartování samo o sobě nebylo moc přesvědčivé) zase na těch 1.400, začal motor kolísat okolo tisícovky. Když jsem mu přidal plyn, tak si to zase bzučel normálně okolo 1.400 Při dalším opakování stále za studeného motoru proběhlo totéž
  • čas od času kolísání otáček volnoběhu, do takových prvních 10 km

Auto:

  • mazda 323F, r.v.2001, 1.6i, 72 kW
  • auto mám i na LPG

Již uděláno:

  • nové svíčky, nový filtr vzduchu
  • diagnostika – lambda ok, váha vzduchu údajně nedávala požadovaných 3,5V ? Jinak vše v pořádku.
  • nová váha vzduchu (trochu se zlepšil volnoběh, ale žádnej zázrak)
  • PC za jízdy ukázalo, že tam právě do těch 3.400 otáček skáče délka vstřiku nahoru a dolu (jak u LPG, tak benzínu – jen to LPG je holt citlivější)

Co dál:

Na německým mazda fóru jsem se dočetl o maníkovi, který měl naprosto stejný trable s xedosem. Ve finále to byl EGR ventil. Ale bez potvrzení němce

Dotazy:

  • nechtěl bych tady moc fabulovat a hledat mraky hypotéz
  • máte někdo zkušenosti s obdobnými příznaky?
  • máte někdo zkušenosti s čištěním EGR ventilu?
  • hledal jsem ho, ale ani boha! Víte někdo kde ten pacholek vážně je? (přílohou i fotka)

Díky za každý rozumný názor.

Jirka

2008-03-18 11:18:41

S tímhle jsem se setkal u xedosu - kolísání otáček a špatné starty - vyčištění klapky na sání a výměna palivového filtru. Ale může to být i něčím jiným, radím to pro to, protože klapku si vyčistíš doma sám a palivový filtr stojí pár korun a je snadné ho vyměnit. Je to jednoduché a možná příčina závady.

2008-03-18 11:36:46

Ahoj, díky za nasměrování.

Palivový filtr škrtám, dělá to hlavně na LPG, který přes palivový filtr neběží.

Tu klapku bych vyčistil, ale nikdy jsem to nerozebíral a ani neviděl rozebírat. Nerad bych při odpojování hadiček (ty zespodu) přerušil okruh vody do volnoběžného ventilu (viz. povídání v některém z příspěvků v diskusi) nebo něco zhnojil. Co těsnění, nesere se? Klapka je typ od typu u mazdy jiná a já bych docela radu a třeba i nějakou fotku někoho, kdo má stejný typ, jak na vyčištění klapky.

Díky

Jirka

2008-03-18 12:21:35

vycistit sani vcetne klapky + pak vyresetovat ECU at si to nacte spravny hodnoty... nic vic, nic min....

minochodem kolega nahore asi myslel myho xedose zeeee??? stejne ti este nauctuju ty urvany drzaky na filtr

2008-03-18 12:28:21

Klapka je na sání vzduchu za váhou vzduchu.

To Slity: Jj myslel jsem tvého xedose. Mno ten urvaný zrezlý a shnilý držák mi naůčtuj a pošli fakturu Já ti vystavím fakturu na výměnu palivového filtru, výměnu palivového čerpadla a nádrže a asistenci a osobní ochranu př shánění dílů a cestu za Jennym, dále pak fakturku za uskladnění a převážení spojky na xedose.

2008-03-18 13:37:05

Tak se musim priznat ze mam podobny problem, ale az od te doby co jezdim na LPG, jak se tak divam mame stejne auti, jen mas novejsi motor. LPG system mame nachlup stejny. Me auto straci vykon pri 2950 ot. po prekonani 3050 uz tahne normalne. Na benzin s tim problem nemam. Jinak stejne problem mam i pri udrzovani stale rychlosti kolem 3tis ot. coz je cca 100km/h mam dojem jako by se RJ nemohla rozhodnout kolik vstrikovat, tak porad pridava a ubira. Takove zvlastni houpani. Ja mam LPG teprve kratce, pristi tyden pojedu na prvni serizeni po 2tis km, ale podle tvych problemu, zacinam mit strach, ze s tim asi nic neprovedou. Jeste bych se zeptal...kolik ti to papa LPG? Diky

2008-03-18 16:19:45

Ahoj Peco,

na benzín jsem jezdil tak za 7,5 litru, na plyn jsem už jel za 9, ale to jsem to lechtal a nepředjížděl, tj. 50 obec a 90 mimo Na seřízení jsem byl už 3x, ale závadu hledám někde jinde, než právě v plynu. Až to budete projíždět s PC a technikem v autě, ať řekne co dělají délky vstřiků? U mě si to hopsá jak chce a v momentě, kdy auto cukne, je vidět jak "kulička" na PC poskočí nahoru a nazpět.

Mám pár dalších dotazů:

  • nevíte někdo, co se stane, když odpojím ty hadičky od vzduchové klapky? Ty co vedou přímo ke klapce věřím jsou vzduchové, ale ty co vedou dolů k volnoběhu, ty budou nejspíše s kapalinou?
  • čím čistíte klapku a okolí - tech.benzín? štětec nebo vykoupat??
  • co, čím a kde promazáváte?
  • jak se čistí volnoběžný ventil?
  • máte náhradní těsnění pod klapku nebo se neníčí při demontáži?
  • je něco, na co dát pozor, čím neštelovat nebo nerozebírat?

Díky.

Jirka

2008-03-18 21:35:09

Hmm, tak spotreba je temer stejna. Ja jezdil na benal taky za 7,5....ted pres zimu se to blizilo 8....jinak na plyn jezdim za 8,7 az 9l...jezdim podle limitu. Dalnice nekdy 140, ale spis jezdim slusne. Ted jsem zvedavej jestli to trochu klesne az bude tepleji. Momentalne me mrzi jen ty ranni starty na benzin, kdyz to tak 3km trva nez se to prepne na LPG. Kdyz je motor zahraty tak se to prepina po 20s. No snad svuj problem vyresis. Me nenapada cim by to mohlo byt. Na benzin mi to jezdilo bez zavad.....

2008-03-19 15:37:38

Peco, koukám na ty tvoje fotky, nedělali ti ten plyn taky v Zábřehu na Moravě???

Pokud ano, pošli mi na sebe mobila: j.tumik@post.cz

Jirka

2008-03-19 15:44:37

Bohuzel mi ho delali v Olomouci, coz neni od Zabrehu zase tak daleko. Firma se jmenuje Plynomont....

2008-03-20 10:54:14

Klidný dopoledne,

včera jsem poctivě prošmejdil celý motor, ale do sání nevede nic, co by šlo přes jakýkoliv podtlakový nebo elektrický prvek napíchnutý na výfukové potrubí. Našel jsem jen hadičky, které od „černé bandasky“ (někde z předchozích diskusí jsem se dověděl, že je to aktivní uhlí??) vedou přes elektromag.ventil přímo do, resp. kousek za klapku sání (viz.obrázky).

Podle jednoho chytrého pána ta moje mazda údajně žádný EGR ventil nemá?

Nelenil jsem a cinknul do autorizovaného servisu moje VIN, aby mi řekli, co stojí EGR ventil a z pána vylezlo, že moje autičko žádný takový opravdu nemá. Tenhle ročník měl údajně přímé „víření“ ??? Sdělil mi, že jsou tam místo toho 2 elektromagnetické ventili, takže jestli přestane dneska vůbec padat ten bílej bordel, tak půjdu experimentovat.

Jirka

2008-03-23 16:38:03

Zdar mazďáci,

tak jsem odpojil jsem gum.hadičku u klapky (tu co vede z aktivního uhlí přes elektroventil), ucpal jsem ji a taky trubičku do klapky sání, auto projel, ale beze změny. Zajel jsem i na Drásov, maj tam bouračku BJ, tak jsem si půjčil cívky, přehodil a zase beze změny

No nic, naděje umírá poslední.

Jirka

2008-08-21 21:25:34

HURÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, na plyn si to zase vrčím jak brouček a bez cukání!! Výkonově špice, krouťáček pocitově lepší než u benzínu, ještě podám zprávu, zda šla i spotřeba dolů. Teď mi 1,6i jezdila na plyn za 10,5 litru

A teď k historii:

  • délka vstřiků na plyn i na benzín si na PC dělala a dělá tak trochu co chce i nadále (skáče nahoru a dolu). Proč?, na to nikdo zatím nekápl. Nejpravděpodobněji ŘJ, resp. nedostatečně přesné info z různých senzorů z motoru do ŘJ
  • váha vzduchu to nebyla, výměna nepomohla – apropó, mám tím pádem jednu dobrou na víc, tak kdyby někdo věděl co s ní, dejte vědět
  • ŘJ plynu se seřizuje automatickým programem, který si při držení otáček v rozsahu od 2100-3000 sám najde optimální časy vstřiků pro jednotlivé otáčky. A to byl ten kámen úrazu. Pracovník servisu ručně upravil celou tabulku čísel, tak, aby mezi hodnotami časů nebylo větších skoků a dílko se podařilo.
  • problém s cukáním při „lehtání“ plynu zmizel, propad výkonu při 3.400 otáčkách taky vyřešen
  • mimochodem: před laděním jsem koupil 2 nový vzduchový filtry. Jeden s plastovým rámečkem (menší počet filtračních lamel a plastová dělící přepážka podélně uprostřed filtru) a novej s oranžovou manžetou a hustou sítí lamel (bez plastového rámečku). Teď tam mám ten oranžovej. Nevím proč (zda menší tlakový spád či lépe tesnící rámeček), ale volnoběžné otáčky si zase krásně vrněj a nic nekolísá. To je jak u blbejch.

Tak zatím mazďáci.

Tumik

2011-02-15 08:58:05

Dobry den, mam take mazdu 323f 1,8rv2000 a dela mi to uplne to same co popisujete. Muzu se vas zeptat jak jste tendle problem vyresil? Diky


Odpovědět