Fórum - Téma


výfuk BJ sedan vs F


Fórum 323 V BJ výfuk BJ sedan vs F

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2013-01-29 10:34:33

Ahoj,

včera jsem byl objednaný v Mazdě na kontrolu podvozku, geometrii a vyčištění klapky sání na mé Mazdě 323 1999 1.9 16V 84 kW. Potřeboval jsem potom vyměnit silentblok v motoru, byl utržený, plus mi navíc vypadlo ze zdířky palivová hadička a je na odpis (nová stojí 3 851 Kč), sací hadice už taky začíná být KO, tak jsem to objednal, vše OK.

Vyjedu ze servisu a asi po kilometru jízdy mi praskl výfuk :D tak jsem se vrátil a zjistili, že mi uletěla matka na tom spoji, který drží druhý a třetí díl výfuku. Nový výfuk v Mazdě (prostřední část) stojí 29 861 Kč (i s katem) a zadní část 5 tisíc :D tak to jsem jim řekl že nechci a borci řekli, že mi na to prý navaří nějaké spojky do 600 Kč, že to je prý novinka - pokud ale výfuk nebude zdravý a nepůjde to navařit, chtěl jsem se vás tady všech zeptat, zda na tomto odkazu je správný nákres výfukového potrubí na mou Mazdu: http://www.google.cz/imgr...v%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1 Já mám totiž tu stejnou motorizaci, ale nemám F ale označení S - to je označení jenom pro karoserii, že jo mám totiž sedana a to F je pro hatchbak? Platforma by měla být stejná ne? Oni mi totiž v té Mazdě řekli, že v prostřední části je i katalyzátor, což je podle mě blbost, protože kat většinou vydrží déle než výfuk a je v první části nebo samostatně, tak proč by ho japonci cpali do prostřední části. Díky za rady a tipy co a jak.

2013-01-29 11:31:00

takže v podstatě by název tématu měl být výfuk BA sedan vs. eFko nebo nám unikla jiná podstata tohoto tématu?

2013-01-29 13:23:43

Já nemám BA ale BJ, a vůbec, jaký je rozdíl mezi BA, BJ a BG? To jsou jenom typový označení motorů?

2013-01-29 13:28:19

jsme se spletli, to se stává, jsou to jednotlivé generace 323jek, BG 89-94, BA 94-98 BJ 98 až do konce.

ale k tématu.....

2013-01-29 13:32:37

OK díky za vysvětlení. já to právě dal do sekce všeobecný pokec, protože do technického koutku nevím, zda by se to hodilo. byl jsem u známého na obchodě a ten mi přímo ukázal výfuk do 323 BJ eFkové Mazdy, já mám eSkovou, říkal, že to bude určitě pasovat. volal jsem do Mazdy a tam mi řekli, že ten Bosol co mi nabízí známí je nekvalitní :D (jasně jenom oni asi mají kvalitní věci za velké prachy že jo) a že střední část výfuku je dohromady s katem, u známého mohu koupit zvlášť katr a další díly výfuku. Nemáte někdo taky na Mazdě BJ původní výfuk? já se totiž nedíval na rampě jak to tam skutečně je, protože všude z auta kapaly sračky a bláto, tak jsem tam nelezl. Díky!

2013-01-29 13:43:46

patří to do tech. koutku (přesuneme) a s dovolením přejmenujeme, aby to lépe vystihovalo tvůj dotaz.

u eFka a sedanu by středový díl měl být stejný, koncák různý, kvůli jiné délce karoserie.

hodně lidí bosal chválí, no když jsme měnili na naší bývalé 323F BG tak jsme ho rychle vyhodili, trubka byla z polovičního "plechu" a strašně to plechově rezonovalo, možná i víc, než původní prasklý výfuk. pak jsme měli polmostrow (nebo tak nějak), byl tišší, ale zase byl problém ho dotěsnit a vůbec celkově nepasoval. dál jsme neexperimentovali.

2013-01-29 13:47:53

jinak co jsme našli, tak skutečně může být střeďák v kuse s katem, ale i rozděleně, tudíž budeš muset pod to lehnout.

MAX6  
J.
2013-01-29 13:51:53

Je tam středovej díl výfuku na kterym je katalizátor a středovej tlumič.

Pro 323BJ S motor FP je kód - FP32-20-55XD

Pro 323BJ F motor FP je kód - FP35-20-55XC

Tudíž ty středový díly jsou rozdílný. Ve skutečnosti maj každej jiný dýlku.

I koncovej tlumič je jinej.

2013-01-29 13:52:40

kdyby mi to náhodou v té mazdě nenavařili na sebe ty spoje, tak bych jim tam hodil ten výfuk od známého a oni mi to uříznou a navaří, to není problém, hlavně abych mohl jezdit, o to jde. a dávat v Mazdě za druhý a třetí díl výfuku 40 tisíc se mi nechce.

2013-01-29 13:55:35

mají v tom bordel, u několika prodejců to mají shodné a možnost dvou variant, s katem vcelku, nebo děleně.

2013-01-29 14:01:50

když mi to neopraví v Mazdě, tak to hodím do servisu tady u nás ve městě a ať si s tím poradí. vždyť jsou to přece kluci co to dělají denně, tak musí vědět odkud vzít požadované díly. přece kvůli výfuku nedám auto na vrakáč :D

MAX6  
J.
2013-01-29 14:04:18

Ty katalizátory jsou v Mazdě opravdu drahý.

Já mam na svym 2.0 hodně podobnej systém,jen ten středovej tlumič mam až na tý trubce za katalizátorem.Za tu trubku jen s katem chtěli v Mazdě okolo 35000Kč. Bohužel na mojí motorizaci BOSAL tenhle díl v ČR nemá a ani jinej výrobce. Tak jsem ho koupil ze Španělska a i s poštovnym mě to vyšlo na 4500Kč. A dodneška si za to nadávam,protože kdybych si připlatil a dal 5500Kč tak jsem tuhle věc mohl mít od Magnaflow se sportovnim katem,přímo na míru.

2013-01-29 15:06:38

JJ Mazda to má trošku nevychytaný dávat Kat společně s celym prostřednim dílem. Stejně je tomu i u M6 nebo alespoň u EU verze. Na US verzích je to dělený zvlášť (i třeba Magnaflow je dělanej tak, že je to zvlášť)

Takže při montování laděnejch Cat-Back systému jsou pak 3 možnosti:

  • Kat vyhodit i se střednim dílem a dát tam rouru.
  • Koupit Kat novej dělanej pro US provedení oddělenej od roury.
  • Od původního dílu Kat uříznout a navařit na něj přírubu.

2013-02-01 10:05:16

MAZDAr, tak mi ty spoje na výfuk navařili, asi to nebylo ještě v tak hrozném stavu, abych musel koupit výfuk nový. jen se zeptám, ten Magnaflow nebo jak se jmenuje ten výrobce, on je schpný udělat výfuk na míru jak chci? Kolik to pak asi stojí?

MAX6  
J.
2013-02-01 12:30:31

Jenom ten Cat-Back systém (od trubky s druhym katem až na konec) vypadá takhle: http://www.magnaflow.com/...ions.asp?partnumber=15752

Je to docela drahá záležitost,ale nic kvalitnějšího asi neseženeš. Tohle je docela špička. Pak dělají ještě vysoko průchozí katy atd...

Je to trochu dražší záležitost (s poštovny a clem vyjde na cca 19000Kč): http://www.ebay.com/itm/M...sh=item2c69b17904&vxp=mtr

Je trošku problém,že tvůj model se v USA neprodával,takže tenhle systém z 2.0 by jsi musel na tu tvojí 1.8 trošičku upravit,ale jedná se jen o nenáročnou úpravu. Teda spíš by jsi musel trochu upravit ten tvůj stávající vejfuk,aby na to šel připojit tenhle Magnaflow.

2013-02-01 12:53:36

díky za tipy, třeba se to bude někdy hodit. spoje mi navařili tak by to mohlo nějakou dobu vydržet. Kdyby to neměli na co navařit, tak bych musel najít něco jiného. Jinak v Mazdě asi neuznávají značku Bosol, která je dle mého dobrá. Prý né to je nekvalitní pane, Bossol tam nedávejte :D Maxi, ty výfuky kdyby někdo kupoval, tak půjde to určitě navařit, že jo?

autíčko mi teďkom krásně jezdí, jen tam pojedu ještě vyměnit tu palivovou hadičku (ta mě stále 3 851 Kč) a zapomněl mi vyčistit ventilátor, protože mi dost hučí, tak to nechám pročistit a bude to OK.

MAX6  
J.
2013-02-01 13:02:29

Jde to bez problémů ten Magnaflow. Musel by jsi ten tvůj současnej výfuk trocha zkrátit (viz obrázek)

Tohle platí jen pro 1.8FP, pro 2.0 je to tzv. direct fit.


Odpovědět