Fórum - Téma


Vybíjení baterie - odběr i po vyndání po


Fórum 3 I BK Vybíjení baterie - odběr i po vyndání po

Informace o modelu: Mazda 3 I BK


1  2

2013-08-21 11:34:42

Někde vznikl problém..Na vozidle byla před cca 5 lety provedena montáž závěsného zařízení a hands free Parot 9100. Parrot je v současné době odinstalován včetně kabeláže. Jinak je auto plně originální a nebyla dělána žádná uprava. Jsem první majitel.

V současné době je odebírán proud 163mA z baterie po zamknutí auta..trvale. Způsobuje to pochopitelně vybití baterie. Postupně jsem zakreslil pozice pojestek v motor. prostoru a v kabine u spolujezdce ( bylo to nutné protože vylisovaná informace neodpovídala skutečnosti!!) , pojistky jsem kompletně vyndal ..a stále byl odběr 163mA.., zkoušel jsem odpojit různé konektory ale marně, nakonec jsem odpojil velký konektor na kabinovém rozvaděči. Po vyklopení rozvaděče je umístěn nahoře na pravé straně desky. Po vyjmutí klesl proud na cca 2mA. Bohužel nejsem schopen dohledat , informaci, kam tento svazek vede? Pokud by jste kdokoliv mohl pomoci budu samozřejmě rád. Díky

2013-08-21 11:42:38

arno: musím přemístit, jelikož jsi to špatně zařadil, ke všemu ani nenapíšeš model takže dle tvé informace o stáří usuzuji, že se jedná o BK a řadím to tam.

ADMIN

2013-08-21 11:54:12

radomiláček: omlouvam se ale značka MAZDA BK r.v. 2007 verze 2, obch. ozn. 3, , obsah 1.4 opisuji z TP tak snad to pomuže Díky

2013-08-21 11:57:04

arno: příště stačí Mazda3 BK 1,4

2013-11-01 09:59:56

Ahoj Arno, mám uplně stejný problém se svou Mazdou 3 BK 2005 . Baterie mi bere 160mA když je auto v klidu a zamčené. Došel jsi na problém? Moc by mi tvá rada pomohla. Děkuji

Svit, 2013-11-01 09:59:56 napsal:

Ahoj Arno, mám uplně stejný problém se svou Mazdou 3 BK 2005 . Baterie mi bere 160mA když je auto v klidu a zamčené. Došel jsi na problém? Moc by mi tvá rada pomohla. Děkuji

2013-11-01 10:23:46

svit: Ahoj , bohužel do dneška jsem to nevyřešil, pouze jsem zjistil , která motorová pojistka odpojuje obvod, ovšem moc mi to nepomohlo, protože v manualu bylo napsano BTV ( různé ostatní obvody ) to jsem pochopil jako vtip výrobce ..., byla to prostřední ze 3 40A pojistek pod doplnkovým krytem . Dále jsem zjistil , že když odklopím vnitřní pojistkový panel u spolujezdce uvnitř kabiny, tak jsou tam takové podlouhlé konektory odklapávací. Po odklopení panelu ( nebo-li spuštění dolu aby bylo vidět na pojistky ) konektor umístěný vpravo nahoře - po jeho odpojení problém zmizí, bohužel také nejede auto :D .., do servisu se mi nechce , protože očekavam , že mě oškubou. Kamarád má malou dílnu s počítačem, tak jsem nechal vše zkontrolovat na PC a vše je ok , kontroloval jsem všechno možný, například , pokud máž závěsné zařízení, některé verze byly doplněny nějakým relátkem, které spínalo po připojení přívěsu, trvalé sepnutí tohoto relé mohlo způsobit problém..ale ne u mne.., Jinak jsem vyloučil jakýkoliv zkrat atd, protože je to naprosto vyrovnaný proud, bez kolísání...víc bohužel nevím, taky uvítám každou informaci. Jo ještě někdo říkal , že by to mohla dělat taky elektronika stmívání ..ale ne u mne .Zkontrolováno... Tak zatím..

2013-11-01 14:27:41

Hmm tak to mě, mrzí že s tím máš pořád problém. Já taky vyzkoušel vytahnout postupně všechny pojistky a nic. Až jak jsi napsal že pokud odpojíš ten konektor (pod spolujezdcem - ten pravý) tak to klesne na 2mA. To jsem taky vyzkoušel a došel jsem ke stejnému výsledku jako ty. Je to divné. Po nabití akumulátoru mi bliká pořad kontrolka imobilizéru i pokud vytáhnu klíček a zamču auto. To jsem si myslel, že je možná závada. Ale jak jsem ted procházel fora tak po nabiti akumulátoru k tomu blikání dochazí. Takže taky nevim a jsem taky v pasti. Kdyby jsi na něco došel napis. Pokud na něco dojdu dříve dám echo. Mej se. Jen nevim kdy se mi takto opět vybije akumulátor, počítám že tak za týden. Jo závěsné zařízení nemám. Zdarec

2014-01-14 14:49:08

Ahoj Arno došel jsi na něco? Ja skouším hledat schéma zapojení toho praveho horního konektoru (pod spolujezdcem) ale bohužel se mi to pořád nedaří na netu najít. Na servis u mě zatím nedošlo. JAk to vypadá u tebe? Něco nového?

2016-06-20 20:41:11

Ahoj kluci.Uz je to nejaka doba, co ste zde resili problem s vybijenim baterie. Ted sem narazil na stejny problem o moji Mazdy CX7 Disi tak jsem se chtel zeptat, jestli ste uz prisli na pricinu? V servise mne samozrejmne oskubali. Namerili taky odber v klidu 163mA, coz prej odpovida jednej diode, takze prej vse OK. Baterie se ale stejne vybiji.

2016-06-20 21:31:29

llaajci: prúd 163 mA vybije 70 Ah batériu za 70/0,163 = 429,45 h, čo je skoro 18 dní. Tvoj problém vidím ako poruchu dobíjania. Meral si napätie sústavy pred štartom, po štarte, pred vypnutím motora a po vypnutí motora (najlepšie po dlhšej ceste, povedzme 100 km)? Pre ilustráciu: mám 74 Ah akumulátor, pred štartom mám okolo 13,0 V; pri žhavení asi 11 V, počas chodu motora 14,3 V (v zime pár desatín viac, po zahriatí motora to klesne na tých 14,3) a po vypnutí motora cca 13,5 V. Postupne to mierne klesá na tých spomínaných 13. Dobíjanie nesmie prekračovať 14,7 V, lebo to poškodzuje akumulátor. Dochádza už k rozkladu elektrolytu na vodík a kyslík.

Buď si to odmeraj multimetrom, buď si to odsleduj voltmetrom v zapaľovači (napr. https://www.speedtech.sk/...v-led-displej+usb-5v-2-1a), alebo si urob palubný LED voltmeter. Jednoduchý indikátor som uviedol tuto: http://www.mazdaclub.cz/f...lect=111440#message111440. Tak si vyber spôsob, ako to otestuješ. BTW, bežná LED má odber 10-30 mA, tie výkonnejšie 100 mA, no sú aj s odberom cez 1 A. Mne ten odber 163 mA príde normálny. Chyba by bola pri odbere 1 A a viac. Čo to spraví, keď odpojíte autorádio?

2016-06-20 21:49:05

merlinhawk: Dik za radu. Tych 18 dni to by asi sedelo. Mne se to vybiji tak jednou za dva mesice, mezitim jezdim kratke trasy. V zime jsem si rekl, ze alespon jednou tydne projedu 50 km aby se ta baterka kus ozivila. Napeti jsem podle tveho manualu jeste nemeril. Zatim jsem vymenil jenom novou baterku a svorky na baterke (+ pol byl uvolnenej). Jestli to je ale dobijenim, tak to bude muset znova do servisu. Ale ted uz ich aspon navedu co maji hledat, bambulaci.

2016-06-20 22:04:18

llaajci: No, dnes sa počíta asi s tým, že auto sa používa denne. Takže výrobcovia áut nejak detailnejšie nieriešia kľudový odber z akumulátora. Minimálne raz týždenne by sa malo auto nechať prebehnúť - aby sa dobil akumulátor. Však už po týždni pri takom odbere (163 mA) chýba z akumulátoru viac ako 27 Ah Tu je už reálne riziko, že nenaštartuješ. Ak altík dáva napr. 35 A, potom musíš nechať bežať motor 3/4 hodiny. Lenže regler nikdy nedobíja akumulátor takým veľkým prúdom, lebo by sa zničil (akumulátor). Uvedených 35 A je max. zaťažiteľnosť alternátora.

2016-06-20 22:56:44

možná je to blbost, ale napadlo vás odpojit natvrdo altík? a změřit to v klidu? občas se propojí nějaká ta dioda a má to odběr. pokud tam je imobilizér který bliká tak by to nemělo tak žrát... ten blikající imobil. by měl jít odpojit teda deaktivovat at nebliká.,

ty jedeš 2x do měsíce?

i kdyby jsi jezdil cca 5 km denně tak by ti to mělo úplně v pohodě dobít... tam musí být něco jiného.. máš origo park. senzory, ledky, .....?

Nemáš špatnou baterii že ti neudrží kapacitu?

na kolik dobíjí altík?

2016-06-21 12:59:53

fishbone5110: V alternátore je len výkonová časť regulácie napäťovej sústavy a samozrejme usmerňovač. Doma "vo zveráku" to neotestuješ, ak nemáš špeciálnu elektroniku na riadenie výkonu. Táto časť sa nachádza v niektorej RJ v aute. Preto s tým musíš do špecializovaného servisu. Jedine vieš odmerať napätie za chodu motora (ako som už písal) alebo dobíjací prúd, ktorý tečie do akumulátora. Ten je prítomný automaticky, ak je spomínané napätie vyššie, ako napätie odpojeného akumulátora.

Spotrebu auta v kľude majú na svedomí hlavne DO, immo, alarm, rádio, hodiny, senzory a ostatné kravinky. V súčte sa tie šušne ukážu. Potom...

2016-06-26 13:25:33

Ahoj merlinhawk. Tak som dal na tvoje tipy a dnes jsem se konecne dostal k zmereni napeti, pred, pocas a po behu motoru. Baterie ma sama o sobe 13.5V, cerstve nabita, kupovana asi pred pulrokem od Varty, rada silver. Pri behu motoru som zmeril 14.0V, takze neco se nabiji, jen jestli to neni malo? Podle toho co si psal, tak by to mnelo dobijet kolem 14,3V. Meril jsem to za studena a pri volnobehu, takze mozna je to i OK. Motor bezel asi 5 minut a pak sem to odstavil. Pak jsem zmeril napeti na baterii 13.3V. To by asi odpovidalo tomu nameti jak si psal ty u baterie v klidu. Urcite tam ale nejaky vetsi odber bude, protoze nabijeckou CTEK MXS5.0 jsem v rezimu rekondicneho nabijeni nebil schopen uplne nabit baterii za 24 hodin.

A jeste par info pro fisbone5110. V aute mam vse origo, nic navic, ale zato je tam toho dost, jak od vyhrivanych sedacek, Bose radia, bezklicoveho ovladani, parkovaci senzory az po xenony. Takze susna k susne a zere to jak blazen. Uz jsem upustil od vyhrivanych sedacek a od radia, ale stejne se to po nejakej dobe vybije. Zitra jede auto k odbornikovi na japonce, tak uvidime co vymysli. Klidne at mi tam namontuje tlacitko, s kt. vse vypnu od baterky, jen at to bezi. Az budu vedet co to bylo, tak Vam dam jeste vedet, ale dik za postrehy.

2016-06-26 16:57:05

llaajci: S tým nabíjacím napätím to nebude tak kritické. Úplne stačí, keď máš 14,0 V. Ono sa to pohybuje od 13,8 po ... dovolené maximum, teda nejakých 14,5. Ako som písal, nesmie nastať elektrolýza. Ako nad tým uvažujem, napadá ma, že nižšie napätie máš preto, aby sa nepreťažil alternátor a akumulátor. Ak je príliš vybitá batéria, prúdová ochrana regulátora zníži výstupné napätie alternátora, lebo pri väčšom napäťovom rozdiele logicky tečie väčší prúd. Nižšie napätie akumulátora oproti stavu pred naštartovaním (bola už zamontovaná v aute pri tých 13,5 V?) a po vypnutí motora (13,3) je snáď preto, že si nechal motor bežať krátko. Možno to zopakuj a meraj pred vypnutím po 15-20 min jazde. Vtedy by mohlo byť dobíjacie napätie mierne vyššie ako 14,0. Po vypnutí a ustálení už možno bude tiež tých 13,5 V. Ten štart dosť žerie, čo sa dá robiť...

2016-06-26 22:53:32

když jsi naměřil těch 14V co jsi měl zaplého v autě? (xenony, klimu.....), protože na to jakou to má výbavu tak by to mělo dobíjet víc...

zkus nastartovat, a zapni rádio, xenony, klimu... vše naplno klidně i stěrače a zkus to změřit kolik to dobíjí a zjistíš zda je KO altík...

zkoušel jsi ještě napětí na altíku a baterii??? aby nebyla rozdílná..

2016-07-04 19:50:15

Tak auto je po servisu doma.Vse zmereno.Nezistena zadna zavada.Auto zmereno v klidu, prej se uplne "uspi" az po 30minutach. Pote byl odber 0.05mA coz je nic.Dobijeni zmereno pres nejaku diagnostiku, vse OK.Ted uz sme jenom uplne vypli svetlo v kufru,tak to mozna pomuze.Jinak prej bute spatna baterie.Jestli nepomuze to vypnute svetlo,budu si muset pujcit baterii a uvidime jestli kluci odbornici mali pravdu.

2016-07-06 19:29:46

nejjednoduší varianta je nejjednoduší..

2016-08-17 07:07:37

merlinhawk: Zdar Merlinhawk.Tak jsem skusil vymenit baterii jak mi poradili v servisu.V nedeli jsem namontoval uplne novou.Ty si pres te vypocty,potrebuju neco zpocitat.Baterie mnela pred namontovanim 12,58V, zamontoval jsem ji v nedeli kolem poledne,do dnes rana auto stalo v garazi.Jen tak pro jistotu som dnes zmeril napeti na beterii.To bylo s prekvapenim 12,5V.Prislo mi to jak docela malej ubytek.Tzn. ubytek 0,08V za cca. 66hodin. Jak dlouho bude teoteticky trvat,kym se mi baterka vybije uplne?


Odpovědět

1  2