Fórum - Téma


výběr - zapojení repro, zesilovače atd


Fórum Tuning a úpravy výběr - zapojení repro, zesilovače atd


Diskuze o vozidlu

2004 6 GG / GY 2.0

33 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, RF5C.



2014-05-07 09:01:21

Zdravím páni

v M6 GY mám namontované vpredu komponentné repro 125W. Stále cítim, ako rádio nestíha pri vyššej hlasitosti.

V krátkej budúcnosti chcem dať repro aj do zadných dverí, mám vyhliadnuté 90W Hifonics.

Keď to zhrniem, tak celá sústava bude mať predok 2x125W a zadok 2x90W.

A môj problém je nasledovný. Aký vybrať zosilovač?

  • aký vykon by mal mať pre RMS 4Ohm, niekde som čítal, že aspon 75% repraku
  • dať štvorkanál alebo 2x dvojkanál? Ak 2xdvojkanál, tak majú mať rovnaké výkony alebo môžu byť rôzne?:

2014-05-07 10:39:42

Nápis konkrétní modely repro, pak se můžeme s ohledem na jejich charakteristiky, impedanci a citlivost bavit o jejich krmení konkrétním zesilovačem...

2014-05-07 10:45:59

shr3k:

Predne repro Hifonics TS6.2C

http://www.hifonics.cz/hifonics/923-ts62c.html

plánované zadné repro Hifonics TS62

http://www.hifonics.cz/hifonics/918-ts62.html

Dvere som ako tak vytlmil. Ostava uz len zosik a kabelaz. SW neplanujem davat

2014-05-07 11:00:22

zilincan: Je fajn, že to nejsou žádné pseudowatty, v tom případě bych volil 4kanál o RMS výkonu shodném nebo větším než ten předek. Jde o to, že musí být schopen kontrolovat plně membrány/cívky tak, aby nedocházelo k zákmitům a tím pádem i k ničení závěsu. Volba značky je na tobě, já jsem osobně dával přednost digitálním, protože jsou kompaktní a málo topí. Analog je pochopitelně levnější. Co se týče přesnosti, dnes jsou obě třídy vyrovnané. Pokud zvolíš něco slabšího, počítej s tím, že to nebudeš moci bezpečně provozovat ve vyšší hlasitosti.

2014-05-07 11:29:29

Nejde mi moc o nejake extra velke hlasitosti alebo super basy.

Co som cital, tak prave pre SW by mal byt vykon zosika aspon o 20% vyssi. Na reproduktory staci 75% - 80% z maximalu RMS reproduktoru na kanal. Tj reproduktor ma 125W, tak vykon zosilovaca cca 95W na kanal.

http://www.reviloauto.cz/poradna-5.php

http://www.ahifi.cz/clank.../jak-vybrat-zesilovac.htm

Mozem zapojit dva dvojkanalove zosiky?

podla coho spoznam digital ?

2014-05-08 12:08:34

zilincan: Záleží na citlivosti reproduktorů, méně citlivé mají vinutou cívku silnějším drátem a mají silné magnety, ty jsou dělané na velkou zátěž (což předpokládám, že ty HiFo jsou), ty více citlivé používají tenčí drát a slabší magnet (ty zase mají tendenci k zákmitům). Pokud bude koncový stupeň zesilovače kvalitní, můžeš tam klidně dát i zesilovač s 75% příkonu.

Dva dvoukanály samozřejmě zapojit můžeš, ale je to železo navíc. Digitál poznáš tak, že jen na něm napsáno Class D, nebo třeba PWM modulated a že bude proti stejně výkonnému analogu asi poloviční, viz třeba Alpine PDX-F4.

Do mazdy bych volil už něco se symetrickým reprovstupem.

2014-05-13 14:16:28

Dovolím si upozornit, že výkon resp. příkon reproduktoru je zhola nic neříkající informace, resp. není tak zásadní, aby se na ní dalo stavět dál. Když to vezmu po řadě: obecná zásada je, že povolená zatížitelnost reproduktoru by měla být větší a nebo stejná, jako výkon zesilovače před limitací. Platí také to, že reprodukotr může pracovat se zesilovačem o násobně větším výkonu, než je povolená zatížitelnsot reproduktoru a také platí, že zesilovač o daleko menším výkonu, provozovaný v limitaci, dokáže spolehlivě zničit reprduktor o mnohem větší deklarované zatížitelnosti. Z tohoto všeho plyne, že podle watáže nelze navrhnout nic. Spíše jde o to, nějak fundovaně "obhlédnout" jiné parametry repduktoru, jako je tedy jendak zatížitelnost, ale i citlivost, jak vypadá v reálu provedení závěsu a kmitací cívy atd... Do auta stačí pro normální ozvučení zesilovač s výkonem na 1 kanál kolem 40W, tedy míněno při uváděném zkreslení pod 1%. (Takový zesilovač má již měnič napětí) a pokud se bude budovat pasivní systém ozvučení (tedy 2, resp. 3 pásmové reprosoustavy s pasivní výhybkou, pak by zesilovač měl mít miniálně dva kanály. Co kanál, to jedna soustava reproduktorů. Pokud by se použil zesilovač 4 kanálový, který umopžňuje režim v mslůtku pro dva kanály, lze uvažovat o jeho zapojení jako klasický stereo dvoukanál (tedy dostáváme dvounásobný výkon při 2x vyšší povolené zatěžovací impedanci) a nebo je použít jako 3-kanál, kde dva kanály by napájely pasivní reprosustavy (libovlně zda 2 či 3 pásmové) a dva kanály v můstku lze pak použít pro napájení SW. Předpokladem ovšem je, že takový zesilovač musí "umět" aktivní výhybku pro SW. Pokud na dejme tomu 13cm středobasovém měiči je napsáno například RMS 150W, pak věř, že takový "zázrak" nevydrží ani pár vtreřin tvrdých 25-30W a odebere se do věčných lovišť, to vše za doprovodu patřičných zvukových, ale zejména kouřověpachových signálů Takže, za bernou minci bych bral především seriozní údaje o parametrech zesilovače, kdy opravdu slušné 4-kanály dají poctivých 40-100W na kanál, to vše pod 1% zkreslení. "Megavýkonu" v řádku kilowattů je třeba brát s velikánskoum rezervou, protože kdyby to bylo v praxi tak jednoduché, nebudou zesilovač o výkonu 2000W v PA ozvučovacích systémech vážit 50kg a nebuduo v sobě mít 20kg trafo a chladiče velikosti slušného radiátoru ústředního topení Pokud uvádí výrobce reproduktoru extremní zatížitelnsot, tak možné to je,ovšem za cenu extrémně malé citlivosti a takový repduktor zase nelze jednoduše vybudit k "obrazu svému", protože pak běžný zesilovač kolem 40-100W (natož rádio) si s ním neporadí. Je to jen o ohmově zákonu a fyzice obecně.

Pokud bych dnes znovu řešil ozvučení svého auta (jako že už nikdy nebudu, neb nerad podporuji zlodějskou bandu), šel bych opět cestou rádio - klasický 2-kanálový výstup stereo do 5-ti kanálového zesilovače (nebo třebas 2x dvou kanál +1x monoblok) a reprosustavy provozovat v aktivním módu bez paivních výhybek. Takto jsem mě postaveno ozvučení na bázi zesilovačů DLS a repro Dynaudio. HU byl Pioneer DEH 77. Bohužel čobolská zlodějská chátra se postarala před hotelelm o to, že dnes mám zaplé jen rádio na zelené vlně a poslouchám jen krásnou symfonii 350koňového V6 motoru

Nebavím se o kabláži, protože to je kapitola sama o sobě a vše potřebné se lze dočíst například na www.autohificlub.cz v sekci audio i jinde na webu. Je to woodoo a chce to řešit s chladnou hlavou a hlavně racionálně. Rád zodpovím další dotazy, například jsme nezmínili hojne proklamovaný "kapacitátor", že áno? A dvě, nebo radši 3 baterky

A Kefalín, čo si predstavujete pod tým slovom - "symetrický reprovstup" ??????

2014-05-13 14:31:32

3mps: Zdeny, symetrický reprovstup je symetrický vstup (tedy sinusovka, co jde do + i do -, nikoliv sinusovka, co jde proti kostře) s nízkým vnitřním odporem. Těch otazníků mohlo být ještě o pár navíc.

2014-05-13 14:39:30

shr3k: Ty woe, a já čekal bůhví co to nebude Takže myslím výstup signálu z koncového stupně napájeného symetrickým napětím, po česku.

Jen se obávám jedné věci, že toto bude v autě celkem druhořadá věc, protože totální většina všech známých zesilovačů nejede v symetrickém zapojení (myslím tím nyní XLR vstupy) a není mi ani známo, že by existovala nějaká HU, který by produkovala symetrický signíl na nízkonapěťovém výstupu. A pokdu existuje, pak to nebude věc za pár šušní. Jinak ano, symetrické vedení signálů na nízkoúrovňové straně je jasnou předností, ale na vsýtupu máme vžd y a pouze sinusovku vtaženou z +/- větve zesilovače.

2014-05-13 15:12:39

3mps: U šestky GG/GY nejsou jiné výstupy než symetrický + a - z koncového můstku na 4 Ohm repro (nebo 8 Ohm BOSE zesilovač), proto je lepší koupit zesilovač, co má reprovstupy s transformátory už zabudované, než kupovat extra hi-lo transformátory a zesilovač, co má jen cinch vstupy.

2014-05-13 15:36:23

shr3k: Ale jo, ale proč brát signál z reprovýstupů? Není lepší vytáhnout signáp z předzesilovače a ten pak zesílit? Než zeslabit zesílený (A zkreslením z konců obohacený)?

2014-05-13 16:56:51

Není, protože koncáky jsou použity dostatečně nízkošumové a před nimi je signál slabý, nestačí na vybuzení běžného automobilového zesilovače třídy AB. Vyzkoušeno na vlastní pájku.

2014-05-13 18:08:36

shr3k: No dobrá, no Dva lidé, dva názory. Já bych tedy postupoval jinak, i když tvůj postup možný samosebou je také.

PS: naštěstí existuje link amp s nastavitelným zesílením, který bych já osobně použil a napojil hio na vstup koncových stupňů.

2014-05-19 23:39:45

Ahoj, nebudu zakládat nový téma, tak to napíšu sem. Mám M6 2003. NEmám BOSE a chtěl bych vyměnit repro. Problém, je že se v záplavě rozměrů a druhů repro ztrácím. Může mi tady někdo udělat takovej malej návrh co vybrat za rozumnou cenu aby to hrálo lépe než stock repro? Mám představu o výměně repro v předních dveřích, v zadních dveřích, výškové repro asi do trojúhelníků co jsou jakoby u zrcátek a možná bych se nebránil i subwooferu. Subwoofer teda pouze do zadního plata (mám hatchback), aby mi nezabíral místo v kufru. Počítám i s tažením nové kabeláže. Bude potřeba k rádiu co je v M6 zesilovač nebo by stačilo pouze dodat nové repro plus nějaké výhybky a hrajem??? Nejde mi ani tak o to abych rozdrnčel okna v celý ulici, ale trávím v autě poměrně dost času a rád bych si dopřál trochu kvalitního audia. Předem moc děkuji za návrhy konkrétních komponentů na konkrétní místo v autě.

2014-05-20 07:46:09

luke.trebic: Original repro mas rozmer 6x8 palcov (rovnaky rozmer ma aj Mondeo a focus z 2002).

Ja som daval dopredu kruhove repro o priemere 16,5cm a dal pod to tzv redukciu z MDS dosky(kukni tme .eu) aby to vyslo do diery. Predajca mi povedal, ze kruhove repro ma lepsi zvuk ako ovalne. Neviem, co je na tom pravdy :D

Repro mam komponenetne tj vysky mam v spatakoch. Kabelaz(autoradio-repro) by ti mala stacit povodna, ja som nemenil.

Daval som Hifonics TS6.2C (ako som pisal vyssie), no isto kupis aj ine dobre znacky omnoho lacnejsie. Ma to vykon 125W a mam dojem, ze radio obcas nestiha, bo ma vykon len 40W na kanal.

dozadu chcem dat este TS62 a pod spolujazdcove sedadlo stvorkanalovy zosik 4x80W.

Kabelaz neriesim, resp budem len tahat kable od autoradia k zosiku a napajanie zosika od baterky.

Nezabudni aj na antivibracne platy na dvere. V autohifi obchode isto budu mat.

2014-05-20 11:52:32

luke.trebic: Pokud má ten přednes za něco stát, zvolil bych alespoň malý zesilovač pro skrytou zástavbu, třeba eXcursion SXA 45 a až na ten zapojil repro. Jinak se dělají i slušné repro v 5x7", třeba JL Audio C3-570 jde zastavět do mazdy jako komponentní i jako koaxiální - nemusí se vždy používat jen redukce. Napiš na revilohifi.cz Jirkovi, on ti poradí s výběrem, případně nainstaluje. Možná bych začal nějakým solidním převodníkem hi-lo, co má výstup na subwoofer, zastavěl ten miniaturní čtyřkanál eXcursion SXA 45 a vyměnil repro a pak bych se rozhodoval, jestli mi basy stačí, nebo jestli pořídit aktivní subwoofer, případně druhý zesilovač a subwoofer.¨

Jo teď koukám, že eXcursion SXA 45 má dokonce high level vstupy, takže se pro začátek ani žádný převodník kupovat nemusí.

2014-05-28 07:23:44

Tak uz mam vybraty zosilovac. Nebude ale digitalny, na to nemam.

Co hovorite na tento?

Crunch Blackmaxx MXB 4125

Gesamt-Musikleistung bei 4 Ohm 600 Watt

Serie Crunch Blackmaxx

Kanal-Musikleistung bei 4 Ohm 170 Watt

Kanal-RMS-Leistung bei 4 Ohm 85 Watt

Kanal-Musikleistung bei 2 Ohm 250 Watt

Kanal-RMS-Leistung bei 2 Ohm 125 Watt

Geräuschspannungsabstand (größer als) 90 dB

Klirrfaktor 0,1 %

Impedanz 4 Ohm

Eingangsimpedanz 47 kOhm

Anschlüsse Schraubterminals, Cinch

Ausgänge Cinch

Anzeigen LED Betriebsanzeige, LED Überlastanzeige

Sicherung 25 A

Abmessungen 251 x 55 x 310 mm

Ausstattung integrierte Frequenzweiche / analoge Endstufe

podla datasheetu by mal mat 4x85W pri 4Ohmoch, do ostatnych hodnot sa moc nevyznam :(

http://www.audiodesign.de...anuals/BlackMaxx_Rev2.pdf


Odpovědět