Fórum - Téma


všechny modely: rychlé blikání směrových světel


Fórum Technický koutek všechny modely: rychlé blikání směrových světel




2009-05-06 20:00:09

Zdravim, vite nekdo, proc kdyz praskne zarovka v nejakem blinkru, tak se zvysi rychlost blikani??? Cim je to zpusobeno???

2009-05-06 20:29:38

heh toto se me delo už na Jawe 350 ale tam bylo relatko, u auta sem to neřešil, ale patrne to nebude o moc jiny, nazor amatera :-D nekam se ten proud musí vrazit z te praskle žarovky takže to frčí do relatka a pak to beha rychleji

2009-05-06 20:44:21

To me taky napadlo ale prijde mi to moc takkovy...nevim no :-D

2009-05-06 21:42:11

aspon poznáš, že je něco v nepořádku, jak jinak zjistíš, že žárovka praskla, nevěřím, že před jízdou kontroluješ světla a tak, stěrače stírají

2009-05-06 23:30:36

Tahle závada se projeví,jen pokud máš tepelný přerušovač.Měl se oltcita,tam byl elektronický,a tam to bude blikat pořád stejně.Ale k dotazu:Přerušovač má v sobě vlákno,přes který protýká proud do žárovek blinkrů,toto se zahřeje,prodlouží se,a napruženej kontakt přeruší proud do žárovek,vlákno schladne,zkrátí se a pružina zase sepne obvod.Tím žárovky blikaj.Pokud jedna žárovka praskne,tak přes to vlákno v přerušovači teče pouze poloviční proud,a toto se tolik neprotáhne,a proto přerušovač bliká rychlejc.

2009-05-07 21:17:52

U starších mechanických typů přerušovačů jak píše dromedar.

Možná, že to byl od počátku úmysl konstruktérů, nicméně je vítaným a dodnes užívaným jevem, který plní funkci kontroly funkčnosti směrových světel.

U moderních elektronických přerušovačů je tato funkce rovněž - tentokrát je to již zcela jistě záměr.

2009-05-07 21:52:05

Ano,tam to ani snad není záměr konstruktérů,ale tepelně-mechanická vlastnost toho konkrétního odporového vlákna.A je možný a pravděpodobný,že do moderního elektronickýho přerušovače není problém zavést nějaký hlídací obvod,který bude při poruše jedný žárovky blikat rychlejc,aby pana majitele upozornila,že je někde chyba.

2009-05-09 18:58:51

Diiiiiiiiiiky

2009-05-11 09:09:26

Jestli ještě matně pamatujui funkci na škodovce(tam sem měl tažný),tak po připojení vozejku se blikání zpomalí

2009-08-04 10:53:43

Ahoj, prave jsem prijel z mesta, nejak mi zacaly blbnout blinkry: zarovky jsou v poradku, presto zvukovy signal v kabine cvaka rychle, kdyz prepnu. Je jedno, jestli nalevo, nebo napravo. Nekdy to naskoci hned, nekdy az po nekolikerem zkouseni. Nevite, prosim, v cem by mohl byt problem? Diky! Sterba

2009-10-03 23:22:52

Zvýší se odpor a je to

2009-10-04 08:02:45

Můj odpor k práci je dostatečně vysoký

2011-04-15 18:29:33

2015-03-08 17:53:01

Ahoj,

někdy se mi na Mazdě stává, že u levého blinkru slyším zvukovou signalizaci 2-3x rychleji. Přečetl jsem si na fóru, že může být prasklá žárovka blinkru. Jenže většinu času blinkr funguje normálně (bliká/svítí a zvuková signalizace je normální). Kdyby byla prasklá žárovka, pak by ten blinkr vůbec nesvítil, ne?

Stává se to například při rozjíždění v křižovatce. Jak sešlápnu plynový pedál, zvuková signalizace je rychlejší. Zároveň přestane levý přední blinkr blikat. Nevíte, čím by to mohlo být? Díky.

2015-05-25 16:19:00

Ahojky,,také mě tento problem postihl.Nad spojkovým pedálen (323F-16/16) je několik relátek,našel sem to správné a rozebral.

Uvnitř jsou dvě relátka na tištěném spoji.Pravá strana fungovala normálně a levá chvíli pomalu,chvíli rychle.Pustil jsem blikání

a osahával tišťák u relé,které nepravidelně fungovalo.Našel sem bod (vývod) relé,který se mírně zahříval.Po přeletování to zatím

funguje..Odstranění závady bylo rychlejší,než se k tomu dostat..Hodně trpělivosti..

2015-05-25 18:38:04

Už jsem to taky vyřešil. Můj automechanik mi říkal, že to je na výměnu patice blinkru (1500,-). S tím jsem se nesmířil, zajel na vrakáč a dostal ho za 100,-. Po výměně bliká normálně. U původního se mi zdálo, že kontakt u žárovky má v sobě prohlubeň - nevím, zda to s tím souvisí. Vyměněný to neměl, kontakt byl pěkně zakulacený.

2015-07-27 13:38:48

Ahoj všichni. Mám dotaz týkající se taky blikačů. Mám 626tku combi (rok 2000) a nefungujou mi "varovky". Blikače normálně fungujou, ale spolupráce s tlačítkem pro varovné blikání je veškerá žádná. V samotném tlačítku to stopro není (bylo vyměněný). Žádný viditelný problém jsem taky nenašel (poškození kabelů apod.). Nevíte někdo, kde hledat dále? Poznámka.: Původní "Majdu" mi rozstřelil Junior a tak mi koupil jinou a ta má tuhle "závadu" od začátku, takže o její příčině, počátku nic nevím. Díky Zdeněk

2015-07-27 17:10:08

zdesko: zkoušel jsi to proměřit, jde vůbec něco do spínače? zkoušel jsi spínač přemostit?

2015-07-27 18:15:53

radomiláček: Ne neproměřoval jsem to. V postatě u těch konektorů není proč je měřit. S hodně velkou pravděpodobností do nich nic nejde. Ten vypínač je stopro funkční, protože je tam z původní "Majdy", ve které normálně fungoval. K samotnému vypínači vede jen poměrně krátká odbočka z továrního svazku kabeláže a není na ní vidět žádné poškození. Původ poruchy bude tedy někde už ve "zdroji". Což byl u starých aut přerušovač, který měl u typů s varovkama o něco propracovanější konstrukci vnitřního propojení. Jenže u "Majdy" nemůžu nic takového, čemu se dříve říkalo přerušovač, najít. A to ze dvou důvodů. Za prvé..nemám elektroschéma a za druhé je elektroinstalace tak důkladně pozabalovaná, že nelze "vystopovat" odkud-kam který drát vede. Takže vlastně potřebuju napovědět, kde hledat bliknovej přerušovač, nebo napovědět, kde seženu elektroschéma..

2015-07-27 21:00:19

zdesko: tak nejjednodušší bude zjistit, zda do toho spínače vůbec něco jde a pak to teprve komplikovat.....


Odpovědět