Fórum - Téma


Vrzaní od náprav při +15'C


Fórum Technický koutek Vrzaní od náprav při +15'C


Diskuze o vozidlu

1993 626 GE 2.0

24 fotek  |  15 diskuzí

Výkon motoru 86 kW (117 PS) při 5500 ot./min. Točivý moment: 170 Nm (125 ft/lb) při 4500 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 991 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.

626GE co vic rict??



2016-04-16 20:38:07

Po pár letech jsem opět začal jezdit veteránem. Při teplotách na 15'C se ozývá vrzání od podvozku.

Pod 15'C to nedělá ani na nerovnostech.

Je slyšet především od přední nápravy. Vrzání je slyšet za jízdy tak když stojím na místě a pouze točím volantem.

Ložisko uložení předního tlumiče to není.

Setkal jste se s tím někdo?

Napadlo mě stříknout trochu oleje do čepů ramene, co myslíte?

2016-04-16 21:46:10

Ahoj

Nejspíš se jedná o korozi homokinetického kloubu. Zkus dát plný rejd a pomaličku popojíždět. Pokud se ozve to vrzání a skřípění tak to bude ono.

Někdy se to prozradí i mastnými flíčky v podběhu-poškozená manžeta.

A nebo ještě pomocný čep ramene.

No koukni

2016-04-17 10:10:00

vojtavojta: Já bych to viděl buď na čep ramene nebo gumové uložení které je na pružině. Homoklouby se projevují vždy a stejně jako ložiska bez ohledu na teplotu. Zkus to natočit, z toho bychom mohli být moudřejší.

doris  
Doris
2016-04-17 10:36:05

vojtavojta: Nám to kdysi dělalo gumové uložení tyče stabilizátoru a další pazvuky se objevily při opotřebení kloubků (kostí stabilizátoru). Ty gumy vrzaly podle teploty, v zimě byl klid, v létě to bylo slyšet dost. Zvláštní, že poměrně hlasité pazvuky vycházely z celkem malé součástky, která se zdala být opravdu nepatrná pro tak hlasité projevy...... U homokineťáku se spíš ozývá lupání, když už je před smrtí (manžeta může být přitom neporušená), a ložiska v kolech spíš hučí, když jsou špatná. Vržou rovněž vymlácené kulové čepy v ramenech a nebo nekvalitní druhovýroba - tam vržou i nové díly. U podobných pazvuků je nejtěžší to místo přesně identifikovat, což takhle po netu z výše uvedeného popisu nelze určit.Zajeď s tím k mechanikovi, který to projede a když si nebude jistý, takto zvedne a po rozhýbání různých součástí by to měl bez problému najít.

2016-04-17 11:34:30

doris:

2016-04-19 19:03:36

vojtavojta: ahoj. Řešil jsem velmi podobný problém s dost nepříjemným vrzáním asi před měsícem. Chvíli zabralo, než se mi podařilo identifikovat odkud to jde. Při velmi zevrubné prohlídce levé přední nápravy jsem objevil několik nepatrných úlomků štěrku. Vypadalo to že se zde zasekl kamínek, který pak byl při pohybu segmentů nápravy drcen. Pomohlo důkladné vystříkání VAPkou.

Přeju úspěšné vyřešení problému.

2016-05-12 20:56:34

Děkuji za rady.

Teď je navíc slyšet rána když zabrzdím a pak pustím brzdu tak v tu chvíli je rána a trošku škubnutí. To stejné když šlápnu na plyn a pustím jej, opět rána a mírný otřes.

Je zde šikovný mechanik z Prahy s garáží, který by identifikoval problém a případně vyměnil ramena ( nejspíš komplet s čepy ) nebo stabilizátory? Samozřejmě za odměnu. Potřebuji auto ještě pár měsíců každý den používat. Měsíčně s ním najedu cca 3000km.

2016-05-13 06:42:52

Podobné potíže řešil kolega tím, že na STK si zaplatil kontrolu přední nápravy. Oni mají přeci mašinu na pohyby nápravy. Tam se ukáže každá vůle v ramenech a čepech. Pokud by byla negativní tak máš několik otázek vyřešených. A potom se nasměrovat na ty poloosy.

2016-05-13 06:44:00

Podobné potíže řešil kolega tím, že na STK si zaplatil kontrolu přední nápravy. Oni mají přeci mašinu na pohyby nápravy. Tam se ukáže každá vůle v ramenech a čepech. Pokud by byla negativní tak máš několik otázek vyřešených. A potom se nasměrovat na ty poloosy.

2016-05-13 10:15:17

pepew: STK by byla asi nejlepší volba máte pravdu. Vůz je starší a bojím se příliš důkladného technika aby neměl chuť odebrat platnou technickou.

2016-05-13 16:26:23

Ne. To se jedná o vlastní prohlídku a pouze přední osy. To se nejedná o povinnou prohlídku. Myslím že to stálo 200,-.

2016-05-19 17:46:59

pepew:

Máte pravdu. Prohlídka na STK ukázala že jsou vadné všechny kosti stabilizátoru a na levém předním rameni vymlácený čep ramene.

Je tady šikovný mechanik z Prahy, který by udělal výměnu kostí a komplet nového předního ramene ????

Pochybuju, že bych to zvládl s hobby sadou nářadí z marketu.

2016-05-19 20:04:20

Výměnu stabilizátorů svede každý zručný řidič. Jde jen o to ubrousit nebo uříznout matice starých stabilizátorů. Výměna pak už je jednoduchá. A výměna čepu už trochu zkušeností potřebuje. Bývalo to horší na modelech BC kdy čep byl z počátku napevno s ramenem (400,- DM)

Jsem rád, že se ti zdařilo závady najít a přeji hodně zdaru.

2016-05-19 20:11:31

pepew: Díky za info, bohužel bez dílny se to špatně řeže, budu měnit komplet celé rameno, lisování nebude potřeba.

2016-05-24 21:24:22

vojtavojta:

Díky všem za rady, nakonec sem vyměnil rameno a všechny kosti stabilizátoru, od bouchání a vrzání je klid.

Vše nakoupeno v autodily-cardo.cz , nevim jak to dělají ale mají nej ceny.


Odpovědět