Fórum - Téma


Volnoběžné otáčky vs. klimatizace


Fórum 626 GE Volnoběžné otáčky vs. klimatizace

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2008-08-04 20:22:18

Ahoj lidi. Nikde jsem můj problém ve fóru na 626ky nenašel, tak píšu. Mám 626 r.v. 1997. Už asi rok pozoruju, že když např. dojíždím ke křižovatce (brzdím si motorem) a těsně před zastavením vyšlápnu spojku, tak otáčky motoru spadnou tak nízko, že motor má co dělat, aby nezhasnul. A nemusí to bejt dojíždění ke křižovatce. Stačí jet třeba z kopce, vyřadit a jak sepne klima, dou otáčky do kytek. Pokud je klimatizace vypnutá, tak žádnej takovej problém neexistuje. Volnoběžný otáčky se držej nějak okolo těch 700-750. Dal jsem tedy auto do pardubický Barumky na kontrolu a doplnění média. Navalili ho tam 700 g. Problém nezmizel. Naopak, motor začal zhasínat. Známej, co se nám stará o auta dal tedy dotaz v brněnský mazdě (zná se s nima) a řekli, že je tam toho média moc. Sehnal sem si teda kluka, kterej na mě měl čas a ubírali sme. V tomhle okamžiku je v systému 500 g chladiva. Motor nezhasíná, ale situace je stejná jako na začátku - motor máco dělat, aby se udržel. Už nevím, na koho se obrátit. Do Brna do Mazdy to zatím dávat nechci, protože ví bůh, co by si za to řekli. Ví někdo kde je chyba, popřípadě myšlenku na postup, jak se dopídit problému? Omlouvám se, za tak rozsáhlej dotaz, ale chtěl sem podat co nejvíc informací. Předem díky za nápady.

2008-08-05 06:55:46

v systemu ma byt tusim 670g chladiva a hlavne potrebny klimatizacni olej, jinak zadres kompresor.

Nejspis mas zaneseny bordelem obtokovy ventil skrtici klapky:

http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=10909

  • -ten reguluje volnobezne otacky motoru podle jeho zatizeni a na zaklade udaju z motoru (napeti z alternatoru, zatizeni serva rizeni, sepnuti klimy atd...)

Ten pak zvysi prutok vzduchu a motor si zvysuje otacky. Pokud se toto nedeje, sou projevy presne jak pises, nekdy staci i bez klimy tocit na parkovisti volantem a motor se zacina dusit. Samozrejmosti je i spravne serizeni volnobeznych otacek naprazdno.

Tak ci onak je potreba myslet na to, ze nase klima je hodne velka zatez a motor bude brzdit vzdycky a ne malo, ale rozhodne nemuze chcipat, pokles otacek muze byt ale znatelny.

2008-08-05 10:57:51

Diky za radu, zkusím se na to kouknout.

2008-08-05 11:28:58

Tak jsem zkontroloval ten ventil. Trochu zanesenej byl, vyčistil sem ho, ale že by se to nějak drasticky zlepšilo se říct nedá. Je mi jasný, že klima zátěž pro motor je, ale aby ho to takhle dusilo...no nevim. Ještě nějaký další nápady?

2008-08-05 20:22:26

a kdyz stojis na miste s vyplou klimou a zacnes tocit volantem, vyskakuji ti mirne otacky nahoru? timto si overis ze do obtokoveho ventilu jde napeti jak ma...

nebo si na jeho 2 draty napichni analogovy voltmetr a pri toceni volantem nebo treba sepnuti klimy musis namerit napeti vystrelujici ke 14V, nesmi tam byt hlucho

2008-08-06 14:39:19

Tak problém je asi vyřešen. Otázka je na jak dlouho. Podle manuálu má odpojenej ventil dávat opdor 7,7 - 9,3 ohm. Ten můj dává 9,1 ohm. Ještě jednou jsem ho vyčistil a pořádně. Přitom sem kouknul na škrtící klapku a ta byla v pořádku. Ventil sem před zpětnou montáží ještě komplet prostříknul WD a teď se zdá, že je všechno OK. Je jen otázka, jak rychle se díky tomu WD opět zanese bordelem. Po tom prvním vyčištění sem ho tam vrátil suchej.

2008-08-06 19:37:38

ten odpor neni kriticky, dulezite je ze ma obvod a 9,1Ohm je dostatecna hodnota... mas nejspis uz vytahane ty dve pruzinky co tlaci proti sobe prez uzaviraci silon, tak jak popisuju v tom clanku, pokus se mirne podle posuvky natahnout tu ktera pomaha otevreni silonu, zabere to. Dulezite je to, ze uz vis ze je to opravdu tim obtokacem:)

S tou mastnotou mas pravdu, pritahuje mikroskopicky prach ktery projde vzduchovym filtrem, ale osobne sem tohle resil loni, taky sem to namazal a je to vsechno stale vporadku, takze verim ze to budes mit uz ok .Zkus tu prizinku kdyby se to jeste ozvalo

2008-08-07 18:14:40

Každopádně díky za radu.

2008-08-07 20:41:53

2008-08-13 13:41:27

Tiež mi to robí, ale nechcelo sa mi do toho, lebo som nevedel či je toto normálna skrutka, ale vyzará ako origoš. Je ako keby zodratá, keď ju niekto chcel vyskrutkovať.

2008-08-13 16:02:46

Já jsem asi slepej a blbej, ale nevím co popisuješ a na co se na tom obrázku koukat

2008-08-13 19:39:29

taky sem asi blbej:)

myslis ty srouby co drzi klapky na tech oskach? tak ty maji hlavicky ale zezadu:) ale nevim proc chces sundavat klapky....jestly sem to dobre pochopil :)


Odpovědět