Fórum - Téma


Volnobezka alternatoru


Fórum 6 GG / GY Volnobezka alternatoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2015-09-21 18:42:21

Lis v žádnym případě. Je tam závit. Jsou na to spešl sady nástavců a povolovat rázovym utahovákem. Normálně by to mělo jít. Avšak u mě to bylo dotažený jak sviňa a nešlo. musel jse strčit šroubovák do altíku a zapřít lopatku větráku, aby se neprotáčel. Pak opatrně drc,drc utahovákem a bylo povoleno.

2015-09-21 19:02:18

Vymontuj altik a odnes ho nejakemu autoelektrikari... Jak uz tu psali, je potreba spec. nastroj. Muze se take stat, ze se volnobezka privari, kvuli tomu jak se pridira, takze ja bych se na to vy... a dal to nekomu kdo to bezne dela.

2015-09-22 19:37:56

popest: Nosit to může komu chce. Ale Mazda altík je na pikaču v tom, že nemá na hřídeli žádný záchytný bod. Normálně bývá na hřídeli imbus, torx, či nějaký pomocník, který prostrčíš nástavcem a hřídel si tím zajistíš. Tady není nic. Za volnoběžku taky nic nestrčíš a pokud nekceš dělat rozborku ltíku, tak zbývá opatrný postup se šroubovákem.

2015-09-23 10:59:52

marek99: V tom případě je zapotřebí použít tzn. "klíč na demontáž řemenice". Toto je nestandardní vybavení ale je to snad nenahraditelné. Funguje to jako stahovák ale je potřeba ho otáčet v protisměru (jeden konec točím ráčnou a druhý klíčem).

Tímto se sundávají řemenice ale držel jsem to v ruce jen jednou v životě a to na praxi. Tady toto ti určitě pomůže ale potřebuješ speciální na JAP auta. Tady přidávám obrázek pro ilustraci (tento je na koncern)..

2015-09-23 11:39:29

wirda: Co to je za logiku.... Naopak at to radeji nekomu odnese, kdyz to jde tak blbe ne.

2015-09-23 11:46:04

popest: Sám jsem to také nepochopil ale našel jsem na to řešení (viz. výše)... Osobně bych to ničím necukal a už vůbec ne šroubovákem.. Od toho jsou přípravky nebo speciální pomůcky.

2015-09-23 12:05:39

Všem děkuji za rady. Ten speciální klíč jsem lehce sehnal, jenže for je v tom, že to obsahuje jen ten prstenec bez toho torxu. http://www.autokelly.cz/#...vu/yJ+JU0zDhuzh6CacHOHdkg= Na druhou stranu by mi byl prd platný když v hřídeli není nic. Nicméně bez toho to vážně nejde. Dostat alternátor z auta je jak ježek v kleci. . Ale povedlo se. Je jednoduché ho vzít a odnést do servisu, ale pro mě to byla výzva. Takže jsem nakonec řemenici rozřezal až zbylo jen jádro. To jsem trochu pobrousil a jak to bylo ještě teplé tak jsem zapřel proti sobě do ventilátoru dva malé imbusy a kopodivu to šlo docela lehce. Bylo uvnitř hodně špon od řezání tak jsem rozebral alternátor a vyčistil. Uhlíky byly další oříšek ale povedlo se. Vyměnil jsem přední ložisko. Sice ZKL ale lepší nové než japonské staré. Zadní jsem neměl. Zatím všechno funguje jak má a už zase jezdím.

2015-09-23 12:29:39

marek99: Dobrá práce

Hlavně, když vložíš link na AutoKelly tak ho zkus jestli funguje - tenhle ani jiné nefungují, proto je potřeba zadávat číslo dílu aby ostatní věděli. No, hlavně že jezdíš

2015-09-23 14:07:40

marek99: Tak super, gratuluju. By me zajimalo, ktery jelito to vymyslelo, ze se ta hridel neda nijak chytit... U meho megana byli kupodivu francouzsti inzenyri trochu vic praktictejsi.

2015-09-23 18:16:40

magnetto: No kdyby si četl, tak už víš, než vložíš obrázek, že mu to je k ničemu, když v hřídeli torx není... Ten nástavec je sehnatelný, jak jsem psal v každé lepší dílně, ochodu. No a postup měl téměř stejný, jak jsem mu psal. Vlož šroubovák do větráku (v jeho případě imbus) a povoluj. To že si zvolil složitější cestu, kdy řezal, brousil, rozebíral, čistil, bylo na něm ;) Já si ubral vzduch na utahováku a na druhý "cvak" bylo povoleno a ničemu se nic nestalo. Pár vteřin, čistá práce. Největší pakec dostat altík z tanku v tank. Nechť slouží

2015-12-06 20:21:58

Ahoj potřebuji vaší radu,zda je to nomální jev motoru na volnoběh hlavně to cvakán jedna se o 2.3 benzin.Díky

2015-12-06 20:50:42

No když benzín zní jako diesel, tak to nebude uplně normální. Interval bouchání se mění s otáčkami? Volnoběžka určitě ne. Tipuju, že to bude bouchat v palici. Sundej plast, vem si tyčku a poslouchej na hlavě a po bloku, kde to bouchá nejvíc. Já tipuju hydroštely.

2015-12-06 20:55:53

wirda: interval se nemění s otáčkám a dělá to na volnoběh

2015-12-06 23:08:44

Tak to by mohl být hyrdroštel(y). Na volnoběh totiž je málo natlakovanej olejem a takhle to klepe. ak přidáš plyn, natlačí ho olej a maká jak má a zvuk zmizí. Přsně takhle bouchá kámošovi naftová octávka na volnoběh. Taky hydroštely.

MAX6  
J.
2015-12-06 23:45:38

Bohužel hydroštely na ventilech to na 100% nebudou,protože tohle auto (benzínový mazdy od roku cca 1997) nemá hydraolický vymezovače vůle ventilů,ale má podložky,respektive celý hrníčky. Trošku teď nechápu to "interval se nemění s otáčkám a dělá to na volnoběh" Takže dělá to jen na volnoběžný otáčky ? I když se volnoběžný otáčky lehce pohnou v tom svym spektru 650-800 tak interval klepání je pořád stejný ?

Pokud je to z hlavy a při větších otáčkách to zmizí,tak by to mohlo mít souvislost s tlakem oleje a pak bych nechal přeměřit jak tlakuje olejový čerpadlo.

2015-12-06 23:54:41

Aha. No vidíš to. Ale zvuk to má stejnej. Já o benzínu od Mazdy nic moc nevim, páč jsem ropák, tak mě zajímá ropa :)

2015-12-07 19:17:31

No dělá to mezi volnoběhem a trochu když přidán na těch 900ot/min ale pak už to není slyšet a dodám když je motor studeni ranní start tak to nedělá vůbec

2015-12-07 19:18:28

A ty podložky se nechají koupit? Jinak děkuji všem za radu

2015-12-18 12:17:52

A ještě se ozívá tento zvuk co to muže být?

20151214 060851

2015-12-18 17:44:58

zízí: Rozvody


Odpovědět

1  2