Fórum - Téma


Volnoběh za studena


Fórum 323 IV BA / BH Volnoběh za studena

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2010-12-07 20:48:39

Zdar!

Jsem čerstvý majitel mazdy 323 -1995 sedan - 1,5 16v - a řeším teďkom pár věcí:

1) nejvíc mě děsí volnoběh - při -10 °C je cca 2300 ot/min. - po zahřátí (cca 5 minutek) jede volnoběh v mezích nekolísá a jede to jak má - je to normální?

2) Jsem rozežraný z volva a sháním loketní opěrku co jsem viděl na jedné fotce - je vyšší a má v sobě přihrádku s víkem a polstrováním - dá se to sehnat jako origo nebo to jsou nějaké samodomo?

3) mám auto po kuřákovi a nevím čím vyčistit horní tapec, tak aby nijak neutpěl a neodlepil se...

2011-02-15 01:20:41

Na první otázku ti odpovím že je to uplně normální, otáčky i když je +30 můžou vyletět na těch 2500 ot/min protože automatický sitič se spustí vždy na malou chvilku...

2011-02-20 22:03:33

Ahoj,máš příliš vysoké otáčky,měla by mít něco kolem 1500ot/min.jak moje 1.8i tak i 2.0ditd je má.a pak po ohřátí spadnou na otáčky kolem 500-700ot/min.

A loketní opěrku dnes pořídíš jako univerzální když neseženeš origo,spatřil jsem je v tuning doplňkách na různých stránkách.

A na stropnici bych použil Milit,dělal jsem sním v autobazaru a leštil k prodeji auta a fakt můžu doporučit,a to jsem sem dělal fakt špíny a jak prokoukli,sežeň si ho v neředěném stavu.

2011-02-21 14:12:03

ahojka jsem majitelka 323f z 1997 1,5 16V a mam podobny problem s otackama..jako by si s nema nekdo hral a neumel to...pri nastartovani jsem rada, ze maji kolem 500 pak to houpne a je to chvili ok a kdyz zastavim treba na krizovatce, tak si to skace nahoru dolu v rozmezi 500-900, dela mi to jak za tepla tak za studena...

druhy problem co mam tak se tyka palivoveho cerpadla...pri otoceni klickem jeste pred nastartovanim silene dlouho nabira a kdyz vypnu motor tak zase jede...cim to je?

je to moje 3 mazda, ale zadna z nich predtim mi toto nedelala...

a jeste otazka, ale ta se netyka problemu s autem...existuje i nejaka stranka, kde je mazda fashion collection?

moc dekuju :D

2011-02-22 07:17:21

No urcite i -10 C by otacky nemely vyletet az nekde ke 2300 ot/min.Ja mam trosku novejsi verzi ale pri nastartovani mi to toci v rozmezi 1500-1800 ort./min.Videl bych to na MAF senzor (vaha vzduchu) zkus ho vytahnout a vycistit.nejlepsi je na to perchlor.Potom jak to vycistis a nasadis zpatky odpoj minus z baterky a seslapni na cca 1min.brzdu.Pak by to melo byt O:K.

2011-02-22 15:53:57

aktualizace:

  • - loketní opěrka je i origoš asi ji měly všecky novější stroje 1996-7 ? - můžu vyfotit jak to vypadá vevnitř nicméně pro normálně rostlého člověka (170-185cm) to má význám akorát v podobě dalšího kastlíku - ruku si o to neopřu :(
  • interiér po kuřákovi - běh na dlouhou trať - nejhroší je jak se vytopí a prohřeje interiér tak to začíná zase zavánět...
  • volnoběh takto zlobil i teď při +15 C° sice jen jen tak minutku ale přeci jenom mrknu na tu váhu vzduchu, ještě možná čidlo teploty vody... (u volva 480 mi to tak zlobilo při vyšších teplotách zase)

co se týče problému majsinky:

určitě se mrknout na volnoběžný ventil a taky proměřit čidlo teploty vody (zkusím sem pak napsat odpory pro čidlo aj ten ventil z příručky, ale jsem momentálně na podnájmu VŠ, a mám to doma na pc , tak nejdřív ve čtvrtek)

šlo by to i zjistit tak kdyby se ventil ani nesepnul (nastavit klapku vzduchu červíčkem) a co to bude dělat pak...

ohledně paliv čerpadla - po vypnutí motoru to může být hukot i od elektrického čerpadla cirkulace oleje (když je to přehřáté) chce to otevřít kapotu a jít po zvuku odkud to ide...co se týče dlouhého nabíhání to znamená že to dlouho tlačí a nebo že to dlouho trvá než to začne tlačit? )

2011-02-23 11:32:24

pro kubason...

ahojka to cerpadlo jde akoby ze zadu jak je palivak, v motoru se nic neozyva a jde to slyset jen vevnitr masty, jinak ono strasne dlouho saje a saje i kdyz vypnu motor..nastartuju bez problemu a vsechno ale jeste tak aspon minutku to huci...

2011-03-03 14:19:16

Hele abych byl presny. Po nastartovani v zime na 1,5 16V neni zadny problem mit 2600 ot. Loketni operku jsem videl i jako originalni soucast interieru jako cely panel, az kolem rucni brzdy. Zkusil bych se zeptat na vrakovisti. A interier po kurakovi ozivit to chce moc prace a hodne cisteni a vonitek


Odpovědět