Fórum - Téma


Volnobeh a klimatizace


Fórum 626 GF / GW Volnobeh a klimatizace

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2007-05-25 11:36:59

Ahoj, potreboval bych poradit. Kdyz zapnu klimu, pri kazdem sepnuti klesnou otacky volnobehu a motor ma nekdy co delat, aby se vysplhal zpet na normalni hodnotu (u meho vozitka 626 2001 FS2 HP je predepsano 650 ot./min.).

V posledni dobe jsem vysledoval, ze otacky se drzi nizko hlavne kdyz na volnobeh dobrzduju. Jakmile zastavim, otacky se opet srovnaji na normalni hodnotu.

Nekdy se take stava, ze otacky klesnou hodne nizko - pod 500, a potom kolisaji mezi 400 - 1100.

Pokud je klima vypnuta, volnobeh slape jak hodinky bez jakehokoliv kolisani.

Nemate nekdo tuseni, cim by to mohlo byt?

2007-05-26 18:02:51

Ahoj, tak to vim bezprostredne! Klima je napajena alternatorem, tudiz zatizi motor a na spotrebe se to casem taky ukaze. Ten litr/100km si to urcite veme. Resili jsme to nedavno s kolegou v praci

2007-05-26 18:05:57

Jo, a mela by se zapinat u co nejmencich otacek, pac u velkych otacek muze dojit k prokluzu remene, a dalsim problemum....

2007-05-27 02:06:11

Nejsem moc odbornik, ale mel jsem za to, ze klima zatezuje motor, protoze jeji kompresor je pohaneny remenem.

Co se tyka elektriky, vim akorat, ze tam je elektromagneticka spojka a myslim, ze nejaka cidla na tlak. Nebo je tam jeste neco vic?

Ocekavam, ze kdyz kompresor sepne, otacky trochu poklesnou a vrati se na normalni hodnotu. To se bohuzel nekdy nestane a motor se chova tak jak jsem popisoval. V nizkych otackach (pod 500) samozrejme neprijemne vibruje.

Je mozne, ze ten kompresor je nejak "pridreny" a tim padem motor zatezuje nejak vic nez by mel?

Nebo by opravdu mohla mit pricina neco spolecneho s elektrikou?

2007-05-27 02:16:12

K tomu spinani v nizkych otackach.

Myslel jsem, ze kompresor se spina pri zapnute klime automaticky jen kdyz je tlak priliz nizky a je potreba dorovnat na nejakou hodnotu. Tim padem neni mozne ovlivnit, jestli sepne v nizkych nebo vysokych otackach. Ale jak jsem rikal, nejsem odbornik a jsou to jen me domnenky. Pokud je to nejak jinak, prosim, opravte me.

2007-05-27 15:19:18

Ano, klima zatezuje motor, jako kazda jina funkce(sviceni, dobijeni baterie.....)proste je to zatez a tak dochazi k snizeni otacek.

To jak navazuje pri sepnuti, je u manualu pres spojku

a u automatu jede porad, ale jen se spina ochlazovani.

Dulezity je ze to zavada neni, dela to vice aut.

2007-05-27 17:19:13

Je mi jasne, ze klima zatezuje motor. Neprirovnaval bych ji ale ke sviceni nebo dobijemi. Je to uplne jiny typ zateze. Kompresoru klimatizace zatezuje motor mechanicky pres remen a sviceni poklesem napeti. Pokud budes mit silny alternator a baterku, tak motor svicenim zatezujes minimalne. To se bohuzel rict o kompresoru klimy neda.

U automaticke i manualni klimy kompresory spinaji naprosto stejne - pomoci elektromagneticke spojky, kdyz poklesne tlak v okruhu. Rozdil je v tom, ze u manualni si ovladas vsechno sam (jak hodne foukat, kam foukat, jestli brat vzduch zvenku nebo zevnitr, jak hodne ohrivat, jestli mas zapnute ochlazovani (= spinani kompresoru), ...). U automaticke si nastavis akorat teplotu a o vsechno ostatni se postara klima + spinani kompresoru ma zapnute nastalo.

Asi se nespokojim s tim, ze to zavada neni a ze je to normalni u vice aut.Nelibi se mi, ze motor pri sepnuti kompresoru neprijemne vibruje, nekdy az pochcipava a otacky kolisaji. Pokud by takhle auta vyjizdela z fabrik, nikdo by si klimosku neporizoval.

Mimo jine, nasel jsem popisovane priznaky v knize "Workshop manual supplement" v sekci troubleshooting. Je tam vyjmenovano asi 20 moznych pricin. Jedna z nich je klima. Protoze se to deje jen pri zapnute klime, ostatni priciny jsem vyloucil. Rada z knihy zni: zkontrolovat mnozstvi chladiva a spravny beh vetraku. Vetrak bezi, jak ma a mnozstvi chladiva necham zkontrolovat v tydnu.

Chtel jsem jen vedet, jestli s odstranenim podobnych potizi nema nekdo zkusenost a mohl by mi poradit treba jeste neco jineho uzitecneho. Diky

2007-05-27 17:50:16

myslim, ze se bavime porad o te jedne veci,ale kazdy tomu rozumime jinak.

Muzete zkusit doplnit chladivo, ale myslim si, ze se to nezmeni nema totiz nic spolecnyho s vykonem motoru

Nechte si darit a pak dejte vedet, jak to dopadlo, cim se daji spravit otacky pri spusteni klimatizace.

Dekuji

2007-05-27 18:11:13

Me prave taky pripada zvlastni, ze by mnozstvi chladiva mohlo mit nejaky vliv na to jak je kompresor "tezky". Dozvedel jsem se, ze chladivo obsahuje i nejake mnozstvi oleje. Jedina souvislost, ktera me tedy napada, ze malo chladiva zpusobuje nedostatecne mazani a nasledne pridreni kompresoru. Je to mozne?

Kazdopadne chladivo dopnit necham. Pripada mi, ze uz stejne nechladi uplne dobre.

Co se ale tyka tech otacek, taky moc neverim, ze by to mohlo nejak pomoci.

2007-05-27 23:16:35

Nechci vám do toho kecat ale kompresor klimy má svoji vlastní olejovou náplň.... PS: Náplň je 175ml oleje

2007-05-27 23:21:32

Jinak něco málo z toho jak vypadá klima compik je tady http://www.mazdaclub.cz/m...289&select=295#message295

2007-05-27 23:27:51

Jinak množství chladiva nemá vůbec žádný vliv na chod motoru....znám hodně lidí co klimu v autě nemaj naplněnou a jezdí jim to úplně normál..jen jim to nechladí

2007-05-27 23:34:36

Jo a ty otáčky když klesaj hodně u klimy tak se dají docela dobře vyrovnat šroubkem na těle škrtící klapky.....je zhruba v místech kde je plynové lanko a je k němu zezhora ze strany od řidiče dobrý přístup! Stačí jen nastartovat a zapnout klimu a trošku točit s tim šroubečkem dokud nemá motor požadované otáčky....pak když se vypne klima tak otáčky stoupnou malinko nad normál cca 900 a řj je hned srazí na 750 cca....za skoušku to stojí...ale pozor abys ten šrubek moc nevyšrouboval pač ho jistí pérko a mohlo by ti to celé vyskočit ven ... tak hodně zdaru a ať to pomůže Aspoň teda mě to pomohlo...

2007-05-28 10:20:46

Zkusim se na to koknout

Metrixi, ty jsi mechanik? Delas v Mazda servisu? Nebo jak vis takovyhle veci?

Obcas se mi objevuji z niceho nic systemy ABS a TCS... na palubovce, ale funkcnost se nesepne, brzdi mi to normalne???Docela me to mrzi jinak autiko v poho

2007-05-28 10:29:40

A urcite ocenime kazdou dobrou radu

2007-05-28 16:53:57

TO: lopatky kusadlo: to je jedno s cim motor toci jestli s altikem a nebo s klimou rozdil je v tom ze kompresor klimacky ma konstantni odpor brzdeni motoru altik ho ma promenlivy cim ma vetsi odber tom klade vetsi odpor to je ZAKLD mechaniky vykon altiku je jedno jestli ma 65 A nebo 110 A a jaka je baterka 55 a-75A zalezi na odberu

2007-05-28 17:02:55

TO jobery: klima neni napajena alternatorem lidi neblbnete asi byste meli vic cist! klima jako takova je system a napaji ho AKUMULATOR o udrzovani jeho stavu se stara ALTERNATOR, myslite li kompresor klimacky toci s nim neustale motor unasi remenici elektromagneticke spojky civka se nabudi a pritahne a volne unasena remenice je propojena s kompresorem a ten tim jak tlakuje brzdi kurevsky motor vite vubec jaka ma ta civka v kompresoru vubec odber nebo prikon ?? myslim ze ne nechci nikoho poucovat ale kdyz tu ctu soustavu omylu mytu a hlouposti je mi

2007-05-28 17:17:13

a k tem otackam system je nastaven tak aby pri kazdem zatizeni motoru ve volnobeznych otackach (klima-zapnuti kompresoru, vetsi odber proudu-zapnutisvetel,vetraku chladice,zataceni volantem /i nepatrne hnuti jim/ ) zvedl volnobezne otacky stara se o to obtokovy ventil ten dostava prikaz z jednotky a ta dostava udaje z cidel napriklad casta zavada je upadly konektor na nejakem cidle jako ze odpojeny vysunuty zaoxidovany nebo je cidlo proste vadne jsou to cidla spinaci ci rozpinaci nebo potenciometralni s promenlivym ucinkem, nemusi take dobre fungovat obtokovy ventil prvnim resenim takovych to zavad je bohuzel :nactenich chybovych kodu , jinak laicke hledani neceho pokud neznam princip a funkce celeho systemu je vetsinou je to proste system ktery zbira udaje a vyhodnocuje je a reaguje na ne pokud udaj chybi system bud nahrazuje udaje za nejvice pravdepodobne a opira se o zbyle udaje nebo proste kolabuje je treba si uvedomit ze to neni stere auto s karbecem

2007-05-28 17:24:42

TO: metrix :zapomel si mete napsat ze pri toceni sroubkem na skrtici klapce je treba odpojit ridici jednotku aby nezasahovala do rezimu chodu motoru, nastavit otacky na predepsane a pak opet jednotku pripojit tento proces se provadi ne odmontovanim jednotka ale propojovanim danych pinu v diagnosticke zasuvce!! ladenim sroubu na klapce jen tak neni ucine RJ na to reaguje po svem protoze hybete snimacem polohy skrtici klapky dale lambda dava signal ze se obohatila smes a snizi delku vstriku, takze motor se tim neseridi ale rozdrbe a ztizi se jednotce dorovnavani volnobeznych otacek.

2007-05-28 19:12:07

PS: sorry zapoměl jsem na pár důležitých detajlíků ... ale kraky pašák je doplnil...to kraky: dík...


Odpovědět

1  2