Fórum - Téma


vibrace volantu u 626 GF


Fórum 626 GF / GW vibrace volantu u 626 GF

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2009-12-18 17:51:58

Chci se zeptat jestli máte někdo takovou zkušenost. při přímé jízdě o rychlosti do 50km/h cuká volant a auto jako by cukalo ze strany na stranu. Od 50a víc tak vibruje volant a kolem 110až 200max. vibruje předek auta .není už nutná přímá jízda myslím po dálnici. Řadící páka je v klidu ,kinetáky jsou 100% v pohodě ,gumy nové vyvážené disky kol jsou nové 15"x6.5 dezenty a geometrie je udělaná. marně si stím lámali hlavu i v mazdě že prý by to mohli dělat špatně nastavené rozvody kravina proč do volantu ??Tak jsem si udělal úsudek o odborníkach a jel jsem pryč! Až koncem října jsem absolvoval STK a známý technik se mi trochu věnoval a zjistil že jsou nepatrně volné silentbloky v ramenech přední nápravy a že se mi mění za jízdy zbíhavost tedy že se vlivem odporu pneumatik náprava rozbíhá zhruba o 1,5cm a je zajímavé když jsem nasadil nové zimáky 185x65o palec užší než letní tak se to zmírnilo ale nezmizelo. Auto nebylo nikdy bourané. tak se chcizeptat na váš názor jestli by to mohli dělat ty silentbloky a jestli je GF tak citlivé.GD tam se nic neměnilo jak to tam v Hiroshimě nacpali tak to dojelo až do pece k recyklaci! A vibrace dělali nevyvážené gumy nebo bouchlí disk. V Mazdě tyto díly stojí zad.silenblok cca2000.- kus a přední 1100.- x2 takže pecka na experiment a druho výroba Nipparts asi 3000.- za vše. Třeba zkušenost budete mít a potvrdíte zminované díly

2009-12-18 22:55:28

no ja mam sice GE no silentblok ramena pravy mam asi v takom stave že ked je auto na zdvihaku tak kolesom hybem asi o 5 cm doprava dolava.a nevybruje mi vobec nic. takže silentbloky by som vylucil.vravis že mas vyvažene kolesa.ked to trasie pri 50 km/h zak to bude jedine krivy disk.prehod kolesa zadne predne a uvidis.

2009-12-19 00:47:56

Dík za názor do diskuze, ale na GD gumy byli tvrdé stářím ale auto bylo pohodlné a nemělo žádné projevy.Tak ty kola mohu určitě vyloučit protože už jsem vyzkoušel 3tí sadu kol první byli al.disky autec 14" a pneu pirelli3000 /ty mi zůstali po M 626 GD/ a právě proto jsem je dal pryč a koupil novou sadu al dezent Vdark 15" a k těm pořídil též nové pneu matador 43 aqila evo 195x60x15" a kamarád když je obouval tak si dával záležet na vyvážení a zůstávali tam hodnoty okolo 2g.Což je zanedbatelné -to je asi jako kamínek ve vzorku pneu. A výsledek beze změn akorát jak jsem už psal když dám zimáky plech.disk mazda15", pneu goodyear ultragrip +7 185x65x15" tak se to zmírní ,to mě přesvědčuje že to pochází od kol tudíš užší guma -menší odpor -menší styčná plocha vůči vozovce. A nejvíc jsou ty vibrace znát na kvalitní silnici na okrskách kde jsou díry a podobně tak to není cítit tolik protože to neustále propružuje nápravu .tak mi prostě už selským rozumem říká když auto jede vpřed tak kola mají tendenci se rozbíhat od sebe a pneu se smiká zpět a tím se to rozvibruje v silntblocích.Taky na té STK jsem to vždy projel na jiný rejd L+P+L a pokaždé zbíhavost ukazovala jinou hodnotu,ale tydle nápravy jsou řešeny že hodně pruží ve všech gumových uložení,a tak z montpákou něco zkoušet je kravina když člověk ani neví jakou sílu zvolit co se v podvozku odehráva za jízdy za tlaky aby něco odhalil.Nevíte někdo proč do GF montovali takzvaný tlumič vibrací ,pod šroub předního silentbloku ramene? Je to normální podložka pod šroubem a je na ní navulkanizovaná obyč. guma do výšky hlavy šroubu ,jakých vibrací???Nevím jestli to měla i GE protože nápravy jsou podobné ale ty zmíněné silentbloky jsou odlišné stejně jako ramena. Mě už z toho fakt jebne, kde jaký favorit má nápravu shnilou ,rozvrzanou,gumy děs už od pohledu a je klid a tady ........Abych nezapoměl už jsem měnil i př. tlumiče loni v prosinci, klepali v jednom místě a nedalo se to poslouchat ale funkční byli tak na 70-80% byl jsem na testu.spojovací tyče/axiální táhla/ jsou taky o.k.i čepy říz.také to už nevímco z kontrolovat. Mě už se o tý nápravě snad i zdá ,vidím díl po dílu a ne na to přijít. Zajímal by mě názor nějakého Géfkáře.

2009-12-19 10:54:49

na moju ge stoja silentbloky ramien okolo 300kč.ty to mas o dost drahsie teda

2009-12-19 11:17:19

Ano je to tak na GE je vyrábí víc výrobců a proto ta cena je někde jinde. Na GF pouze Nipparts a origo mazda , jak jsem koukal třeba krajní kloub polosy /kyneták/ třeba je v nabídce jen jeden a to za 4500.- tuším Nipparts nebo italskej Spidan prostě to nechápu proč na GF je těch dílů tak málo vždyt se už vyrábí tohle auto už 12let. Potom se nedivím těm přehnanejm cenám na vrakovištích kde ty díly mizej jak o život. viz třeba sehnat snímač na ABS na zadní nápravu je horor ,bud origo za 3000,. nebo starší od 1000-do- pozor 2000.- tak jsou na vrakovištích prodejci odvážný ,,chceš za tu cenu, nebo jdi,, Oni to moc dobře ví jak se pohybuje trh s díly GF

2009-12-19 11:31:16

...marek... (Marek) - na tvé GF se dá sehnat ten kznaták od nipparts za 3 500kč. Rozhodně bych tam nedával nic od Italského výrobce

2009-12-19 12:05:19

A kde třeba ? mám kloub NI J2823123 a ten pod 4500.- nekoupíš třeba autokelly s dph 5800.- protože to co ostatní nabízej tak to vypadá stejně ale v detailech se liší třeba počtem drážek na hřídeli, atd.. Už jsem to řešil u jinýho auta. Objednal díl přišel , rozbalil a vrátil, až na po třetí to dopadlo dobře akorát cena markantně stoupala Ale to co nabízejí v katalogách není vždy správně.Autokelly, když se koukneš na ramena př. nápr. tak v GF nabízej GEčkový díly které nepasují ani podle originálních čísel ani fyzicky,maj v tom bordel .A když chci něco zjistit přes kluka kterej má svůj obchod s autodíly tak říká že bude půl dne telefonovat, všude možně aby to ověřil .A stejně příde z výsledkem febi, delphi,moog ,ate a jiní druho výrobci tento typ auta nemají na seznamu. Fakt ověřeno.

2009-12-19 14:58:04

Nehádám se , ale pokud se tady regneš , několikrát do roka mají slevu a zrovna tento kloub jde skoro o tisíc dolů

http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=CpPqhrWo&

2009-12-19 15:40:08

Díky za odkaz o tomto e-shopu jsem nevěděl ,a hlavně jich dnes už je tolik že člověk neví jak je to z důvěryhodností ,kouknul jsem na ty silentbloky mají je opravdu levnější ale taky jeden dodavatel /nipparts/ kvalita těchto dílů je dobrá možná víc než dobrá tak asi nebudu nic řešit a po novém roce je objednám a jestli ty vibrace nezmizí tak už to nechápu.

2009-12-19 22:53:07

Tak....marek....:Vím o típkovi který vím že když má snímače OK tak je prodává za 500,ano je to "vrakáč"ale má je OK nechce a nedělá si špatné jméno.GF -ko je ještě moc nové aby bylo na něj všechno levné.Interkou ti posílám dva kontakty.Řekni že je máš ode mne.A vibrace volantu i když vše bylo OK byli a byli gumy.Pracuji ve firmě ve které obouváme 7.500kol denně na plechvé disky(Hayes Lemmers -Ostrava) i na liťáky (BORBET-SRN) a mohu Tě ubezpečit že pneumatiky jsou póvl i když nejmenší odchylky gramáže měli zatím pneumatiky MICHELIN ENERGY,pouhých 5 gramů.Ale i nové disky nejsou jakákoli sláva.Stačí kolo znovu předělat a většinou na podruhé se to zlepší!Tak čus a posílám ty dva kontakty.

2009-12-22 11:33:07

Jinak k dotazu, jestli to u GF muze byt tema silentblokama - ANO muze :( Mne se stalo to same - koupil jsem auto a od urcite rychlosti zacinalo strasne plavat a predek se strasne klepal. Bohuzel jsem byl jeste hloupejsi a nezkusenejsi jelito, nez jsem ted a tak jsem si nechal na "radu" "servisu" vymenit cela predni ramena

2009-12-22 12:13:58

Konečně mi někdo potvrdil mojí a nejenom mojí teorii o těch silentblocích. Díky tedˇ se mi budou objednávat z větším klidem.Kus blbý gumy a co to nadělá za bordel ,přesně jak popisuje veryangrymen auto nesistematicky vibruje a nemá takový ten pevný střed ve volantu ,není to vůle jako by v řízení ale je to takové gumové i když reakce řízení jsou okamžité ale ne pevné, strašně to propružuje . A tedy nic jiného to nemůže dělat protože už na nápravě nemá co pružit no ta bene aby to za jízdy měnilo geometrii. Zeptám se veryangrymen,e po té výměně ramen zmizely všechny neduhy tím myslím vibrace , plavání a vůbec vedení vozu?

2009-12-22 14:46:22

Jak rikam - mne vymenili cely ramena, ale podle toho, co jsem pochopil potom dle reakci tady na foru, by uplne stacilo prelisova ty silentbloky - nekdo tu tusim rikal, ze presilovani stoji cca 300,- ale popravde nevim o co presne jde pod pojmem "prelisovani".

Co to delalo u me - jak jsem psal - vibrace karoserie (volant ani tak ne) a ve vyssich rychlostech auto zacalo vylozene "plavat" ze strany na stranu i kdyz jsem jel rovne. V zatackach to bylo takovy, ze se jakoby chvili nic nedelo a pak auto zacalo zatacet ale byla z nej hrozne citit tendence, ze by kastle chtela ject rovne a zataci jen tak protoze je k tomu auto nuceny. Jak kdybych jel na uplne mekkych pneumatikach. Po vymene silentbloku, respektive ramen, tyhle problemy skutecne prestaly.

Btw - aby ses ujistil, ze to skutecne je ono, tak zkus vzit auto nekam na zvedak a pacidlem zahejbat celymi temi rameny kol do strany. Pokud jsem to pochopil dobre, tak by tam nemela byt zadna vule. Aspon toliko jsem si odnesl z toho servisu, kde jsem zaplatil nekrestansky penize za to, ze mi nic neopravili. Snad to neni uplnej nesmysl :)

2009-12-22 15:42:37

Jo je to tak když stím zajedu at už na zvedák nebo raději na mont. jámu tam totiž to auto stojí na kolech ,nejsou odlehčené nápravy -v tom to případě se vše změní všechny čepy a lůžka jsou v jiných polohách než za jízdy tam jsou nevymlácené . Tak vemu pajcr ale ono je to vše takové gumové že nevíš kdy je to o.k. a kdy už ne .Po novém roce to objednám a nabouchám to tam a bude klid.ted pred vánoci jsem nechtěl moc do auta cpát prachy ale v lednu mu to vynahradím i sobě konečně se snad svezu jako člověk v autě a né jak ve ždímačce! Nevím cojsi platil za ty ramena(origo nebo druhovýroba) ale dnes stojí v druhovýrobě okolo 3000,- silentblok dělá nipparts za cca 800,-kč/ks a přední lůžko zhruba 3až 400.- .V mazdě mi řekli za zadní silentblok 2720.- bez dph tak že je to jasné original parts mazda opět konkurz nevyhrál. Jinak děkuji za vylíčení tvého předchozího stavu vozu docela se shoduje na pár detailů ,ale to může být i osobní pocit a názor při odhalování závad . Protože když to není píchlý kolo -to co je na první pohled vidět, tak člověk si plno závad vsugerovává. Ještě se zeptám kolik mělo tvé GF km najeto při této závadě.

2009-12-23 12:20:25

Jo to popravde nevim... Na tachometru bylo 160.000 a puvodni majitel to nevyvracel, nicmene kdyz jsem potom nasel v aute servisni knizku, tak tam bylo uvedeno razitko ze servisu pri 150.000 v roce 2001 (kupoval jsem 2008)... takze jsem nabyl dojmu, ze jsem byl trochu podveden No co - zkusenosti

Takze hrubym odhadem bych rekl tak 300.000 neseriozniho zachazeni...

2010-01-24 21:59:10

zdravim, dopadlo to nejak? me to totiz dela to podobny.. spis mi to jakoby samovolne stoci na nejakou stranu a kdyz pridam plyn tak to taky hodi cely auto treba o 30 cm do strany. napadli me bud silentbloky nebo cela rozvodka rizeni.. ten snek tam jestli neni vymlacenej a ze to samo staci. co myslite? budu rad za kazdou radu

2010-01-24 22:33:42

Já mám objednaný nový ramena tak uvidím po výměně a převodku řízení jsem taky už v létě kontroloval a trochu přitáhnul seřizovací šroub hřebenu (přítlak hřebenu vůči šneku, byla tam malinká vůle ) Ale nic se nezměnilo přesně jak popisuješ auto gumově lítá ze strany na stranu ,tak jako když foukne vítr . Tak čekám až budou ramena a hlavně i na jaro mám připravený nový pneu vč. disků tak uvidím jaké bude zklamání ,pak už můžu vyměnit jen celé auto a to snad ne!

2010-01-25 12:21:30

No má poodbný problém-vůle na volantu a honim to po silnici sem tam-vůle je přitom na volantu cca 3-5mm. No teď tam pujde nová převodka řízení a pak uvidim

2010-01-25 12:41:07

Věř mi že to budou silentbloky v ramenech

2010-01-25 20:21:50

tak dej vedet po ty vymene, ja skusim taky dotahnout ten sroub a pak ty silentbloky, na ge to nastesti neni takova palka


Odpovědět

1  2