Fórum - Téma


vibrace od volantu


Fórum 6 GG / GY vibrace od volantu

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2012-10-09 15:50:18

Přátelé, mám problém s mou Šestkou.

Koupil jsem ji před rokem, vibrovala při silnějším brzdění, respektive jsem cítil vibrace spíše z volantu, čím větší rychlost auta, tím silnější vibrace do volantu. Před dvěma měsíci jsem se rozhodl k výměně předních brzdových kotoučů i destiček. Asi po měsíci šetření a zajíždění brzd s postupným zatěžováním se mi obtíže s vibrací opět vrací.

Nejde mi do hlavy, že bych se k těm novým brzdám choval agresivně a proto se mi nezdá, že bych je zvlnil.

Auto má najeto 102 tis. km.

Mám podezření za prvé na nějaký vedlejší, ale související problém, který mi ničí kotouče a nebo je problém v nápravě, ramena nebo tak? Důvod podezření je v tom, že mi při jízdě autem celkem lehce často uhýbá volant, při nerovnostech nebo tak, nebo třeba při vracení volantu po projetí ostrou zatáčkou, se mi volant vrací škubavými pohyby.

Setkal se již někdo s něčím podobným? Moc děkuji.

Dejvff

2012-10-09 16:24:24

moje reseni:

krok 1 - odjistit aretaci volantu a 10× ho vysunout a zasunout az na doraz

  • to asi nepomuze (podle priznaku), ale ani to nic nepokazi

krok 2 - cesta na STK a na mucidla s autem, jestli se neprojevi nejaky volny cep

  • pokud se nic nenajde (nebo nepomuze vymena)

krok 3 - bud prezout na zimni obuti, pokud je na jinych discich, a pokud nemam druhe disky, tak cesta do pneuservisu zkontrolovat vyvazeni a "rovnost" disku

(tajne doufam ze na aute nejsou cinske pneumatiky)

  • pokud se nic nenajde, tak ted uz je cas zkouset "malickosti"

krok 4 - test tlumicu

krok 5 - geometrie (predevsim "exotický" odklon/příklon a záklon)

a pak už nevim ... hodně štěstí

jenom dodam ze mam s autem najete 1/4 milionu km a mam puvodni kotouce ... neverim tomu ze se daji zkur** za 100 tkm

2012-11-14 09:47:33

Ahoj,

mám stejný problém, víš čím to bylo?

Díky

2012-11-14 16:20:11

Zdar!

Mám podobný problém s tím rozdílem, že volant mi vibruje ve středové poloze a pár stupňů na obě strany od ní.

Můžu jet 50, nebo 200 a pořád to vibruje. Když pustím volant tak lítá ze strany na stranu. Nesetkal se s tím někdo?

2012-11-15 10:58:50

zkontrolujte vůle v ramenech přední nápravy + seřídit příčku řízení / nebo dejvff - máš vyvážený kola?

2014-02-06 18:10:57

muze mi nekdo pisnout cim to bylo ??? mama stejny problem

2014-02-07 22:55:12

Jako blb se přidávám mám stejný problém absolutně přesně jak tu všichni popisují jako vibrace , samovolné točení volantu při minimálních nerovnostech atd...... přispěji svojí kapkou do moře a to tím že geometrií ani vyvážením to není....ty jsem dělal a problém trvá

2016-12-04 23:29:13

mirekdobrota: dobrý den, řeším stejný problém, vibrace při brždění, menší nerovnost a volant cukne, resp.se pootočí, mazda 6 gh kombi, řešil jste stejný problém, kde byla příčina? Díky za odpověď.

2016-12-05 23:26:56

Ahoj kolegové,

já na svojí M6 pozoruji to samé, nicméně myslím si, že to je správně jak to autoři Mazdy zamýšleli. Asi v Japonsku nemají tak špatné silnice jako my tady.

Když je pěkná plynulá zatáčka doleva s naklopením, tak právě volant jako by chtěl malinko zatáčet doleva a vám stačí jej přidržovat. To samé se děje i na opačnou stranu.

Zjistil jsem to zejména na vyjetých kolejích.

Když jsem do nich najel levým kolem, volant se automaticky snažil točit doleva.

Když pravým kolem, bylo to doprava.

Z tohoto chování jsem usoudil, že přední víceprvková náprava naší Mazdy je takto "naladěna".

Na rozdíl od "tupých" VW aut, kde je to naprosto jedno čím projíždíte.

Ale uznávám, že na českých silnicích si lépe povede skupina VW.

I přesto když jedu Mazdou, mám na rtech úsměv.

Služebními oktávkami jsem jezdil posledních 11 let denně a tento pocit jsem nezažil.

Martin

2016-12-06 00:16:56

Kotouče se dají zlikvidovat i za 25 minut na úseku 45 km. Stačí zajet na městský okruh s novými a vyjet s takovými jako by měli najeto 300 000 km


Odpovědět