Fórum - Téma


Vibrace motoru


Fórum 6 GG / GY Vibrace motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-08-10 13:35:44

zakoupil jsem mazdu 6 r.2003 1.8

mam ale mensi problem, kdyz to necham na volnobeh, tak se trese motor, ktery lehce roztrese cele auto. Nechal jsem to servisakovi, aby zkontroloval silentloky, ale ty byli ok, rikal ze s motorem nic neni, ze slape jak hodinky, ale na nic jinyho, co by to mohlo zpusobovat neprisel.

Rikal jedine zvysit lehce otacky, protoze pokud lehce pridam plyn, tak to prestane.

Nema s tim nekdo zkusenost?

2011-08-10 13:55:12

A kolik ot./min. Ti tedy na volnoběh motor točí?

2011-08-10 13:58:09

nemeril jsem to, ale podle rucicky bych rekl, ze to toci normalne kolem 800

2011-08-10 14:03:58

Podle toho co píšeš, si myslím, že se Tvůj motor nechová nijak nestandardně. Navíc píšeš, že servisák také na nic nepřišel. Mě se auto na volnoběh také lehounce chvěje. Je fakt, že by tomu pomohl tak o 50 - 100 ot./min. vyšší volnoběh, ale neznám způsob, jak ho zvýšit. Jediné co mě napadá, co by mohlo trochu pomoct je vyčištění škrtící klapky + reset ŘJ, ale to zabírá spíše na kolísající volnoběh, než na nízký volnoběh.

2011-08-10 14:15:28

No ono to vibruje tak, az je to nekdy neprijemny.

Rikal pres skrtici klapku, myslim ze pres krokovaci moturek jestli se nepletu.

2011-08-10 14:21:26

A jak to tedy provést?

2011-08-10 14:22:21

To nevim jak to provede, rikal, ze to by to tak melo jit.

2011-08-13 12:16:47

Mě to taky tak jako vrní-chvěje se ale jen minimálně.no nevím tedy ale já bych si s otáčkami moc nehrál.výrobce ví moc dobře jak to má nastavit.A taky jsem četl že si to nastavuje řídící jednotka tak nevím.

2011-08-13 13:25:45

No nakonec jsem otacky nechali byt, je zrejme uz nacaty jeden ze silentbloku, ale neni poznat ktery.

Takze bud je postupne povymenovat, nebo pockat az bude poznat jaky to je.

2011-08-15 18:31:18

Dnes jsem se přes kabel díval na hodnotu otáček volnoběhu. Bylo to cca. 650ot./min. Být to o 50 - 80 ot. víc, bylo by to ideální.

2011-08-15 18:55:14

Jako první bych vyčistil škrtící klapku.

2011-08-15 19:51:40

Kolik je tedy správný volnoběh?

Ještě by mě zajímalo, tu klapku čistíte tak jak je na autě, nebo s demontáží z auta?

2011-08-15 21:00:58

Podle me ma byt spravny volnobeh asi 750 ot. Ale je to jen odhad. Cisteni staci provest bez demontaze, mne to kdysi tak pomohlo.

2011-08-16 15:58:03

Ihned po koupi auta (před 7 000 km) byl volnoběh nízký úplně stejně jako teď, tedy těch 650 ot./min. ale do toho občas zakolísal. Tak jsem vyčistil klapku. (Bohužel to bylo moje první čištění, takže nemám srovnání, ale přišlo mi, že nebyla extra zašpiněná). Ovšem po vyčištění se volnoběh zklidnil a již nekolísá. Čekal jsem tedy, že si po čase ŘJ "sedne" a volnoběh nastaví vyšší, to už se bohužel neudálo.

Asi ještě zkusím jednou vyčistit tu klapku. Možná že jsem to minule trochu odflákl. Chvátal jsem.

2011-08-16 22:14:44

Po vycisteni klapky je potreba odpojit baterii at se vyresetuje RJ a nauci se "novym" vlastnostem klapky. Pak uz to musi byt OK

2011-08-16 22:19:46

Reset jsem provedl, zapomněl jsem to uvést.

2011-08-17 06:31:23

Tak to teda zkus vyčistit ještě jednou a uvidíš jestli se to zlepší...

2015-10-22 12:28:44

Zdravím panove, mam podobny problem. Mazda 6 GG 2.0 16V. Najeto cca 240 tis.

Při volnoběhu se zahřátým motorem se auto docela třepe. Jakmile lehce přidám plyn, zklidní se. Občas když ručičku pozoruju, je vidět, že lehce poskočí nebo poklesne, odhadem o 50 ot/min. S tím, že když si skočí nahoru, motor se na chvilku uklidní, když dolů, otřese se ještě víc.

Zajímavé je, pokud je stále volnoběh a stojím v kopci na brzdě, tak se auto klepe, jakmile pustim brzdu a nechám auto na volnoběh jet, tak jakmile překročí cca 15km/h, samo si zvedne volnoběh a třesení přestane.

Co jsem to pozoroval, volnoběh mám pravidelně někde mezi 650-700.

Klapka čištěná, svíčky nové, kabely nové, olej + filtr, vzduchový filtr, ..

Další možnosti: netěsnost sání, silentblok, pružinový držák mezi katem a svody (nebo tam někde, myslim že to ma i 6, 626 to měla a často povoloval - pružina byla unavena)

Nejspíše to hodim do servisu, at mrknou. tak pokud Vás někoho něco napada, budu rád, abych jim řekl co mají vše zkontrolovat.

V podstatě totéž mi dělalo i předchozí auto - fiat stylo. A úplně stejně, tak nevím kde hledat, navíc kolega v prvním příspěvku typuji, že má to samé..ale co?

2016-05-04 17:26:44

Tak po par navstevach servisů, osobnim mozkovem dloubani atd. Vse je v poradku, dle servisů :D kontroloval jsem zas svicky, na 3 valci sla svicka blbe vytahnout, asi horsi zavit. Servis primo v mazde: udajne vse ok, krome motorukde mi namerili na 3 valci tlak 5 baru. Tak jsem to dal mechanikovi aby mrkl co tam je, on nameril tlak jiny, takze v mazde v brne ani neumi zmerit tlak nebo odhalit spatny zavit v hlave motoru. Svicka je tam dana uz dobre, tak jsem se rozhodl postupne vymenit silentbloky. Dnes jsem vymenil pravy ( u spolujezdce) a bohuzel bez zmeny. Puvodni uz byl trochu volnejsi ( to kovovy do ceho se sroubuje drzak motoru). O vykendu planuji vymenu levehi u prevodovky. Pak dam echo, zda pomohlo

2016-05-04 20:19:11

bizon: Ahoj,mam uplně stejnej problém, jak si popisovat jak se chová motor tak to mám stejné. Svíčky taky vymněněné.Napadli mě ty silenbloky ale když sem se na ně díval tak jsou vsechny ok ani nejsou nikde popraskané. Kdo si tu měl zajmavou teorii o špatném spalování ale nevím co je na tom pravdy. Určitě dej vědět jak si pochodil ;)


Odpovědět

1  2