Fórum - Téma


Vibrace


Fórum 6 GG / GY Vibrace

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2012-07-25 22:08:25

Ty kotouče mám úplně nový a najel jsem na nich asi 1000km.Přemýšlel jsem jestli to nemůže být i třeba ve starém uložení brzdových destiček.?

doris  
Doris
2012-07-25 22:17:51

Pokud jsou dosedací plochy třmenů pro brzdové destičky řádně vyčištěny a promazány, tak tam není co zkazit. Destičky musí chodit lehce ale bez větší vůle. Psal jsi, že před výměnou to také vibrovalo a ty vibrace dál pokračují. Jsou stejné?

2012-07-26 05:21:16

Ano jsou stejné.

doris  
Doris
2012-07-26 09:09:41

V takovém případě to nemusí souviset s brzdami ale s podvozkem - tlumiče, čepy, silentbloky.... Na STK možná nenašli nikde vůli, ale nám třeba kontrolovali jen přední nápravu, zadní nikoliv. Pokud Ti připadá, že vibrace vycházejí od zadních kol, nechala bych zkontrolovat zadní nápravu a přeměřit tlumiče.

Ten hlavní brzdový válec jsi zkoušel testovat, zda pedál zvolna klesá po sešlápnutí?

MAX6  
J.
2012-07-26 11:39:27

Je úplně jedno jak jsou kotouče starý nebo nový. Když má člověk štěstí,tak je může zkroutit za 5km a obzvlášť je to jednoduchý během prvních 300km kdy by se měly nový brzdy zajíždět. Pokud ti to vybruje jen při bzdění,tak je to na 90% zvlněnej kotouč. Jestli to jsou zadní brzdy,tak by to mělo lehce vybrovat i když zatáhneš ruční brzdu za jízdy.

Destičky můžou mít trochu vůly,ale pokud se mezi třmenem a kotoučem vyloženě hejbou,tak je chyba ve třmenu. V takovym případě je nejspíš zatuhlej a ty čepy (nebo šrouby) na kterejch se hejbe,by se měly očistit a namazat.

Vodítka ve ktrejch jezděj destičky by se měli vždycky pořádně očistit kartáčem a lehce namazat aby se v nich destička volně hejbala. Občas to chce destičku přibrousit pilníkem aby byla volná.

2012-07-26 11:46:33

Osobne bych podival na tlumice, lidi to hodne podcenuji, ale vyrachtanej zadni tlumic umi nadelat peknou paseku a zvlast pri brzdeni. Videl jsem videa kde brzdi auto se spatnyma zadnima tlumicema a kdyz na to grajdl, tak se to div nepostavilo na predni. Pokud mas brzdy OK, tak bych sel po tlumicich. Jestli mas i tohle proverene, tak muj prispevek povazuj za bezpredmetny...

2012-07-26 12:17:32

len ak su kotuce chladene tak by som ich nestacal lebo budu vybrovat este viacej mam na 100% odskusane na peugeot 307sw

2012-07-26 14:59:52

Všem moc děkuju za rady,na tlumiče jsem se v servisu kam jezdím ptal několikrát a říkali my,že Ty jsou o.k.Zítra si ale zajedu raději osobně je prozkoušet na technickou do Jičína.Taky jsem si dnes objednal originál kotouče i desky a osobně si zkontroluju jestli my vyčistily a promazaly ty třemny.Pokud počítám dobře vyjdou mě už ty zadní brzdy na nějakých 13.000.- tak doufám,že tentokrát už to bude o.k.Jedu na dovolenou a čeká mě dohromady asi 3000km tak to snad vydrží.?Jinak jsem měl celkově štěstí na auto.Jen co jsem ho koupil odešel setrvačník pak servo,turbo a nedávno jsem dával novou spojku a komplet brzdy a teď řeším ty vybrace.Jinak jsem už auto vychytal a jezdí super.Až na ty brzdy.

2012-07-26 17:15:25

Vetrane su len predne brzdy.

Zadne a predne mam tiez Brembo. Hned po namontovani som siel Zilina - Olomouc (cez Makov). Setril som ich poriadne, same brzdenie motorom. Spolu asi 1000km som tak jazdil(rada od Max6) Odvtedy mam nalietanych asi 4000km a su ok.

2012-07-26 20:27:11

Teď jsem zkoušel brzdy přes ručku a nic tak to asi kotouče nejsou.No zítra ty tlumiče a taky možná uložení brzdových destiček.?Stojí to pár korun a myslím si,že s tím nic nezkazím.

MAX6  
J.
2012-07-26 20:40:06

Ty vodítka destiček stačí jenom drátěnym kartáčem pořádně očistit a lehoulince namazat. Jestli jsou ale hodně zrazlí nebo zkroucený tak kup nový. Nějak se mi nezdá,že by kvůli destičkám vybrovalo auto. Tohle už asi fakt vypadá na uložení něčeho (tlumiče,náprava,atd...)

2012-07-26 20:45:15

Jestli máš pravdu tak si jdu pro půjčku nebo pro provaz..

2012-07-30 15:32:29

Děkuju všem za rady a příspěvky dnes jsem konečně došel snad na konec cesty a ochotnej kluk na stk my zřejmě odhalil příčinu vybrací a to geometrie na zadní nápravě.

2012-11-19 19:22:15

to je normální.. mazdy jsou vibrátory hele já mám jinej problém- když stočim kola do plnýho rejdu, tak drhnou o spodní ramena... podotýkám že to dělaj i zimáky-tj. 15´ 195/65, takže rozměry kol jsou ok...

MAX6  
J.

Radeček6, 2012-11-19 19:22:15 napsal:

to je normální.. mazdy jsou vibrátory .. hele já mám jinej problém- když stočim kola do plnýho rejdu, tak drhnou o spodní ramena... .. podotýkám že to dělaj i zimáky-tj. 15´ 195/65, takže rozměry kol jsou ok...

2012-11-19 20:27:07

A jak máš ET disků ? Teda spíš jaký máš disky a jaký maj ET ?

2012-11-19 22:30:57

Prazak: hm, to není dobrá zpráva.. ne všechny parametry geometrie lze nastavit...

Bouračka?

Radeček6: Myslím, že to vibruje jen tobě...otázka, jestli to jde od podvozku

nj....ET bys měl mít tak 50-55 na 15´ky, vid?

Pak se ti nemůže kolo "zaseknout" pod autem

2012-11-21 19:02:24

zimáky mám na plecháčích.. ET ted nevim.. Ale mám origo hliníky 16´ a ty drhly taky... vibrace mi přestaly, když jsem vyměnil kola za zimáky..

2012-11-21 21:33:19

Ahoj všichni,takže vibrace pokračují a prý to je od náboje kdy jsem asi vzal patník.Nemá někdo ten náboj na zadní kolo.?Mám kombi 2004 diesel.100kw.Předem dík za tip.

2013-03-13 21:57:10

zdravim, podarilo se ti uz vyresit ty vibrace? mam stejnej typ auta jako ty a posledni mesic se mi ty vibrace od zadu objevily taky a pravda je ze to vibruje jen pri prudsim brzdeni z vyssi rychlosti. docela se trepe i volant ale pocitove to jde ze zadu. Kotouce a desky jsem menil vzadu asi pred 18t km, daval jsem nejaky brembo, ale do jaky miry to bylo brembo a do jaky miry cina v krabici brembo se uz nedozvim. Zitra jedu za znamym mechosem aby to zkusil projet a uvidim na co vsadi on....

MAX6  
J.
2013-03-13 22:14:12

Smirnoff: To můžou bejt z největší pravděpodobností zkroucený kotouče. Je jedno jesli jsou to Brembo originál nebo Bjemto z Ťamanu. Pokud se kotouče blbě zajedou, vymete se s nima díra nebo hrbol a zrovna stojíš na brzdě a nebo pokud je hodně ohřeješ a pak prudce schladíš,tak se zkroutěj jakýkoliv kotouče a můžou to bejt kotouče třeba od StopTech-u.

Nech si přeměřit jejich zkroucení. Pocitově je to cejtit od cca 0,04 a seříznutí by se mělo udělat když se dosáhne zkroucení 0,1mm. Jestli ale budou zkroucený víc než 0,14 tak na seříznutí zapomeň a rovnou kup nový,protože by se ti do 10000km zkroutily znovu.


Odpovědět

1  2  3  4