Fórum - Téma


Ventilátor po vypnutí motoru


Fórum 626 GF / GW Ventilátor po vypnutí motoru

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2014-04-24 16:47:22

Tědka nastalo vedro a říkal jsem si jak špatně to maj ty mazdy řešený, pokud vypnu motor tak se vypne i ventilátor, v motorovém prostoru jsou stovky stupnu. Vím že do starých škodovek se zvlášť montovali zařízení že ventilátor jel i po vypnutí motoru aby nedošlo k roztavení lopatek. Co si o tom myslíte?

2014-04-24 17:49:00

martyyy: dle dotazu tomu nerozumíš, ale napíšeš, že to je špatně udělaný, trochu rozpor, kdyby to bylo špatně, tak ten motor do roka umře.

2014-04-24 18:38:57

nebavím se o motoru, bavím se o vysoké teplotě v motorovým prostoru. Proč mě lopatky občas cvakaj tak že se lehce dotýkají sahary hmm?

2014-04-24 18:56:05

martyyy: to jsem pochopil představ si, ale o co jiného by ti šlo, než o motor?

2014-04-24 19:23:40

o ventilátor, jeden mi už odešel a druhej cvaká lopatkama o saharu. Nemyslím si že vysoká teplota dělá motorovýmu prostoru dobře: plasty, řemeny, káble, izolace.. proč některým autům se po vypnutí motoru ventilátor nevypne? Kdyby to šlo tak vypnu motor, čekám až se vypne ventilátor a potom vytáhnu klíček, ale u mazdy ventilátor jede pouze s nastartovaným motorem.

2014-04-24 19:34:55

martyyy: kdyby to motoru a všemu okolo škodilo, tak to mazda má udělané. ale třeba M6 V6 3,0 to tak udělané má. takže jde asi o to, jaký model. takže bych netvrdil, že to mazda dělá špatně.

2014-04-24 21:15:51

Myslím,že Mazdy mají všechno dobře vyřešený!a jeto prostě jen a jen auto a jako každý má své Mouchy...

MAX6  
J.
2014-04-24 21:51:34

Na tohle téma je úpně zbytečný odpovídat. Po ostřejší jízdě i kdyby ten ventilátor běžel 5 minut,tak z toho motoru bude pořád sálat takový teplo,že to na to nemá vliv. Ten ventilátor je stejnak závislej na teplotě vody a ne na teplotě v motorovym prostoru. A že to ničí kabely atd... ? Ty jsou na to velice dobře stavěný. Když stojíš někde na křižovatce a ventilátor ještě nesepne,tak ty kabely taky dostávaj pořádnou várku tepla a nic se neděje,protože s tim se počítá. Taky větrák není dělanej aby ochlazoval motor,ale aby ochlazoval kapalinu.

Ohledně kroucení škrtání ventilátoru,tak to klidně může bejt způsobený vychýlenim rotoru. Jediný kdy je doporučený chránit ventilátor je,když se odstraní původní kryt svodů a nebo se dávají laděný svody,tak se to řeší obmotánim svodů uhlíkovou nebo titanovou páskou. Ale ne proto,že když auto chcípne,ale naopak když jede trocha ostřeji a pak zastaví třeba na křižovatce s navrčenym motorem.

To že to takhle má nějaká škodovka,tak to je její mínus. Ani na motorkách se to už dneska nedělá,že by ventilátor frčel i po chcípnutí. Spíš se dneska člověk setká s nastartovanym motorem i když je klíček pryč z auta u turbomotorů kvůli dochlazování turba.

2014-04-24 21:55:29

u Š120 bylo asi 14 litrů vody, a větrák spínal až někde blízko bodu varu, kdy bylo jasný, že se motor neuchladí. O žádnou teplotu v prostoru motoru fakt nešlo - chladič je na druhý straně auta. A věřím, že ví co dělá - rozhodně ne hůř, než konstruktéři škodovky v 70. letech

2014-04-24 21:57:01

achmed: a tvoje mps po vypnutí motoru ještě dochlazuje??? jak jsem psal, M6 V6 to tak měla, tu měl sudičák a to auto jsem viděl mnohokrát na x srazech, ale i mimo srazy jsme se navštěvovali, takž to vím přesně, to si pamatuji.

MAX6  
J.
2014-04-24 21:58:39

radomiláček: MPS bohužel nedochlazuje - myslim turbo.

2014-04-24 22:00:30

tak V6ka to měla i bez turba, jediné, co mě napadá, proč to tak je, tak jedině kvůli méně místa v mot. prostoru, že by tam mohl být problém, něco v tom smyslu, jak popisuje kolega.

2014-04-24 22:01:45

radomiláček: já ji koupil v září, takže žádný provoz za vysokých teplot jsem ještě neměl. Takže nevím.

...a když jsem byl na okruhu, tak jsem to po dojetí nechal vždycky nějakou dobu na volnoběh, abych nevypínal motor s rozpáleným turbem

2014-04-24 22:07:32

ta V6ka prudila s ventilátorem i v zimě, stačilo ujet pár km a po vypnutí motoru to hučelo dalších pět minut.

jinak jsi mi připoměl, jak asi deset let z5 chtěl kamarád koupit imprezu sti a čuměli jsme, když nám prodejce na férovku řekl, že majitele zná a že auto má málo najeto proto, jelikož bývalý majitel ráno startl, okamžitě plný kotel, 5km do kopce, pak 5km z kopce, dojel do práce a okamžitě to vypl. večer to samé po cestě domů, auto nám nedoporučil, to jsme zírali, že nám to řekl.

2014-04-24 22:14:33

radomiláček: to mě s ventilátorem neprudí. Ale jelikož je ručička obvykle někde na optimu okolo 80°, tak k tomu nemá důvod. Asi V6 víc topí. Přece jen chladí o 50% víc válců při stejně velkým chladiči.

2014-04-24 22:18:18

trošku toto téma zavedu trochu jinam.

jak dlouho Vám vydrží motor relativně teplý?

Poprvé v životě mám vlastního dízláka, sice jsem celý život jezdil služebákama, ač jsem si to hýčkal, tak jsem to tolik nesledoval, jako sleduji své auto a premacy mě hodně překvapila tím, že třeba i po dvou hodinách stání po nastartování se ručička zvednecca do čtvrtky ukazatele, provozně je v půlce. Beru to v tomto období, teploty jsou přes den mezi 10 a 20°C

2014-04-24 22:22:13

Kamarad má Saaba a v létě když zastaví a vypne motor tak mu větrak toočí točí-bud to ma rozbitý nebo nevím ale jeto kničemu

MAX6  
J.
2014-04-24 22:24:29

radomiláček: V těhle venkovních teplotách je to docela dlouho. Nevim jak dlouho přesně,ale je to v řádu hodin.

2014-04-24 22:24:49

asi tři týdny z5 jsem opravoval feldu 1,6 s klimou, abs, servem, vakama (na ti dobu skoro full) a ta taky větrala i po zamčení a slyšel jsem jí i poté, co jsem došel domů, převlékl se a vylezl na balkon, tak jsem jí slyšel, jak si odfukuje.

MAX6: no než to úplně padne, tak bych řekl, že to je taky v hodinách, ale když jsem kvůli altíku měl dole asi týden ten plast pod motorem, tak to chladlo o dost rychleji, do hodiny to bylo studené.

2014-04-24 22:26:20

radomiláček: ono záleží na různých motorech. Když jsem měl služební koktáfku první s TDI PD, tak jsem přejel celou Prahu, a pořádně se neohřála - ale zas jak byla teplá, vydržela ohřátá půl dne. Ale ta druhá s common rail se chovala skoro jako benzín - po kilometru topila, ale zas rychle vychladla.


Odpovědět

1  2