Fórum - Téma


velmi rychlá ztráta chladicí kapaliny


Fórum 323 IV BA / BH velmi rychlá ztráta chladicí kapaliny

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2012-06-24 16:35:55

Ahoj lidé, mám velký problém a prosím o rádu.

Moje Mazda 323f BA 1,5 začala velmi rychle ztrácet chladicí kapalinu. Zaznamenal jsem to již po jeji výměně z původní růževé na modrou, kterou mi doporučili v krámě, že prý do aut pod rok výroby 1998 se dává modrá... Nádoba byla již prazdná, tak jsem rovnou nalil nařazenou (jak píšou v návodu). Po projetí jen 5 km otáčky motoru začaly kolísat a auto se blížilo chcípnout vůči nízkým otáčkám. Stálo se to párkrát a poté doma jsem zjistil, že nádoba je úplně prázdná... Dal jsem zase FULL nádobu nařažené kapaliny, zapl motor a koukal jak se v nádobě oběvují bubliny... Po projetí cca 5 km nádoba byla zase prázdná... WTF???? Jak na to? Co s tím je? Zda se mi, že je to špátná kapalina a měl bych koupit růžovou na které jsem jezdil 2 roky bez problémů...

MAX6  
J.
2012-06-24 20:36:45

Tak jestli ti tam šli bublinky,tak máš v háji těsnění pod hlavou. Buď ale připravenej,jestli jsi s tim autem nějakou chvíli jel bez vody,že máš i zkroucenou hlavu motoru. Jestli se navíc nepletu,tak na tyhle motory se originálně dávalo plechový těsnění pod hlavu a tam se nesmí používat červená kapalina,protože ta ho prej rozežírá.

Jestli ti jdou do expanzky ty bubliny,tak ti asi nezbyde nic jinýho než sundat hlavu,nechat jí překontrolovat,případně srovnat a dát nový těsnění pod hlavu. Navíc pokud jsi dolejval jen do expanzky,tak si klidně v chladiči měl úplný kulový a motor jel bez vody. Ždycky se nejdřív za studena doleje plnej chladič a pak se něco doleje do expanzky (pak se to samozřejmě ještě odvzdušňuje)

2012-06-26 14:39:17

jak rika max. nicmene v tom bych byl fakt opatrnej. nekde v krame mi muze poradit kdejakej nouma co pred mesicem prodaval treba noviny. sobne bych zvedl telefon, zavolal do autorizaku mazdy a nechal si poradit. stejne je hodne velka pravdepodobnost ze tam tu chladici kapalinu stejne koupis za lacaka.

jestli si siboval s barvama tak radsi moc nejezdi a rovnou supej na prohlidku motoru.

2015-06-16 13:05:12

Je to sice již velká časová prodleva od posledního příspěvku ale i tak se k tomu vyjádřím. Co se týče ztráty chladící kapaliny tak je vícero možností:

  • 1. Prasklá hlava, to je velice nebezpečná závada protože, v momentě, kdy ti tam začne protékat kapalina, tak se ti podělá celý motor (začne vznikat emulze oleje+vody+chladící kapaliny) a ta zrovna moc nemaže namáhané části (hřídele a jiné části v motoru). Proto ihned prohlédni motor, zkontroluj olej (když na měrce nalezneš něco co nevypadá jak olej, tak je vymalováno), viz předchozí příspěvky.
  • 2. prasklé nebo poškozené potrubí, to byl můj případ, praskla mi přívodní hadice chladící kapaliny do motoru, prasklina byla v místě příruby chladiče, t.j. na vrchní straně chladiče. Bohužel po zakrácení se mi nedařilo ji (kvůli zkrácení) napasovat zpět, proto jsem ji přepůlil v přímém místě a nadpojil pomocí nerezové trubky odpovídajícího průměru. Pro utěsnění hadice a trubky jsem použil nerezové kroužkové spojky (gemi-spojky).
  • 3. poškozený chladič, to je taky docela naprd a oprava nějakými "repair kity" je holý nesmysl, tady pomůže jen výměna celého chladiče.
  • 4. poškozená vodní pompa nebo její těsnění. Je-li vodní pumpa zánovní, stačí přetěsnit, jinak pokud se blíží výměna rozvodů, udělat to zároveň s rozvodama.

Poslední 3 závady lze vysledovat pozorným zkoumáním auta, resp. místa kde je odstaveno po příjezdu. U první závady kontrolou oleje.

2015-06-16 13:22:50

koněv: Ten "holý nesmysl" jak píšeš opravdu funguje. Osobně bych si to do svého auta nikdy do chladiče nenasypal ale přípravky které jsou dvou-složkové a dávají se za tepla do chladiče opravdu fungují. Osobně jsem to dělal na třech autech a do dnes jsou jako nové ty chladiče.

Při pozdější výměně rozvodů a s tím i vodní pumpy se majitel aut kde se tímto způsobem "opravoval" chladič, neukázala žádná známka zanešení hadic ani vodní pumpy. Pokud nemáš veterána kde se dá ještě chladič opravit pájením, toto je jediná možnost (když teda není velké poškození nebo když nechceš kupovat nový chladič).

2015-06-16 19:32:43

magnetto: Já k tomu nemám absolutní důvěru, snad v rámci nouzového dojetí bych to použil ale jako regulérní opravu ne. Ale proti gustu..... Když říkáš, že s tím máš dobré zkušenosti tak ti to nebudu vyvracet, věřím, že slabé prolínání to dokáže zastavit, ne však díru, kterou ti během pár KM zmizne většina chladící kapaliny, to je pak na pováženou.

2015-06-16 23:59:09

koněv: Přesně jak píšeš. Nechtěl jsem přikládat do ohně ale naopak, napsat svoji zkušenost. Je pravdou že do svého auta bych to v životě nedal.. To už raději koupím nový chladič.

Jako nouzovku samozřejmě můžu doporučit, ono třeba na dovolené v HR shánět nový chladič asi jen tak nejde takže i doporučuji, brát to s sebou na dovolenou nebo delší cestu.

Pro ty, co nevědí - dokáže to zacelit mikro trhlinku například od odletěného kamínku ale ne díru do které lze strčit prst

Prodává se v práškové konzistenci jako dvojsložka která se za tepla sype přímo do chladiče...

2015-06-17 06:47:36

magnetto: OK, v pohodě, já se s tebou nechci hádat. V podstatě na to máme stejný názor. Jen jsem chtěl říci, že to nelze aplikovat na závadu chladícího okruhu, je-li tam velká díra, ne malá netěsnost či prolínání. Samozřejmě u malých prasklin a prolínání to asi bude dobrý.

Každopádně díky za tip, asi si to přeci jen dám do auta jako nouzovku.


Odpovědět