Fórum - Téma


váš názor na Mazdu 323 BA 2.0 D


Fórum 323 IV BA / BH váš názor na Mazdu 323 BA 2.0 D

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2008-12-14 20:40:35

zdravim ,zajimalo by me vas nazor na toto auto ,chci si ho koupit jako druhe do rodiny.rok 99 ale ten diesel je asi nejaky stary ma to jenom 52KW.zajimalo by me jakou to ma spotřebu atd...ale je to čerpadlo tryska takže asi tak nejak kolekm 7 litru bych to videl....

2008-12-15 09:43:29

Japonec a diesel dle mě nejde dohromady. Nechci se teĎ dotknout majitelů dieslů, ale japonci to prostě neumí, furt budou spotřebou a výkonem zaostávat. A co se týče poruchovosti tak bych se taky dieslu bál ale jak u BA to nevím.

2008-12-15 10:09:31

no já osobně už bych si dnes diesla bez turba nepořídil...A to co psal diakon že diesel a japonec nejdou k sobe tak u me zatim spokojenost!měl jsem zatím jen citroena,peugeota a svezl jsem se v koktavce ale můžu říct že mazda je z nich nejlepčí.

2008-12-15 11:51:54

Ty jsi se ptal i na autorevue ze ? No ona je to totiz atmosfera, nema turbo. Na jednu stranu to nebude mit nejaky extra vykon, ale na druhou se na tom pak nema skoro co posrat. A za ty penize, za ktere tam ta 323 je bych nevahal. Uz to neni nestastny comprex, takze bych se toho nebal

2008-12-15 13:04:41

No právě že mám na mysli neštastné comprexy - jediné diesly od japonců se kterými mám zkušenost. A teď když vybírám nové auto tak jsme ze zvědavosti také koukal na diesly a (teď mě za to nekamenujte) vwmá ty diesly prostě lepší (mluvíme o motoru, né o autě) má sice problémy s 2.0TDi 103kW kvůli činskejm hlavám a tak, ale jinak co se týče výkonu, spotřeby a parametrů jsou lepší. Ale v benzínu nemají japonci konkurenci to je fakt.

2008-12-15 13:17:30

No prrr... VW ??? Ani prd. Dyt jim teprve nedavno konecne doslo, ze PD neni opravdu perspektivni technologie .

Podle me ma nejlepsi kamna bezkonkurencne PSA Peugeot a Citroen. HDI jednotky jsou skvele, linearni narust vykonu, potlacene turbo diry, kultivovany chod, mala hlucnost, super spotreba. I Mazda od nich nektere diesely bere.

Taky boxer diesel od Subaru je pry vyborny, ale jeste brzy soudit napr. jeho spolehlivost.

2008-12-15 13:27:42

jj psal sem to na autorevue:

http://www.sauto.cz/car_d...php?filter_car_id=6721406

Upříme ja mam comprexe a nejak ze bych snim byl nejak nespokojeny to rict nemuzu ,na to auto je to trochu line ale tak a se to prezit.tady ta 323 je jeste slabsi ale zase je to mensi auto tak by to mohlo trochu jezdit,je to zase vstrikovani bez elektroniky tak aspon si tomuzu opravit sam kdyz se neco podela.za ty prachy ho asi vemu...

2008-12-15 13:44:52

Tak to jsi jeden z mala majitelu stastneho Comprexu

jako 9 let stare auto pod 50 tacu je supr cena. Pokud nema v perdeli vsechny tlumice, brzdy, spojku a jeste motor, co zere olej, neni co resit

2008-12-15 14:20:09

Musím souhlasit s Diakonem, diesel v podání Mazdy nepatří k silným stránkám, alespoň ne ty první, ani to není Mazda ale Isuzu, prostě nic moc... Celkový dojem trochu vylepšily novější, s označením DiD, ale v porovnání s konkurencí opět pokulhávají a spotřebou také příliž neoslňí. Koupi bych si určitě rozmyslel, se spotřebou kolem 7 litrů si hravě poradí i nejčastější agregát 1.5, což je poměr spotřeba a výkon nebo bych zvolil silnější 1.8

Jako auto je to pěkný, hodně pěkný, stejnej model co mám já. Ale tomu dieselu nevěřim.., sry

2008-12-15 14:22:39

diakon už jak sem tady psal i Passat 1.8T 110kw. je tupější než moje 323F 2.0Ditd...Nedavno jsem v tom jel a řídil a mazdička je o dost živější(a to sem na to čuměl jak vůl) ale pravda je že nevím jak sou na tom v dieslu vw...Jinak já nevím co je na spotřebě okolo 5l.nafty tak šíleného,peugeot a citroen v dieslu běžně žerou okolo 4,5l a víš takže to není tak moc oproti mazdě když se o nich říká že maj nejlepči diesli,teda neříkam když jí dám tak papá ale to každý...A motory sice hlučnější sou ale už jsem slyšel větčí cepovky,takže taky na tom není tak nejhůř a co se týče spolehlivosti neměl jsem jediný problém...a moje maximálka 215km.h.a eště by šla,takže si ta pampeliška zadá i se silnějším konkurentem ale je pravda že jí to trvá o něco dýl.Toť tohle moje skušenost s dieslem od mazdy...až pujdu příště kupovat auto určitě to bude zase mazda!

2008-12-15 14:52:52

Ufis: Ale já neříkám, že mazda je špatná - to vůbec ne, jen že v těch dieslech není prostě nejlepší. Dlouho to nedělá, s těm staršími byl problém a diesly v japonsku a americe prostě neletí, proto jejich vývoji nevěnují takovou pozornost jako benzínu, zado diesly letí v evropě, proto bych řekl, že evropské automobilky je mají na o něco vyšší úrovní než japonci. I co se týče toho subaru v dieslu - je to krása, ale díky boxeru je tam vyšší spotřeba a nikdy to nedělali - měl bych strach si to koupit.

2008-12-15 14:54:23

nej nej diesly mají právě japonci... a to se budu klidně do krve hádat... nový MZR CD se 136kw co představila Mazda nemá ve své třídě konkurenci... to samý D4D od Toyoty nebo diesly od Hondy... bezkonkurenční, spolehlivé apod... nějaká evropa může jít třeba někam... jediná závada co se tu objevuje jsou vstřikovadla Denso... ale až po 200tisících.

Ale zpět k tématu.. tady jde o obyčejnej atmosférák... takže jediný co hrozí je dát si pozor na prasklou hlavu válců jináč si myslím že by neměl bejt problém ale jen co se týká spolehlivosti. Jináč ten motor nic moc.. o dynamice si můžeš nechat zdát, krouťák malej a spotřeba na to jaký je to motor taky docela vysoká.. tudíž se smazává výhoda dieslovýho motoru jako takovýho.. nevím já osobně bych do týhle motorizace určitě nešel... ale kdo hledá relativně spolehlivou jednotku nemůže šlápnout až tak moc vedle... zápory však převažují nad klady.. je to ještě motor tý nejstarší koncepce.

2008-12-15 15:00:30

Tak sme se dostali od dieselů z minulosti k současnosti.. ukažte mi spolehlivý dieselový motor od Mazdy, co vyniká právě předností vysokého krouťáku v nízkých otáčkách při nízké spotřebě, srovnatelný s konkurencí a to do roku výroby 99, což je právě série výše rozebíraného vozu

2008-12-15 15:06:31

DiTD není úplně špatný... relaitvně spolehlivý akorát hlučnější ... ale rozhodně tišší než VW TDI (odzkoušeno v praxi)

2008-12-15 15:16:09

A co spotřeba?

2008-12-15 15:19:18

jaka spotreba?

2008-12-15 15:21:00

aaale, to je tady na kolegu nademnou... spotřeba DiD nebo DiTD, nvm jak je to přesně

2008-12-15 15:54:53

323.Hans.626: No ale to je právě to o čem mluvím, mluvíme o starém BA v naftě. proto píšu, že výkonově a spotřebově nic moc, že je v tomhle lepší benál a že bych to toho motoru rozhodně nešel.

Richhies: Tak tak, máš recht

2008-12-15 19:05:30

jj viz druhá polovina mojeho příspěvku... jinak pár lidí ji má tuhle motorizaci na mazdaklubu.sk reakce a dojmy jsou vesměs ty které jsem tu napsal.

2008-12-16 08:29:37

Diesel v BA nebrat, spotřeba totožná jako u benzínu, zvukový projev nic moc a o výkonu si ten motor může nechat zdát. Pokud nejsi řidič autobusu, který má na zahradě ulitý sud s naftou, tak opravdu nebrat.

Jinak to že japonci neumí dělat diesely, je zažitý mýtus. V současné době, třeba motor od Hondy vyhrál v několika prestižních soutěží. 2.0MZ-CR od mazdy taky snese srovnání. Jediné co mu ubírá body je filtr pevných částic a tím i zvýšená spotřeba.

Takže argumentovat tí, že evropa je dál už dávno neplatí, viz. mrtvoly HDI z francouzských aut a do dneška prodávané dieseli čerpadlo tryska od VW. Co se týče nových dlouhozdvihových motorů od mazdy o obsahu 2.2. tak zatím lze usuzovat jen podle papírových hodnot a pár novinářských textů. Zde je motor vychvalován, neboť ve verzi mid a high power má slušný výkon a nový filtr DPF spotřebuje třetinu času a paliva, tže mu již nesráží body za vyšší spotřebu. Nicméně na dlouhodobější testy si ještě počkáme. Jinak nejvýše umístěné auto s naftou v testech na 100.000km autobildu je paradoxně mazda 5 s dvoulitrem v naftě nikoliv žádný evropan.


Odpovědět