Fórum - Téma


Varovani pro ty, co nemeni naplne a dily


Fórum Technický koutek Varovani pro ty, co nemeni naplne a dily




2010-12-09 17:59:05

Jeden klucina z Probeclubu schanel vodni pumpu pro nouzove prevezeni sveho 2litra, kde mu moc tece.

Nabidl jsem mu svoji pumpu z motoru, ktery mam od znameho na dily. Kdyz jsem pumpu sundal, neveril jsem svym ocim, privod k vrtuli byl totalne ucpany kamencem a takovym neidentifikovatelnym ztvrdlym kondenzatem, hnus se toho dotknout:)

Myslim, ze clovek ktery tento motor kvuli opetovne prasklemu tesneni pod hlavou menil za druhy bude met (jestli uz nema) znova problem, protoze evidentne nemenil chladici kapalinu a lil tam vodu z vodovodu. Tyto usazeniny se mu neudelaji jenom u vodni pumpy, ale zanesou veskere vodni vedeni -vyhrivani skrtici klapky, topeni, chladic, zaseknou termostat, takze ono auto bude casovana bomba.

Nehlede na to, ze kdyby pri vymene rozvodaku menil i vodni pumpu jak se ma, uvidel by pod ni tu usazeninu a podle toho by se mechanik zachoval a cistil vse potrebne. Jelikoz vymenil kus za kus, brzo se bude i s jinym motorem divit proc to netopi, nechladi a nedrzi volnobeh jak ma -nevydriva se klapka.

Par odstrasujicich fotek:

doris  
Doris
2010-12-09 21:13:04

Opravdu hnus, někteří by zasloužili fakt pár facek. Pak takové auto prodají a nový majitel se nestačí divit....

2010-12-09 21:44:59

hold jsou mechanici a Mechanici.....

nejhorší je, že málo lidí je ochotno kvalitní práci zaplatit a Mechanik, který něco doporučí je vyděrač, který z kapes tahá prachy....

2010-12-14 19:01:48

S hrůzou jsem zjistil že podobná pěna se mi tvoří pod víčkem na chladiči a taky taky v expanzní nádobce na měrce. V létě jsem měnil starou ( už byla hnědá ) chladící kapalinu a dávál novou a nikde žádné známky a teď při kontrole před zimou....

2010-12-14 20:28:13

Otazka jak moc, ale v chladicim okruhu by mela byt cistota..... Jestli jsi starou menil ve fazi kdy byla hnusna, je vic nez mozne ze uz mas po motoru, chladici i topeni proste sajrajt, ktery se ti ted rozpousti v nove naplni... Doporucuju poradny proplach, s prisadou latek urcenych pro cisteni chladici soustavy a novou napln.

2010-12-15 18:51:16

Motor beží výborně bez jakýchkoli známek něčeho špatného. V létě se mi podařila vyměnit asi jen 1/3 obsahu chladící soustavy, prolil jsem pár litrů destilky, provedl odvzdušnění.. Soustava má mít podle návodu 7 litrů ale já tam narval ani né 3 litry. Samozřejmě že jsem vypustil expanzku i chladič. Koukal jsem teď do expanzky a kapalina je zase hnědá.

2010-12-15 19:00:42

protoze jsi nevypoustel i napln z motoru a topeni, tam se ti drzely zbyle 4 litry...

idealni je pri vypousteni odpojit z vrchu sani na nejvyssim miste tenkou hadicku ktera vyhriva klapku aby se v motoru nedelal podtlak a vyteklo vse, Idealni je do ni foukout kompresorem aby vyhrclo co nejvic.....

Nezapomen, ze pri vypousteni mas zavreny termostat a tim je vypousteni znacne zpomalene, to odpojeni vrchni hadicky ale pomuze. Pak to poradne aspon 2x zopakuj, pokazde ale vse znovu pripoj a poradne zahrej motor,poradne proslapni parkrat motor aby v chlazeni byl rychly prutok vody a byl horky cely chladic a aspon jednou sepla sahara, jedine tak se vse protahne a proplachnes vse, pak znova vypust a aspon 2x opakuj. Staci normalni voda s prisadama na cisteni. Ten humus musis dostat z chladiciho okruhu ven, bude se ti tim donekonecna zasirat i prepousteci ventilek ktery je zespodu vicka chladice

2010-12-15 21:36:29

Neorientuju se jistě co kde odpojit. Můžeš to prosím vyznačit na příslušném scanu? http://www.ulozto.cz/6396262/jak-na-mazdu-626-rar

2010-12-16 14:24:50

Venito dík za radu. Chladící kapalina se u mě dost dlouho asi neměnila tak to pro zichr zkontroluju, protože tohle je fakt humus a mít to tam nechci

2010-12-16 16:02:34

Tu mas na fotce sipku na onu hadicku

2010-12-16 19:16:49

Venito, tyhle rosolovatý usazeniny se tam udělají po odstavení a vypuštění fridexu, kterej nevyteče...

Na vrtulce neni vůbec známka vodního kamene...

2010-12-16 19:22:50

On ten rosol ale drzel na kamenci,ktery byl hned pod nim.

Rosolu bylo trochu na povrchu ale pod nim byl tvrdy zaklad kamence a mastneho sajrajtu. Samozrejme jde videt ze tam chladivo stalo, orezla do te vysky vrtulka, ale nejake chladivo mi z pumpy jeste vyteklo, kdyz jsem ted demontoval takze to jenom sedlina nebyla.

Jinak motor lezel na dilne cca 6 tydnu

2011-01-10 04:16:44

Tak jsem si ten humus zvětšil a je to jasné je to sražený olej mléko přes těsnění pod hlavou se dostal olej do vody to je celé běžný problém

2011-01-10 09:49:43

Venito to jestli tam liješ vodu z vodovodu nebo destilku je v celku jedno,vodní kámen se utváří jen průtokem čersvé vody ve vodovodních trubkách a ne v okruhu kde je vody tři litry,s třech litru ti tam nic nevznikne,jsou to jiné usazeniny jak psal Boda

2011-01-10 14:17:43

Puvodni majitel na tomto motoru opakovane resil prehrivani a opakovane prdle tesneni pod hlavou, takze vi buh co vsechno se tam lilo a z ceho se to tam usazovalo.

Kazdopadne kdyby se tam lilo to co ma a menilo jak ma, tento stupl pod pumpou nebude.

Muj motor ma nalitano necelych 300 OOO a kdyz sem pri rozvodech menil pumpu, nic takoveho sem pod ni nenasel, bylo tam cisto (aspon tam:) ) .

2011-05-01 17:18:07

Tak tam mám to samé, motor jsem párkrát prolil, teď jezdím jen na destilku, ale hnědá pěna která má aroma kávy se stále tvoří

2011-05-01 17:22:39

vzdy k te destilce pridej aspon trochu nemrzky, jinak ti voda bude porad rezivet v kontaktu s litinovym blokem a porad budes vypoustet sajrajt... ja mam v motoru chladici napln snad 3 roky a je porad nadherne zelena, jak sem ji tam kdysi nalil a tak by to melo byt u kazdeho auta. porad proplachuj, musis to dostat ven

2011-05-05 21:04:21

Tak jsem koupil čistič chladící soustavy, pak několikrát prolil destilkou a prozatím je kapalina čistá. Chtěl bych jen podotknout že není potřeba demontovat termostat. Chladící okruh motoru vyteče při odpojení vyhřívání klapky, což je hodně dobrý fígl. Nevyteče sice vše ale většina ano.


Odpovědět