Fórum - Téma


váha vzduchu - snímač polohy škrtící klapky


Fórum 323 (obecně) váha vzduchu - snímač polohy škrtící klapky

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé



2010-12-02 14:27:38

Zdravím.Mam problem s nastartovaním u mazdy 323f 1,8.Jednou nastartovat jde, podruhy ne.kdyz chytne tak uz jede bez problemu.Dvakrat mi uz ale chcipla i během jizdy.Kdyz nejde nastartovat ,tak nehazi jiskru.Na imobilizer to asi nevypada,protoze kdyz odpojím ctecku im.tak to chytne a po dvou vteřinach vypne.A blika kontrolka im.V připadě že mi to nechce chytnot nesviti ani neblika kontrolka imobilizeru vubec. Na diagnostice pomoci diody to zavadu neukazalo.I kdyz to nejde, tak se mi to zatím po par pokusech vzdy podařilo nastartovat. Bojím se ale,aby mě to nekde nenechalo.Jo-starter s tim samozřejmě toči.Předem děkuji moc za pomoc.

2010-12-07 20:33:16

No nevím jak mazda, ale totok podobné mi dělalo vadne čidlo polohy setrvačníku na mojem volvu 480 (taky stříkačka a ty systémy jsou na podobných proncipech) - zkus proměřit jaké dává odpory a v jakém je fyzicky stavu...

2010-12-07 23:22:45

Ludek: jestli čekáš pořádnou radu, tak uveď model/rok výroby..... takto se těžko radí

je moc hezké, že máš 323F 1,8, ale z toho nic nejde poznat, max podle imo jde usoudit, že patrně nemáš BG, ale jestli máš BA nebo BJ už není jisté.......

2010-12-09 15:21:41

Mam model BA rok 1998.Ted jsem zjistil ze kdyz necham dyl zapnutou patnactku tak 5-10 vteřin,tak to nastartovat jde napoprve.Mozna je to ale nahoda.Zacinam mít podezření na ten imobilizer,nebo ctecku.Prosím o radu.Děkuji.

2010-12-15 08:26:29

Ted jsem zjistil,kdyz vypínám a zapínám klícek.tak vzdy pri šestem zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka imobilizeru a potom to nejde nastartovat.Nejde vstřikovaní ani jiskra.

2011-01-09 15:11:48

Už jsem na to konečně přišel.Bylo to relé řízeni motoru.Zeleny relé v pojistkové skřínce pod kapotou.

2012-01-29 19:31:30

to mi dela od včera skontrolovane rele ...o.k pal.čerpadlo...o.k jiskry...o.k jenomže ted pri otočenim kličku na polohu on 3 krat zapiska v ŘJ. STARTER protači vaha vzduchu s tim asi nema nic evimuž fakt n

2012-02-22 04:12:20

krom tech kontrolek jsem mel hodne podobny problem. Posledni radu co jsem dostal bylo abych vymenil vodni pumpu, cekam jen az mi nekdo nastavi tu kladku s pruzinkou. Moc tomu neverim, uvidime..

mam BA 1.5 1998

2012-02-22 13:25:57

ak ti radili vymenit pumpu tak si z teba dobre vystrelili ta so startovanim nema nic spol. inak neviem naco je niekomu oznacenie BG aBJ a ine vsetky benzinove motory maju rovnaky princip cerpadlo tlaci benzin vstekovac vstrekne sviecka hodi iskru vaha vzduchu je tiez na kazdom aute! to sa niekto vakazdej diskusii robi chytri a hovno poradi

2012-02-22 17:11:23

nám na BG motor B6 taky nešlo startovat, ráno to ani neškytlo, odpoledne na slunci to na pár sekund chytlo a bylo to váhou vzduchu. pokud váha nezaznamená průtok vzduchu, vypne palivové čerpadlo. celkem jsme na to koukali, že váha vypíná paliv. čerpadlo. dokonce v mazdě nám to dočasně na váze propojili taky, aby čerpadlo při zapnutí klíčků v zapalování jelo čerpadlo na stálo. pak se váha vyměnila, zapojilo se to do původního stavu a bylo to ok. takže i váha má na to vliv.

2012-03-11 14:48:10

Jenže nä starým BG je ještě mechanická váha vzduchu s potebciometrem a klapkou a ta má v uzavřeném stavu kontakt na vyřazení dodávky paliva (brždění motorem). A proto motor jede i bez snímače polohy škrtící klapky. BA a BJ at je to jakýkoliv benzínový motor má už elektronickou váhu vzduchu, tzn. žhavící se platinová destička ochlazovaná protékajícím nasávaným vzduchem a odporem v závislosti na její teplotě. Bez váhy vzduchu motor jede, ale horší je to bez snímače škrtící klapky.

To Luděk: Nejdůležitější je, že si na to přišel a hlavně že si to napsal a dokončil si si svoje vlákno. Moc takových tady totiž není, najdes svůj problém, ale v diskusi bohužel většinou nenajdeš pořádně příčinu¨. Díky za všechny.


Odpovědět