Fórum - Téma


Vaha vzduchu


Fórum Premacy I CP Vaha vzduchu

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP



2011-06-01 03:13:25

Mazdarek! Kto mi poradi, ktory az-a-fras na motore je vaha vzduchu? Mam Premacy 2.0 DiTD (1999). Vdaka moc.

2011-06-03 18:36:44

Ahoj. To by mě taky zajímalo kde je, ani jsem ji nenašel v nabídce nahr. dílů na Autokelly,je možný,že by tam nebyla???

2011-06-03 20:05:50

je to možný, ona tam je až od roku 2000

2011-06-04 13:12:50

Alespoň že tak, jak říká taťka: "co tam není, to se nepos....ere"

Já ji hledal a marně,tak mě její absence trochu potěšila, a to spíš z důvodu,že nejsem úplně slepej

Ještě kdyby tam tak nemusela být řídící elektronika

2011-06-05 21:27:07

Diky za odpoved, ja som si chcel byt isty, ze tam nieje. Je tam snimac teploty vzduchu (v skrini vzduchoveho filtra), takze mnozstvo kyslika si vypocitava RJ podla nej, beruc do uvahy nejaky ustaleny pomer kyslika k inertom.

Pytam sa preto, lebo snazim sa prist na to, preco je tento motor (konkretne moj) taky lenivy pri rozbiehani. Uz som vymenil vsetky filtre, olej, tankujem solidnu naftu (aspon OMV), hladam a spekulujem co tomu este chyba. Turbo je vraj v poriadku, ale ja som si isty, ze motor stale dostava malo vzduchu. Az pri 2500 otacok zacitit, ze to taha... Z inych prejavov: v zime po nastartovani prve sekundy toci sotva 500 otacok, potom sa to umravni. Co tomu moze byt? Kontrolka ziadna neblika (ani spiralka, ani cerpadlo), je to vari takto v poriadku? Dakujem za vase nazory.

2011-06-06 17:01:02

Ahoj. Jestli máš 66kw verzi,tak tu mám taky a je na rozjezdy hodně lenivá,přesně jak píšeš. Ty zimní starty ti teď objektivně neposoudím, protože já mám problémy se startováním teplýho motoru (musím obejít lektroniku by-passem) Ale v zimě po startu moment brblala na pár otáček,pak si chvíli držela asi 1000 a po chvilce se ustálí tak jak má.

Jakou máš zhruba spotřebu?

Tu lenivost v nízkých otáčkách taky může dělat pootevřenej egr. motor prý dostává víc spalin než je záhodno a dusí se. pak ve vyšších otáčkách už to je v poho.

2011-06-06 22:42:56

Spotreba je tak okolo 5,5 L. V zime 6,5 ked robim kratsie trasy, ale ak robim dlhe cesty, je to aj 5,3 L (aj menej) bez ohladu na pocasie, teda ak sa da (v zime) ist tych 90. Mam tiez ten 66 kW motor a myslim ze chapem, ze od roku 2000 ho precipovali na 74 kW. Hoci su tie motory konstrukcne zhodne, vraj sa stavajuci 66 kW neda precipovat na 74. Nic no, hoci je to lenive, predsa s nou rad jazdim. Len rozbeh do kopca z nuly je skoro nemozny, hlavne kratko po nastartovani. To sa musim vylozene hrat so spojkou. A naviac, momentalne sa stahujem(e), pricom si pomaham(e) privesom... to sa uz dostal k slovu aj ventilator na chladici. Holt, tych 66 kW je slaby motor na tu vahu.

S tym EGR tom asi bude tak... prezeral som ho, saci kanal bol okolo privodu od EGR nechutne zaneseny sadzami a ktoviecimeste . Vycistil som co som vsetko co sa dalo dociahut prstami, ktore budem mat este asi tyzden spinave . Keby to nepytalo tolko casu, aj by som cely kanal odsroboval a prepachol aj s nejakym cisticom. (Za tych 11 rokov sa to asi este neurobilo ). Este by tu mohla byt jedna vec: vstreky. Tisice kilometrov sa jazdilo na vselico, co sa volalo nafta, vacsinou za tie najnizsie ceny. Ak su trysky zanesene, moze byt hoc aj dobra nafta horsie spalovana, tym padom mensi objem plynov turbo tak dobre neroztoci (kdesi som cital taku uvahu.) A aby tho nebolo malo, este moze zlostit DPF, ten som pre istotu poriadne prevetral . Ak by este niekoho nieco napadlo, sem stym. A pardon za moj dlhy prispevok, nemal som dost casu napisat kratky.

2011-06-07 17:06:27

Jo, ty rozjezdy do kopce jsou katastrofa. Spotřebu máš zhruba stejnou. Co se týče problému s egr. tak ty spaliny zanášejí i komplet sací potrubí a může se stát,že pak motor saje dírkou sotva jako malíček. Já zatím nenašel odvahu to kontrolovat Vstřiky taky můžou být problém,ale pokud jsou zimní starty v poho a vzhledem ke spotřebě bych to neviděl zle. I z jiných zdrojů jsem zjistil, že tyhle motory sice vydrží,ale že jsou zkrátka v nízkých otáčkách lenivější.

Mě přd koupí všichni strašily spotřebou okolo 8litrů,ale pak jsem dostal radu, že je třeba ten motor honit a ono to funguje Ale zvykal jsem si na to dlouho, před Mazdou jsem měl 306 1.9D bez turba a ten měl naopak největší silu na volnoběch. U Mazdy jsem se naučil řadit 5 až kolem 90 a je to v poho,je tak spokojená A na 5 se začíná kloudně chytat kolem 110

2011-06-07 18:19:35

Diky moc, potom je naozaj vsetko OK .

BTW, na jazdenie v otackach si tiez este musim zvykat, tiez sa mi nechce verit, ze to nezere viac ako je zdrave.

Caf. Nech ti to jazdi.


Odpovědět