Fórum - Téma


Vadny EGR ventil


Fórum 6 GG / GY Vadny EGR ventil

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2008-06-08 12:44:43

Zdravim. Myslim ze mam vadny EGR ventil na me mazde 6 2.0 diesel. Obcas se stane ze auto chcipa a netahne. Po chvili se vsechno zas srovna. Docetl sem se ze by to mohlo byt prave timto ventilem. Nemohl by jste mi nekdo poradit jak mam tuto zavadu odstranit? Staci ho jen nejak vycistit nebo se musi vymenit? Popripade jak? Diky moc za odpoved.

2008-06-08 13:00:11

Kolik máš najeto? Kdys naposledy měnil palivový filtr?

2008-06-08 21:17:34

Mam najeto necelych 200 tisic. No abych pravdu rek filtr sem jeste nemenil a najezdil sem s nim 50 tisic. Jak casto se ma menit?

2008-06-08 22:03:21

Palivovej filtr je tuším předepsnej u nafty po 100 tis. ale měnil bych i dříve. Co se týče tvýho problému - proč myslíš zrovna EGR? Ten jsem odpojil a skoro žádný efekt, kromě toho že mi nelítaj saze zpět do válců.

2008-06-08 22:08:58

No podle toho co sem se o tom vsechno docet bych to tak usoudil. Ale nejsem zadny profik tak je to jen muj typ. Auto proste obcas zacne chcipat a kdyz v tahu pridam plyn vubec netahne. Pak zas staci treba projet nejakou ostrou zatacku a je vse jak driv. Tak nevim co s tim.

2008-06-08 22:37:12

Hm často jsem slyšel o SCV ventilu Denso v systému vstřikování - nevím. Taky váha vzduchu (MAF čidlo) může být problém - vyčistil jsem preventivně (pozor jen nemastným sprejem na el. součástky), návod tady: http://www.mazda6tech.com...task=view&id=62&Itemid=49

Kamošovi jsem MAF vyčistil na 3 roky starý Vektře co se přepínala do nouzáku a tam to pomohlo OK.

Jestli máš 200 tis. namotaný ,tak vyměň palivovej filtr určitě. Jakou jezdíš naftu? Doporučuje se dávat aditivum (třeba VIF)

2008-06-08 22:54:25

No vetsina tech zkratek nevim co znamena, ale to si zjistim. Mozna se placnu pres kapsu a strcim to do nejakyho servisu. Jinak se snazim tankovat shell a podobne. Omw atd. Jo o tom SCV ventilu sem slysel ze casto klape, ale to me se nestava. Taky bych potreboval vedet kde mam ruzne ty vecicky a senzory hledat. Nikde tam poradne nic nevidim. Diky za radu

2008-06-08 23:12:14

Filtr by se měl správně měnit po 100.000km, ale osobně sem si ho u naftovýho motoru vždy měnil po zimě i když sem najezdil jenom deset, navíc v čechách je kvalita pohonných hmot a to zejména nafty nedobrá. Osobně bych v tvé situaci a na tvém místě rovnou vyměnil palivový filtr, a po té pokud by problém setrval bych hledal dál, ale z osobní skušenosti z oprav naftových motorů by to mělo být ono.

2008-06-08 23:14:56

Dobra. Zkusim vymenit ten filtr a pak uvidim. Dik moc za radu a ja se pak kdyztak jeste ozvu. Diky

2008-06-15 14:35:16

Ahoj.Koupil jsem Mazdu 6,rv.2004 2.0 diesel.Je to dovoz z Lucemburska,najeto 126000 km.Po výměně rozvodů,filtrů,oleje,palivového filtru,auto nemá zátah od 2500 otáček a výfuku jdou saze.Po odpojeni EGR ventilu sice to jede o poznání lépe,ale saze lítají stále.Byl jsem i v Mazdě,na seřízení a kalibraci střikovacích trysek,ale efekt žádný,s auta jdou saze stále.Můžeš poradit,na co se podivat jako první?Tankuju poměrně kvalitní naftu,přidávám adetivum a žádné zlepšení.Předem moc děkuji za radu.

2008-10-15 20:02:39

Zdravím.Mám taky vadný EGR ventil.Co jsi snim udělal.Já jsem byl v servisu tam ně ho zaslepily,ale nepomohloto.Martin

2008-10-16 20:32:06

Martine: Jak máš vadný to EGR? U mazdy 6 nemá vadný EGR nebo jeho ovládání (podtlak řízenej elektroventilkama) na jízdní vlastnosti vliv.

2008-10-19 18:44:31

mne ve 120tkm egr cvrlikal - ta membrana nahore uz vacochtana tak co cvrlikalo o ten plech a kraval az hruza, udajne to vubec nevadi, presto sem ho novej origos sehnal za 6,5tk, pred tim sem uvazoval taky ze ho vyradim (jsou ruzny zpusoby) ale u tohodle motoru to udajne nejde/dela neplechu, jinak nekdy staci poradne procistit od sazi a udajne je i nekdo repasuje

2008-10-22 20:01:22

Já mám mazda 626 z 99 roku.Byl jsem stím v servisu a tam mě řekly,že je vadný egr ventil.Projevu je se to tak,že za jízdy mě začne blykat žhavení a auto přestane reagovat na plyn.Jde jen na volnoběh

2008-10-22 20:39:37

Nejdříve k funkci EGR ventilu: EGR ventil slouží ke snížení emisí. Jako většina těchto "vylepšení" motoru znamená snížení výkonu. Jeho funkcí je přepouštět výfukové plyny zpět do sání motoru. Tím dochází za prvé ke snížení teploty hoření ve válci a snížení emisí. Za druhé zanášení motoru a za třetí již zmiňovaný úbytek výkonu. EGR ventil je ovládaný elektronikou motoru, obvykle se ale otevírá pomocí podtlaku (je to membránový ventil)

Mám 323f 2.0Ditd r.v 02 Egr ventil jsem si zaslepyl a vše o.k.Zdáse že motor de lépe za plynem a přitom eště šetřím motor.Po zaslepení se někomu může stát že jse zvednou otáčky motoru,ty pak stačí jen stáhnout.

Způsob zaslepení: Vytvořením záslepky z 1.5-2mm plechu (v mém případě hliník) ve tvaru těsnění EGR a vložením mezi EGR a blok motoru.

2008-10-22 20:46:34

Dobra prace Nekdy si to taky chci udelat, ale ted neni cas. Kazdopadne EGR existuje v podstate jen kvuli snizovani emisi. To, ze se diky nemu sani a cely motor zasiraji bordelem, to uz bylo vyvojarum asi jedno.

2008-10-22 20:51:51

jj,na tom nic není,I když to byla pěkná pakárna u mojí mazdy,tak to jde,musel jsem vyndat ven chladič ale už jsem to měl nacvičený protože mám novej,srazil jsem srnčí ...zabere ti to hoďku,dvě práce.

2008-10-22 20:54:19

Uz jsem to opravil. Mel tam byt čas Nj, o srnach mi nemluv. Taky mam zkusenost

2008-10-28 20:55:08

Ahoj projevovalo se to cvrlikání hlavně na volnoběh?a nepravidelně? myslim ze i to cvrliká podobně díky za odpověd

2008-11-08 16:14:12

Taky mě tam občas cvaká trrrrrrrr tr trrr trrrrrr při volnoběhu, ale je to asi jeden z mnoha elektro ventilků na podtlakovým rozvodu hadiček. EGR jsem odpojil (hadičku podtlaku) takže se nehejbe. V swervisu se mi to zrovna neprojevilo takže nic.


Odpovědět

1  2  3