Fórum - Téma


Uspěchaná koupě - Mazda 626 GF


Fórum O vozech našich členů Uspěchaná koupě - Mazda 626 GF


Diskuze o vozidlu

1997 626 GF / GW 2.0

1 fotek  |  4 servisních knížek  |  37 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 991 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový, FS.


1  2

2009-01-13 18:28:24

V půlce července 2008 jsem nečekaně rychle prodal svoje první auto - Seat Toledo 1L. Už tenkrát jsem si usmyslel, že si pořídím starou Mazdu 626 - velrybu. Plán byl následující - prodám Toledo za 30, koupim Mazdu za 30, budu na nule a s lepšim autem. V prvním srpnovém týdnu jsem měl odject s kupou bagáže do severních Čech, tak byl najvyšší čas začít něco vyhlížet. Našel jsem na netu inzerát na (dle fotek) krásnou 626, 2,5 V6, vychválenou až do nebe, za pěkných 35. Řikám si "chlape hurá do toho." Už jsem se viděl, jak si to pádim po horských silničkách v tom rudym draku. Ovšem když jsem zavolal majiteli, zrovna neměl čas, že musí pracovně do Němec a přijede pozítří. Tak tedy ok, dva dny vydržím. Po dvou dnech už byl pán sice v Čechách, ale auto ještě před prodejem odvezl do servisu, aby tam ještě před prodejem potunili nějaký nedostatku. Znovu si říkám ok, aspoň to auto bude v pořádku... Jenže servis se natahoval a z dvou dnů bylo najednou 14. Má frustrace rostla a čas do odjezdu ubýval.

Po čtrnácti dnech velká sláva, majitel mi oznámil, že se můžu na auto přijít podívat. Vzdal jsem se v práci oběda, přibral kolegu-motofandu a vyrazil očíhnout tu vyladěnou káru. Jaké bylo mé rozčarování, když jsme dorazili na místo a auto zdaleka nevypadalo tak, jako na fotkách. Evidentně přelakovaný snad všechny části včetně střechy, celej motor a motorovej prostor namazanej vazelínou, kastle olítaná a prokitovaná taky snad všude, atd. Prostě představa vyladěnýho rudýho draka vzala pěkně za své. Tak jsem se s pánem zase rozloučil a šel pryč.

V pochmurné náladě jsem v práci začal opět prohledávat web a když tu náhle... inzerát na novější Mazdu 626 GF za 60.000! Najeto 160.000, dobrý stav. No nevahal jsem, zavolal jsem, domluvil si na vecer schuzku (pan me jeste sdelil, ze uz ma zajemce, ktery se prijde podivat druhy den), sehnal penize a vecer vyrazil... Dnes uz vim, ze jsem byl blbej a tyhle veci se maj vazne resit hlavou a ne momentalnim zapalem...

Dorazil jsem na schuzku a koukam koukam... Prijela Mazdicka jak ze zurnalu. Vypucovana, lity kola, decentni kridlo vzadu. Moc pekna. Prohlizim (samo ze poznam prd), vnitrek jako novej, koberecky, vse vypucovany, venku zadna viditelna koroze a tak... Proste pekny auto. Tak se pidim, proc ze to pan prodava a levneji, nez je obvykle. Dozvedel jsem se, ze to ma jako treti auto a vzhledem k tomu, ze bydli na dvojce, tak za nej musi platit parkovaci kartu, coz mu pripada zbytecny, kdyz v tom uz nejezdi. A ze tam jsou samozrejme nejaky drovnosti, ktery se musi nechat prohlidnout a on ze uz to nechce resit a tak to chce rychle a bezbolestne prodat. Rikam si "ok, to zni rozumne." Jeste se projedem... auto jede pekne, pan ma teda trochu drsnejsi styl rizeni a lehka noha na plynu mu taky moc nerika, ale ja jsem unesenej tim, ze tohle bude moje... Vystoupime a ja chystam papiry. Jeste se mi zmini, ze auto obcas po startu kouri a ze nevim, cim to je. Daval to zkontrolvoat do 3 servisu a vsude mu rekli neco jineho. Ze nechal kontrolovat tlak ve valcich a vsechno v poradku. Nekde mu rekli, ze muzou byt spatny stiraci krouzky na valcich, ale ze uz to nechce resit. Ze pri nejhorsim videl prodavat motor ze 626tky za 7 tisic, tak kdyby nahodou, ale jinak ze je spis pravdepodobne, ze to bude nejaka blbost. To jsem uz ale samo skoro neposlouchal a se slintajicim vyrazem vyplnoval smlouvu. Podepsano, zaplaceno, klicky predany a je to..

Nasednu a uchvati me euforie... je to neco uplne jineho, nez stare dobre Toledo. Jedu se hned pochlubit za nasima na chatu a jizdu si hezky vychutnavam... Co me zacne cestou trochu znervoznovat je, ze auto pri rychlosti kolem 120+ zacne znatelne "plavat." A to tak, ze je to vazne neprijemne... premyslim, cim by to mohlo byt. Zastavim u pumpy a hle.. znacne podhustena leva predni. Tak ji dohustim a cekam, ze vse bude ok. Rozjedu se a... opet to samy. Rikam si, jestli nemam nejaky halusku, ale vazne to plave "jako prase." Další vtip přišel, když jsem doma objevil v palubce servisní knížku a tam bylo uvedeno, že auto mělo najeto 158.000 v roce 2001!! Abych to zkratil...

Auto zacalo pri startech opravdu kourit a to tak, ze vyrazne. Odvezl jsem to do servisu na komplet prohlidku (ATU Chodov -NEBRAT).. Auto vysetrili a... vymena oleje, filtru, vzduchoveho filtru, brzdove kapaliny a "diagnostika" ..cca 4000,- Sdelili mi, ze jsou vytlucene silentbloky na predni a zadni naprave, takze je potreba vymenit cela ramena jak vpradu, tak vzadu. A na dotaz ohledne motoru mi rekli "jo no, hulilo nam to tu... ale cim to je jsme nezjistovali." Chapete to?? Auto na "kompletni prohlidku" a oni reknou, ze jim to hulilo, ale cim to bylo, tak to nezjistovali. Jeste se ptali, jestli chci objednat ty ramena. Zatim jsem to nechal u ledu a odjel. Po tydnu jsem cestoval po Morave a auto celou dobu kourilo vic, nez driv. Vazne mi to uz bylo podezrely, tak jsem zajel do servisu v Mikulove, aby se na to podival nekdo, kdo mi k tomu skutecne neco rekne. A dozvedel jsem se presne to, co jsem sly

2009-01-13 18:30:04

slyset nechtel... Pan Svoboda z Auto Mikulov nastartoval.. podival se na to, co vychazi z vyfuku, otevrel kapotu a prohlasil "ten motor to uz ma za sebou." Docela jsem vytrestil oci, protoze auto jelo (az na ten kour) naprosto v pohode, zadne klepani, pekne tahlo.. vse se zdalo jinak ok. Ale faktem zustava, ze na meraku nebyla ani kapka oleje. Za ujetych 400km to je docela slusny vykon Takze auto zustalo v Mikulove a finalni ucet pote byl 12.000 motor, 10.000 predni naprava, (menit zadni je pry blbost, ze tam nejaka vule byt trochu musi), 6.000 prace a 2.000 olej + drobne soucastky. Jeste bych mel nechat vymenit predni kotouce od brzd, ale na to jsem uz vazne nemel. Cili z planovaneho auta za 30, koupeneho auta za 60 se razem stalo auto za 100.

Nyni po cca 5ti mesicich a 5,5 tis. km. zacinaji vrzat predni kola, takze jsem koukal a jeden homokineticky kloub cca 6.000. Zaroveň se mi zdá, že auto zase začíná kouřit nějak víc, než je i na zimu obvyklé (snad paranoia).

Do 626tky jsem šel proto, že jsou neskutečně vychvalovaný jako spolehlivý auta a držáci. Táta má úplně tu samou jako já a neměl s ní za celou dobu větší problém. Takže shrnuto podtrženo.. jsem naprostej blb, který u nákupu moc nemyslel. Byl to můj první nákup a hned slušná škola, tak doufám, že se příště něčeho takováho vyvaruji. Nejde o to, co je auto za značku, ale jak se s nim zacházelo a tak všem mladým hloupým uchům vřele doporučuji, aby s sebou za nákupama vážně brali někoho, kdo bude objektivní a autům aspoň trochu rozumí. I kdyby vám měla kvůli tomu utýct stokrát pěkná kára, za ty problémy potom to vážně nestojí...

2009-01-13 18:32:27

Jinak auto trochu vypucuju a nafotim, abyste pochopili, jak se seda na lep

2009-01-13 19:56:42

No jo no, prostě jsi naletěl, auto jsi mu mohl v klidu vrátit a požadovat po něm prachy - ochrana spotřebitele na skryté vady a takový ty blbosti, dokonce ti vlastně dle občanského zákoníku musí dát na auto záruku, tudíž jsi vše mohl vyřešit takto. Ramena jsi také měnit nemusel ale stačilo by v nich přelisovat silenbloky - investice cca 1000,- předek. Jinak chápu, člověk to auto má chvíli a neví co a jak a co kde sehnat, od toho je také tenhle web aby ti lidé zde poradili. Pravda je, že když přijedeš do servisu tak ti nikdo neřekne abys přelisoval silenbloky, co by se s tím srali, řeknou ti ať koupíš nová ramena a je to. Třeba když přijedeš do mazdy na výměnu destiček a při odvzdušňování brzd se jim zlomí odvzdušňovák, tak oni ti ho nevymění, oni ti dají a naúčtují celý nový brzdový třmen. Jinak co se týče spolehlivosti - auta to jsou spolehlivá pokud mají co potřebují a pokud se o ně člověk stará, kyž na to někdo se.. tak může být auto sebelepší a stejně to bude shit i když pěkně zamaskovanej.

2009-01-13 20:42:07

Tomu se prostě říká smůla, každá koupě ojetého automobilu je hop nebo trop. V dnešní době se už nedá věřit ani servisním knížkám ani údaji tachometru. Buď má to auto někdo rád a náležitě se o něho stará, a nebo ho bere jako auto a řeší věci až když se něco rozbije a ještě k tomu nějak provizorně a ne plnohodnotnou opravou. To je těžký, snad se ti to podaří celý nějak vyřešit. Ale každopádně mě těší že sis dokázal přiznat že to byla chyba, protože to by každej nedokázal. Někdo by šel přes mrtvoly a pořád by říkal ne ne ne

2009-01-13 22:24:28

Jo jo.. ze existuje neco jako je tohle forum jsem se dozvedel az na podzim v praci Co se tyce tech oprav jednotlivych dilu v servisu, tak je mi to naprosto jasny - misto opravy maly soucastky radej vymeni a nauctuji cely komplet - napriklad promackle dvere se zasadne nevyklepavaji, ale rovnou cele vymenuji - zajimavy trend

Problem je, ze i kdyz si tady prectu postup co presne bych mel u opravy toho a tamtoho udelat, tak ze toho stejne nejsem sam schopnej Ted je pro me nejvetsi dobrodruzstvi, ze jsem podle knizky "jak na to" objevil, kde se pripojuje kabel anteny s kabelem od autoradia a budu se snazit dosahnout toho, aby mi to hralo. Zkratka lama, no

Ale zase si delam nadeje, ze tu treba objevim schopny a spolehlivy lidi, kteri se tim zabyvaji a auta skutecne opravuji

2009-01-13 22:29:51

4 Diakon - oj - to s tim prelisem silentblocku jsem presne nechtel vedet Do ted jsem o tom nemel ani paru a ted (po skoro pul roce) me to asi zacne trochu stvat

Ale no co - tak clovek je zase o neco moudrejsi

2009-01-14 09:20:40

veryangryman: hele jsem na tom asi úplně stejně, chtěl jsem auto, koupil jsem mazdici, o autech jsem krom Š120 nevěděl skoro nic a ani se o to nějak nezajímal, hned po koupi se mi po.... těsnění pod hlavou, člověk je prostě nadšený z nového auta a tak to zkousne, vyplázl jsem za to v servisu ranec a pak jsem zjistil, že to stejně nebylo opravené tak jak by mělo a že si na mě pěkně namastili kapsu. Pak jsem poznal pár lidí, sem tam někdo pomohl či poradil a dneska už si něco udělám sám nebo něco vím. Pokud mám závažnější problém tak mám spolehlivého kámoše (díky Mete) který si vždy ví rady a tak ho otravuju a se všim mi vždy pomohl. To vše cca po 3 letech s mazdou. Takže když teď zůstanu u značky tak stejně člověk má spousta kontáktů a tak. A to vše díky tomuhle fóru.

2009-01-14 09:21:57

Jinak s těma silenblokama to není můj nápad samozřejmě, to jsem se také dozvěděl od lidí tady - od Kodlxe a od Krakonose. Teď už ale vím jak si je vyměnit i aby nepraskly a jak to udělat pořádně

2009-01-14 16:53:37

Asi te zacnu otravovat s kazdou prkotinou

2009-01-14 17:27:24

Pokud sleduješ články v diskuzích, tak se toho dá fakt hodně dozvědět. Taky už vim co způsobuje různý problémy a můžu si nějaký drobnosti udělat sám, ale ne vždy se daří. Nesmějte se mi, ale dal sem se do výměny pal. filtru a kabelů, říkám si filtr půjde hůř tak ho udělám jako provní a pak dám kabely. Asi po hodině snahy odmontovat a vytáhnout starý a nahradit ho novým sem to zabalil.. Nevim kolik tam máte místa, ale já teda ukrutně málo, je to přímo hodinářská práce. Co mi nešlo bylo sundat hadičku z filtru-svorka pryč ale drží to jak pr...e, sem z toho na dně, taková potupa jen s blbým filtreeem ještě že ty kabely sou brnkačka

2009-01-14 18:31:03

jestli je to u palivoveho filtru, tak vraz mezi hadicku a tu nastrcku ve filtru sroubovak a postupne to po stranach vypac. pak to pujde

2009-01-14 18:51:10

To sem zkoušel, ale jak říkám je tam tak málo místa že samotný povolení šroubu držáku mi dalo zabrat nějak se s tím musím poprat, ale až na to zase budu mít sílu a hlavně čas

2009-01-14 20:16:01

Taky jsme měli stejný problém, sice na 323-ce, hadička, co jde k motoru šla lehce, ale ta co jde pod auto k nádrži, hodinu a půl Když jsme pak starý filtr položili vedle nového, a pořádně zkoumali a pak i měřili, zjistili jsme, že to hrdlo, kde nasazuješ hadičku bylo o 1mm širší a to pouze na jedné straně, výrobce filtru byl FRAM, takže příště se mu vyhneme, teď máme nipparts. Na něj šli hadičky jako po másle

2009-01-14 20:38:42

veryangryma: Taky tu otravuju pár lidí když si nevím rady a nebo to napíšu do diskuze, ale hlavně požívám hledání abych zbytečně nezakládal nové téma, strašně věcí tu už je řešených a když se na to někdo ptá znova tak už na to lidi nereagují. a jak říkáš.

Richhies: Jo jo někdy je to děs a něco nejde, někdy u opravy jedné věci po... dvě další a tak. Já už na to mám trik, když začnu dělat a něco nejde a nebo nemám náladu tak jdu od toho a vrátím se až na to je nálada, jinak je člověk vzteký a víc toho po.... než opraví. někdy ti ale nezbývá nic než to hned udělat no. A je to k vzteku když něco nejde.

2009-01-14 20:39:48

Já mám taky 323 a filtr sem koupil taky Nipparts..kdyby šla jen ta spodní špatně, ale ani ta horní nešla vůbec povolit. Se mi zdá jestli tam ten filtr není i přes servisku celou dobu, nebo to nějakej chytrák nemáznul olejem jak to dělají experti v autorizovaných servisech s olejovým filtrem, pak to nejde povolit ani za pr..e , nevim jestli by se to mělo správně ani máznout olejem, ale radši jo

2009-01-14 20:44:50

Olejovy filtr se ROZHODNE musi maznout olejem.

2009-01-14 20:47:44

Jasny...ale v servisech na to kašlou a pak to dopadá špatně.. Navíc na nových typech aut sou filtry i s navařenou maticí na klíč. Ovšem ten se rádoby ulamuje a pak je taky problém

2009-01-14 20:58:30

Olejový filtr se nejlépe povoluje klínovým řemenem,obtočit jednou dokola,potáhnout- a je venku.Ale zátka mě minule dala zabrat

2009-01-16 19:45:57

Dnes sem se vrhnul na tan palivák, trvalo to asi 1,5 hodiny, ale už to konečně je tak sem si oddychnul

Pomohlo uvolnění šroubovákem jak radil dopr, aspoň teda nahoře. Dole už se s tím dalo lehce potočit a šlo to líp. Přeju všem aby při výměně neměli takové problémy jako jáá


Odpovědět

1  2