Fórum - Téma


Ukládám auto na zimu ke spánku.... dopo


Fórum Technický koutek Ukládám auto na zimu ke spánku.... dopo



1  2

2010-11-20 18:04:33

Ukládám auto na zimu ke spánku, co doporučíte udělat? Auto nechávám ve tmavé, větrané, chladné garáži bez elektřiny, takže vyndám baterku a nechám ji přes zimu trvale na nabíječce. Věřím že když se auto nepobláznilo po týdenním odpojení aku tak ani teď by neměl být žádný problém s elektrem. Umýtí a navoskování je samozřejmé. Benzín vyjedu na rezervu, aby bylo v nádrži co nejméně vody na jaře. Jsem těsně před výměnou motorového oleje. Udělat ji raděj teď, nebo až pak? Lajcký rozum mi říká POTOM.

2010-11-20 22:36:49

natankuj do plna baterku nabyi raz za mesiac olej vymen teraz a ked to nevyspalkujes tak aspon nafukaj gumy trosku viac

2010-11-21 20:36:05

Doporučuje se plná nádrž.(u plechových kvůli korozi,u plastových nevím jistě,ale taky by tam asi dělal neplechu kondenzát na stěnách) A olej doporučuje vyměnit jak kdo. Vzásadě jeden odborník tvrdí,že stačí nechat původní olej,že má i před výměnou dostatečný vlastnosti na zazimování a že by nový olej zbytečně stárnul a další odborník tvrdí pravý opak,takže asi na zvážení každýho.

Aku vyndat,ale nemít stále na nabíječce. Občas nabít,nebo pokud máš čas a chuť,tak ji např. přes zárovku občas částečně vybít a opět nabít-zkrátka aby pracovala.

Taky pozor na vodu v ostřikovačích,ať je i tam nemrznoucí směs.

Pokud budeš chtít přes zimu zkusit startovat,tak VŽDY řádně ohřát. Nastartovat a zhasnout po minutě je špatně-motor se uvnitř orosí a koroduje,nebo nedejbože rezne to stejný před uložením je lepší mít motor prohřátej. Jo na špalky, to je jasný,není nad hopsající šišatý kola

doris  
Doris
2010-11-22 07:43:27

No tak já jsem zase z různých zdrojů slyšela, že dlohodobá odstávka autu neprospívá. My třeba v zimě s autem, které máme na fajnové poježdění (Primera), vyjíždíme za dobrých podmínek a pořádně ho protáhneme 2-3 hodinami jízdy, byť je to třeba jednou týdně nebo za čtrnáct dnů, když jsou "suché" mrazy a cesty bez slaných břeček. Kdysi jsme auto taky na zimu odstavili, ale nedělalo to dobrotu, takže nyní to řešíme tak. Když už se vůbec nedá vyjíždět kvůli kalamitám (u nás na dědině je údržba cest katastrofální ), necháme motor zhruba jednou týdně běžet třeba půl hodiny s tím že ho držíme v klidných otáčkách (ne v neutrálu), jako by se simulovala jízda. S autem se na chvíli pojezdí lokálně kolem garáže, aby se protáhla i ložiska, brzdy a kola nestála na stejném místě.

Tolik můj názor.

Jinak na zimu natankujeme cca 3/4 nádrže a palivo vydatněji obohatíme aditivy. Akumulátor vydrží bez problému, nikdy ho není potřeba dobíjet. Startování je okamžité a taktéž bez sebemenšího problému, i když máme nevytápěnou garáž.

2010-11-22 09:27:14

Přikláním k Doris! Není nad denně jeté auto .. Mršina co půl roku stojí nehnutě v garáži ? Ložiska a vše pohyblivé trpí o to víc .

2010-11-22 16:56:47

Nevíte proč se nedoporučuje zahřívat motor na volnoběh? Díky

2010-11-22 18:09:15

Tak po tom co jsem si to tady přečetl nevím zda-li auto na zimu uložit nebo ne. Chtěl jsem jej uchránit od soli, kamínků a zbytečných mrznoucích startů ale když si to tady čtu tak to abych rozhodnutí přehodnotil. Mám auto na zábavu a na parádu, v zimě to je vyloženě utrpení, auto žere benzínu nepočítaně, ozývá se plno nových pazvuků, zimní kola proklucují už teď, nehledě na to že o jakémkoli držení na vozovce není ani řeč. Prostě utrpení.

2010-11-22 20:57:28

Motor je konstruovaný na provoz v tzv. provozních otáčkách. ty jsou optimální pro dobrý spalování,dobrý emise atd... Zvláště u přeplňovaných motorů to nabírá na významu- dokut nezačne tlačit turbo,tak mají nízký tlaky a motor špatně spaluje. Hodně špatný je u benzíňáků se sytičem(ty který ho ještě mají) nechat auto klapat třeba 15min. na volnoběh- do motoru jde velký množství benzínu a ten smívá olejovej film ze stěn,což je nežádoucí,zasírají se svíčky a vůbec celej motor. Krásně to je vidět u motorky- ve tmě se po pár minutách na sytič začne žhavit koleno výfuku jak ještě směs dohořívá za motorem...

Proto je lepší nastartovat,chvilku počkat a zvolna jet... přitom lechce přidat plyn. (nechat auto půl hodiny klapat a pak mu šlápnout plnej je blbost)

2010-12-31 22:20:04

Proč se nedoporučuje zahřívat auto na volnoběh?? Z lajckého pohledu bych řekl že je to neekonomické a neúčinné. Když jede motor na volnoběh tak v zimě točí nižší otáčky než při jízdě volným tempem. Při oné jízdě se spaluje víc paliva a taky se zahřívají ostatní díly díky jízdě. Navíc motor je stavěný na provoz v určitých otáčkách a né pod nima.

2011-01-01 12:00:00

vojtovojto, máš to asi prašť jako bouchni. Když auto dlouho stojí, trpí. Když jezdí v soli, břečce, trpí. Tak si vyber. Prostě jde taky o to, v jakém stavu auto je. Taky bych nevěřil, že auto, s kterým se denně jezdilo a bylo bez jediné chybičky se po pár měsících v garáži rozhýbávalo hodně složitě. Volil bych kompromis selským rozumem, zazimovat, jednou za 14 dní projet, jak píše Doris.

2011-01-01 14:27:18

kasssy, doris a FantomasCZ - máte super názory - auto je na ježdění - dlouhodobější postávání i pod střechou škodí a tím "pošetřováním" se nic nezíská spíš naopak !

2011-01-01 23:07:01

Teda ženský,kam na ty moudra chodíte?Ženský píšu schválně.1.)Když mám auto,tek nevidím důvod ho na zimu schovávat do garáže.Právě zima je období,kdy se člověk naučí jezdi.Ty,co mají auto přes zimu v garáži, leštěj výfuk,cpou tam modrý ledky a na jaře vyrazí jako mistři světa opravdu miluju.To jsou nejčastější dárci orgánů.2.)Pokud bych to už musel z nějakého důvodu zazimovat tak ta zima zase tak dlouho netrvá abych z toho musel dělat vědu.Pokud to bude ve větrané garáži,kde není vlhko,tak tam to auto přečká bez jakékoli újmy na kvalitě.Baterku bych dobíjel cca 1x za měsíc.Záleží jak je stará.Pokud je v pohodě,tak stačí odpojit,nabít a víc bych se o ni nestaral.Co se týče pneumatik.Stačí do auta jednou za měsíc strčit aby se hlo o čtvrt otáčky a není co řešit.3.)To,že se něco nedoporučuje jsou jen kecy u piva.Auto i na volnoběh se dá prohřát bez problémů.Tlak oleje by měl být dostatečný i na volnoběh a co se týče směsi,tak tu si vyhodnocuje ŘJ stejně jako za jízdyShrnu-li to tak buď jezdi jako chlap a nedělej fóry a nebo to vraž do garáže a nepřemýšlej o kravinách.Co se týče olejů tak rozhodně bych je měnil na jaře.Po dobu stání mají tendenci na sebe vázat vodu ale je to nepatrné množství které se stejně po zprovoznění na jaře odpaší.Pokud by se jednalo o plnou syntetiku tak ta by tím trpěla.Minerálu je to celkem fuk.Ten není choulostivej.Do benzínu bych nalil decku lihu a nemusím nad ničím přemýšlet.Spíš bych se zamýšlel nad tím,jak garáž zajistit před případnýmy zloději.Tam bych asi problém viděl.Takže klíče od auta si vem s sebou domů.Nenechávat v autě v garáži.Nedělej z toho vědu.Mě teď stálo auto 6 měsíců od června do prosince na ulici a žádnej problém.Dobil jsem baterku a odjel.Gumy nedupou a autu se nic nestalo.

2011-01-02 13:24:39

taknak to vidim taktez..

ja mam zimu rad a rad si na snehu zablbnu a zjistim, jak se auto za smyku chova...atpatp...

2011-01-07 20:39:21

Tak tak,auto má jezdit a ne odpočívat a navíc v zimě je největší prča

doris  
Doris
2011-01-07 20:55:24

No každé má své. Je to věcí názoru a priorit. Auto v každodenním provozu v zimě trpí mnohem víc, než kdykoliv jindy + je podstatně větší riziko možné nehody či poškození, a pokud ho máte jako srdcovku, kterou si chcete nechat v exkluzívním stavu mnoho let, tak s takovým autem se ve slaných břečkách a posypech prostě denodenně nejezdí. Proto máme auta dvě, abych si ušetřila to, které je pro mne vzácné.

2011-01-08 19:20:49

Mám taky dvě auta Celiku a Alfu ale oddychnout je nenechám,uskladněné auto v garáži přes zimu dostane víc zabrat než když bude denně jezdit

doris  
Doris
2011-01-08 19:36:04

Osobně neuznávám dlouhodobé uskladnění auta. Nicméně denodenní provoz v zimě se na jeho stavu vždy negativně podepíše, takže jezdíme, ale ne za každých podmínek. Kdysi jsem s Nissanem jezdili skoro furt i přes zimu a na jaře po omytí jsem se nestačila divit, jak to bylo doničené. Takže nyní to řeším tak, jak jsem napsala výše a je to ideální kompromis. Auto jezdí, ale ne za každých podmínek.

2011-01-23 18:44:05

Auto neukládat ale jezdit ! Auto to neušetří a šoférovi přímo uškodí - kdo nejezdí pravidelně celý rok umí prostě "BOBEK" - důkazem jsou letní víkendy, Velikonoce a "Dušičky" kdy vyjedou i ti největší nevyježděnci ale o to větší vymaštěnci ! Podle toho to pak na silnicích taky vypadá ! Nevyježděnost čs. šoférů je přímo pověstná - když se chcete na něco jen dívat tak si kupte třeba obraz a ne auto a jezděte "sockou" ušetříte tak i nervy a to nejen sobě ! Osobně jednoho takového "pablba" znám ale řešit to to je to samé jako "hrách na zeď nebo perly sviním"! Jen si přeji se s ním na silnici nepotkat natož k němu nasednout, to raději půjdu lán světa pěšky !

2011-01-23 18:58:33

Vyjímka jsou samosebou veteráni nebo jinak vyjímečná auta - ale běžná auta jsou prostě na ježdění - na ledničku se také každý jen nedívá !

2011-01-23 20:58:28

Ahoj Doris.

Tebe jako ženský si velice vážím pro tvoje výsledky a znalosti.Nicméně.I když mám auto jako srdcovku,tak to neznamená,že ho zabalím do deky a igelitu a budu na něj koukat přes sklo v klimatizovaný garáži.Málo kdo je tady víc střelenej na Mazdy než já.Jsou to auta,které miluju ale pořád je to auto a to je vyrobené a určené k jízdě.Kdybys to chtěla mít v naprosté dokonalosti,tak bys to musela mít v obýváku na podstavci a jen leštit.Já mám taky rád,když auto vypadá jak vypadat má ale vždy u mně převládá účel nad pohým leštěním.Nemluvě o tom jak se sezonní jezdci chovají a jak jezdí.Na jaře když sleze sníh,oschnou silnice a vysvitne sluníčko tak se přesně pozná kdo jezdil v zimě a kdo ne.Souhlasím s tím,že auto v zimě dostane zabrat ale s tím se nedá nic dělat.Oni ti sezóní jezdci to stihnou zrasovat i během letních měsíců.Mnohdy právě proto,že jim schází ta zimní zkušenostAuto není předmět do vytríny ale patří na silnici.To,že stárne?Bohužel stárne všechno včetně nás.No a když už tedy někdo trvá na tom,že v zimě jezdi nebude,tak alespoň ať s tím nedělá vědu.Ono to auto není z cukru ale ze železa.Prostě chce to takový normální chlapský přístup a ne zženštělé hysterické jednání.


Odpovědět

1  2